ارزش قاچاق مرزی کشور چند میلیارد است؟

مدیرکل پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: از کل رویه‌های قاچاق مرزی، بین ۴ تا ۵ میلیارد دلار قاچاق صورت می‌گیرد.

امیرمحمد پرهام‌فر مدیرکل پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در برنامه گفتگوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر با اعلام این مطلب گفت: ۳۰ درصد منافع حاصل از اجرای طرح، برای پروژه‌های فرهنگی و اجتماعی مناطق مرزی و ۳۰ درصد برای تقویت اشتغال مناطق و ۴۰ درصد هم برای تجهیز بنادر هزینه خواهد شد.

پرهام فر در خصوص برآورد حجم قاچاق از طریق مرزها گفت: از کل رویه‌های قاچاق مرزی، بین ۴ تا ۵ میلیارد دلار قاچاق صورت می‌گیرد.

مدیرکل پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: نگاه ما به مرز تا کنون تهدید محور بوده درحالی که باید فرصت محور باشد.

 

این مسئول همچنین با اشاره به محورهای دهگانه طرح و بخشی از آن که مربوط به ایجاد زیرساخت های لازم است گفت: در این طرح جنبه واردات به تنهایی دیده نشده بلکه باید کاری کنیم که تجارت مرزی در قالب صادرات هم خودش را نشان بدهد و واردات هم باید وارداتی باشد که به نفع تولید باشد.

محمدی‌فر کارشناس تجارت و مسئل اقتصادی هم گفت: در حوزه مبادلات مرزی برای موفقیت هر طرح باید همزمان به دو چالش اقتصاد ملی و محلی توجه کرد و برای هردوی این‌ها برنامه داشت.

این کارشناس گفت: حتما مردم مناطق مرزی باید آثار مبارزه با قاچاق را ببینند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *