سوخت جایگزین فقط برای صنایع سیمان در نظر گرفته شده است

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با بیان اینکه در صورت قطع گاز، کارخانه‌های سیمان می‌توانند درخواست دریافت سوخت مایع (نفت کوره) مورد نیاز خود را در سامانه سدف ثبت کنند، گفت: نفت کوره به عنوان سوخت جایگزین برای صنعت سیمان در صورت قطعی گاز در نظر گرفته شده است و این سوخت جایگزین فعلا تنها برای صنایع سیمان در نظر گرفته شده است.

فاطمه کاهی اظهار کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته، نفت کوره به قیمت گاز طبیعی در اختیار کارخانه‌های سیمان قرار می‌گیرد همچنین در قبال دریافت اسناد مالی، این سوخت به صورت اعتباری به این واحدهای تولیدی داده می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه برای دریافت سوخت مایع، متقاضیان صنعت سیمان باید وارد سامانه سدف (سامانه درخواست فرآورده‌های نفتی) شده و درخواست خود را ثبت کنند، خاطرنشان کرد: هزینه حمل از نزدیکترین انبار تا کارخانه سیمان بر عهده مشتری است.

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران افزود: همه متقاضیان می‌توانند با طی کردن این فرآیند سوخت مورد نیاز خود را دریافت کنند.
 
کاهی با اشاره به اینکه این تأمین سوخت در شرایط فعلی تنها مربوط به صنعت سیمان است، گفت: هر کارخانه سیمانی در هر نقطه‌ای از کشور می‌تواند از این طریق سوخت مایع مورد نیاز خود را تأمین کند. 
 
وی تاکید کرد: مشکلی از بابت تامین سوخت مایع از سوی وزارت نفت وجود ندارد و کارخانه‌های سیمان می‌توانند حداکثر ظرف ۲ هفته مخازن سوخت خود را تکمیل کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *