نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید مداد چشم باید به آن ها توجه داشته باشید.

زیبایی ظاهری همیشه جزو مهم‌ترین ارکان از جذابیت تیپ و استایل شماست. احتمالا برای شما هم پیش آمده که وقتی به یک مهمانی رسمی و یا حتی غیررسمی دعوت می‌شوید، در تلاشید که از بهنرین لباس‌ها و بهترین لوازم آرایشی‌تان بهره ببرید تا همیشه و در هرجا بدرخشید. همانطور که می‌دانید اصلی‌ترین قسمت در صورت، چشم و ابروست که آرایش آنها باعث جذابیت چندین برابر شما خواهد شد. شما عزیزان برای آرایش این دو بخش، از لوازم آرایشی چون خط چشم، مداد ابرو، ریمل و مداد چشم استفاده می‌کنید. هر کدام از این لوازم وظیفه‌ای مخصوص به عهده دارند که در نهایت همگی زیبایی چهره‌ی شما را به ارمغان می‌آورند.

ما در مطلب پیش رو قصد داریم که در مورد یکی از پرکاربردترین محصولات آرایشی یعنی مداد چشم صحبت کنیم. محصولی که بسیاری از مادران ما هنوز که هنوز است از آن استفاده می‌کنند و شاید بتوان گفت تنها لوازم آرایشی آنها همین کالا می‌باشد. البته قدیمی‌ترها معتقدند که به جای استفاده از مداد چشم شیمیایی، از سرمه بهره ببرید که هم خواص زیادی دارد و هم رنگ آن بسیار بیشتر از مداد می‌باشد. اما در حال حاضر متاسفانه تشخیص سرمه‌ی اصل از بدل کار سختی است و علاوه بر آن، قیمت بالایی هم دارد. اما مداد چشم اگر نحوه‌ی کشیدن آن را بلد باشید، به یکی از محبوب‌‌ترین لوازم آرایشی‌تان تبدیل خواهد شد.

پس با توجه به این مقدمه‌ی کوتاه اگر تاکنون در کیف آرایشی شما اثری از مداد چشم و یا حتی سرمه یافت نمی‌شود، بهتر است که هرچه زودتر دست به کار شوید و از فروشگاهی معتبر این محصول مهم و اساسی را خریداری نمایید. می‌توان گفت آرایش بدون استفاده از مدادچشم، گویی چیزی کم دارد و هرچه شما حرفه‌ای آرایش کنید، بازهم یک جای کار می‌لنگد. دوستان عزیز ما در ادامه به شما کمک خواهیم کرد که با توجه به تنوع بالای این محصول در بازار، یک جنس باکیفیت و پرفروش را خریداری کنید. پس با ما همراه باشید.

منظور از مداد چشم‌چیست؟

در گذشته زنان برای زیباتر شدن چشمان خود از سرمه یا کُحل استفاده می‌کردند تا به پلک‌هایشان رنگ و جلوه‌ای خاص ببخشد. بانوان در آن زمان از دوده‌ی زغال به عنوان سرمه بهره می‌بردند تا رنگ داخلی چشمشان سیاه شود. اما با توجه به دلایلی که در بالا به آنها اشاره کردیم، امروزه قیمت سرمه بالا رفته و جنس مرغوب را از نامرغوب نمی‌توان تشخیص داد. حتی گاهی اوقات عوارض بسیار زیادی برای چشمان افراد به دنبال خواهد داشت.

تولیدکنندگان لوازم آرایشی به جای سرمه، محصولی تحت عنوان مدادچشم را روانه‌ی بازار کرده‌اند که هم قیمت مناسبی دارد و هم اینکه از بهترین مواد اولیه ساخته شده است. می‌توان گفت مدادچشم وسیله‌ای شبیه به مداد ابرو و مدادهای معمولی است که سری آن نرم و تیره رنگ می‌باشد. کار آن تیره کردن قسمت داخلی چشم و درشت‌تر نشان دادن پلک‌ها می‌باشد. البته رنگ این محصول فقط شامل رنگ‌های تیره نمی‌شود و رنگ‌هایی چون بنفش، سفید، نقره‌ای، سبز و… را هم شامل خواهد شد.

چطور متوجه کیفیت مدادچشم شویم؟

  • حتما به نرم بودن نوک مداد دقت داشته باشید، چون اگر نوک مداد نرم باشد خیلی بهتر خط می‌کشد و کمتر پخش خواهد شد.
  • چون برخی از افراد از مداد چشم به عنوان خط چشم استفاده می‌کنند، باید به این نکته اشاره کرد که مداد روغنی برای کشیدن خط چشم ضخیم به کار برده می‌شود و مداد خشک برای خط چشم نازک کاربرد دارد.
  • عزیزان اگر چشم شما حساس است، هیچ‌گاه به سراغ مداد چشم خشک نروید، چون به پلک شما آسیب خواهد رساند.
  • سعی کنید همواره از یک برند خاص برای خط چشم، مداد چشم و ریمل بهره ببرید.
  • خانم‌های خوشگل همواره باید به دنبال خرید مداد چشمی باشید که دارای خواص آنتی اکسیدانی باشد و موم‌های به کار رفته در آن هم کاملا طبیعی باشند. در واقع وجود موم‌ها مانع از ایجاد حساسیت در پلک شما خواهد شد.

خرید برند معتبر مداد چشم‌ را فراموش نکنید:

  1. عزیزان به دنبال خرید مدادی باشید که تاییدیه سازمان غذا و دارو را داشته باشد.
  2. برندهایی چون آی فیس، مک، فلورمار، میکاپ فکتوری، یورن، تایرا، استودیو میکاپ و… جزو مارک‌های معتبر و شناخته شده هستند، پس سعی کنید محصول را از برندهای مطرح خریداری نمایید.
  3. هیچ‌گاه به دنبال خرید مداد چشم با قیمت پایین نباشید، چون هیچ ارزانی بی علت نیست.
  4. سازگاری با پوست را هم بسیار مورد توجه قرار دهید.

مداد چشم روغنی بخریم یا خشک:

این سوال ممکن است برای بسیاری از شما دوستان پیش آید، در پاسخ باید بگوییم که نقش اصلی مداد چشم هم برای قسمت داخلی چشم است ک هم برای روی پلک بالایی چشم خواهد بود. پس اگر هدفتان از خرید این مداد فقط پررنگ کردن داخل چشم می‌باشد، بهتر است مدل‌های روغنی را انتخاب کنید، چون نوک نرمی دارند و به پلک چشم آسیبی نمی‌رساند. اما اگر مداد را به عنوان جایگزین خط چشم می‌خواهید استفاده کنید، مداد خشک بهتر است چون نوک آن تیز است و به خوبی بر روی پلک بالایی پخش خواهد شد و خطی یکنواخت را به شما نشان خواهد داد.

پس هنگام خرید بر روی دستتان مقداری از مداد را بکشید تا متوجه خشکی یا نرمی آن شوید، تا بعدا به مشکل برنخورید. بسیاری از میکاپ آرتیست‌های حرفه‌ای هر دو مدل را مورد استفاده قرار می‌دهند، چون هر دوی آنها در یک موقعیت خاص به کارشان می‌آید.

روش‌هایی برای جلوگیری از پخش شدن مداد در قسمت زیرین چشم:

  • مداد معمولا بر روی پوست‌های چرب پخش نی‌شود، پس بهتر است قبل از استفاده حتما صورت خود را بشویید و خشک نمایید.
  • اگر در فصل گرم سال قرار دارید، چون چشم‌ها بیشتر در معرض تعریق قرار می‌گیرد، بهتر است قبل از کشیدن مداد، اطراف چشم خود را با کمی یخ مرطوب کنید تا چربی و عرق را به خود جذب کند.
  • نوک مداد چشم را همیشه قبل از کشیدن، بر روی یک دستمال بکشید تا آلودگی و کثیفی‌های قبلی را پاک کند.
  • اگر چند ساعتی می‌خواهید به مهمانی بروید، بهتر است از پودر فیکساتور بهره ببرید.
  • اگر پلک ملتهب و یا حساسی دارید، سعی کنید که از مداد چشم استفاده نکنید.

نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید مداد چشم باید به آنها توجه نمود:

  • اولین مورد خرید لوازم آرایشی از میان برندهای معتبر است، چون سایر برندهای ناشناخته، کیفیت قابل قبولی ندارند و ممکن است عوارض جبران ناپذیری را هم برای چشم شما به وجود آورند.
  • مورد بعدی خرید مداد چشم از فروشگاه‌های معتبر است. اگر قصد خرید حضوری دارید، باید از فروشگاه‌های لوازم آرایشی این کالا را خریداری نمایید، در غیر اینصورت فروشگاه‌های اینترنتی مطرح و معتبر را انتخاب کنید.
  • در حال حاضر قیمت این محصول متنوع است، این شما هستید که باید با توجه به بودجه و سلیقه‌ی خود یک رنگ خلص با برند خاص را خریداری نمایید. پس قبل از خرید از میزان بودجه‌ی خود اطمینان حاصل کنید تا بقیه‌ی انتخاب‌هایتان کنار بروند.
  • رنگ مداد چشم بسیار زیاد است، همانطور که در بالا هم اشاره کردیم، رنگ‌هایی چون مشکی، سبز، نقره‌ای، آبی، سفید و… جزو محبوب‌ترین رنگ‌ها هستند که انتخابشان به علاقه‌ی شما بستگی خواهد داشت.
  • هنگام خرید از محکم بودن درب مداد اطمینان حاصل کنید، چون قرار است بعد از هربار استفاده، درب‌ آن را محکم ببندید.
  • خانم‌های عزیز قبل از خرید مداد چشم، نحوه‌ی کشیدن آن را یاد بگیرید تا بعد از خرید آن به مشکل برنخورید.

با توجه به نکاتی که گفته شد، می توانید مداد چشم مورد نظرتان را خریداری نمایید. ما برای سهولت کار شما، لیستی از انواع مداد چشم پررنگ، ارزان، محبوب و پرفروش را برای شما جمع آوری کرده ایم. با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم، اطلاعات بیشتری از هر محصول را درافت کنید.

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید مداد چشم در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *