نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید کیف ابزار باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

یکی از وسایل مهم و ضروری که هر شخص فنی به آن احتیاج دارد کیف ابزار می‌باشد. جعبه ابزارها معمولا فلزی و سنگین هستند، اما کیف ابزار معمولا پارچه‌ای بوده و وزن کمتری نسبت به جعبه ابزار دارد، بنابراین به راحتی می‌توان آن را حمل کرد. یکی از ویژگی‌هایی که کیف ابزار دارد، این است که مانند یک جلیقه پوشیده می‌شود و ابزار درون آن قرار می‌گیرد و شما برای پیدا کردن ابزار نیاز به شخص دیگری ندارید و به راحتی می‌توانید، ان‌ها را از کیف ابزار خود خارج کرده و از آن‌ها استفاده کنید. این وسیله نسبت به جعبه ابزار ارزان‌تر بوده و کارایی بیشتری دارد. شما می‌توانید ابزار خود را درون این کیف قرار دهید بدون اینکه زمان نیاز زمان زیادی را برای پیدا کردن آن تلف کنید. زیرا درون کیف ابزار محل قرار گرفتن هر ابزار جای مشخصی دارد.

شما به راحتی می‌توانید کیف ابزار مورد نظر خود را از ابزار فروشی‌ها یا فروشگاه‌های آنلاین خریداری کنید. این وسیله در اندازه‌ها و مدل‌های مختلف موجود است که شما باید با توجه به سلیقه خود یکی از ان‌ها را انتخاب و خریداری کنید. برای این منظور کیف ابزاری را خریداری کنید که متناسب با نوع و تعداد ابزار شما باشد. حتی اگر ابزار را برای داخل خودرو یا منزل می‌خواهید برای مرتب بودن ابزار خود شما باید از کیف ابزار مناسب استفاده کنید.‌ هنگام خرید بهتر است به جنس محصول هم توجه داشته باشید، اگر وزن ابزار شما زیاد است، باید به سراغ یک جنس محکم و مقاوم بروید زیرا هنگام بلند کردن کیف ممکن است پاره شود و کارایی خود را از دست بدهد.

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که برای نگهداری ابزار خود نیاز به یک جعبه ابزار دارید و تصمیم گرفته‌اید برای خود یک کیف ابزار را خریداری کنید، اما با توجه به تنوع زیاد مدل‌ها و قیمت‌ها با خرید این وسیله به مشکل برخورده‌اید، اصلا نگران نباشید. ما در این مطلب شما را با انواع کیف ابزار آشنا کرده و به شما نکات مهمی را که هنگام خرید کیف ابزار باید به آن‌ها توجه داشته باشید را آموزش می‌دهیم.

کیف‌ابزار چیست و چه کاربردی دارد؟

نوعی وسیله از جنس پلاستیک یا پارچه نرم می‌باشد که به منظور نگهداری ابزار مورد استفاده قرار می‌گیرد. برخی مدل‌ها به شکل جلیقه دوخته می‌شوند که روی آن محل قرار گرفتن ابزار وجود دارد. شما با این وسیله می‌توانید بدون نیاز به کمک شخص دیگری به ابزار خود دسترسی آسان داشته باشید. این کیف برخلاف کیف‌های دیگر دارای قسمت‌های مختلفی برای قرار دادن ابزار می‌باشد که پیدا کردن آن‌ها را آسان می‌کند. یکی از ویژگی‌ها مهم این وسیله وزن کم و جا‌به‌جایی آسان آن می‌باشد.

انواع مدل‌های کیف‌ابزار:

  1. کیف‌ابزار پارچه‌ای: یکی از محبوب‌ترین مدل‌های کیف‌ابزار می‌باشد به دلیل وزن کم و قیمت مناسب بیشتر از نمونه‌های دیگر محبوب هستند. این مدل کیف برای نگهداری ابزار سبک داخل منزل و خودرو استفاده می‌شود. اگر ابزار شما وزن زیادی دارند، پیشنهاد می‌کنم بی‌خیال این مدل شوید، زیرا مقاومت لازم را ندارد و خیلی سریع پاره می‌شود. پس می‌توان نتیجه گرفت که این مدل مناسب استفاده روزانه نیست.
  2. کیف‌ابزار برزنتی: این نمونه به منظور وزن کم و مقاومت بالا در برابر پاره شدن شناخته می‌شود. برزنت یک پارچه مقاوم و ضد آب است که از ابزار شما در برابر آب و رطوبت محافظت می‌کند. این نمونه قابلیت شکل پذیری دارد که می‌توان آن را در هر قسمتی قرار داد. از این مدل بیشتر برای ابزار داخل صندوق عقب خودرو و منزل استفاده می‌شود. اما گاهی افراد برای حمل ابزار کم از این وسیله استفاده می‌کنند.
  3. کیف‌ابزار سامسونتی: این مدل از نظر شکل ظاهری شباهت زیادی به یک کیف سامسونت دارد و بیشتر شبیه یک جعبه ابزار است تا کیف، اما به دلیل اینکه بدنه آن بسیار محکم و مقاوم است به منظور نگهداری و حمل ابزار شکستنی مورد استفاده قرار می‌گیرد. برخلاف جعبه ابزار درون کیف سامسونت قسمت‌های مختلفی برای قرار گرفتن ابزار وجود دارد که نظم خاصی به ابزار شما می‌دهد و هر زمان که نیاز به وسیله‌ای داشته باشید می‌توانید به راحتی به آن دسترسی داشته و از آن استفاده کنید.
  4. کیف‌ابزار سایز بزرگ: از نظر شکل ظاهری شبیه به یک ساک مسافرتی هستند با این تفاوت که جنس آن‌ها مقاومت زیادی در برابر فشار و پاره شدن دارد. هر چه سایز یک کیف بزرگتر باشد، حجم بیشتری از ابزار را می‌توان درون آن قرار داد، بنابراین وزن کیف چند برابر می‌شود که یک کیف معمولی جوابگوی این فشار نیست، بنابراین شما نیاز به این مدل از کیف دارید. همیشه با توجه به تعداد و وزن ابزار خود نوع کیف را انتخاب کنید، در صورت کوچک بودن جوابگوی ابزار شما نیست و در صورت بزرگ بودن فضای بیشتری را اشغال می‌کند.
  5. کیف‌ابزار کوچک: این وسیله شباهت زیادی به یک کیف دستی کوچک دارد که به منظور نگهداری ابزار کم با وزن کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر وزن و اندازه ابزار شما زیاد است، پیشنهاد می‌کنم بی خیال این مدل شوید، زیرا توان لازم برای تحمل وزن آن‌ها را ندارد و خیلی سریع پاره می‌شود. پس اگر نیاز به یک سری ابزار سبک دارید که همیشه همراه شما باشند، این کیف بهترین گزینه برای شما می‌باشد. این یک وسیله محبوب بین برق‌کارهای ساختمانی است.
  6. کیف ابزار جلیقه‌ای یا کمری: یکی از معروف ‌ترین نمونه‌های کیف‌ابزار می‌باشد. شما با خرید این مدل دیگر نیازی به حمل ابزار با دست نخواهید داشت و دستان شما برای حمل ابزار دیگر کاملا آزاد است. شما با خرید این کیف نیاز به شخص دیگری برای کمک نخواهید داشت و بدون نیاز به کمک شخص دیگری می‌توانید به ابزار خود دسترسی داشته باشید. قیمت این مدل مقداری از نمونه‌های قبلی گران‌تر است، بنابراین ارزش خرید بالایی دارد.

مزایای استفاده از کیف ابزار:

  • قیمت آن از جعبه ابزار بسیار ارزان‌تر است، بنابراین ارزش خرید بالایی دارد.
  • وزن آن نسبت به جعبه ابزار بسیار سبک‌تر می‌باشد، بنابراین جا‌به‌جایی آن خیلی آسان است.
  • ابزار شما همیشه در دسترس قرار دارند و شما بدون کمک شخص دیگر می‌توانید به ابزار خود دسترسی کامل داشته باشید.
  • تغییر شکل می‌دهد یعنی به راحتی می‌توان آن را در هر جایی قرار داد. شما با توجه به حجم ابزار خود می‌توانید اندازه کیف را تغییر دهید.

بهترین مارک کیف ابزار:

اینکه بخواهیم تنها یک برند خاص را به عنوان بهترین مارک کیف‌ابزار به شما معرفی کنیم بیشتر یک کار تبلیغاتی انجام داده‌ایم تا معرفی یک محصول خاص و حق خیلی از برند‌های باکیفیت را نیز ضایع کرده‌ایم و از آنجایی که وب سایت بس مارک یک رسانه علمی و آموزشی است و نه تبلیغاتی در ادامه مطلب لیستی از بهترین برندهای کیف‌ابزار را به شما معرفی می‌کنیم.

  • کیف‌ابزار کنزاکس
  • کیف‌ابزار جیب لایت
  • کیف‌ابزار تانوس
  • کیف‌ابزار بوجار
  • کیف‌ابزار لایت
  • کیف‌ابزار لیون
  • کیف‌ابزار تانوس
  • کیف‌ابزار رول اند استور
  • کیف ابزار ایزی

نکات مهم هنگام خرید کیف ابزار:

  1. قیمت محصول: اولین و مهم‌ترین نکته در مورد خرید کیف قیمت‌ آن است. قیمت نقش زیادی بر انتخاب شما دارد. قبل از هر کاری مقدار بودجه برای خرید کیف‌ابزار را مشخص کنید. با مشخص شدن میزان بودجه خود به خود مدل‌هایی که در محدوده قیمتی شما قرار ندارند از انتخاب شما حذف می‌شوند و خرید برای شما آسان می‌شود.
  2. نوع محصول: اینکه چه نوع کیفی را انتخاب کنید، ارتباط نزدیکی با تعداد و وزن ابزار شما دارد. اگر از ابزار بزرگ و سنگین استفاده می‌کنید حتما به سراغ کیف‌های بزرگ بروید، اما اگر ابزار شما زیاد نیستند و وزن بالایی هم ندارند یک نمونه کوچک کار شما را انجام می‌دهد. اگر ابزار شما شامل وسایل شکستنی مانند مولتی‌متر و ترمومتر هستند، پیشنهاد می‌کنم حتما نمونه سامسونتی را انتخاب کنید، زیرا بدنه مقاومی دارند و اجسام داخل ان صدمه نمی‌بینند.
  3. جنس محصول: جنس پارچه‌ای که کیف از آن دوخته می‌شود از اهمیت بالایی برخوردار است. نمونه‌های پارچه‌ای را به راحتی می‌توان شستشو داد، اما مقاومت زیادی ندارند، کیف‌های برزنتی علاوه بر مقاومت زیاد ضد آب هم می‌باشند، بنابراین گزینه مناسبی برای خرید هستند. نمونه‌های دیگری از کیف هم وجود دارند که جنس آن‌ها پلاستیکی است و بدنه محکم و مقاومی دارند، کیف سامسونتی از پلاستیک ساخته می‌شود. پلاستیک از ابزار داخل کیف به خوبی نگهداری می‌کند و از شکستن آن‌ها جلوگیری می‌کند.
  4. وزن محصول: یکی از مهم‌ترین نکات هنگام خرید کیف‌ابزار وزن آن می‌باشد. هر چه وزن محصول مورد نظر شما کمتر باشد، شما به راحتی می‌توانید آن را جا‌به‌جا کنید. به این نکته هم توجه داشته باشید که وزن ابزار هم به وزن کیف اضافه می‌شود. اگر از ابزار سنگین استفاده می‌کنید، دقت داشته باشید که کیف مورد نظر شما باید توان تحمل وزن این ابزار را داشته باشد، در غیر این صورت کیف شما پاره شده و کارایی خود را از دست می‌دهد.
  5. کیفیت دوخت: به کیفیت دوخت محصول هم توجه کنید، اگر دوخت کیف شما به خوبی صورت گرفته نشده باشد، هر چند هم که پارچه آن محکم و مقاوم باشد، کیف شما از ناحیه دوخت پاره می‌شود و کارایی خود را از دست می‌دهد. همچنین به جنس نخی که کیف با آن دوخته شده هم توجه کنید، در صورت بی‌کیفیت بودن هر چند هم که دوخت خوبی داشته باشد، بر اثر پاره شدن نخ‌ها کیف شما پاره شده و دیگر قابل استفاده نخواهد بود.
  6. کیف دستی یا کمری: در واقع کیف دستی همان جعبه ابزار پارچه‌ای است، اما کیف کمری مانند یک جلیقه پوشیده می‌شود و شما می‌توانید ابزار خود را مانند تفنگ روی لباس قرار دهید. از مهم‌ترین ویژگی‌های این مدل به عدم نیاز به شخص دیگر برای کمک به شما است، زیرا ابزار همگی روی کمر و در دسترس شما قرار دارند. یکی دیگر از ویزگی‌های نمونه کمری آزاد بودن دست شما برای حمل ابزار دیگر است. در صورتی که نمونه دستی را حتما باید در دست گرفت و با خود حمل کرد.

روش نگهداری از کیف ابزار:

  • کیف‌ابزار را به دور از جوشکاری و آتش قرار دهید، زیرا جنس آن‌ها اغلب پارچه و پلاستیک است و یک جرقه کوچک منجر به سوختن و از بین رفتن آن‌ها می‌شود.
  • از گرفتن کیف با دست کثیف و چرب خودداری کنید، در صورت کثیف شدن سریع ان را شستشو دهید، تمیز کردن چربی کهنه کاری دشوار و غیر ممکن است.
  • بعد از شستن کیف خود را در مقابل هوای آزاد پهن کنید تا خشک شود. از انداختن کیف روی بخاری و وسایل گرمایشی دیگر خودداری کنید، زیرا احتمال سوختن آن زیاد است.
  • در صورت خیس شدن کیف‌ابزار وسایل درون آن را خارج کرده و آن را خشک کنید. نگهداری کردن کیف خیس سبب پوسیده شدن آن می‌شود.

با توجه به نکاتی که گفته شد، می توانید کیف‌ابزار مورد نظر خود را خریداری نمایید. ما برای سهولت کار شما، لیستی از بهترین برندهای کیف‌ابزار ارزان، باکیفیت و پرفروش موجود در بازار را جمع آوری کرده ایم. با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم، اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت کنید.

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید کیف ابزار در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان ‌بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *