نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید کوله پشتی مدرسه باید به آن ها توجه کنید.

همیشه شروع سال تحصیلی یکی از هیجان انگیز ترین اتفاقات برای بچه‌ها محسوب می‌شود. خرید انواع لوازم التحریر، کفش مناسب، روپوش مدرسه، کوله پشتی مدرسه و… جزو لذت بخش ترین کارها خواهد بود. خصوصا اگر فرزند شما کلاس اولی باشد و یا اینکه از مقطع ابتدایی وارد راهنمایی می‌شود و یا از راهنمایی وارد مقطع دبیرستان شود. به هرحال بسیار شاد و خوشحال می‌باشند. حال که صحبت از کوله پشتی مدرسه به میان آمد، بهتر است اطلاعات تکمیلی در خصوص خرید این وسیله‌ی کاربردی به شما ارائه دهیم.

بچه‌ها عزیزترین فرد در زندگی پدر و مادرشان هستند؛ بنابراین سلامتی آنها بسیار حائز اهمیت خواهد بود. هرگونه لطمه به سلامتی جسم فرزندان در آینده‌ی آنها تاثیر گذار است، بنابراین والدین باید نهایت تلاش خود را به کار گیرند که وسایلی که قصد خرید آنها را برای کودکشان دارند، مشکلی برای آنها ایجاد نکند. خرید کوله پشتی مدرسه هم از این قاعده مستثنی نیست. چون هنگام بازگشایی مدارس کودک چند ساعتی در طول روز مدرسه خواهد بود و امکان دارد مدام کوله‌اش را جا‌به‌جا کند، پس این کوله باید نکات ایمنی لازم را برای حفظ سلامتی او داشته باشد.

ما در این مطلب قصد داریم این نکات را به شما والدین عزیز آموزش دهیم تا با آگاهی کامل نسبت به خرید کوله پشتی مدرسه برای کودک دلبندتان اقدام نمایید. خرید این وسیله به دلیل ارتباط مستقیمی که با سلامت جسمانی کودک دارد، جزو مهم‌ترین وسایل مورد نیاز کودکان می‌باشد. پس با ما همراه باشید و ادامه‌ی مطلب را بخوانید تا کلیه‌ی نکات مهمی که هنگام خرید این وسیله باید به آنها توجه کنید را بیاموزید.

منظور از کوله پشتی مدرسه چیست؟

کوله پشتی به طور کلی کیف بزرگی است که از طریق آویزان شدن به شانه‌ها و در پشت کمر حمل می‌شود‌. وجود دو بند نسبتا بلند در دو طرف کوله باعث می‌شود جا‌به‌جایی آن بسیار راحت صورت گیرد‌. اندازه‌ی آن به حدی است که به راحتی کتاب و یا سایر وسایل بزرگتر درون آن جا می‌شود و با حملشان مشکلی نخواهید داشت.

منظور از کوله پشتی مدرسه هم کو‌له‌ای است که سایز آن به گونه‌ای طراحی شده که شانه‌ها و کمر کودک را اذیت نخواهد کرد و هنگام قرار دادن کتاب درون آن هم‌ سنگینی وزن متوجه کمر کودک نخواهد شد، به عبارت بهتر می‌توان گفت کوله پشتی مدرسه متناسب با آناتومی کودک طراحی شده است.

با توجه به چه نکاتی یک کوله پشتی مدرسه مناسب خریداری نماییم:

  • وسایل ابتدایی چون کتاب، دفتر، جامدادی و کلیه‌ی مواردی که برای رفتن به مدرسه نیاز است، درون آن جای گیرد.
  • جنس کوله پشتی انتخابی برای مدرسه کودکتان باید چرم یا برزنت باشد تا شکل آن به مرور زمان تغییر نیابد.
  • بند کوله پشتی باید کاملا پهن باشد تا وزن کوله را بر روی تمامی قسمت‌های شانه تقسیم کند.
  • قسمتی که بر روی کمر قرار می‌گیرد، باید دارای لایه‌ای نرم و اسفنجی باشد تا کمر کودک هنگام جا‌به‌جایی آن آسیب نبیند.
  • وزن کوله پشتی مدرسه باید از وزن فرزندتان ده درصد کمتر باشد، این یک قاعده است و در مورد همه‌ی کوله‌ی پشتی‌ها صدق می‌کند.
  • عزیزان حتما به وزن کوله پشتی با وجود کتاب و دفتر درون آن دقت نمایید، چون به هر حال کوله پشتی با تمام وسایل موجود در آن حمل می‌شود.
  • کوله‌ای مناسب و کاربردی است که عرض آن از عرض کمر کودکتان بیشتر نباشد.

آشنایی با انواع کوله پشتی‌های موجود در بازار:

  • کوله پشتی لپ تاپ: این مدل از کوله پشتی مخصوص حمل لپ تاپ و متعلقات آن می‌باشد. وسایلی همچون موس و… که همراه لپ تاپ هستند درون این کوله جای می‌گیرند. حمل این وسیله از طریق کوله بسیار راحت است، چون وزن حاصل از آن به همه‌ی قسمت‌های بدن تقسیم می‌شود.
  • کوله پشتی مدرسه: این کوله هم دقیقا متناسب با آناتومی کودک طراحی شده است و به راحتی ساعت‌هایی که در مدرسه می‌باشد، می‌تواند آن را حمل نماید. بندهای موجود بر روی آن مانع از فشار وارد کردن به ستون فقرات کودک خواهد شد و خطری سلامتی او را تهدید نخواهد کرد.
  • کوله پشتی کوهنوردی: سایز این کوله نسبت به سایر مدل‌ها بزرگتر است، چون هنگام رفتن به ورزش کوهنوردی به دلیل حمل وسایل زیاد و سنگین، کوله باید اندازه‌ی بزرگی داشته باشد. حتی مدت زمانی که کوهنوردان در کوه هستند، به حدی طولانی می‌شود که باید وسایل خواب را هم با خود حمل نمایند. پس تنها راه خرید کوله پشتی بزرگ می‌باشد. کوله پشتی انواع مختلف دیگر هم دارد، که به دلیل گستردگی تنوع توضیح آنها در این بخش نیازی نیست. برای آگاهی بیشتر از انواع کوله پشتی‌ها به سایت‌های معتبر اینترنتی مراجعه نمایید.

نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید کوله پشتی مدرسه باید به آنها توجه نمود:

  • حتما هنگام خرید کوله پشتی مدرسه، به جنس آن توجه کنید. جنس کوله پشتی‌ها از چرم یا برزنت است که دانستن این نکته به خریدی مطمئن کمک خواهد کرد. این دو جنس به راحتی تغییر شکل نمی‌یابند و با قرار دادن وسیله درون آنها عملا ظاهرشان عوض نخواهد شد.
  • زیبایی وسایل مدرسه نقش بسزایی در علاقه مند کردن کودکان به درس خواندن دارد. سعی کنید به سراغ خرید کوله‌هایی با رنگ‌های شاد و جذاب بروید. حتی خرید کوله پشتی با وجود شخصیت‌های کارتونی که کودک به آنها علاقه دارد؛ یکی از فانتزی‌های آنها خواهد بود.
  • رنگ کوله پشتی مدرسه را متناسب با جنسیت فرزند خود انتخاب نمایید. اگر فرزندتان دختر است به دنبال رنگ‌های شادی چون صورتی، قرمز، نارنجی و… بروید. اگر هم پسر است رنگ‌های مشکی، آبی، زرد، قهوه‌ای و… را پیشنهاد می‌کنیم.
  • قیمت کوله هم حائز اهمیت است، عواملی چون جنس، کیفیت، نوع زیپ و… بر روی قیمت این وسیله تاثیرگذار هستند. شما عزیزان باید با توجه به بودجه و علاقه‌ی خود نسبت به خرید آن اقدام نمایید.
  • سعی کنید والدین عزیز، هنگام خرید وسایل مدرسه برای کودک دلبندتان، او را هم با خودتان ببرید تا در انتخاب کمک نماید و مدلی که خودش می‌پسندد را خریداری نمایید. این کار هم باعث مشارکت او در تصمیم گیری و بالا رفتن اعتماد به نفسش خواهد شد و هم اینکه به آن وسایل علاقه‌ی زیادی خواهد داشت.
  • اگر کوله پشتی مدرسه انتخابی شما، دارای قفل باشد، خیالتان از بابت وسایل فرزندتان راحت خواهد بود و مطمئن هستید که به اصطلاح پول تو جیبی اش! را گم نخواهد کرد.
  • به زیپ کوله دقت نمایید، زیپ آن باید به راحتی باز و بسته شود و در نتیجه کودک مشکلی با آن نداشته باشد. چند بار زیپ را باز و بسته نمایید تا از سالم بودن آن اطمینان حاصل کنید.
  • وزن کوله را با وسایل آن محاسبه کنید، به طور کلی وزن کوله به تنهایی نباید خیلی سنگین باشد، چون کودک اذیت خواهد شد و به ستون فقراتش فشار وارد می‌شود.
  • برخی از مدل‌های موجود در بازار مانند مدل CAT فلش خور هستند و به وسیله‌ی هندزفری که در آنها تعبیه شده است، یه راحتی فرزندتان می‌تواند تا زمان رسیدن به مدرسه درس هایش را مرور نماید. این ویژگی یک امتیاز محسوب می‌شود که شرکت CAT برای کوله‌های خود طراحی کرده است.
  • به قابلیت شست‌و‌شوی کوله توجه کنید، چون این وسیله در طول روز در اختیار کودکان می‌باشد، خیلی زود کثیف می‌شوند، خصوصا اگر رنگ روشنی داشته باشد. سعی کنید کوله را با دست بشویید و از طریق قرار دادن آن در مایع لباسشویی و آب گرم به مدت چند ساعت، کوله‌ پشتی تمیزی را تحویل بگیرید.
  • حتما کوله پشتی مدرسه و یا سایر وسایل مورد نیاز برای درس خواندن را از فروشگاه‌های معتبر خریداری نمایید تا خیالتان از بابت اصل بودن آن راحت باشد. اگر هم قصد دارید اینترنتی خرید کنید فروشگاه‌هایی چون دیجی کالا و… جزو مطرح ترین شرکت‌ها در زمینه‌ی فروش اینترنتی محصولات باکیفیت می‌باشند.
  • برخی از مدل‌های کوله پشتی مدرسه دارای چرخ هستند که حمل آنها بسیار بسیار راحت خواهد بود و کودک اصلا اذیت نخواهد شد، وجود چرخ مانع از ایجاد مشکلات جسمانی برای او خواهد شد.

با توجه به نکاتی که گفته شد، می توانید کوله پشتی مدرسه مورد نظر خود را خریداری نمایید. ما برای سهولت کار شما، لیستی از ۲۵ نمونه کوله پشتی مدرسه ارزان، باکیفیت و پرفروش موجود در بازار را جمع آوری کرده ایم. با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم، اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت کنید.

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید کوله پشتی مدرسه در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان ‌بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *