نماینده مجلس: پرداخت یارانه موجب کاهش ضریب جینی می‌شود  

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: آزادسازی قیمت‌ها و پرداخت یارانه نقدی حاصل از آزادسازی انجام شده به مردم در کنار عدم استقراض دولت از بانک مرکزی موجب کاهش ضریب جینی در جامعه می‌شود.

جعفر قادری با اشاره به آزادسازی قیمت‌ها در مورد کالاهای اساسی در کشور گفت: آزادسازی قیمت‌های کالاهای اساسی و پرداخت یارانه نقدی آن به مردم باعث کاهش ضریب جینی در جامعه و افزایش قدرت خرید افشار ضعیف در کشور شده است.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی افزود: نکته‌ قابل ذکر این است که این کاهش ضریب جینی در کوتاه مدت است و برای ادامه این مسیر و تداوم این کاهش ضریب جینی در میان مدت و بلندمدت نیز باید اقدامات لازم انجام شود.

قادری اظهار داشت: با توجه به برنامه دولت برای تامین هزینه‌ها و جبران کسری بودجه خود از محل دریافت مالیات و عدم استقراض از بانک مرکزی امید است که در میان مدت و بلندمدت نیز تورم مهار شده و ما با پرداخت یارانه‌ها و عدم استقراض از بانک مرکزی در میان‌مدت و بلندمدت هم شاهد کاهش ضریب جینی در جامعه باشیم.

وی خاطرنشان کرد: مهمترین نکته‌ای که وجود دارد این است که باید در بحث کاهش تورم و جلوگیری از افزایش پایه پولی جلوی استقلال از بانک مرکزی گرفته شود و این مساله در دستور کار دولت نیز هست.

به گزارش ایرنا از بیستم اردیبهشت ماه سال جاری با آزادسازی قیمت کالاهای اساسی یارانه این کالاها مستقیماً به حساب مردم واریز شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *