نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید قفل موتور سیکلت باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

یکی از تجهیزات ایمنی مهم و ضروری در موتور سیکلت که هر شخصی باید آن را برای مواقع پارک کردن به همراه داشته باشد قفل موتور سیکلت است. مشخص نمی‌کند که سارق چه وقت و زمانی به سراغ موتور سیکلت شما می‌آید و همیشه پیشگیری بهتر از درمان می‌باشد. پس قبل از اینکه قرعه به اسم شما بیفتد، شما باید کار را با استفاده از قفل موتور سیکلت برای سارق سخت کنید. هیچ وسیله‌ای به طور صد در صدی جلوی سرقت موتور سیکلت شما را نمی‌گیرد، بلکه تمام این وسایل تنها زمان سرقت را افزایش می‌دهند و ممکن است، شما به موقع سر برسید. از طرفی سارق هم همیشه از ترس گیر افتادن به سراغ موتور سیکلتی می‌رود که فاقد قفل موتور سیکلت باشد و راحت‌تر آن را سرقت کند.

قفل موتور سیکلت قیمت ارزانی دارد و نسبت به دزدگیر موتور سیکلت ایمنی بالاتری دارد. قطع کردن سیم اسپیکر دزدگیر برای سارق کار چندان سختی نیست و با یک سیم چین در کسری از ثانیه آن را انجام می‌دهد. پس اگر می‌خواهید دزد را بیشتر معطل کنید، پیشنهاد می‌کنم حتما از قفل موتور سیکلت استفاده کنید. البته برای اینکه یک وسیله کارایی خود را به خوبی انجام دهد، باید شما اطلاعاتی در مورد آن داشته باشید. قفل موتور سیکلت هم از این قاعده مستثنی نیست و اگر شما درک درستی از آن نداشته باشید و یک محصول بی‌کیفیت را خریداری کنید، باز کردن آن برای سارق کار دشواری نخواهد بود. پس حتما در مورد این وسیله اطلاعات کسب کنید تا با وجود قفل موتور سیکلت هم وسیله شما به سرقت نرود.

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که قصد خرید قفل موتور سیکلت را دارید، اما با توجه به تنوع زیاد مدل‌ها و قیمت‌ها با خرید دین وسیله ارزشمند به مشکل برخورده‌اید، اصلا نگران نباشید. زیرا گا در این مقاله شما را با انواع قفل موتور سیکلت آشنا کرده و به شما یک سری نکات مهم را که هنگام خرید قفل موتور سیکلت باید به آن‌ها توجه داشته باشید را به شما آموزش می‌دهیم.

قفل موتورسیکلت چیست و چه کاربردی دارد؟

قفل موتورسیکلت وسیله‌ای است که از سرقت درجا موتور سیکلت جلوگیری می‌کند. این وسیله ممکن است دارای زنجیر یا کابل باشد که به وسیله آن باید قفل محکم به جایی موتور سیکلت را می‌بندند. البته مدل‌هایی هم وجود دارند که فرمان موتور و چرخ جلوی آن را قفل می‌کنند و در برخی مدل‌ها با قفل مخصوص دیسک چرخ عقب را قفل می‌کنند که مانع از جا‌به‌جایی موتور سیکلت می‌شود.

انواع قفل ضد سرقت موتور سیکلت:

  1. قفل موتورسیکلت دیسکی: یکی از ارزان‌ترین و کم حجم‌ترین قفل‌های ایمنی موتور سیکلت می‌باشد که با قفل کردن چرخ جلو یا عقب موتور سیکلت به وسیله قفل نمودن دیسک‌های ترمز مانع از حرکت موتور سیکلت شده و از سرقت آن جلوگیری می‌کنند. با این قفل می‌توان موتور را بلند کرده و با وانت سرقت کنند.
  2. قفل چرخ و فرمان موتورسیکلت: این قفل روی فرمان و چرخ جلو موتورسیکلت وصل می‌شود. با قفل کردن آن فرمان موتور حرکت نمی‌کند و چرخ جلو هم از ناحیه اسپوک‌ها قفل می‌شود و قابل حرکت نیست. نسبت به نمونه قبلی قابل اعتماد‌تر است زیرا با قفل کردن فرمان و چرخ جلو به هیچ عنوان نمی‌توان موتور سیکلت را با پلی خودش جا‌به‌جا کرد. البته مراقب سرقت با وانت و کامیون با بلند کردن باشید.
  3. قفل زنجیری موتور سیکلت: یکی از محکم‌ترین و مورد اعتماد‌ترین نمونه‌های قفل موتورسیکلت می‌باشد. در این مدل شما باید موتورسیکلت خود را با زنجیر و قفل مخصوص ضد برش به جای ثابتی که امکان باز کردن زنجیر با بالا و پایین آوردن از آن وجود نداشته باشد، قفل کنید. لازم به ذکر است امکان بلند کردن و سرقت آن با کامیون و وانت وجود ندارد، چون به یک جای ثابت غیر قابل حمل وصل شده است.
  4. قفل کابلی موتور سیکلت: در مواردی دیده شده که سارق زنجیر قفل را به وسیله انبر برش قطع کرده و اقدام به سرقت موتورسیکلت کرده به همین دلیل شرکت‌های سازنده قفل اقدام به ساخت نمونه‌ای کرده‌اند که به جای زنجیر از تعدادی کابل فولادی به هم بافته شده ساخته شده‌اند. خوشبختانه این کابل را با یک انبر نمی‌توان به راحتی برش داد و مستلزم زمان زیادی است و شانس موفقیت در آن به شدت کم می‌باشد. پس در میان قفل‌های بالا به این نمونه بیشتر می‌توان اطمینان کرد.

بهترین مارک قفل موتور سیکلت:

هیچ گاه نمی‌توان یک برند خاص را به عنوان بهترین مارک قفل موتورسیکلت معرفی کرد. زیرا برند‌های باکیفیت زیادی در این زمینه فعالیت می‌کنند و شما با معرفی یک برند خاص حق سایر تولید کنندگان باکیفیت بازار را ضایع می‌کنید و از آنجایی که سایت بس مارک یک رسانه علمی و آموزشی است و نه تبلیغاتی در ادامه به شما عزیزان لیستی از بهترین برندهای قفل موتورسیکلت را معرفی می‌کنیم.

  • قفل موتورسیکلت ردلاین
  • قفل موتورسیکلت گیرا
  • قفل موتورسیکلت اکو
  • قفل موتورسیکلت انرژی
  • قفل موتورسیکلت استاندارد
  • قفل موتورسیکلت اوکی
  • قفل موتورسیکلت اس یو پی
  • قفل موتورسیکلت المپیا

نکات مهم هنگام خرید قفل موتور سیکلت:

  1. قیمت قفل: مهم‌ترین نکته در مورد خرید قفل قیمت آن است. قبل از هر کاری میزان بودجه برای خرید قفل را مشخص کنید. با این کار خود به خود مدل‌هایی که در محدوده قیمتی شما قرار ندارند از انتخاب شما خارج شده و خرید برای شما آسان می‌شود. توصیه می‌کنم قفل‌های ارزان قیمت را خریداری نکنید، زیرا از امنیت بالایی برخوردار نیستند.
  2. نوع قفل: قفل موتورسیکلت انواع مختلفی دارد که شما باید با توجه به نوع موتور سیکلت و استفاده خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. اگر به دنبال یک قفل برای منطقه امن هستید قفل‌های دیسکی به علت اندازه کوچک و وزن کم گزینه مناسبی می‌باشند. اما اگر موتور را در جای ناامن و ناشناس رها می‌کنید، بهتر است از نوع کابلی و زنجیری استفاده کنید، زیرا اجازه بلند کردن موتور و حمل آن با وسایل نقلیه دیگر مانند وانت را سلب می‌کند.
  3. جنس قفل: جنس بدنه اکثر قفل‌ها از روکش پلاستیک است. پس یک تصور کاملا اشتباه می‌باشد که شما فکر کنید، جنس آن‌ها از پلاستیک است. جنس تمام قفل‌ها از فلز می‌باشد، اما هر فلزی مناسب قفل نیست. برخی فلزها با دستگاه برش پاره می‌شوند و سرقت را برای سارق آسان می‌کنند. اما نمونه‌هایی از جنس فولاد وجود دارند که امکان برش دادن آن‌ها وجود ندارند و امنیت بالایی دارند.
  4. مکانیسم قفل: شما باید به مکانیسم قفل هم توجه داشته باشید. زیرا اگر جنس قفل مورد نظر هم فولاد ضد برش باشد، اما مکانیسم قفل ساده باشد به راحتی قفل را باز می‌کنند و اصلا درست نیست. در کل دو نوع مکانیسم قفل داریم، یکی نوع کلید‌دار و دیگری نوع رمز‌دار است که نمونه کلید‌دار را به راحتی می‌توان با شاه کلید باز کرد اما نمونه رمزدار باید با صرف زمان طولانی تر بازگشایی کرد.
  5. ضد زنگ بودن: قفل موتورسیکلت معمولا دور فرمان یا صندلی نگهداری می‌شود که مدام در معرض رطوبت و آب می‌باشد. زنگ زدگی می‌تواند باز و بسته شدن قفل را با مشکل مواجه کند و باعث پوسیدگی و از بین رفتن بدنه قفل شود. پس همیشه قفل‌های ضد زنگ را انتخاب کنید تا در آینده مجبور به تعویض کردن آن نشوید. نگران قیمت این قفل‌ها نباشید زیرا در حدی گران نیستند که توان خرید آن‌ها را نداشته باشید.
  6. برند محصول: همیشه برندهای معتبر و شناخته شده بازار را خریداری کنید. این برندها معمولا از کیفیت و امنیت بالا برخوردار هستند. از طرفی این محصولات از قبل تست شده و امتحان خود را پس داده‌اند. تجربه ثابت کرده تا زمانی که یک برند معروف و شناخته شده وجود دارد، نباید به سراغ برندهای ناشناخته بروید تست کردن این محصولات چیزی جز اتلاف وقت و انرژی برای شما ندارد.

روش نگهداری از قفل موتور سیکلت:

  • عزیزان حتما هر چند وقت یکبار قفل موتور را روغن کاری نمایید؛ چون درون این قفل از جنس آهنی است، احتمال زنگ زدگی آن بسیار بالاست.
  • قفل موتور سیکلت را همیشه در زیر صندلی موتور قرار دهید، تا در معرض بارش برف و باران قرار نگیرد و طول عمر آن کاهش نیابد.
  • اگر کلید قفل را گم کردید، با سایر کلیدها این کار را انجام ندهید؛ چون ساچمه‌های درون قفل هرز می‌شوند و ممکن است هرگز باز نشود.
  • فراموش نکنید که هدف از ساخت این ابزار بالابردن سطح ایمنی موتور سیکلت شماست، پس هیچ‌گاه از این وسیله برای دعوا و مرافعه بهره نبرید، چون هم باعث صدمه‌ی جانی خواهد شد و هم اینکه قفل موتور آسیب می‌بیند.

با توجه به نکاتی که گفته شد، می توانید قفل موتور سیکلت مورد نظر خود را خریداری نمایید. ما برای سهولت کار شما، لیستی از چند نمونه قفل موتور سیکلت ارزان، باکیفیت و پرفروش موجود در بازار را جمع آوری کرده ایم. با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم، اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت کنید.

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید قفل موتور سیکلت در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *