نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید جوراب شلواری دخترانه باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

یکی از پوشاک مهم و ضروری برای دختر خانم‌ها جوراب شلواری دخترانه است. این پوشاک بعد از اینکه در بین بانوان محبوبیت کسب کرد وارد صنعت مد و پوشاک بچه‌گانه شد. در واقع این لباس یکی از پر کاربرد‌ترین لباس‌های بچه‌گانه است. دختر خانم‌ها معمولا علاقه زیادی به پوشیدن سارافون دارند و معمولا زیر این لباس جوراب شلواری دخترانه پوشیده می‌شود. کمتر خانواده‌ای است که فرزند دختر داشته باشد و در کمد لباس کودک خود حداقل یک یا دو دست جوراب شلواری دخترانه نداشته باشد. کودک شما درون این لباس راحتی و آرامش زیادی دارد و به راحتی می‌تواند فعالیت‌های روزانه و بازی خود را انجام دهد.

جوراب شلواری دخترانه نسبت به شلوار دخترانه قیمت ارزان‌تری دارد به همین دلیل است که بیشتر به جای شلوار از جوراب شلواری استفاده می‌شود. با اینکه جوراب شلواری دخترانه را می‌توان در هر فصلی پوشیده، اما به علت اینکه جنس آن خنک است بیشتر در فصل گرم سال یعنی تابستان پوشیده می‌شود. در کشورهای دیگر پیراهن دخترانه معمولا به صورت برهنه پوشیده می‌شود، اما در کشور ایران به دلیل اینکه کودک معذب نباشد برای او از جوراب شلواری دخترانه استفاده می‌کنند. خوشبختانه تنوع طرح و رنگ جوراب شلواری دخترانه به حدی زیاد است که شما می‌توانید آن‌ را با لباس‌های مختلف ست کرده و کودک شما زیباتر از اطرافیان به نظر برسد.

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که قصد خرید جوراب شلواری دخترانه را دارند، اما با توجه به تنوع زیاد مدل‌ها و قیمت‌ها با خرید این پوشاک مهم به مشکل برخورده‌اید، اصلا نگران نباشید. ما در این مطلب شما را با انواع جوراب شلواری دخترانه آشنا کرده و به شما عزیزان نکات مهمی را که هنگام خرید جوراب شلواری دخترانه باید به آن توجه داشته باشید را آموزش می‌دهیم.

جوراب شلواری‌دخترانه چیست؟

در واقع یک نوع جوراب شلوار شکل است که به صورت جذب پوشیده می‌شود، معمولا دارای دو نمونه ضخیم و نازک می‌باشد. البته در هر دو مدل قسمت بالایی مقداری ضخیم‌تر بوده و بافت فشرده شده‌تری دارد. این پوشاک دارای طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها می‌باشد به همین علت جوراب شلواری را می‌توان به راحتی با سایر پوشاک ست کرد. البته می‌توان گفت رنگ مشکی و سفید آن بیشترین طرفدار را دارد زیرا این رنگ‌ها را می‌توان با رنگ‌های زیادی ست کرد.

تاریخچه استفاده از جوراب‌شلواری:

در کشورهای دیگر جوراب شلواری در ابتدا به جای جوراب ساق بلند مورد استفاده قرار گرفت. اما طولی نکشید که به عنوانساپورت و شلوار هم پوشیده شد. در کشور ایران در اواخر دهه ۸۰ و اوایل دهه ۹۰ این پوشاک میان دختر خانم‌ها رواج پیدا کرد. در کشور ایران به نمونه ضخیم جوراب شلواری ساپورت گفته می‌شود که میان دخترهای جوان طرفداران بیشتری دارد.

انواع مدل‌های جوراب شلواری‌ دخترانه:

  1. جوراب شلواری نازک: جوراب شلواری‌های نازک طرفداران زیادی دارند. از مدل‌های نازک بیشتر در مهمانی‌ها و جشن‌های زنانه استفاده می‌شود، جالب است بدانید برای جوراب شلواری‌های نازک دختر خانم‌ها بیشتر رنگ پوست، سفید و مشکی را انتخاب می‌کنند. رنگ‌های دیگر در نمونه نازک جذابیت چندانی ندارند.
  2. جوراب شلواری ضخیم: نمونه‌ای از جوراب شلواری که جنس آن ضخیم‌تر از نمونه قبلی است. در زمان‌های گذشته به جوراب های ضخیم که ساق بلند بود و برای هر پا جدا جدا پوشیده می‌شد، جوراب شلواری ضخیم می‌گفتند. امروزه به جوراب شلواری خیلی ضخیم ساپورت می‌گویند که مانند یک شلوار پوشیده می‌شود.
  3. جوراب شلواری بافت: همان طور که گفته شد، جوراب شلواری تنها در فصل گرم سال مانند تابستان پوشیده نمی‌شود. بلکه در فصل‌های دیگر حتی زمستان هم پوشیده می‌شود. مدل‌های زمستانی به صورت خیلی ضخیم و معمولا بافت هستند که حتی نسبت به شلوار گرم‌تر می‌باشند. دختر بچه‌ها معمولا در فصل پاییز و زمستان از جوراب شلواری‌های بافت دخترانه استفاده می‌کنند.

مزایای جوراب شلواری‌دخترانه:

  • قیمت آن‌ها نسبت به شلوار دخترانه بسیار ارزان‌تر است به طوری که با پول یک شلوار می‌توانید تعدادی جوراب شلواری خریداری کنید.
  • برای پوشیدن انواع سارافون و پیراهن بلند شما از تنها پوششی که برای پوشاندن پای کودک خود می‌توانید استفاده کنید، جوراب شلواری است.
  • جوراب شلواری بچه‌گانه دارای طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها می‌باشد، بنابراین شما به راحتی می‌توانید آن را با انواع لباس ست نمائید.
  • یک پوشش چهار فصل بوده، بنابراین فقط محدود به استفاده در یک یا دو فصل از سال نیست. مدل‌های بافت را می‌توان زمستان استفاده کرد.
  • اگر کودک شما پاهای کشیده و زیبایی دارد، شما می‌توانید با استفاده از جوراب شلواری آن‌ها را به نمایش بگذارید.
  • کودک شما به حدی درون آن احساس راحتی و آرامش می‌کند که گویی لباسی بر تن ندارد. البته باید دقیقا جوراب شلواری سایز کودک خود را پوشیده باشید.

بهترین مارک جوراب شلواری کودک:

خوشبختانه برند‌های باکیفیت زیادی در بازار وجود دارد که باعث می‌شود به یک برند خاص اتکا نکنیم و از آنجایی که وب سایت بس مارک یک رسانه علمی و آموزشی است و نه تبلیغاتی در ادامه به شما عزیزان لیستی از بهترین برندهای جوراب شلواری دخترانه را معرفی می‌کنیم.

  • جوراب شلواری بچه‌گانه پِنتی
  • جوراب شلواری بچه‌گانه آرتی
  • جوراب شلواری بچه‌گانه آنی بیبی
  • جوراب شلواری بچه‌گانه درین
  • جوراب شلواری بچه‌گانه باترفلای
  • جوراب شلواری بچه‌گانه مینل
  • جوراب شلواری بچه‌گانه شهرزاد
  • جوراب شلواری بچه‌گانه بنفشه
  • جوراب شلواری بچه‌گانه کوتون
  • جوراب شلواری بچه‌گانه بی‌تاک

جوراب شلواری بچه‌گانه از کجا بخریم؟

شاید این سوالی باشد که ذهن خیلی از شما را به خود درگیر کرده باشد. در واقع به سه روش می‌توان جوراب شلواری کودک خود را خریداری کرد که هر روش مزایای و معایب خاص خود را دارد. در ادامه به شما تک تک روش‌ها را معرفی کرده و هر کدام را به صورت کامل توضیح می‌دهیم.

  1. خرید از تولیدی لباس بچه: همیشه خرید از تولیدی به دلیل حذف واسطه منطقی‌تر بوده و در نتیجه قیمت آن ارزان‌تر است. البته تولیدی‌ها به صورت تکی اجناس خود را به فروش نمی‌رسانند. پس اگر مغازه‌دار هستید و به صورت کلی خرید می‌کنید. بهترین گزینه تولید است.
  2. خرید از فروشگاه لباس کودک: شما می‌توانید به صورت حضوری به نزدیک ترین فروشگاه لباس کودک محل زندگی خود مراجعه کرده و جوراب شلواری کودک خود را خریداری کنید. متاسفانه تنوع محصولات خیلی کم بوده و جنس خریداری شده به هیچ عنوان پس گرفته نمی‌شود.
  3. خرید از فروشگاه اینترنتی: شما می‌توانید با مراجعه به یک فروشگاه اینترنتی معتبر در منزل یا محل کار خود بدون خروج از میان انبوهی از مدل‌ها جوراب شلواری کودک خود را انتخاب کنید. خوشبختانه به مدت ۷ روز مهلت تست دارید و در صورت عدم رضایت از محصول می‌توانید آن را مرجوع کرده و پول خود را پس بگیرید.

قیمت جوراب شلواری کودک:

فاکتورهای زیادی می‌تواند روی قیمت جوراب شلواری بچه‌گانه تاثیر داشته باشد. معمولا برندهای وارداتی به علت اینکه با ارز وارد بازار می‌شوند مقداری گران‌تر هستند. همچنین خرید مستقیم و بدون واسطه می‌تواند با حذف سود تعدادی از واسطه‌ها مقداری ارزان‌تر باشد. معمولا مدل‌های گیپور و طرح دار به علت گران بودن پارچه مورد نیاز برای دوخت مقداری گران‌تر از مدل‌های ساده هستند.

راهنمای خرید جوراب شلواری بچه‌گانه:

خرید پوشاک بچه‌گانه مانند بزرگسال نیست و نیاز به دقت و حساسیت بیشتری دارد. خوشبختانه پیشرفت علم و ورود اینترنت به زندگی باعث شده نگرانی ما از بابت خرید هر محصولی راحت شود. در واقع شما برای خرید جوراب شلواری بچه‌گانه نیاز به یک سری نکات هم هنگام خرید دارید که توجه به این نکات می‌تواند برای خرید بهتر به شما کمک کند. بعد از قیمت محصول یکی از مهم‌ترین نکات هنگام خرید جوراب شلواری کودک توجه به سایز آن می‌باشد. در ادامه تمام نکات مهمی را که هنگام خرید جوراب شلواری بچه‌گانه باید به آن‌ها توجه داشته باشید را آموزش می‌دهیم.

نکات مهم هنگام خرید جوراب شلواری دخترانه:

  1. قیمت جوراب شلواری: اولین و مهم‌ترین نکته‌ای که قبل از خرید جوراب شلواری کودک باید به آن توجه داشته باشید قیمت آن است. قیمت تاثیر زیادی بر انتخاب شما دارد، قبل از هر کاری مقدار بودجه را مشخص کنید. با این کار مدل‌هایی که در محدوده قیمتی شما قرار ندارند از انتخاب شما حذف می‌شوند و انتخاب ساده‌تر می‌شود.
  2. نوع جوراب شلواری: جوراب شلواری انواع مختلفی دارد، از نمونه نازک گرفته تا ضخیم که به آن ساپورت گفته می‌شود. البته باید با توجه به فصلی که قرار است جوراب شلواری در آن پوشیده شود باید نوع جوراب شلواری خود را انتخاب کنید. اگر برای فصل گرم مانند: بهار و تابستان می‌خواهید مدل نازک و اگر برای پاییز می‌خواهید مدل‌های ضخیم مناسب می‌باشند. البته برای فصل زمستان هم نمونه بافت از جوراب شلواری موجود است که پاهای کودک شما را از شلوار گرم تر نگهداری می‌کنند.
  3. جنس جوراب شلواری: تفاوتی نمی‌کند که جنس جوراب شلواری کودک شما ایرانی است یا خارجی مهم کیفیت پارچه مورد نظر می‌باشد. بهتر است، قید مدل‌های ارزان قیمت بازار را بزنید، زیرا یکبار مصرف بوده و کیفیت لازم را ندارند. البته بسته به طرح و نوع پارچه مثل توری یا گیپور بودن هم به سلیقه شما بستگی دارد که خودتان کدام جنس را بیشتر پسند می‌کنید.
  4. رنگ جوراب شلواری: با اینکه رنگ جوراب شلواری یک موضوع شخصی است و به خود شما مربوط می‌شود. بد نیست نکاتی را در مورد رنگ جوراب به شما ارائه کنیم. همیشه رنگ جوراب شلواری را متناسب با سایر پوشاک خود در نظر بگیرید. حداقل رنگ جوراب با کفش و کیف شما هم‌خوانی داشته باشد. به عنوان مثال: اگر رنگ کفش شما کرم است، می‌توانید رنگ جوراب شلواری خود را سفید در نظر بگیرید.
  5. سایز جوراب شلواری: شاید مهم‌ترین نکته در مورد خرید جوراب شلواری توجه به سایز آن باشد. همیشه یک استاندارد در مورد سایز لباس بچه‌گانه وجود دارد، آن هم سن کودک شما است. اگر شما نوزاد دارید، می‌توانید بر اساس سن نوزاد به ماه برای او جوراب شلواری خریداری کنید و اگر یک سال یا بیشتر دارد می‌توانید بر اساس سن کودک خود به سال سایز کودک خود را تشخیص دهید.
  6. برند جوراب شلواری: همیشه به سراغ برندهای معروف و شناخته شده بازار بروید این محصولات معمولا کیفیت بالایی دارند. تجربه ثابت کرده تا زمانی که یک جنس باکیفیت و شناخته شده وجود دارد، نباید به سراغ برندهای جدید و شناخته نشده رفت. زیرا این برندها تست نشده و امتحان خود را هم پس نداده‌اند. بنابراین بهتر است برند از قبل تست شده را خریداری کنید.

روش نگهداری از جوراب شلواری بچه‌گانه:

  • همیشه بعد از هر بار استفاده جوراب شلواری کودک خود را با آب سرد و مقداری مایع شوینده شستشو دهید.
  • از خشک کردن جوراب شلواری روی بخاری و سایر وسایل گرمایشی خود داری کنید. این محصولات معمولا به گرما حساس هستند زیرا درون بافت آن‌ها کش پلاستیکی وجود دارد.
  • همیشه ناخن پای کودک خود را کوتاه کنید، زیرا ناخن بلند پا موجب نخ کش شدن و در رفتن جوراب شلواری نازک می‌شود.
  • برای مدل‌های رنگی از مایع سفید کننده استفاده نکنید زیرا باعث تغییر رنگ جوراب شلواری شما می‌شود. مثلا رنگ آبی جوراب شما را به آبی کم‌رنگ یا سفید تبدیل می‌کند.

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید جوراب شلواری دخترانه در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *