نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید روکش صندلی خودرو باید به آن ها توجه داشته باشید.

یکی دیگر از لوازم جانبی خودرو روکش صندلی است. خودرو بدون روکش صندلی مانند منزل بدون فرش می باشد. همان طور که خانه بدون فرش خیلی سرد و بی جلوه است ماشین بدون روکش هم از زیبایی خاصی برخوردار نیست. روکش صندلی خودرو علاوه بر اینکه ظاهر داخلی خودرو را زیبا می کند، از کثیف شدن و پاره شدن تودوزی فابریک صندلی های خودرو هم جلوگیری می کند. یکی از ویژگی های روکش صندلی این می باشد که بعد از مدتی می توان آن ها را بیرون آورد، شستشو داد و دوباره از آن ها استفاده کرد.

امروزه در تمامی کشورهای دنیا شرکت های خودرو سازی برای خودروهای خود روکش صندلی تولید می کنند. زیرا رنگ بندی تودوزی های فابریک خودرو ممکن است مناسب سلیقه همه افراد جامعه نباشد، از این رو روکش های صندلی خودرو ها با طرح ها و رنگ های مختلفی ساخته و روانه بازار می شوند. هر مشتری با توجه به سلیقه خود و رنگ سایر لوازم جانبی خودرو خود رنگ روکش صندلی ها را نیز ست می کند. اگر به زیبایی خودرو خود اهمیت می دهید بهتر است، نکاتی را در مورد روکش صندلی خودرو بدانید.

اگر شما هم قصد خرید روکش صندلی خودرو دارید اما با توجه به تنوع زیاد جنس‌ها و قیمت ها با خرید این وسیله با مشکل مواجه شده‌اید، اصلا نگران نباشید. مطالعه این مطلب در کوتاه ترین زمان ممکن به شما کمک می کند تا با انواع جنس های روکش صندلی خودرو آشنا شوید و نکات مهمی که موقع خرید روکش صندلی خودرو باید به آن ها توجه داشته باشید را می آموزیم.

روکش صندلی خودرو چیست و چه کاربردی دارد؟

روکش صندلی خودرو که به آن رویه صندلی هم گفته می شود. در واقع نوعی پوشش از جنس پارچه یا چرم طبیعی و مصنوعی می باشد که از صندلی خودرو شما در مقابل پاره شدن و کثیف شدن جلوگیری می کند. از مهم‌ترین ویژگی این محصول به نصب راحت و شستشوی آسان آن می توان اشاره کرد به طوری که می توان روکش خودرو را ظرف مدت ۳۰ دقیقه باز نمود و آن را به وسیله مایع شوینده با ماشین لباسشویی شستشو داد.

انواع روکش صندلی:

  • روکش صندلی فابریک: این نوع از روکش توسط سازنده خودرو طراحی و دوخته می شود. در تمامی مدل‌ها یک رنگ و شکل دارد. این روکش ها روی صندلی خودرو دوخته می شوند به طوری که قابلیت جدا کردن و شستشو را ندارند. این روکش ها طبق یک طراحی مهندسی یاخته می شوند که معمولا مورد علاقه بیشتر افراد جامعه هستند. نام دیگر این روکش‌ها تودوزی است.
  • روکش صندلی متفرقه: این نوع از روکش صندلی به وسیله شرکت سازنده خودرو تولید نمی شود. معمولا توسط خود خریدار در بازار آزاد تهیه می‌شود. شرکت های متفرقه با برندهای مختلف در بازار آزاد فعالیت می کنند این شرکت ها با جنس های مختلفی مانند: پارچه معمولی، مخمل، چرم طبیعی و چرم مصنوعی روکش صندلی تولید و روانه بازار می کنند. این روکش ها بر خلاف روکش های فابریک به راحتی قابل تعویض و شستشو هستند که در ادامه بیشتر در مورد آن ها توضیح داده می شود.

انواع روکش صندلی از نظر جنس:

  • روکش صندلی پارچه ای: این نوع روکش ها در همه فصلی استفاده می شوند، به علت استفاده از پارچه قابل شستشو هستند. یعنی هنگام کثیف شدن می توان آن ها را شستشو داد.
  • روکش صندلی مخمل: این روکش ها از پارچه مخمل ساخته می شوند، مخمل از قدیم مورد توجه مردم قرار داشته است و به عنوان یک پارچه لوکس و همه پسند مورد توجه عموم قرار می گرفت. این پارچه امروزه هم طرفداران زیادی دارد.
  • روکش صندلی مخمل پارچه ای: متاسفانه یکی از ویژگی های پارچه مخمل این است که در مقابل سایش بسیار حساس می باشد. به طوری که بعد از مدتی مخمل آن سابیده شده و از بین می رود. به همین دلیل کسانی که باز هم علاقه به استفاده از این جنس دارند برای آن ها روکش هایی از ترکیب پارچه معمولی و مخمل دوخته می شود.
  • روکش صندلی چرم مصنوعی: خیلی از افراد علاقه زیادی به روکش های چرمی دارند اما به علت قیمت بالا توان خرید چرم طبیعی را ندارند به همین دلیل روکش هایی با چرم مصنوعی و قیمت مناسب تولید می شود. این روکش ها بعد از مدتی پوسته پوسته می شوند اما نکته قابل توجه اینکه می توان آن ها را به راحتی شستشو داد.
  • روکش صندلی چرم طبیعی: اگر از خودروهای گران قیمت و لوکس بازار استفاده می کنید بهتر است مقداری هم به زیبایی خودرو خود توجه کنید. یک خودرو لوکس یک روکش صندلی لوکس هم می طلبد بهتر است به سراغ روکش های چرم طبیعی بروید. این روکش ها عمر طولانی دارند و زیبایی منحصر به فردی به خودرو شما می دهند. بر خلاف چرم مصنوعی پوسته پوسته هم نمی شوند. واکس خور می باشند و با واکس زدن می توانید آن ها را به راحتی تمیز و زیبا کنید.
  • روکش صندلی مخمل چرمی: اگر به داغ شدن صندلی در جلوی نور خورشید تابستان و سرد شدن بیش از اندازه آن در فصل زمستان مشکل دارید ولی باز هم نمی توانید از خرید روکش چرمی بگذرید بهتر است روکش‌های مخمل چرمی بخرید این روکش ها از ترکیب پارچه مخمل با چرم ساخته می شوند که باعث می شود این ضعف به خوبی پوشش داده شود. این مدل روکش ها جزو پرفروش ترین دسته روکش های صندلی بازار هستند.
  • روکش صندلی برزنتی: این نوع از روکش از جنس برزنت مقاوم و قابل شستشو ساخته می شوند. این پارچه در مقابل سایش و پاره شدن بسیار مقاوم است. همچنین به راحتی می توان آن را شستشو داد. گرما و سرمای هوا را نیز به خود جذب نمی کنند. قیمت آن‌ها هم نسبت به سایر مدل‌ها ارزان تر است به همین دلیل خیلی از افراد این جنس را خریداری می کنند.

نکات مهمی که هنگام خرید روکش صندلی باید به آن ها توجه کنید:

  • قیمت روکش: قبل از هر کاری مشخص کنید که برای خرید روکش صندلی خودرو چه میزان قرار است هزینه کنید. زمانی که میزان بودجه مشخص شود خود به خود خیلی از مدل هایی که در محدوده قیمتی شما قرار دارند حذف می شوند در نتیجه انتخاب برای شما راحت تر می شود.
  • جنس روکش: همان طور که از قبل گفته شد روکش های صندلی از جنس های مختلفی ساخته می شوند. اگر بخواهیم گذرا از آن ها نام ببریم می توان به پارچه معمولی، پارچه مخملی، پارچه برزنتی، چرم طبیعی، چرم مصنوعی یا ترکیبی از چند جنس اشاره نمود. هر یک از این جنس ها معایب و مزایای خاص خود را دارند که در قسمت های قبلی به صورت کامل به توضیح تک تک آن ها پرداخته شد.
  • رنگ روکش: یکی از فاکتور هایی که حتما موقع خرید روکش صندلی خودرو باید به آن توجه داشته باشید رنگ ان است. شما می توانید رنگ روکش خود را با داشبورد، کفپوش خودرو، رویه درب‌ها و کمربند ایمنی خودرو ست کنید. این کار به خودرو شما زیبایی منحصر به فردی می دهد.
  • نوع دوخت: به کیفیت دوخت روکش هم دقت کنید اگر از کیفیت لازم برخوردار نباشد، خیلی زود از همین قسمت های دوخته شده پاره می شود. به جنس نخی هم که روکش با آن دوخته می شود توجه کنید. هر چه با نخ محکم و مقاوم‌تری دوخته شود دیر تر دچار پارگی در قسمت های دوخته شده می شود.
  • گارانتی: خیلی از روکش های صندلی موجود در بازار داری گارانتی و خدمات پس از فروش هستند. البته بیشتر روکش های چرمی دارای ضمانت نامه می باشند زیرا دو نوع چرم وجود دارد. چرم مصنوعی و چرم طبیعی برای اثبات طبیعی بودن چرم معمولا آن را گارانتی می کنند.
  • از فروشگاه معتبر بخرید: همیشه برای اینکه کلاه سرتان نرود از یک فروشگاه معتبر خرید کنید. یک فروشگاه معتبر هیچ گاه اعتبار چندین ساله خود را فدای فروش جنس بی کیفیت نمی کند. پس همیشه به شما جنس با کیفیت و مرغوب را می فروشد. حتی اگر جنسی از کیفیت لازم برخوردار نباشد می توانید آن را مرجوع کرده و پول خود را پس بگیرید.

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید رویه صندلی خودرو در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *