نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید واتر جت دندان باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

امروزه راز سلامتی و طول عمر بالا داشتن دندان‌های سالم و زیبا می‌باشد. برای تمیز کردن دندان دستگاه‌های مختلفی وجود دارد، اما برای تمیز کردن قسمت‌هایی که با مسواک تمیز نمی‌شوند، شما نیاز به یک دستگاه واتر جت دندان دارید. دندان نقش مهمی در زیبایی فرد دارد، اگر نگاهی به پیرامون اطراف خود کرده باشید، شخصیت‌هایی را خواهید دید که به زیبایی دندان‌های خود اهمیت زیادی می‌دهند و برای داشتن دندان‌های زیبا هزینه‌های سنگینی به دندانپزشکی‌ها پرداخت می کنند. دستگاه واترجت دندان خانگی یکی از دستگاه‌هایی است که شما به وسیله آن می توانید بدون مراجعه به دندانپزشکی دندان‌های خود را با فشار آب جرم گیری کرده و باکتری‌ها و جرم آن‌ها را به راحتی خارج کنید. همانطور که می‌دانید جرم و باکتری‌ها یکی از عوامل مهم در پوسیدگی دندان به شمار می آیند، شما می‌توانید با رعایت بهداشت دهان و دندان سلامتی خود را تضمین کرده و تا سال‌ها بدون بیماری به زندگی خود ادامه دهید‌.

هیچ وقت فکر نکنید که با خرید واتر جت دندان دیگر نیازی به استفاده از مسواک یا نخ دندان نخواهید داشت. در واقع این دستگاه تکمیل کننده کار تمیز ‌سازی دندان می باشد، شما بعد از این که دندان‌های خود را نخ دندان کشیدید سپس به صورت کامل با مسواک شستشو دادید، قبل از اینکه از محلول دهانشویه استفاده کنید، می توانید به وسیله دستگاه واترجت دندان آب را با فشار زیاد به کناره‌های دندان و لثه خود بگیرید و با این وسیله جرم و باکتری‌هایی که به وسیله مسواک و نخ بیرون نیامده‌اند و پوسیدگی ایجاد می‌کنند را به خوبی تمیز کنید. این دستگاه معمولاً در دندانپزشکی‌ها به عنوان دستگاه جرم گیری دندان مورد استفاده قرار می‌گیرد، خوشبختانه شرکت‌های تولید کننده واتر جت دندان نمونه‌های خانگی آن را نیز روانه بازار کرده‌اند که دقیقاً با همان کیفیت و شاید بیشتر اقدام به جرم گیری دندان‌های شما می‌کنند.

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که به زیبایی دهان و دندان‌های خود اهمیت می‌دهید و به همین دلیل قصد خرید دستگاه واترجت دندان خانگی را دارید، اما با توجه به تنوع زیاد مدل‌ها و قیمت‌ها با خرید این وسیله ارزشمند به مشکل برخورده‌اید، اصلاً نگران نباشید، ما در این مطلب شما را با انواع دستگاه واترجت آشنا کرده و به شما یک سری نکات مهم را که هنگام خرید دستگاه واتر جت باید به آن‌ها توجه داشته باشید را آموزش می دهیم.

واترجت یا دستگاه شستشوی دندان چیست و چه کاربردی دارد؟

واترجت دندان دستگاهی است که با فشار زیاد آب قادر به تمیز کردن قسمت‌های مختلف دهان و دندان یعنی قسمت‌هایی که به وسیله مسواک و نخ دندان قابل تمیز کردن نیست. این وسیله به دستگاه شستشو دهنده دهان هم معروف است. هدف از استفاده از این دستگاه از بین بردن باکتری‌ها و جرم‌های کناره‌های دندان می‌باشد. کسانی که ایمپلنت کرده‌اند، یا دندان‌های آن‌ها روکش شده یا دندان‌های خود را ارتودنسی نموده‌اند، مطمئنا دیگر با یک نخ و مسواک کار تمیز کردن دندان‌های آن‌ها راه نمی‌افتد و نیاز به یک دستگاه واتر جت هستند. این وسیله تا دو برابر بیشتر از نخ و مسواک از پوسیدگی دندان‌های شما جلوگیری می‌کند. زیرا آب را با فشار به کناره‌های دندان و لثه می‌فرستد و باکتری‌های اعمال لثه را با فشار بیرون می‌اورد.

اجزای تشکیل دهنده دستگاه واترجت دندان:

  1. مخزن آب: یک مخزن پلاستیکی است که آب مورد نیاز برای شستشوی دندان‌های شما را فراهم می‌کند. حجم این مخزن بسته به مدل دستگاه متفاوت می‌باشد، دستگاه‌های بزرگتر مخزن آب بزرگتری دارند.
  2. پمپ آب: پمپ موتور الکتریکی است که با پره‌های خود آب را به حرکت در آورده و فشار لازم برای پاکسازی دندان‌ها و لثه‌ها را به دست می‌آورد. هرچه دستگاه شما پمپ آب قوی‌تری داشته باشد، آب را با فشار بیشتری به دهان شما می فرستد و دهان شما را بیشتر تمیز می‌کند.
  3. سری شستشو: قسمتی از دستگاه که آب با فشار از آن خارج می شود، این قطعه معمولاً درون دهان فرد قرار می گیرد هر دستگاه دارای تعدادی سری متفاوت می‌باشد که باعث می‌شود، این دستگاه از شخصی بودن خارج شده و بتوانید از آن برای سایر اعضای خانواده خود هم استفاده کنید.
  4. کلیدهای دستگاه: این وسیله دارای یک کلید روشن و خاموش می‌باشد که از آن برای خاموش و روشن کردن دستگاه استفاده می‌شود. همچنین برای کنترل میزان فشار آب خروجی از دستگاه دارای یک سری دکمه می‌باشند که به منظور تنظیم فشار آب و برنامه ریزی مورد نیاز برای شستشوی دندان‌های شما از آن استفاده می‌شود.

انواع دستگاه واتر جت دندان:

  • دستگاه واترجت دندان باسیم: این دستگاه معمولاً در اندازه های بزرگ ساخته می شود و در یک جای ثابت قرار می‌گیرد. انرژی مورد نیاز برای کار کردن با این دستگاه از طریق برق شهری تامین می‌شود. این وسیله دارای تعدادی سری متفاوت است که این امکان را برای شما فراهم می‌کند که به جای استفاده یک شخص از این دستگاه تمام اعضای خانواده شما از آن استفاده کنند.
  • دستگاه واترجت دندان بی سیم: این دستگاه در اندازه های کوچکی ساخته می شود که به آن نمونه پرتابل قابل حمل نیز گفته می‌شود. اندازه این وسیله به گونه ای است که به راحتی آن را می‌توان در اون سال قرار داد و با خود به جاهای مختلف حمل نمود. سری این دستگاه معمولاً قابل تعویض نیست و فقط برای یک شخص مورد استفاده قرار می گیرد. اگر به دنبال یک دستگاه قابل حمل برای خانواده خود هستید این مدل گزینه مناسبی نمی‌باشد.

انواع سری قابل استفاده در دستگاه واترجت دندان:

شما برای استفاده از این دستگاه نیاز به سری‌های مختلفی دارید این نوع دندان های شما است که مشخص می کند دقیقاً باید از چه نوع سری برای تمیز کردن آن‌ها استفاده کنید. شما برای شستشوی زبان خود باید از یک سری جداگانه استفاده کنید که از نظر شکل ظاهری با سایر مدل ها تفاوت زیادی دارد. نمونه مسواک برای شستن دندان‌های معمولی، نمونه ایمپلنت هم برای دندان‌های ایمپلنت شده و سری ارتودنسی هم برای دندان‌های ارتودنسی شده مورد استفاده قرار می‌گیرد. نمونه پلاک و کلاسیک هم برای شستشوی قسمت‌هایی که مسواک زدن و شستن آن‌ها ساده نیست مثل دندان‌های آسیاب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مزایای استفاده از دستگاه واتر جت دندان:

  • این دستگاه برای افراد که دارای مشکلات عضلانی هستند و استفاده از نخ دندان برای آن‌ها امکان پذیر نمی‌باشد مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • استفاده از این دستگاه بسیار ساده است، شما فقط باید درون مخزن آن مقداری آب بریزید و دستگاه را روشن کنید و سری آن را در بین دندان‌ها و لثه‌ خود قرار دهید.
  • این وسیله به شما این امکان را می دهد تا قسمت‌هایی از دهان و دندان شما را که دسترسی و شستن آن‌ها ساده نیست را به راحتی شستشو دهید.
  • سرعت کار با این دستگاه چند برابر نخ دندان است و همانند نخ دندان امکان پارگی لثه و آسیب به آن وجود ندارد. شما عمل تمیز کردن قسمت‌های مخفی دندان را بدون هیچ گونه خطری به راحتی می‌توانید انجام می دهید.

روش استفاده از دستگاه شستشوی دندان:

  1. کار با این دستگاه بسیار ساده بوده و نیاز به دانش و تخصص خاصی ندارد. قبل از هر چیزی لازم است بدانید این دستگاه جایگزین مسواک نیست و شما حتماً باید روزی یک یا دو بار دندان‌های خود را مسواک بزنید این وسیله جایگزینی برای نخ دندان است. شما می‌توانید هم قبل و هم بعد از مسواک زدن از این دستگاه استفاده کنید و یک مسئله شخصی و دلخواه می‌باشد. پس تفاوتی نمی‌کند که قبل از زدن مسواک یا بعد از زدن مسواک از این وسیله استفاده کنید. برای کار با این دستگاه ابتدا باید مخزن آن را تا حجم مشخص شده یا نقطه ماکسیمم با آب ولرم پر نمائید.
  2. برای اینکه لباس‌ها و فضای اطراف خود را کثیف نکنید، بهتر است سر خود را مقداری به درون روشویی توالت خم نمایید، سپس سری دستگاه را نزدیک دندان‌های خود بگیرید و دکمه روشن شدن آن را فشار دهید. با این کار فرآیند شسته شدن دندان های شما شروع می‌شود، شما وظیفه دارید سری دستگاه را به قسمت های مختلف دندان و لثه خود حرکت دهید تا تمام قسمت‌های آن به خوبی تمیز شود. تنها نکته‌ای که باید به آن اشاره کرد این است که سری دستگاه باید با دندان‌ها و لثه شما زاویه ۹۰ درجه داشته باشد تا بتواند به خوبی قسمت‌های مختلف آن را شستشو دهد. این کار را باید به مدت دو دقیقه انجام دهید و پس از پایان کار آب مخزن دستگاه خود را تخلیه نمائید تا از رشد باکتری‌ها درون دستگاه جلوگیری کنید.

بهترین مارک واترجت دندان موجود در بازار:

اصلاً کار ساده ای نیست که بخواهیم یک برند خاص را به عنوان بهترین مارک واترجت دندان به شما معرفی کنیم، برند های باکیفیت زیادی وجود دارند که در زمینه تولید این دستگاه فعالیت می کنند و معرفی یک برند خاص حق سایر تولید کننده‌ها را ضایع می‌کند و تا حدودی جنبه تبلیغاتی دارد. از آنجایی که وب سایت بس مارک یک رسانه علمی و آموزشی است و نه تبلیغاتی در ادامه لیستی از بهترین برندهای دستگاه شستشوی دهان را به شما معرفی می‌کنیم.

  • دستگاه شستشوی دهان واتر پالس
  • دستگاه شستشوی دهان اسپلش
  • دستگاه شستشوی دهان نایس فیل
  • دستگاه شستشوی دهان هارمن
  • دستگاه شستشوی دهان زولل
  • دستگاه شستشوی دهان بی ول
  • دستگاه شستشوی دهان سوکاس
  • دستگاه شستشوی دهان واتر اسپلش

دستگاه شستشوی دهان از کجا بخریم؟

به طور کلی روش‌های مختلفی برای خرید دستگاه واترجت دندان وجود دارد و شما از طریق هر یک از این روش‌ها می‌توانید، دستگاه شستشوی دهان مورد نظر خود را خریداری نمائید. در واقع هیچ روشی وجود ندارد که مشخص کند باید از یک روش خاص این کار را انجام دهید. اگر بخواهیم تک تک این روشها را به شما معرفی کنیم شاید نیاز به یک مقاله جداگانه داشته باشد به همین دلیل در ادامه دو روش را که بیشتر از سایر روش‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند را به شما معرفی می‌کنیم.

  1. خرید دستگاه واترجت از فروشگاه کالای پزشکی: در این روش شما باید حتما از محل کار یا منزل خود خارج شوید و به یک فروشگاه کالا پزشکی مراجعه کنید و از میان تنوع پایین محصولات واتر جت مورد نظر خود را انتخاب و خریداری نمائید. در انتخاب خود باید نهایت دقت را داشته باشید زیرا جنس فروخته شده به هیچ عنوان تعویض یا پس گرفته نمی‌شود.
  2. خرید اینترنتی دستگاه واترجت دندان: در این روش شما نیاز به خروج از منزل و محل کار خود را ندارید. فقط کافی است به اینترنت دسترسی داشته باشید و به یک فروشگاه اینترنتی معتبر مراجعه کنید و از میان انبوهی از مدل‌ها جنس مورد نظر خود را خریداری کنید. در این روش شما هفت روز مهلت تست دارید و در صورت عدم رضایت از محصول مورد نظر می‌توانید آن را مرجوع کرده و پول خود را پس بگیرید.

حتماً بخوانید: راهنمای خرید  انواع خمیر دندان

نکات مهم هنگام خرید دستگاه واتر جت دندان:

  1. قیمت محصول: اولین و مهمترین نکته در مورد خرید دستگاه شستشوی دهان و قیمت آن می باشد. قبل از هر کاری باید میزان بودجه برای خرید دستگاه شستشوی دهان را مشخص کنید. با این کار خود به خود مدل‌هایی که در محدوده قیمتی شما قرار ندارند از انتخاب شما حذف شده و خرید برای شما آسان می‌شود.
  2. نوع محصول: این وسیله هم مانند سایر وسایل شخصی برقی انواع مختلفی دارد، این شما هستید که باید با توجه به سلیقه خود یکی از آنها را انتخاب و خریداری نمائید. اگر به دنبال وسیله‌ای هستید که تمام اعضای خانواده شما بتوانند از آن استفاده کنند به شما نمونه سیمی را پیشنهاد می کنم زیرا دارای سری‌های مختلف برای تک تک اعضا می‌باشند. نمونه‌های بی‌سیم پرتابل بوده و تنها برای یک شخص مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  3. تک کاره یا چند کاره: شما ابتدا باید مشخص کنید که این دستگاه را برای شستشوی دهان و دندان می‌خواهید و یا انتظار بیشتری از آن دارید. دستگاه های تک کارم معمولاً قادر به پاشش آب با فشار بالا درون دهان شما می باشند اما نمونه های چند کاره‌ای هم وجود دارند که می‌توانند علاوه بر پاشش آب درون دهان شما دندان‌های شما را سفید و جرم‌گیری ‌کنند.
  4. حجم مخزن دستگاه: هر مدل از این دستگاه با توجه به ساختار داخلی خود دارای حجم مشخصی مخزن می‌باشد. با توجه به نوع دستگاه این مخزن معمولاً به وسیله آب، آب نمک و یا دهان شوی پر می‌شود. شاید مهم‌ترین نکته در مورد خرید این دستگاه سازگاری دستگاه با مایع‌های بالا باشد. اینکه دستگاه شما فقط یک مایع را پشتیبانی می‌کند، یا می‌توانید انواع مایع‌ها را درون آن بریزید. دستگاه‌های با سیم معمولا حجم مخزن بزرگتری دارند.
  5. نمونه برقی یا شارژی: نمونه برقی همان نمونه های بزرگ و ثابتی هستند که با برق شهری کار می‌کنند. اگر قرار است، دستگاه خود را در یک مکان ثابت قرار دهید، به شما پیشنهاد می‌کنم حتما نمونه برقی را خریداری کنید. اما اگر قرار است آن را با خود حمل کرده و به مسافرت ببرید به شما پیشنهاد می‌کنم نمونه شارژی یا همان پرتابل آن را خریداری نمائید. اندازه این دستگاه کوچک تر بوده و قابلیت جابجایی آسان دارد.
  6. تنوع سری دستگاه: همان طور که در ابتدای همین متن توضیح داده شد، این دستگاه دارای سری‌های مختلفی می‌باشد. شما باید با توجه به نوع دندان‌های خود برای هر قسمت از یک سری جداگانه استفاده کنید. اگر دندان‌های شما ایمپلنت هستند باید از سری مخصوص این کار و اگر دندان‌های شما ارتودنسی می‌باشند باید از سری مخصوص ارتودنسی استفاده کنید. اگر از سری مخصوص هر کار استفاده نکنید، دندان‌های شما را به خوبی تمیز نخواهد کرد.
  7. تعداد آپشن‌ها: هر دستگاه با توجه به نیاز مشتری می‌تواند دارای تعدادی آبشن باشد. مثلاً یکسری مدل‌ها با مسواک برقی کار شستشوی دهان را انجام می‌دهند، برخی دیگر دارای ویژگی ماساژ دهنده لثه می‌باشند. داشتن یک تایمر هم می‌تواند به طول عمر دستگاه و مصرف کمتر انرژی به شما کمک کند. همچنین ضدآب بودن دستگاه به شما این امکان را می‌دهد که آن را در محیط‌های مرطوب مانند سرویس بهداشتی نگهداری کنید.

روش نگهداری از دستگاه واترجت دندان:

  • همیشه بعد از پایان کار آب مخزن دستگاه را خالی کنید، زیرا ماندن آب درون مخزن باعث ایجاد رسوب و رشد باکتری ها درون دستگاه می‌شود.
  • بهتر است از این دستگاه بیشتر از مدت زمان دو دقیقه استفاده نکنید، زیرا موتور آن داغ شده و ممکن است دستگاه شما آسیب جدی ببیند.
  • با توجه به این که جنس بدنه دستگاه شما پلاستیکی است، باید آن را در ارتفاع و محل مناسبی قرار دهید، زیرا در صورت سقوط دستگاه شما آسیب جدی خواهد دید.
  • اگر احساس می‌کنید، مخزن دستگاه شما نشتی دارد هر چه سریعتر نسبت به تعویض یا رفع نشتی مخزن آن اقدام کنید. زیرا نشت آب به درون قسمت‌های الکترونیکی دستگاه منجر به سوختن برد اصلی آن می‌شود.

با توجه به نکاتی که گفته شد، می توانید دستگاه واتر جت دندان مورد نظر خود را خریداری نمایید. ما برای سهولت کار شما، لیستی از بهترین نمونه‌های دستگاه واترجت دندان ارزان، باکیفیت و پرفروش موجود در بازار را جمع آوری کرده ایم. با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم، اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت کنید.

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید دستگاه واترجت دندان در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان ‌بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *