فدرال رزرو طی چند سال گذشته دو شاخص اعتماد مصرف کننده و احساسات مصرف کننده و انتظارات آنها درباره اقتصاد را به دقت بررسی می‌کند. این شاخص‌ها بیانگر احساس مردم درمورد قدرت اقتصاد در حال حاضر و آینده  است. اندازه‌گیری شاخص اعتماد مصرف کننده اولین بار توسط روانشناسی به نام جورج کاتونا مطرح شد. او در کتاب خود گفته است که برای اندازه‌گیری شاخص اعتماد مصرف کننده باید درباره امور مالی اشخاص و احساسی که درباره تغییرات مورد انتظارشان دارند بدانیم.
اما این شاخص‌ها چگونه محاسبه می‌شوند و چرا رییس فدرال رزرو تلاش می‌کند اعتماد عمومی را بالا نگه دارد؟