نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید فایل کشویی باید به آن ها توجه داشته باشید.

احتمالا برای شما هم پیش آمده که نیاز به یکسری برگه و مدارک مهم دارید، اما در آنِ واحد در دسترس نیستند و نمی‌توانید به راحتی از آنها بهره ببرید. یا اینکه در محل کارتان که همه‌ی مدارک باید همیشه در دسترس باشند، یک برگه‌ی هویتی و یا سایر موارد مربوط به کارکنان اداره، گم می‌شود. اگر شما در این شرایط قرار بگیرید، چه خواهید کرد؟ اینجاست که فایل کشویی به کمک شما می‌آید و یک نظم و ساماندهی خاصی را به منزل و یا محیط کارتان خواهد بخشید.

در گذشته اگر یادتان باشد، وقتی نیاز به مدارک خاصی داشتید، مدارس یا ادارات آنها را در کمد طوسی رنگی که اتفاقا قفل هم می‌شد، قرار می‌دادند، تا هرکسی به آنها دسترسی نداشته باشد. بدیهی است که در این شرایط فقط دفتردار مدرسه و مسئول بایگانی اداره یا شرکت حق دستیابی به این اطلاعات را داشت. اما امروزه این وسایل خیلی کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند و جای خود را به ابزاری به نام فایل کشویی داده‌اند. این وسیله با ظاهر زیبا و کاربردی که دارد؛ نظم‌دهی خاصی به محل کار یا منزلتان می‌بخشد و هر زمان به مدرک خاصی نیاز داشته باشید، همیشه در دسترس خواهند بود.

این وسیله‌ی کاربردی حتی در آشپزخانه هم مورد استفاده قرار می‌گیرد و خانم خانه می‌تواند ابزار و وسایل مورد نیاز آشپزخانه را درون آن جای دهد. با توجه به اهمیتی که فایل کشویی در محیط خانه، آشپزخانه یا محل کار دارد لزوم خرید آن بیش از پیش احساس می‌شود. پس اگر هنوز نسبت به خرید این ابزار اقدام نکرده‌اید، به شما دوستان پیشنهاد می‌کنیم که با ما همراه باشید و ادامه‌ی مطلب را بخوانید چراکه اطلاعات مفید و کاربردی را در خصوص خرید این محصول به شما عزیزان معرفی می‌کنیم.

منظور از فایل کشویی چیست؟

فایل کشویی ابزاری کاربردی است که می‌توان گفت نقش دراور را ایفا می‌کند و به دلیل وجود کشوهای مختلفی که دارد، به راحتی می‌توانید ابزار و وسایل مورد نیاز خود را درون آن جای دهید. تعداد کشوهای این فایل‌ها از دو عدد شروع می‌شود تا شش کشو و الی آخر. نان دیگر فایل کشویی ارگنایزر هم می‌باشد و به عبارت بهتر شما عزیزان هنگام استفاده از این مدل نظم بسیار عالی را به محیط کار یا منزلتان می‌بخشید.

طول این فایل‌ها تا ۱۵۰ سانتی متر هم می‌رسد و عمقی حدود ۳۰ سانتی متر هم خواهند داشت. این وسیله جنس‌های مختلف چوبی، فلزی، ام دی اف، پلاستیکی و… دارد و انتخاب هرکدام از آنها به سلیقه و علاقه‌ی شما دوستان بستگی دارد.

دلیل استفاده از فایل کشویی:

شاید این سوال برای خیلی از شما دوستان پیش آید که چه لزومی دارد از فایل کشویی بهره ببریم، در حالی که کمدهای قدیمی هستند و نیازمان را برآورده می‌کنند؟ در پاسخ باید بگوییم که سوال شما کاملا بجا و درست است. امروزه زندگی همه‌ی انسان‌ها به سمت و سوی زندگی بی تحرک و خانه‌های کوچک پیش رفته است. به گونه‌ای که خانه‌ها به حدی کوچک هستند که وسایل ضروری هم در آن جای نمی‌گیرند، چه برسد به کمدهای بزرگ و دراورهای حجیم.

اینجاست که فایل کشویی وارد کار می‌شود و می‌توانید وسایل دم دستی و مورد نیازتان را درون آن جای دهید، بدون ذره‌ای به هم ریختگی و نامرتبی. حتی خانم‌های خانه‌دار وسایل خیاطی را درون این وسیله قرار می‌دهند، چون هم کوچک است و هم اینکه به راحتی کنار میز کارشان قرار می‌گیرد. ادارات دولتی یا غیر دولتی هم با خرید فایل کشویی می‌توانند از مشکل نامرتب بودن پرونده‌ها راحت شوند و به آسانی آنها را درون فایل قرار بدهند. اهمیت خرید این وسیله تا جایی است که علاوه بر قرار دادن وسایل در آن، می‌توانید برای زیبایی دکوراسیون منزلتان هم از آن بهره ببرید.

آشنایی بیشتر با انواع فایل کشویی موجود در بازار:

  • فایل کشویی فلزی: این مدل که حالت فلزی دارد، بیشتر در محیط‌های اداری و در بخش بایگانی از آنها استفاده می‌شود. علت بهره بردن از فایل فلزی در ادارات این است که در برابر حوادث طبیعی مانند: سیل، آتش سوزی و زلزله مقاومت خوبی دارند و مدارک موجود در آنها تخریب نخواهند شد و همچنین قابلیت قفل کردن دارند و با خیال آسوده می‌توانید مدارک محرمانه را درون آن قرار دهید.
  • فایل کشویی چوبی: نام دیگر این مدل دراور هم می‌باشد و در محیط اتاق خواب بیشتر مورد استفاده قرار خواهند گرفت. به راحتی می‌توانید لوازم آرایشی و بهداشتی خود را در آن قرار دهید. حتی می‌توانید لباس‌ها و لوازم ضروری‌تان را هم درون آن بگذارید.
  • فایل کشویی پلاستیکی: از این فایل بیشتر در محیط آشپزخانه استفاده می‌شود و ابزار دم دستی محیط آشپزخانه را می‌توانید در آن بگذارید. برای مثال قاشق، چنگال، کارد و… . شست و شوی این مدل نسبت به سایر مدل‌ها راحت تر است و وزن کمی هم دارند و به راحتی جا‌به‌جا می‌شوند.

نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید فایل کشویی باید به آنها توجه نمایید:

  • اولین نکته در خرید هر وسیله‌ای توجه به قیمت آن است. عوامل مختلفی چون جنس، کیفیت، مدل و… بر روی قیمت این وسیله اثرگذار هستند. شما عزیزان باید با توجه به بودجه و سلیقه‌ی خود نسبت به خرید مدل خاصی اقدام کنید.
  • همانطور که در بالا به انواع مدل‌های فایل کشویی اشاره کردیم. شما عزیزان قبل از خرید باید مدلی که مدنظرتان است را انتخاب نمایید و بعد نسبت به خرید آن اقدام کنید.
  • حتما به اندازه‌ی فایل کشویی توجه داشته باشید. این فایل‌ها در دو نوع پیش‌ساخته و سفارشی در بازار موجود هستند. شما عزیزان بسته به میزان کشوهایی که از این وسیله انتظار دارید، باید نسبت به خرید هر کدام از این مدل‌ها اقدام نمایید.
  • عزیزان به سراغ خرید فایلی بروید که ورن کنی داشته باشد تا بتوانید به راحتی آن را جا‌به‌جا نمایید. همچنین فایل کشویی انتخابی شما باید اندازه‌ی مناسبی داشته باشد تا در هر مکانی به آسانی جای گیرد.
  • به دنبال قابلیت قفل شدن فایل باشید؛ این ویژگی در فایل کشویی فلزی وجود دارد و علت آن هم این است که این مدل از فایل‌ها باید ضریب امنیتی بالایی داشته باشند.
  • اگر کار روزانه‌تان در منزل یا اداره سنگین است و نیاز مبرمی به تعداد کشوهای فایل دارید. سعی کنید به دنبال خرید فایلی باشید که کشوهای آن زیاد است. پس این مورد به میزان کار شما بستگی خواهد داشت.
  • به جنس پایه‌ی فایل هم توجه داشته باشید. فایل کشویی انتخابی شما باید پایه‌های محکم و بادوامی داشته باشد تا بتواند سنگینی وسایل موجود را تحمل نماید‌.

با توجه به نکاتی که گفته شد، می توانید فایل کشویی مورد نظر خود را خریداری نمایید. ما برای سهولت کار شما، لیستی از ۲۸ نمونه فایل کشویی زیبا، ارزان، باکیفیت و پرفروش موجود در بازار را جمع آوری کرده ایم. با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم، اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت کنید.

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید فایل کشویی در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان ‌بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *