وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز با تبریک ایام الله دهه مبارک فجر گفت: اقدام و برنامه مهم وزارت تعاون در چهار ماه گذشته برنامه ریزی برای رفع فقر مطلق در کشور است و تا اردیبهشت ماه سال آینده برنامه ای جامع برای ریشه کنی فقر مطلق در کشور ارائه می شود.

حجت الله عبدالملکی اظهار کرد: نام این وزارتخانه را به جهت اینکه با ۶۰ میلیون از مردم کشور به طور مستقیم ارتباط دارد وزارت مردم نام نهاده ایم چرا که آحاد جامعه در امور معیشتی، اشتغال،‌ تعاون و آسیب های اجتماعی با این وزارتخانه سرو کار دارند.
وی همچنین به سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: طبق سیاست های اقتصاد مقاومتی مشارکت آحاد مردم در اقتصاد در اولویت است که حوزه تعاون بستر اساسی ،‌اسلامی و ایرانی برای این مشارکت گسترده مردمی در اقتصاد کشور است.
وی همچنین به دستورات قرآنی برای ایجاد امر تعاون در جامعه اسلامی اشاره کرد و افزود: فعالیت در حوزه تولید، اشتغال، رفاه و معیشت مردم از مصادیق تقوا هستند که در این وزارتخانه تلاش داریم این موارد و حوزه تعاون در کشور گسترش یابد.
وی ضمن تشریح برنامه های وزارت تعاون در پنج ماه گذشته تاکید کرد: چهار کلان پروژه در چند ماه گذشته در این وزارتخانه پیگیری شده است،یکی از این موارد بحث اشتغال و زیست بوم اشتغال جمهوری اسلامی است که بسترهای اصلی همکاری طرف های دولتی و مردمی در این خصوص تبیین شده است.
وی ساماندهی صندوق های بازنشستگی و تامین اجتماعی و رفع مسئله این صندوق ها را از دیگر برنامه های وزارت تعاون برشمرد و افزود: اصلاح نظام مدیریت شرکت های تامینی صندوق های این وزارتخانه از دیگر اقداماتی بود که در چند ماه گذشته پیگیری شد و ۶۰۰ شرکت که بازدهی مناسبی نداشتند شناسایی شد و تیم مدیریتی آنها تغییر یافته است.
وی افزود: آخرین اقدام و برنامه مهم وزارت تعاون در چهار ماه گذشته برنامه ریزی برای رفع فقر مطلق در کشور است و تا اردیبهشت ماه سال آینده برنامه ای جامع برای ریشه کنی فقر مطلق در کشور ارائه می‌شود.
وی تصریح کرد: در کنار این چهار طرح و اقدام وزارت تعاون ۲۰۰ فعالیت زمینه ای در ده محور در حوزه های اشتغال، تعاون، آسیب های اجتماعی ، رسیدگی به وضعیت سالمندان و معلولان ، فعالیت های اقتصادی و مبارزه با مفاسد اقتصادی انجام شده است.
وی همچنین شناسایی و حل مشکلات بیش از ۱۵۰۰ تعاونی در کشور، شناسایی ۲۱۴ طرح سرمایه گذاری جدید در بخش تعاون، راه اندازی ۹۷۵ تعاونی جدید با ۲۳ هزار عضو و ظرفیت اشتغال زایی ۲۰ هزار نفر، اختصاص اعتبارات لازم با کمک بانک تعاون به تعاونی های سراسر کشور و همچنین برگزاری ۲۴۵ رویداد در حوزه تعاون را از اقدامات مهم معاونت تعاون وزارت تعاون برشمرد.
همچنین مهدی مسکنی معاون امور تعاون وزارت تعاون نیز با اشاره به فعالیت های بخش تعاونی کشور در زمینه های صیادی، تولید میگو، گوشت ، محصولات باغی،‌تخم مرغ ، حمل و نقل، باربری، تولید خوراک دام و طیور، ادامه داد: وزارت تعاون ظرفیت های بسیار خوبی از جمله انجمن علمی تعاون، اتاق تعاون، بانک تعاون و اندیشکده های مختلف دارد که می تواند به رشد فرهنگ و فعالیت بخش تعاون در کشور کمک کند.
وی با تأکید بر اینکه امروز در جامعه باور به تعاون به درستی تبیین نشده است بر ضرورت تقویت باور به بخش تعاونی در کشور تاکید کرد و گفت: ۴ هزار میلیارد تومان جریان نقدینگی در کشور را می توان با کمک بخش تعاون برای کمک به حل مسائل جامعه و تولید استفاده کرد.