اگر قصد خرید سیسمونی دارید، این مطلب را بخوانید.

کودکان معمولا به حمام رفتن علاقه ی زیادی دارند و به قول خودشان (آب بازی) یکی از بهترین تفریحات برای آنها محسوب می شود. اما همه ی مادران می دانند که حمام بردن کودکان نیاز به فراهم کردن یکسری مقدمات دارد. مقدماتی که بخش زیادی از آنها هنگام خرید سیسمونی فراهم شده اند. از جمله: وان حمام ،حوله، لیف، شامپو بدن، شامپو مخصوص شست و شوی سر کودک و… . همانطور که گفته شد، وان حمام یکی از این وسایل ضروری است. خرید وان باعث می شود که کودک علاقه ی بسیار زیادی به حمام رفتن داشته باشد، خصوصا اگر همراه با شکل های زیبا و عروسکی باشد. به هر صورت، مادران عزیز هنگام خرید وان حمام باید یکسری نکات را بدانند. ما در این مطلب این نکات را به شما آموزش می دهیم. تا با خیال آسوده این وسیله ی کارآمد را خریداری کنید. پس با ما همراه باشید.

وان حمام چیست؟

وان اصطلاحی روسی است و در واقع ظرف بزرگی می باشد که انسان ها خود را درون آن می شویند. امروزه علاوه بر بزرگسالان، نوزادان و کودکان هم از وان استفاده می کنند و دلیل آن هم راحتی در شست و شو می باشد. می توان گفت هنگام استفاده از وان در مصرف آب هم صرفه جویی می شود، چون وقتی وان پر از آب می شود، دیگر نیازی نیست که شیر آب باز باشد.

انواع وان حمام‌کودک و نوزاد:

  • وان استاندارد: این وان ها جنس پلاستیکی دارند و معمولا خیلی گران نیستند. بعضی از این وان ها قابل استفاده در سینک ظرفشویی هستند و مناسب کودکانی می باشند که خیلی کوچک هستند. برخی دیگر از آنها مانند کمربند ایمنی کودک شما را سرپا نگه می دارد وقتی کودک بتواند سرپایش بایستد، وقت استفاده از وان های پلاستیکی می باشد.
  • وان کودک قابل تبدیل: هرچه نوزاد شما بزرگتر شود سایز وان هم تغییر می یابد. به عبارت دیگر؛ اندازه وان قابل تنظیم است و در سنین مختلف کودک، می توانید از آن استفاده کنید.
  • وان کودک تاشو یا قابل انعطاف: اگر مشکل با بزرگی وان دارید و نگهداری آن فضای زیادی را در بر می گیرد. پیشنهاد ما به شما، خرید وان تاشو است که به راحتی درون کمد جای خواهد گرفت.
  • وان نوزاد بادی: این مدل هم برای کمبود جا و هم برای مسافرت بسیار مناسب خواهد بود. تنها عیبی که این مدل دارد این است که وقتی می خواهید از آن استفاده کنید باید باد شود. کاری که به نظر دشوار است.
  • وان لوکس نوزاد: این مدل دارای قیمت بالایی است و همراه خود یکسری وسایل جانبی اعم از، دوش آب، اسباب بازی، ماساژور و… دارد. برای استفاده باید از نیروی برق یا باتری استفاده کنید. وزن آنها سنگین می باشد.
  • وان کودک پایه دار: این مدل علاوه بر راحتی کودک، برای والدین بسیار مفید و کارآمد است. به گونه ای که برای استفاده از وان، نیازی نیست که بنشینید و به راحتی، ایستاده می توانید کودک خود را بشویید. البته فراموش نکنید قیمت این مدل هم بالا می باشد.

هنگام خرید وان حمام‌کودک و نوزاد به چه نکاتی دقت کنیم؟

  • اندازه مناسب: هنگام خرید وان کودک سعی کنید انداره و سایز مناسب را خریداری نمایید. چون اگر اندازه وان بزرگ باشد، کودک شما ممکن است غرق شود. اگر هم خیلی کوچک باشد، کودک به راحتی نمی‌تواند در آن جا به جا شود. پس با توجه یه قد و وزن کودک عزیزتان، وان مناسبی را خریداری کنید.
  • قابل شست و شو بودن: قبل از خرید وان به قابل شست و شو بودن آن توجه کنید. اگر وان مورد نظر شما، دارای پیچ و خم و فرورفتگی های زیادی باشد، شستن آن به مراتب زمان بر و سخت می باشد. سعی کنید حتی الامکان وان انتخاب شده دارای سطوح صافی باشد.
  • وان دست دوم نخرید: این وان ها ممکن است به دلیل استفاده زیاد دچار نشتی شده باشند. یا برخی از قسمت های آن دچار شکستگی شده باشد و به بدن کودک شما آسیب برساند.
  • وان قابل تبدیل بخرید: هنگام خرید سیسمونی، سعی کنید وان قابل تبدیل بخرید، تا متناسب با بزرگ شدن کودک، سایز آن هم تغییر یابد. اگر این وان ها را خریداری نمایید، در هزینه تان صرفه جویی می شود و دیگر نیازی نیست مدام برای کودکتان وان حمام خریداری کنید.
  • در کنار کودک باشید: هیچ وقت کودک را تنها نگذارید، وقتی کودک را درون وان حمام می گذارید، حتما کنارش باشید تا مبادا دچار خفگی شود، هنگامی که کنار او هستید ساعات خوشی را با هم می گذرانید و می توانید با او آب بازی کنید.

با توجه به اطلاعاتی که خدمت شما دوستان ارائه کردیم، می توانید وان حمام کودک و نوزاد مورد نیازتان را تهیه نمایید. ما برای سهولت کار شما عزیزان، در زیر، لیستی از ۲۰ مدل وان حمام کودک و نوزاد را که جزو پرفروش ترین و ارزان ترین مدل ها در بازار هستند، را جمع آوری کرده ایم. فراموش نکنید، با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم، می توانید اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت نمایید.

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید وان حمام کودک و نوزاد در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

درادامه بیشتر بخوانید: راهنمای خرید ساک لوازم کودک و نوزاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *