نکات مهم هنگام خرید دستگاه جوش اینورتر به همراه بهترین دستگاه های جوش.

بهترین دستگاه برای جوش زدن دو قطعه آهنی به یکدیگر دستگاه جوش اینورتر‌ می باشد. در اصطلاح عامیانه به آن دستگاه جوش هم گفته می شود. کمتر کسی پیدا می شود که این دستگاه را از نزدیک ندیده باشد یا نام آن را نشنیده باشد. برای کار با این دستگاه بر خلاف سایر وسایل نیاز به تخصص و مهارت خاص است. پس قبل از خرید دستگاه جوش اینورتر می بایست دوره آموزش جوشکاری را دیده باشید و مهارت لازم برای کار با دستگاه جوشکاری را کسب نموده باشید.

ممکن است، شما در حال حاضر یک دستگاه جوش داشته باشید، یا بخواهید یک دستگاه جوش اینورتر جدیدتر بخرید یا اینکه برای اولین بار می خواهید یک دستگاه جوش بخرید، در هر صورت به دلیل تنوع زیاد در مدل و قیمت با مشکل مواجه شده باشید، امکان دارد دلیل اینکه این مطلب را جستجو کرده اید هم همین موضوع باشد. نگران نباشید به شما توصیه می کنم حتما این مطلب را مطالعه کنید. ما در این مطلب شما را با انواع دستگاه جوش و نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید دستگاه جوش اینورتر دار باید به آن توجه کنید آشنا می کنیم.

دستگاه جوش اینورتر چیست؟

در واقع نوعی از دستگاه های جوش کوچک شده است که به دلیل داشتن اینورتر حجم آن ها نسبت به نمونه های قدیمی بسیار کوچک شده است، اینورتر دستگاهی است که میزان جریان برق را چند برابر می کند، دستگاه جوش جریان برق Ac با ۶۰ هرتز ورودی را به جریان Dc مورد نیاز جهت جوشکاری تبدیل می کند، میزان جریان مورد نیاز برای جوشکاری توسط کاربر قابل تنظیم است. دستگاه جوش اینورتر در مقایسه با مدل های قدیمی مصرف برق کمتری دارد.

عملیات جوشکاری چگونه صورت می پذیرد:

به فرایندی گفته می شود که طی یک میله آهنی با روکش مخصوص که به آن الکترود گفته می شود، به وسیله ایجاد یک قوس الکتریکی به وسیله جریانی که از قبل تعیین شده ذوب می شود، و دو قطعه که معمولا از جنس آهن می باشند را به هم متصل می کند.

مزایای استفاده از دستگاه جوش اینورتر:

  • صدای تولید شده توسط مدل های اینورتر دار بسیار کمتر از مدل های قدیمی است و کیفیت جوش نیز بسیار بالاتر است.
  • دستگاه‌های جوش اینورتر‌دار به دلیل وجود اینورتر برق کمتری در مقایسه با مدل های قدیمی مصرف می کنند.
  • راندمان و ضریب قدرت در دستگاه های اینورتر دار چند برابر نمونه های معمولی است.
  • به دلیل حذف ترانس های داخلی و سیم پیچ ها و جایگزین کردن دستگاه اینورتر در مقایسه با مدل های قدیمی حجم و وزن کمتری دارند و به راحتی می توان آن ها را جابه‌جا کرد.
  • به دلیل اینکه میزان پایداری جوشکاری در دستگاه اینورتر‌دار بالاتر از مدل معمولی است، قوس الکتریکی یکنواخت ایجاد می شود.

تفاوت دستگاه جوش معمولی با اینورتر:

  • دستگاه های جوش قدیمی برای تبدیل جریان Ac ورودی به جریان Dc خروجی دارای ترانس های سنگین بودند، که با ورود اینورتر وزن و حجم آن ها به طور قابل ملاحضه ای کمتر شد.
  • به دلیل ایجاد دستگاه اینورتر جریان قوی تری ایجاد می کنند چیزی در حدود ۱۰۰۰۰ تا ۲۰۰۰۰ هرتز که باعث ایجاد جوش های قوی تر می شود.
  • با حذف هسته آهنی در این دستگاه ها هزینه ساخت بسیار کمتر از نمونه های قبلی شده در نتیجه قیمت آن ها در مقایسه با مدل های قدیمی بسیار کمتر است.
  • در پایان نیز دستگاه های اینورتر دار مصرف برق کمتری نسبت به مدل های قدیمی دارند و به دلیل ویژگی های بالا بیشتر جوشکار ها گرایش به سمت خرید این دستگاه ها دارند.

انواع دستگاه جوش اینورتر دار در ایران:

  • دستگاه جوش اروپایی: این دستگاه ها در ایران با قیمت یک میلیون به بالا شروع می شوند، در صورت اصل بودن بهترین گزینه برای خرید شما هستند.
  • دستگاه جوش ایرانی: کیفیت دستگاه های جوش اینورتر دار ایرانی به مراتب بالاتر از نمونه های چینی و ترکیه ای می باشد.
  • دستگاه جوش ترکیه ای و چینی: کیفیت دستگاه جوش ترکیه ای در صورتی که شرکتی باشد به مراتب خیلی بهتر از نمونه های چینی است. متاسفانه نمونه های چینی بعد از چند سری استفاده کارایی خود را از دست می دهند. در صورت خراب شدن برد مدل های چینی غیرقابل تعمیر هستند و باید آن ها را دور انداخت.

نکات مهم هنگام خرید دستگاه جوش اینورتر:

  • قیمت دستگاه: قیمت نقش مهمی در انتخاب شما ایفا می کند، در واقع قیمت می تواند در انتخاب شما تاثیر زیادی داشته باشد. ابتدا میزان بودجه را مشخص کنید، وقتی میزان بودجه را مشخص کنید خود به خود خیلی از مدل ها از انتخاب خارج می شوند.
  • نوع دستگاه: همان طور که در قسمت های قبل به صورت کامل توضیح داده شد دستگاه جوش اینورتر دار دارای سه نوع اروپایی، ایرانی، چینی و ترکیه ای می باشد که تک تک آن ها مورد بررسی قرار گرفت، شما می توانید نوع دستگاه خود را مشخص کنید.
  • اندازه و وزن: دستگاه های جوش با توجه به اندازه هسته های آهنی درون موتور و قدرت جریان خرجی دارای اندازه ها و وزن های مختلفی هستند که شما می توانید با توجه به نیاز خود آن را مشخص نمایید. اگر کار شما به گونه ای است که مدام باید دستگاه را با خود حمل نمایید دستگاه های سبک تر برای شما مناسب هستند.
  • میزان آمپر ورودی: میزان جریان ورودی مورد نیاز برای دستگاه های اینورتردار چیزی در حدود ۱۰ تا ۱۸ آمپر می باشد اما در دستگاه های معمولی چیزی بالای ۲۵ آمپر نیاز است که ممکن است به سیم کشی محل آسیب وارد کند. پس آمپر ورودی دستگاه را مورد بررسی قرار دهید.
  • طول سیم: به طول سیم برق دستگاه توجه داشته باشید اگر خیلی کوتاه باشد برای هر بار استفاده نیاز به سیم سیار پیدا می کنید و اگر خیلی بلند باشد همیشه برای جمع کردن زمان زیادی از وقت شما را اشغال می کند.
  • جنس انبر و کابل: جنس انبر و کیفیت کابل آن هم جزو مسائلی است که باید به آن توجه داشته باشید. اگر جنس دسته انبر جوشکاری خیلی ضعیف باشد اگر به طور اتفاقی ار دست شما به زمین بی افتد غیر قابل استفاده می شود و اگر جنس کابل هم ضعیف باشد با چند بار استفاده از دستگاه باید نسبت به تعویض آن اقدام نمایید.
  • گارانتی: بهتر است مدل هایی را خریداری نمایید که دارای ضمانت هستند، هیچ گاه شرکتی جنس بی کیفیت خود را گارانتی نمی کند پس داشتن ضمانت می تواند دلیل بر کیفیت بالای محصول باشد.

با توجه به نکاتی که گفته شد، می توانید دستگاه جوش اینورتر مورد نظرتان را خریداری نمایید. ما برای سهولت کار شما، لیستی از ۲۸ نمونه دستگاه جوش ارزان، محبوب و پرفروش را برای شما جمع آوری کرده ایم. با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم، اطلاعات بیشتری از هر محصول را درافت کنید.

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید دستگاه جوش اینورتر در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *