نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید اسکیت کفشی باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

یکی از سرگرمی‌های جالب مردم اسکیت بازی است. این رشته ورزشی کوچک و بزرگ نمی‌شناسد و شما در هر سنی می‌توانید آن را انجام دهید به شرطی که یک جفت اسکیت کفشی داشته باشید. در واقع اسکیت بازی یک ورزش تفریحی محسوب می‌شود. یعنی شما در کنار ورزش کردن تفریح نیز می‌کنید‌. این وسیله ورزشی معمولا در جاهای تفریحی مثل پارک استفاده می‌شود. شما این ورزش را حتی به صورت خانوادگی هم می‌توانید انجام دهید به شرط آنکه برای تمام اعضای خانواده خود اسکیت کفشی خریداری کنید. برای اینکه شما با این وسیله حرکت کنید باید در کلاس‌های این رشته ورزشی شرکت نموده تا آن را به صورت حرفه‌ای بیاموزید. البته شرط یادگیری هر حرفه‌ای تمرین زیاد است، شما بدون نیاز به کلاس هم با تمرین زیاد حرکت با آن را یاد می‌گیرید.

بعد از خرید اسکیت کفشی شما باید یک سری لوازم را که هنگام زمین خوردن به حفظ سلامت شما کمک می‌کنند را خریداری کنید. اولین نقطه حساس بدن انسان سر او می‌باشد. وارد شدن هر گونه ضربه به سر و نواحی اطراف آن مشکلات جبران ناپذیری را برای شما به وجود می‌آورد. پس حتما از خرید کلاه ایمنی غافل نشوید. از دیگر محصولاتی که در کنار این محصول برای حفظ سلامت خود می‌توانید استفاده کنید، زانوبند و آرنج بند است که از وارد شدن ضربه به نواحی پا و دست جلوگیری می‌کند. اسکیت کفشی یک وسیله نقلیه هم به حساب می‌آید، یعنی شما می‌توانید مسیر منزل تا محل کار خود را با این وسیله طی کنید. در واقع با این وسیله در هزینه‌های خود تا حد زیادی صرفه جویی می‌کنید و علاوه بر آن از آلوده شدن محیط زیست انسانی هم جلوگیری می‌کنید.

اگر شما هم از عداقه‌مندان به این رشته ورزشی هستید و قصد خرید اسکیت کفشی را دارید، اما با توجه به تنوع زیاد مدل‌ها و قیمت‌ها با خرید این وسیله ورزشی ارزشمند به مشکل برخورده‌اید، اصلا نگران نباشید. ما در این مطلب شما را با انواع اسکیت کفشی آشنا می‌کنیم و به شما یک سری نکات مهم را که هنگام خرید اسکیت کفشی باید به آن‌ها توجه داشته باشید را آموزش می‌دهیم.

اسکیت‌کفشی چیست و چه کاربردی دارد؟

اسکیت یک رشته ورزشی است که برای انجام آن به اسکیت‌کفشی نیاز دارید. از نظر ظاهری شباهت زیادی به کفش‌های معمولی دارند و مانند کفش پوشیده می‌شوند. اما در زیره این کفش‌ها تعداد دو یا چهار چرخ وجود دارد که برای حرکت سریع روی زمین یا پیست از آن‌ها استفاده می‌شود. چرخ‌های این کفش امکان حرکت با سرعت بالا را در اختیار ورزشکار قرار می‌دهد. از این وسیله به عنوان یک وسیله ورزشی و در بعضی شرایط وسیله نقلیه استفاده می‌شود. به دلیل اینکه نسبت به وسایل نقلیه دیگر مثل دوچرخه ارزان قیمت‌تر هستند و نیاز به تعمیر و نگهداری خاصی ندارند بیشتر از رشته‌های ورزشی دیگر مورد توجه قرار گرفته است.

انواع اسکیت‌کفشی موجود در بازار:

  1. کفش اسکیت مردانه: این مدل کفش بیشتر به منظور انجام ورزش اسکیت برای آقایان مورد استفاده قرار می‌گیرد. همان طور که می‌دانید اندازه پای آقایان معمولا از خانم‌ها مقداری بزرگ‌تر است، شاید به همین علت باشد که کفش‌اسکیت زنانه و مردانه تولید شده است. البته از نظر رنگ بندی هم با مدل زنانه متفاوت هستند، زیرا آقایان بیشتر از رنگ‌های تیره مثل قهوه‌ای، مشکی و صورمه‌ای استفاده می‌کنند و بانوان رنگ‌های شاد را بیشتر ترجیح می‌دهند.
  2. کفش‌ اسکیت زنانه: خوشبختانه برای انجام این رشته ورزشی برای بانوان هیچ محدودیتی وجود ندارد. شاید برای دوچرخه سواری بانوان در کشور ایران محدودیت‌هایی وجود داشته باشد اما این رشته ورزشی برای خانم‌ها به راحتی قابل انجام است. خانم‌ها نسبت به اقایان پاهای ظریف‌تر و کوچکتری دارند بنابراین طبیعی است که برای خانم‌ها یک کفش‌اسکیت جداگانه وجود داشته باشد. از نظر رنگی هم طیف وسیعی از رنگ‌های شاد برای خانم‌ها وجود دارد که به راحتی می‌توانند رنگ مورد نظر خود را تهیه کنند.
  3. کفش اسکیت پسرانه: هیجان یکی از ویژگی‌های ذاتی پسر بچه‌ها است و همواره به دنبال هیجان در طول زندگی خود هستند. به هین علت پسر بچه‌ها هم به این رشته ورزشی علاقه دارند. به علت اینکه برای کودکان هم این رشته ورزشی به وجود آید شرکت‌های سازنده اسکیت اقدام به ساخت نمونه‌های کوچک‌تری از این محصول کردند که از نظر ظاهری دقیقا مشابه نمونه بزرگسال است. شاید اگر این رشته ورزشی در سنین پایین شروع شود شانس موفقیت در آن بیشتر باشد. این اسکیت کفش‌ها دقیقا با توجه به سلیقه پسر بچه‌ها طراحی شده‌اند.
  4. کفش اسکیت دخترانه: در کشور عزیزمان ایران دختر بچه‌ها بیش از هر قشری از جامعه به این ورزش علاقه دارند. اگر نگاهی به محیط اطراف بیاندازیم با حجم زیادی از دختر خانم‌ها مواجه می‌شویم که به این رشته ورزشی مشغول هستند. در واقع دختر بچه‌های ایرانی استعداد عجیبی در این رشته ورزشی دارند. با توجه به اینکه سلیقه دختر بچه‌ها با آقا پسرها در انتخاب رنگ متفاوت است، شرکت‌های سازنده این وسیله ورزشی اقدام به تولید کردن نمونه دخترانه آن کرده‌اند.

مزایای استفاده از اسکیت کفشی:

  • قیمت آن‌ها نسبت به وسایل ورزشی دیگر مثل دوچرخه و اسکوتر ارزان‌تر بوده بنابراین ارزش خرید بالایی دارند.
  • علاوه بر انجام ورزش یک وسیله نقلیه و تفریحی هم به حساب می‌آیند، یعنی علاوه بر ورزش شما را جا‌به‌جا نموده و از مشاهده اطراف در فضای آزاد لذت می‌برید.
  • نیاز به تعمیر و نگهداری خاصی ندارد و اگر درست از آن‌ها استفاده کنید، می‌توانید سالیان سال از آن‌ها لذت ببرید.
  • روی تقویت عضلات ران و پشت پا تاثیر بسزایی دارند به طوری که علاوه بر تقویت عضلات این نواحی می‌توانید چربی شکم و پهلوی خود را آب کنید.
  • استرس را از شما دور کرده و باعث آرامش روحی و روانی شما می‌شود. در واقع با استفاده از این وسیله می‌توانید روز خود را با انرژی بیشتری شروع کنید.

بهترین مارک اسکیت کفشی:

شاید یکی از سخت‌ترین کارهای جهان معرفی یک برند خاص به عنوان بهترین مارک کفش اسکیت باشد. زیرا برندهای باکیفیت زیادی هستند که در زمینه تولید این محصول فعالیت می‌کنند. اگر شخصی یک محصول خاص را به عنوان بهترین مارک این محصول به شما معرفی کند. اطمینان داشته باشید که تبلیغ می‌کند و در ازای این کار پول هنگفتی به جیب می‌زند. از آنجایی که وب سایت بس مارک یک رسانه علمی و آموزشی است و نه تبلیغاتی در ادامه مطلب لیستی از بهترین برندهای کفش‌اسکیت را به شما معرفی می‌کنیم.

  • کفش اسکیت آی کاس
  • کفش اسکیت سبا
  • کفش اسکیت لبدا
  • کفش اسکیت پاور
  • کفش اسکیت رولربلید
  • کفش اسکیت استریت رانر
  • کفش اسکیت لی پای
  • کفش اسکیت فلاینگ ایکل
  • کفش اسکیت رادیوس
  • کفش اسکیت سیتی
  • کفش اسکیت رانر
  • کفش اسکیت بی اسکوار
  • کفش اسکیت فیلا
  • کفش اسکیت سیلو
  • کفش اسکیت لا کوکو
  • کفش اسکیت سه ستاره

کفش اسکیت از کجا بخریم؟

به طور کلی روش‌های زیادی برای خرید این وسیله ورزشی وجود دارد که شما باید با توجه به سلیقه و نیاز خود یکی از این روش‌ها را برای خرید کفش‌اسکیت مشخص کنید. هیچ قاعده و قانون خاصی برای انتخاب روش خرید وجود ندارد و یک مسئله کاملا شخصی است. اما از آنجایی که دو روش بیشتر از روش‌های دیگر استفاده می‌شوند در ادامه این دو روش را به شما معرفی کرده و اطلاعاتی در مورد این روش‌ها در اختیار شما قرار می‌دهیم.

  1. خرید آنلاین: یکی از راحت‌ترین و بی‌دردسرترین روش‌های خرید در جهان می‌باشد به تازگی این روش در ایران طرفداران زیادی کسب کرده است. برای این کار نیاز به خروج از منزل و محل کار خود ندارید. شما باید با مراجعه به یک فروشگاه اینترنتی معتبر جنس مورد نظر خود را از میان تعداد زیادی از مدل‌ها خریداری کنید. نگران تعویض یا پس دادن جنس مورد نظر نباشید. زیرا هفت روز مهلت تست دارید و در صورت عدم رضایت می‌توانید آن را مرجوع کرده و پول خود را پس بگیرید.
  2. خرید حضوری: یکی از قدیمی‌ترین روش‌های خرید در جهان می‌باشد که همچنان طرفداران خاص خود را دارد. خرید به این صورت چندان راحت نیست و شما باید از محل کار یا زندگی خود خارج شوید و به نزدیک‌ترین فروشگاه لوازم ورزشی نزدیک محل سکونت خود مراجعه کنید. نباید انتظار داشته باشید که با تنوع کم محصولات جنس مورد علاقه خود را خریداری کنید. ممکن است از صبح تا شب وقت خود را به پیدا کردن محصول مورد نظر خود اختصاص دهید. در خرید خود نهایت دقت را داشته باشید، زیرا در صورت خرید هرگز امکان تعویض یا پس گرفتن آن وجود ندارد.

نکات مهم هنگام خرید اسکیت کفشی:

  1. سطح مهارت ورزشی: با توجه به سطح رشته ورزشی خود کفش‌اسکیت خود را خریداری کنید تا از این وسیله نهایت لذت را ببرید. در واقع می‌توان گفت اگر تازه وارد یا آماتور هستید با یک کفش حرفه‌ای به هیچ عنوان نمی‌توانید استفاده کنید و یادگیری این رشته ورزشی با نمونه حرفه‌ای کار دشواری است. پس برای شروع بهتر است با یک نمونه معمولی کار را شروع کنید و در آینده نسبت به ارتقاع محصول مورد نظر خود اقدام کنید.
  2. سایز و اندازه چرخ‌ها: شاید مهم‌ترین قطعه در کفش‌های مخصوص اسکیت چرخ‌های آن‌ها باشد. اندازه و قطر چرخ‌ها ارتباط مستقیمی با نوع استفاده از این وسیله دارد. اگر مهارت کافی ندارید و قرار است تازه وارد این رشته ورزشی شوید، بهتر است به سراغ کفش‌هایی بروید که اندازه چرخ‌های آن‌ها کوچک می‌باشد. زیرا حفظ تعادل و اجرای تکنیک‌ها با آن‌ها آسان‌تر است. اما اگر این ورزش را به صورت حرفه‌ای انجام می‌دهید مدل‌های دارای چرخ بزرگ برای شما مناسب‌تر هستند.
  3. کفش متناسب با سایز پا: فراموش نکنید که این وسیله هم در اصل یک کفش به حساب می‌آید و به دلیل اینکه سایز پای افراد مختلف با یکدیگر متفاوت است. باید کفش متناسب با سایز پای خود را انتخاب کنید، نه بزرگتر و نه کوچکتر بلکه باید دقیقا اندازه پای شما باشد. اگر کفش سایز پای شما نباشد به وسیله آن تعادل لازم را پیدا نخواهید کرد. همچنین پای شما درون آن راحت نیست و احساس خوبی هنگام ورزش کردن با آن‌ها نخواهید داشت. بهتر است نزدیک غروب را برای خرید کفش اختصاص دهید زیرا در این ساعت روز پا کمترین میزان ورم را دارد و سایز دقیق‌تری را انتخاب می‌کنید.
  4. ترمز‌دار یا بدون ترمز: این وسیله ورزشی در دو نمونه ترمز‌دار و بدون ترمز تولید می‌شود. اگر تازه کار هستید و تسلط لازم برای توقف کردن را ندارید پیشنهاد می‌کنم یا نمونه ترمز‌دار را خریداری کنید و یا مدل‌هایی را که قابلیت نصب جداگانه ترمز را دارند. اما افراد حرفه‌ای نیازی به داشتن ترمز ندارند و با انجام یک سری تکنیک‌های خاص قادر به کنترل کردن اسکیت هستند. انجام این تکنیک‌ها برای توقف کردن یک فرد مبتدی کار ساده‌ای نخواهد بود و تعادل خود را سریع از دست می‌دهد. پس حتما هنگام خرید کفش‌اسکیت به این نکته مهم و حیاتی دقت کنید.
  5. کیفیت بوش و بلبرینگ: همان طور که گفته شد مهم‌ترین قسمت کفش‌اسکیت چرخ‌های آن می‌باشد. حال یکی از مهم‌ترین قسمت‌های چرخ بلبرینگ و بوش وسط آن است. هر یک از چرخ‌های کفش‌اسکیت دارای دو عدد بوش و بلبرینگ می‌باشد. اسکیتی که دارای بوش و بلبرینگ با کیفیت است مقابل آن با Abc مشخص شده کنار آن هم یک عدد نوشته می‌شود که تعداد بوش و بلبرینگ چرخ‌ها را مشخص می‌کند.
  6. بست اسکیت: شاید در نگاه اول این قطعه چندان مهم به نظر نرسد. اما بست اسکیت نقش مهمی در تعادل شخص هنگام اسکیت دارد. زمانی که شما کفش‌اسکیت را به پا می‌کنید، باید بست‌های آن را به خوبی تنظیم کنید. اگر بست‌های روی کفش را خیلی سفت نمائید، پای شما درون کفش احساس خوبی نخواهد داشت. در صورت شل بودن بست‌ها احتمال پیچ خوردن پای ورزشکار درون کفش افزایش پیدا می‌کند، همچنین ورزشکار هم تعادل لازم را نخواهد داشت.

روش نگهداری از اسکیت کفشی:

  • همیشه از این وسیله در سطوح صاف و هموار استفاده کنید. زیرا سطوح ناهموار مثل جاده خاکی باعث آسیب دیدن چرخ‌های وسیله می‌شود.
  • هر چند وقت یک بار چرخ‌های اسکیت را امتحان کنید و از سلامت آن‌ها اطمینان حاصل کنید. بهتر است چرخ‌های آن را روغن کاری کنید.
  • اگر در مسیر حرکت شما آب روی زمین ریخته شده بهتر است یک مسیر خشک را انتخاب کنید زیرا ورود آب به داخل چرخ‌ها به بلبرینگ آن‌ها آسیب زده و باعث زنگ زدن بوش‌های داخلی آن‌ها می‌شود.
  • همیشه بعد از ورزش جوراب‌های خود را شستشو دهید، استفاده از جوراب کثیف باعث ایجاد بوی نامطبوع داخل کفش می‌شود. در صورت کثیف شدن تا حد امکان کفش‌های خود را شستشو ندهید.

با توجه به نکاتی که گفته شد، می توانید اسکیت‌کفشی مورد نظر خود را خریداری نمایید. ما برای سهولت کار شما، لیستی از چند نمونه اسکیت کفشی ارزان، باکیفیت و پرفروش موجود در بازار را جمع آوری کرده ایم. با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم، اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت کنید.

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید اسکیت‌کفشی در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *