شهردار منطقه ۱۹ از اهتمام شهرداری تهران برای عملیاتی کردن نهضت ملی مسکن خبر داد و افزود: در منطقه ۱۹ اعلام آمادگی کردیم از ظرفیت‌های موجود که داریم می‌توانیم حدود ۲۱ هزار واحد مسکونی بسازیم.

سیدمهدی هدایت ، در تشریح جزییات تشکیل قرارگاه مسکن در تهران گفت: باتوجه به ضرورت توجه به موضوع تامین مسکن و پیرو دستور شهرداری تهران برای تشکیل قرارگاه مسکن شهرداری تهران امروز(پنجشنبه) جلسه‌ای به ریاست معاون شهرسازی شهرداری تهران، شهرداران مناطق و اعضای مرتبط با این قرارگاه تشکیل شد و تصمیماتی در این حوزه اتخاذ شد.

وی افزود: پیش بینی ما این است شهرداری تهران با تدابیر معاون شهرسازی شهرداری تهران بر روی موضوع مسکن آسیب شناسی کرده است و در این مسیر شورای شهر تهران نیز همراه هستند لذا امیدواریم شاهد اتفاقات خوب در بحث مسکن در شهر تهران باشیم.

شهردار منطقه ۱۹ ادامه داد: باتوجه به اینکه سرانه شاخص دسترسی به مسکن در تهران برای مردم به ۶۲ یا ۶۳ سال رسیده و قیمت مسکن در تهران از بسیاری شهرهای مهم دنیا بالاتر رفته، لذا نیاز است اقدامات موثری اتفاق بیافتد. محوریت بحث‌های جلسه امروز کوتاه کردن زمان اخذ پروانه برای مردم و بخش خصوصی بود.

هدایت تاکید کرد: استفاده از ظرفیت زمین‌هایی که مربوط به نهادها و بنیادها در شهر تهران است از دیگر محورهای جلسه امروز بود. همچنین بحث شد که بتوانیم تسهیل در صدور پروانه داشته باشیم و با زمین‌ها و اراضی که در مناطق مختلف داریم مثلا منطقه۱۹ اعلام آمادگی کرد از ظرفیت‌های موجود می‌توانیم حدود ۲۱ هزار واحد بسازیم،  اقدامات خوبی را در قرارگاه مسکن پیش ببریم.

شهردار منطقه۱۹ ادامه داد: سازمان نوسازی شهرداری تهران نیز اقدامات و تکالیف خوبی را در این حوزه پذیرفته است لذا با این نگاه شهرداری تهران، اقدامات خوبی در حوزه مسکن در شهر تهران روی خواهد داد.