تابستان ۱۴۰۱ بدون خاموشی سپری می شود؟

خاموشی های پراکنده در سطح شهر یک هفته ایست که آغاز شده و برخی شهروندان از آن گله مندند.
خاموشی هایی که بازهم سراغ برخی از مناطق آمد. علارغم اذعان وزارت نیرو مبنی بر تابستان بدون خاموشی، یک هفته ای می شود که مناطق مختلف با قطعی های برق به صورت پراکنده مواجه هستند.
قطعی هایی که اغلب به علت بی برنامگی و عدم اعلام عمومی، منجر به خرابی وسایل برقی می شود.
کامبیز ناظریان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ گفت: علی‌رغم افزایش قابل توجه مصرف برق در کشور طی امسال، شاهد هستیم که با همکاری مردم، امسال هیچ گونه قطعی برقی رخ نداده است.

پیش از این آقای علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو نیز گفته بود برنامه‌های مهمی در حوزه توسعه نیروگاه‌ها و همچنین مدیریت تقاضا و صرفه‌جویی در مصرف برق داریم و امیدواریم تابستان امسال با حداقل مشکلات سپری شود. او قول داد امسال ۶ هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاهی کشور اضافه کند و تا پایان دولت هم به ناترازی بین تولید و مصرف برق پایان دهد.

در پی تماس‌های متعدد با باشگاه خبرنگاران جوان، اما شهروندان از گله  خود و قطعی‌های برق می‌گویند.

آقای ساعی که یکی از شهروندان تهران بوده و با مشکل قطعی برق مواجه است، می گوید: منطقه رسالت زندگی می کنیم،  غلیرغم وعده‌های داده شده که نباید برق قطع شود برق ما در برخی روز‌ها حتی دوبار قطع می‌شود و واقعا در این گرما شرایط بسیار سخت است.

خانم معتمد یکی دیگر از شهروندان تهرانی گفت: در منطقه شهرری به علت نوسان های متعدد طی هفته گذشته، چند وسیله الکتریکی ما سوخت. مگر قرار نبود قطعی برق نداشته باشیم پس چه شد حداقل به ما درباره قطعی‌ها برنامه بدهند.


*منطقه شهرری-پنج شنبه ۶ مرداد ساعت ۱۷

همچنین اخباری از قطعی برق در پرند، ورامین، اسلامشهر و رباط کریم نیز به گوش می رسد که نشان دهنده پراکندگی قطعی های برق در کشور به ویژه پایتخت است.

کاهش مصرف برق با بارش اخیر رقم خورد
آقای میر جمشیدی مدیر بهره برداری و کنترل سیستم برق کشور گفت: میزان مصرف برق، نسبت به چهارشنبه هفته گذشته ۲۹ تیر که به ۶۹ هزار و ۵۰۰ هزار مگاوات رسیده بود، کاهش داشته است نوار شمالی کشور خنک‌تر شده که همین موضوع باعث شده مصرف برق کاهش یابد.

اما حتی با وجود بارش‌های اخیر و خنک‌تر شدن هوا شرکت توزیع نیروی برق تهران به پرمصرفان اخطارداد.

کامبیز ناظریان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ گفت:مشترکان بسیار پرمصرف تهرانی در صورت عدم کاهش مصرف برق با محدودیت‌های قانونی مواجه خواهند شد.

او می‌گوید: بیش از ۶۵ درصد مشترکان تهرانی الگوی مصرف تعیین شده برق را رعایت کرده‌اند، که حدود ۳۵ درصد از شهروندان تهرانی بیش از الگوی تعیین شده، برق مصرف می‌کنند که بسیاری از این مشترکان با اندکی توجه بیشتر، قادر خواهند بود در دسته مشترکان کم مصرف قرار گیرند همچنین شهر تهران دارای حدود ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار مشترک خانگی است، که بیش از ۶ درصد از این مشترکان یعنی حدود ۲۰۰ هزار مشترک، ماهانه بیشتر از ۶۰۰ کیلووات ساعت برق مصرف می‌کنند.

البته مشاهدات میدانی نشان می دهد که مراکز پر مصرف بخش خصوصی با اسراف در مصرف برق، منجر به فشار بار مصرفی در ساعات اوج گرما می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *