نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید دستگاه شمارش اسکناس باید به آن ها توجه کنید.

یکی از کالاهای مهم و اساسی برای کسانی که روزانه حجم زیادی پول را شمارش می‌کنند، دستگاه شمارش اسکناس است. طلا‌فروش‌ها، صرافی‌ها و مراکز خریدی که روزانه حجم زیادی اسکناس نقدی به دست می‌آورند، اگر در پایان ساعت کاری بخواهند پول‌های صندوق خود را شمارش کنند، زمان زیادی از وقت آن‌ها گرفته می‌شود. بنابراین به یک دستگاه شمارش پول نیاز دارند، تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن با بالاترین دقت پول‌های خود را شمارش کنند. کار با این وسیله بسیار ساده است و نیاز به تخصص خاصی ندارد، شما فقط کافیست، پول‌های خود را دسته کرده و درون دستگاه قرار دهید. بلافاصله دستگاه شروع به شماره پول می‌کند.

تصور کنید یک مشتری مبلغ چند میلیون تومان را به صورت نقدی به شما پرداخت کند، اگر بخواهید با دست تک تک آن‌ها را شمارش کنید، در همان لحظه خیلی از مشتری‌ها از خرید خود منصرف شده و به مغازه دیگری می‌روند. این‌جاست که اهمیت این وسیله کاربردی مشخص می‌شود. اگر بخواهیم از نطر بهداشتی هم به این قضیه نگاه کنیم، شمارش پول با دست از نظر پزشکی کار چندان درستی نیست. زیرا روی پول کاغذی هزاران نوع ویروس و باکتری خطرناک وجود دارد، که ممکن است از طریق پول آلوده وارد بدن شما شود و سلامتی‌تان را به خطر بیاندازید.

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که قد خرید دستگاه شماره اسکناس دارید، اما به دلیل تنوع زیاد مدل‌ها و قیمت‌ها با خرید این وسیله به مشکل برخورده‌اید. اصلا نگران نباشید ما در این مطلب شما را با انواع دستگاه شمارش اسکناس آشنا کرده و به شما نکات مهمی را که هنگام خرید دستگاه پول شما باید به آن توجه داشته باشید را می‌آموزیم.

دستگاه شمارش‌اسکناس چیست؟

یک دستگاه الکترونیکی است که شما به وسیله آن می‌توانید حجم زیادی از پول را شمارش کنید، این دستگاه چندان هم جدید نیست و شما در بانک‌ها، صرفی‌ها و طلا‌فروشی‌ها هم آن را دیده‌اید. از نکات قوت این دستگاه می‌توان به تسریع در سرعت شمارش پول اشاره کرد. تنها ایرادی که به این دستگاه وارد می‌شود این است که با شمارش اسکناس‌های کهنه و فرسوده مشکل دارد، قبل از شمارش اسکناس‌های فرسوده را جدا کرده و آن را درون دستگاه قرار دهید.

حتماً بخوانید: راهنمای خرید اسکنر اسناد

انواع دستگاه شمارش پول:

  • دستگاه شمارش پول ایستاده: سریع ترین مدل دستگاه شمارش پول در جهان به شمار می‌روند، از این دستگاه بیشتر در بانک‌های جهانی و مراکز بزرگی که با حجم زیادی از پول سر و کار دارند استفاده می‌شود. این وسیله به علت اینکه به صورت ایستاده مورد استفاده قرار می گیرد به دستگاه شمارش اسکناس ایستاده یا وکیوم هم معروف است.
  • دستگاه شمارش پول رومیزی: شاید با شنیدن اسم دستگاه اسکناس شمار فکر شما سریعا به سراغ این مدل می‌رود. زیرا در کشور عزیزمان ایران بیشتر از این مدل استفاده می شود. این مدل دارای اندازه کوچکی است بنابراین شما می‌توانید، آن را به راحتی جا‌به‌جا کرده و روی میز کار خود قرار دهید. روش شمارش این دستگاه به صورت آبشاری و از چپ به راست می‌باشد و در دو نوع تسمه‌‌دار و غلطک‌دار تولید می‌شود.

مزایای استفاده از دستگاه شمارش‌اسکناس:

  • نسبت به وسایل مشابه قیمت مناسبی دارند و به راحتی می‌توان آن‌ها را خریداری کرد.
  • بالا بردن سرعت شمارش اسکناس یعنی شما در کمتر از یک دقیقه می‌توانید چند میلیون تومان را با آن شمارش کنید.
  • دقت آن‌ها بسیار بالاست، ممکن است فراموشی حین شمارش اسکناس تعداد آن را فراموش کنید، اما این دستگاه اشتباه نمی‌کند و دقت بالایی دارد.
  • از نظر رعایت مسائل بهداشتی بسیار خوب عمل می‌کنند زیرا کمترین میزان تماس دست با پول را حین شمارش دارید.
  • صرفه جویی کردن در زمان، شما با این وسیله می‌توانید زمانی را که به شمارش پول اختصاص می‌دهید در اختیار مشتری قرار داده و به فروش کالا‌های خود اختصاص دهید.
  • با اندازه و وزن کمی که دارند به راحتی می‌توان آن را جا‌به‌جا کرد و روی میز یا هر جای دیگر قرار داد.

بهترین مارک دستگاه شمارش پول:

اگر بخواهیم تنها یک برند خاص را به شما معرفی کنیم جز تبلیغات کاری برای شما انجام نداده‌ایم و در حق سایر برندهای باکیفیت نیز کمی بی‌انصافی کرده‌ایم. بنابراین به شما بهترین برندهای دستگاه شمارش اسکناس را معرفی می‌کنیم.

  • دستگاه اسکناس شمار دیتک
  • دستگاه اسکناس شمار سایان
  • دستگاه اسکناس شمار کیسان
  • دستگاه اسکناس شمار پروتن
  • دستگاه اسکناس شمار کاتیگا
  • دستگاه اسکناس شمار آفاق
  • دستگاه اسکناس شمار کی ایکس زد

نکات مهم هنگام خرید دستگاه شمارش اسکناس:

  1. قیمت دستگاه: اولین نکته ای که هنگام خرید دستگاه شمارش اسکناس باید به آن توجه داشته باشید، قیمت محصول است. قیمت نقش مهمی در انتخاب دارد، پس ابتدا میزان بودجه برای خرید را در نظر بگیرید. با مشخص شدن میزان بودجه مدل‌هایی که در محدوده قیمتی شما قرار ندارند از انتخاب شما حذف می‌شوند.
  2. نوع دستگاه: برای مراکز مهم که روزانه حجم زیادی پول را جا‌به‌جا می‌کنند پیشنهاد می‌کنم از مدل‌های ایستاده استفاده کنید و برای بانک‌ها و صرفی‌ها که با میزان کمتری پول سر وکار دارند، یک دستگاه پول شمار رومیزی هم کار را راه می‌اندازد. پس با توجه به میزان پول قابل شمارش نوع دستگاه خود را انتخاب کنید.
  3. ظرفیت دستگاه: به حجم تراکنش‌های نقدی خود توجه کنید. چه میزان اسکناس را قرار است برای شمارش درون دستگاه قرار دهید. اگر حجم اسکناس‌های شما خیلی زیاد نیست پیشنهاد می‌کنم یک مدل رومیزی خریداری کنید.
  4. دقت دستگاه: اگر می‌خواهید آخر ماه که حساب را جمع می‌کنید با مشکل مالی مواجه نشوید حتما به دقت شمارش دستگاه توجه کنید. بهتر است دستگاه مورد نظر فاقد هر گونه خطا باشد تا در آینده با مشکل مواجه نشوید.
  5. سرعت شمارش: به سرعت شمارش دستگاه هم توجه کنید. هر چه این میزان بیشتر باشد به این معناست که شما حجم بیشتری از پول را در دقیقه شمارش می‌کنید. به عنوان مثال: یک دستگاه میان رده باید توانایی شماره هزار برگ در دقیقه را داشته باشد.
  6. تشخیص اسکناس جعلی: متاسفانه علاوه بر اینکه باید از تعداد اسکناس خود اطمینان حاصل نمایید باید توانایی تفکیک اسکناس‌های جعلی و اصلی از یکدیگر را نیز داشته باشید. نگران نباشید نسل جدیدی از دستگاه پول شمار وارد بازار شده‌اند که علاوه بر شمارش توانایی شناسایی اسکناس تقلبی از اصلی را نیز دارند.
  7. قابلیت تفکیک: خیلی وقت‌ها پول‌های شما با هم مخلوط شده اند و باید قبل از شمارش آن‌ها را تفکیک و دسته بندی کنید که این موضوع هم وقت زیادی تلف می‌کند. خوشبختانه نمونه‌های جدید این دستگاه توانایی تشخیص و تفکیک انواع اسکناس از یکدیگر را نیز دارند.
  8. قابلیت ضد عفونی: همان طور که گفته شد پول به دلیل دست به دست شدن آلوده‌ترین شی جهان می‌باشد. بنابراین ضروری است که دستگاه پول شمار شما علاوه بر شمارش توانایی ضدعفونی کردن پول را نیز داشته باشد. شما با این کار از انتشار خیلی از ویروس‌ها در جهان جلوگیری می‌کنید.
  9. گارانتی: بهتر است به سراغ برندهایی بروید که دارای گارانتی و خدمات پس از فروش هستند، زیرا این محصولات از کیفیت بالایی برخوردارند هیچگاه شرکت سازنده جنس بدون کیفیت خود را ضمانت نمی‌کند، زیرا برای شرکت هزینه‌های زیادی به همراه خواهد داشت.

حتماً بخوانید: راهنمای خرید ویدئو پروژکتور

روش نگهداری از دستگاه شمارش پول:

  • از این دستگاه فقط و فقط و منظور شمارش پول استفاده کنید. زیرا شمارش کاغذ و ابزاری شبیه به آن به دستگاه شما آسیب وارد می کند.
  • قبل از شمارش اسکناس از سالم بودن پول‌هایی که قرار است، درون دستگاه قرار دهید، اطمینان حاصل نمایید. چسب و نخ روی اسکناس قرار دارد به دستگاه شما آسیب می زند.
  • گردوغبار می‌تواند به سلامتی دستگاه شما آسیب وارد کند. بنابراین زمانی که از دستگاه استفاده نمی‌کنید بهتر است روی آن کاور مخصوص بکشید.
  • بیشتر خرابی های مربوط به دستگاه پول شمار با نوسان برق در ارتباط است. بنابراین زمانی که از دستگاه استفاده نمی‌کنید آن را از برق خارج نمایید.
  • برای افزایش طول عمر دستگاه بهتر است با توجه به حجم استفاده هر چند وقت یکبار با دستگاه دمنده نسبت به تمیز کردن دستگاه اقدام کنید.

باتوجه به نکاتی که گفته شد، می توانید دستگاه شمارش پول مورد نظر خود را خریداری نمایید‌. ما برای سهولت کار شما، لیستی از بهترین نمونه‌های دستگاه شمارش اسکناس ارزان، با کیفیت و پرفروش موجود در بازار را جمع آوری کرده ایم. با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم، اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت نمایید.

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید دستگاه اسکناس شمار در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *