نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید کفش بسکتبال مردانه باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

یکی از ورزش‌های مورد علاقه ایرانی‌ها ورزش بسکتبال می‌باشد. این رشته هم مانند سایر رشته‌های ورزشی نیاز به یک سری لوازم و تجهیزات دارد. یکی از این لوازم مهم و ضروری که در این رشته حتما به آن احتیاج دارید کفش بسکتبال مردانه می‌باشد. این وسیله ورزشی نسبت به کفش‌های ورزشی دیگر یک سری تفاوت‌ها دارد که در ادامه آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم. کفش بسکتبال مردانه کفه‌ای با انعطاف پذیری بالا دارد که به ورزشکار کمک می‌کند به راحتی از زمین جامپ کند، همچنین بعد از پرش زمانی که کف پای ورزشکار با زمین برخورد می‌کند باید توانایی خنثی کردن ضربه از زمین به کف پای ورزشکار را داشته باشد. در واقع کفش بسکتبال مردانه به منظور تحمل فشار و ضربه زیاد طراحی شده است.

هنگام پرش و بلند شدن از زمین مشکل خاصی برای پای شما ایجاد نمی‌شود، اما زمانی که شما روی زمین سقوط می‌کنید امکان پیچ خوردن مچ پای شما به دور از انتظار نیست، به همین دلیل کفش بسکتبال مردانه دارای مقداری ساقه است که از پیچ خوردن مچ پای شما جلوگیری می‌کند. ورزشکار اگر از مهارت بالایی در کنترل توپ برخوردار باشد، حتی در شرایطی به همراه توپ شروع به دویدن می‌کند به همین علت کفش بسکتبال مردانه طوری طراحی شده که هنگام دویدن کمترین احساس خستگی را در پای خود احساس کنید. توجه به استوک‌های زیر کفش هم از اهمیت زیادی برخوردار است، یعنی اگر استوک‌های زیر کفش اصطکاک لازم را با کف سالن نداشته باشند، ورزشکار تعادل لازم را نخواهد داشت و امکان زمین خوردن بازیکن چند برابر افزایش پیدا می‌کند.

اگر شما هم از علاقه‌مندان به رشته ورزشی بسکتبال هستید و قصد خرید کفش بسکتبال مردانه را دارید، اما با توجه به تنوع زیاد محصولات و قیمت‌ها با خرید این وسیله ورزشی به مشکل برخورده‌اید، اصلا نگران نباشید. ما در این مطلب شما را با انواع کفش بسکتبال مردانه آشنا کرده و به شما یک سری نکات مهم را که هنگام خرید کفش بسکتبال مردانه باید به آن‌ها توجه داشته باشید را آموزش می‌دهیم.

کفش‌بسکتبال چیست و چه کاربردی دارد؟

در واقع نوعی کفش ورزشی محسوب می‌شود که معمولا دارای ساق می‌باشد. بسکتبال یک ورزش سرعتی است، بنابراین کفش این رشته ورزشی باید طوری طراحی شود که بازیکن با این کفش‌ها بیشترین سرعت عمل را داشته باشد. تفاوت اصلی این کفش با کفش‌های ورزشی دیگر در ساخت کفه و زیره آن می‌باشد. کفه این کفش طوری طراحی شده که ضربات ناشی از زمین به طرف پا را خنثی می‌کند. همچنین زیره کفش باید بیشترین میزان اصطکاک و چسبندگی را با کف زمین ایجاد کند تا ورزشکار به خوبی روی توپ تسلط داشته باشد. در این ورزش پرش زیاد انجام می‌شود به همین دلیل برای جلوگیری از پیچ خوردن مچ پا کفش را ساق‌دار تولید می‌کنند.

انواع کفش‌بسکتبال مردانه:

  1. کفش‌بسکتبال مردانه ساق کوتاه: اگر به دنبال یک کفش مناسب هستید که به وسیله آن بیشترین سرعت عمل را در انجام تکنیک‌های خود داشته باشید، بدون شک باید نمونه ساق کوتاه را انتخاب کنید. البته به این نکته هم باید توجه داشته باشید که این مدل هیچ گونه حفاظتی از مچ پای شما انجام نمی‌دهد و هر لحظه احتمال پیچ خوردن و شکستن مچ پای شما وجود دارد.
  2. کفش‌بسکتبال مردانه ساق متوسط: یکی از محبوب ‌ترین مدل‌های کفش‌بسکتبال می‌باشد. اگر به تازگی وارد این رشته ورزشی شده‌اید و بیشتر آموختن تکنیک‌ها در کنار محافظت از مچ پا برای شما در اولویت قرار دارد، پیشنهاد می‌کنم نمونه ساق متوسط را انتخاب کنید. زیرا در کنار محافظت از مچ پا بیشترین راحتی ممکن را حین بازی با آن دارید. اگر در کنار یادگیری بازی می‌خواهید روی افزایش سرعت خود تمرکز داشته باشید گزینه مناسبی را انتخاب کرده‌اید.
  3. کفش‌بسکتبال مردانه ساق بلند: این مدل یک کفش حرفه‌ای محسوب می‌شود و به خوبی از مچ پای بازیکن محافظت می‌کند. اگر بازیکن حرفه‌ای هستید و دوست ندارید به علت پیچ خوردن و آسیب دیدگی مچ پا بازی بعدی خود را از دست بدهید، پیشنهاد می‌کنم نمونه ساق بلند را انتخاب کنید، زیرا به خوبی از مچ پای شما محافظت می‌کند. البته فراموش نکنید این کفش مناسب کسانی است که پایین تنه قوی و عضلانی دارند و به هیچ عنوان برای افراد معمولی توصیه نمی‌شود زیرا سرعت این افراد را به شدت کاهش می‌دهد.

مزایای استفاده از کفش بسکتبال:

  • از مچ پای شما به خوبی محافظت می‌کنند و از پیچ خوردن و شکستن پا حین انجام ورزش جلوگیری می‌کنند.
  • در این رشته ورزشی امکان پرش بسیار زیاد بوده بنابراین زمانی که روی زمین فرود می‌آئید کفه و زیره کفش ضربات را خنثی می‌کنند.
  • به علت نرمی و سبک بودن بیش از اندازه سرعت و تکنیک بازیکن هنگام بازی را چند برابر افزایش می‌دهند.
  • بسکتبال یک ورزش سرعتی است، بنابراین پا بیشتر عرق می‌کند به همین علت کفش‌های این ورزش تنفس پذیری فوق‌العاده بالایی دارند.

بهترین مارک کفش بسکتبال مردانه:

به هیچ عنوان نمی‌توان یک برند خاص را به عنوان بهترین مارک کفش‌بسکتبال به شما معرفی کرد. زیرا برند‌های باکیفیت زیادی در این زمینه فعالیت می‌کنند و این کار تبلیغ محسوب می‌شود. از آنجایی که وب سایت بس مارک یک رسانه علمی و آموزشی است و نه تبلیغاتی در ادامه مطلب لیستی از بهترین برندهای کفش‌بسکتبال را به شما معرفی می‌کنیم.

  • کفش‌ بسکتبال مردانه نایکی
  • کفش‌ بسکتبال مردانه ایر جردن
  • کفش‌ بسکتبال مردانه پیک
  • کفش‌ بسکتبال مردانه ۳۶۱ درجه
  • کفش‌ بسکتبال مردانه آدیداس
  • کفش‌ بسکتبال مردانه لینینگ
  • کفش‌ بسکتبال مردانه سی بی ای
  • کفش‌ بسکتبال مردانه آندر آمور
  • کفش‌ بسکتبال مردانه نیو بالانس

نکات مهم هنگام خرید کفش‌ بسکتبال مردانه:

  1. ایمنی و حفاظت از پا: یکی از مهم‌ترین نکاتی که هنگام خرید کفش‌بسکتبال مردانه باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید. میزان حفاظت از مچ پا می‌باشد. بسکتبال یک رشته ورزشی سرعتی است که در آن امکان پیچ خوردن و شکستن پا زیاد است. بنابراین باید به میزان ایمنی کفش توجه داشته باشید. هر چه ساق کفش بلند‌تر باشد کفش شما مقدار بیشتری از پا محافظت می‌کند.
  2. نوع کفش‌بسکتبال: این کفش هم مدل‌های مختلفی دارد که شما باید با توجه به سبک بازی خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. در این ورزش هر بازیکن نقش خاصی را در زمین ایفا می‌کند که برای انجام هر چه بهتر نقش خود نیاز به کفش مناسب آن سبک دارد. اگر شما به سرعت عمل بالا هنگام بازی نیاز دارید کفش ساق کوتاه و اگر در کنار سرعت محافظت از پا هم برای شما در اولویت قرار دارد نمونه ساق متوسط و اگر فقط ایمنی پا برای شما اهمیت دارد مدل ساق بلند را انتخاب کنید.
  3. سایز کفش: این کفش هم مانند سایر کفش‌های ورزشی دارای سایز بندی می‌باشد. شما باید کفش را دقیقا اندازه پای خود انتخاب کنید. نه یک شماره بزرگ‌تر و نه یک شماره کوچک‌تر بلکه دقیقا اندازه پای شما باشد. اگر سایز کفش شما بزرگ‌تر باشد کفش از پای شما مدام بیرون می‌آید و انگشتان پای شما درد خواهند گرفت و اگر سایز کفش شما کوچک‌تر باشد بعد از چند دقیقه پای شما درقسمت‌های مختلف تاول خواهد زد و پوست پای شما کنده می‌شود.
  4. نرمی و راحتی کفش: این نکته هم از اهمیت بالایی برخوردار است، بازیکن با یک کفش نرم و راحت روی کار خود تسلط بیشتری دارد و بهتر تکنیک‌های خود را نمایش می‌دهد. برای خرید یک کفش نرم و راحت شما حتما باید به جنس کفه و رویه کفش توجه داشته باشید. البته نباید نرمی کفش هم بیش از اندازه زیاد باشد، زیرا نرم بودن زیاد کفش هم موجب ناراحتی پای شما می‌شود. برای خرید یک کفش نرم و راحت حتما باید از فروشگاه معتبر خرید کنید.
  5. چسبندگی زیره کفش: در واقع مهم‌ترین قسمت یک کفش زیره آن می‌باشد. زیره کفش باید به خوبی روی سطح سالن ورزشی چسبندگی ایجاد کند و بازیکن روی زمین بازی لیز نخورد. تمام حفظ تعادل و تسلط بازیکن روی توپ و بازی به جنس زیره کفش مربوط می‌شود. برای این منظور هنگام خرید کفش آن را روی سرامیک قرار داده و با وارد کردن اندکی فشار آن را به بالا و پایین حرکت دهید. اگر کفش شما چسبندگی خوبی داشته باشد نباید حرکت کند.
  6. قیمت کفش: قیمت نقش مهمی در انتخاب شما دارد. بهتر است قید مدل‌های خیلی ارزان را بزنید زیرا فاقد کیفیت لازم هستند. البته منظور ما این نیست که فقط مدل‌های گران قیمت خوب هستند بلکه تجربه ثابت کرده جنس‌های خیلی ارزان فاقد کیفیت می‌باشند. پس همیشه به سراغ محصولات میان رده با قیمت مناسب بروید. میزان بودجه است که مشخص می‌کند شما باید کدام مدل را خریداری کنید.

روش نگهداری از کفش بسکتبال مردانه:

  • همیشه بعد از پایان بازی جوراب‌های ورزشی خود را شستشو دهید، این کار باعث افزایش طول عمر کفش‌های شما می‌شود.
  • اگر جنس کفش‌های شما از چرم طبیعی است بهتر است هر چند وقت یک‌ بار آن‌ها را واکس بزنید این کار طول عمر کفش را بالا می‌برد.
  • اگر به هر دلیل مجبور به شستشوی کفش خود شدید برای خشک کردن از خشک کن و نور خورشید استفاده نکنید زیرا به جنس کفش آسیب وارد می‌کند.
  • در صورتی که رویه کفش شما کثیف شد می‌توانید با یک مسواک و مایع ظرفشویی یا دستشویی روی کفش‌ها بکشید و با یک پارچه خشک آن را تمیز نمائید.

با توجه به نکاتی که گفته شد، می توانید کفش بسکتبال مردانه مورد نظر خود را خریداری نمایید. ما برای سهولت کار شما، لیستی از چند نمونه کفش بسکتبال مردانه ارزان، باکیفیت و پرفروش موجود در بازار را جمع آوری کرده ایم. با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم، اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت کنید.

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید کفش بسکتبال مردانه در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *