هر آن چه در مورد خرید غذا ساز باید بدانید.

امروزه با توجه به شاغل بودن خانم‌ها، معمولا آنها فرصت کافی برای پخت غذا را ندارند. بنابراین نیاز به وسیله‌ای که کار آشپزی را برای آنها راحت نماید، در هر خانه‌ای یافت می شود. البته باید بگوییم استفاده از غذاساز فقط به مختص به خانواده‌هایی که خانم آن خانه شاغل است، نمی شود. بلکه زنان خانه‌دار هم به استفاده از این وسیله تمایل دارند. حتی امروزه تهیه غذاساز به یکی از اصلی ترین قسمت‌های خرید جهیزیه تبدیل شده است. به طور کلی، پیشرفت علم و فناوری باعث شده است که زندگی انسان به سمت و سوی راحتی و آسایش پیش برود و برای مثال افراد در زمینه آشپزی، وقت کمتری را برای آماده سازی غذا بگذارند. در نتیجه در کمترین زمانِ ممکن، غذایی با کیفیت میل کنند.

با توجه به تنوع بالایی که به لحاظ شکل و کیفیت در غذاسازهای موجود در بازار وجود دارد، انتخاب تا حدودی سخت می شود. اما نگران نباشید. ما در این مطلب قصد داریم هنگام خرید غذاساز به شما عزیزان کمک کنیم. پس ادامه ی مطلب را بخوانید تا اطلاعات کافی در مورد خرید غذاساز باکیفیت و مقرون به صرفه را به دست آورید.

غذاساز چیست؟

نام دیگر غذاساز، چندکاره می باشد. در واقع وسیله‌ای که وظیفه‌ی اصلی آن کمک در آشپزی باشد را غذاساز می گویند. مواد غذایی با کمک تیغه‌ای که در دستگاه تعبیه شده است، خرد و مخلوط می شوند. اولین بار شخصی فرانسوی در سال ۱۹۶۰ اقدام به ساخت غذاساز نمود. در کنار مخلوط کردن مواد خوراکی، این وسیله معمولا قابلیت‌های دیگری از قبیل: آسیاب کردن، آبمیوه گیر، مخلوط کن، خرد کن و… را دارا می باشد.

اندازه‌ی مختلف غذاساز های موجود در بازار:

  • غذاساز بزرگ: این مدل ظرفیت ۹ تا ۱۳ پیمانه ار مواد خوراکی را دارا می باشد.
  • غذاساز متوسط: این نوع، گنجایش ۵ تا ۷ پیمانه از مواد غذایی را دارد.
  • غذاسازکوچک: کوچکترین نوع غذاسازها همین مدل است که ظرفیت آن ۲ تا ۵ پیمانه از مواد غذایی می باشد.

کاربرد غذاساز:

غذاساز های موجود در بازار شامل دو نوع تک کاره و چند کاره می شوند. در مدل های تک کاره کاربرد اصلی غذاساز، مخلوط کردن مواد غذایی با یکدیگر است. اما در مدل های چند کاره، کارایی این دستگاه در کنار مخلوط کردن مواد، آسیاب کردن، ریز ریز کردن، رنده کردن، پوره کردن، چرخ کردن، ورقه ورقه ورقه کردن و… است. به عبارت دیگر برخی از غذاسازها تا ۳۴ کاره هم هستند و می توان گفت که عمده‌ی کارهای روزانه، از طریق غذاساز قابل انجام است.

نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید غذاساز باید به آنها توجه کنید:

  • قیمت دستگاه از جمله نکات مهمی است که هنگام خرید غذاساز باید به آن توجه کنید. قیمت این وسیله از ارزان شروع می شود تا گران. خرید هر کدام از این قیمت‌ها به جنس، ظرفیت، سلیقه و… بستگی دارد.
  • حتما به ظرفیت وسیله توجه کنید. غذاسازهای موجود در بازار از ظرفیت ۱ لیتری دارند تا ۳/۵ لیتر. اگر خانواده‌ی کم جمعیتی دارید، پیشنهاد می کنیم، ظرفیت ۱/۵ یا ۲ لیتری را خریداری نمایید. اگر هم پرجمعیت می باشید، خرید غذاسازی با گنجایش ۲ لیتر به بالا برای شما بهترین گزینه خواهد بود.
  • توجه کنید عزیزان، هرچه ظرفیت دستگاه بالاتر باشد، قیمت آن هم بیشتر می شود، در نتیجه به مراتب حجم آن بزرگتر است و جای بیشتری در آشپزخانه را اشغال می کند.
  • هنگام خرید غذاساز حتما به جنس آن توجه نمایید. به سراغ دستگاهی‌ بروید که جنس محفظه آن شیشه ای باشد. چون مدل های پلاستیکی خیلی زود می شکنند و خط و خش دار می شوند.
  • به قدرت و توان دستگاه توجه کنید، هرچه توان آن بالاتر باشد، قدرت و کارایی بیشتری هم خواهد داشت. معمولا قدرت آنها از ۴۰۰ تا ۱۱۰۰ وات و بیشتر می باشد. به طور کلی می توان گفت توان بالاتر، سرعت عمل و کارایی بیشتر را به دنبال دارد.
  • به سرعت کار وسیله هم توجه داشته باشید، برخی از مدل های غذاساز سرعتشان بین ۱۰ تا ۱۵ قابل تنظیم است.
  • به سراغ خرید غذاسازی با تیغه‌های مختلف بروید، چون هرچه تعداد تیغه‌های فولادی آن بیشتر باشد، کارایی آن هم بیشتر خواهد بود. توجه کنید که جنس تیغه‌ها از استیل ضد زنگ طراحی شده باشد.
  • غذاسازی بخرید که دهانه‌ی محفظه‌ی آن بزرگ باشد، تا به راحتی بتوانید مواد غذایی را درون آن قرار دهید.
  • به جنس توری موجود در وسیله توجه کنید؛ سعی کنید جنس این توری استیل باشد نه پلاستیکی. طول عمر توری استیل از پلاستیکی معمولا بیشتر است.
  • حتما دستگاهی خریداری کنید که عملکرد میکروسوییچ را دارا باشد. یعنی اگر قطعه ای را درست در جای خودش نصب نکنید، دستگاه شروع به کار نکند.
  • اگر وسیله مورد نظرتان دارای صفحه نمایش لمسی باشد، هم زیباتر است و هم پیشرفته تر خواهد بود. پس سعی کنید به سراغ مدلی با نمایشگر لمسی بروید.
  • به قابلیت شست و شوی آن در ماشین ظرفشویی توجه نمایید. قطعات دستگاه باید به راحتی از هم جدا شوند و به آسانی هم درون ماشین ظرفشویی قرار گیرند.

با توجه به نکاتی که گفته شد، می توانید غذاساز مورد نظر خود را خریداری نمایید. ما برای سهولت کار شما، لیستی از ۲۰ نمونه غذاساز ارزان، باکیفیت و پرفروش موجود در بازار را جمع آوری کرده ایم. با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم، اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت کنید.

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید غذاساز در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان ‌بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *