چند نکته مهم برای داشتن دندان های زیبا و جذاب.

داشتن دندان های زیبا و تمیز نقش مهمی در زیبایی صورت شما دارد. همچنین رعایت بهداشت دهان و دندان می تواند در بهبود روابط شما در اجتماع تاثیر گذار باشد. کسانی که دندان های تمیز و سالمی دارند می توانند با یک لبخند ساده افراد زیادی را جذب خود کنند. همچنین داشتن دندان های زیبا باعث می شود اعتماد به نفس خود را بالا ببرید. لازمه یک لبخند تاثیر گذار داشتن دندان های زیبا می باشد. اگر می خواهید دندان های زیبا و سالمی داشته باشید باید مسواک زده، نخ دندان بکشید و از همه مهم تر قبل از خواب و بعد از انجام این کارها از دهان شویه استفاده کنید. دهان شویه باکتری هایی که باعث پوسیدگی دندان ها می شود را از بین می برد و از بوی بد دهان جلوگیری می کند. بد نیست توضیحات کاملی برای شما در مورد دهان شویه ارائه کنیم. دهان شویه می تواند قسمت هایی که خمیر دندان و نخ و مسواک توانایی تمیز کردن آنها را ندارد را تمیز کند. همچنین نقش مهمی در سلامت لثه های شما دارد. اگر لثه های شما آبسه کرده باشد یا زخم خاصی در دهان شما باشد دهان شویه آن را بهبود می بخشد. فراموش نکنید که دهان شویه نمی تواند جایگزین مسواک زدن شود. در واقع می توان گفت این دو مکمل یکدیگر هستند.

اگر نگاهی به هزینه های سنگین دندان پزشکی بیاندازید متوجه خواهید شد که اگر روزی چند دقیقه از وقت خود را صرف بهداشت دهان و دندان خود کنید بهتر از این است که هزینه های میلیونی برای خود بسازید. بنابراین متوجه می شوید خرید مسواک، خمیر دندان، نخ دندان و از همه مهتر دهان شویه با کیفیت، در مقایسه با هزینه دندان پزشکی قیمتی نخواهد داشت. توصیه میکنم علاوه بر رعایت این نکات سالی دو بار به دندان پزشکی مراجعه کنید و دندان های خود را تست کنید.

انواع مختلفی از دهان شویه با نام های مختلفی در بازار وجود دارند که انتخاب را برای شما مشکل می کند، بس مارک به شما در این مقاله آموزش می دهد که چگونه برای خود دهان شویه ای مناسب تهیه و خریداری نمایید، در ادامه با ما همراه باشید.

دهان‌شویه چیست و چه نقشی بر سلامت دهان و دندان شما دارد؟

دهان شویه ماده ای است که در دو نوع برای معمولی و درمانی تولید می شود و وارد بازار می شود. دهان شویه معمولی آبی رنگ است و از محلول های الکلی و مواد روغنی معطر ساخته می شود وظیفه اصلی دهان شویه معمولی از بین بردن بوی بد دهان می باشد. دهان شویه های درمانی از ماده سپتیک و مواد قابض ساخته می شوند و برای درمان بیماری های لثه بکار می روند. با توجه به مواردی که گفته شد، دهان شویه ها نقش بسیار مهمی در سلامت دهان و دندان شما ایفا می کنند.

نکات مهمی که هنگام خرید دهان‌شویه می بایست به آن ها توجه کنید:

  • اولین کاری که باید انجام دهید این است که با دندانپزشک خود مشورت کنید. دندانپزشک با توجه به نوع دندان های شما به شما بهترین دهان‌شویه را معرفی می کند که بیشترین سازگاری را با دندان های شما داشته باشد.
  • مشخص کنید دهان‌شویه را برای چه منظوری قرار است استفاده کنید. آیا برای جلوگیری از پوسیدگی دندان می خواهید، برای درمان آفت و بیماری های دهان و لثه می خواهید و یا برای خوشبو کردن دهان خود می خواهید. تمامی این دهان شویه ها در بازار موجود است بر اساس استفاده خود نوع دهان‌شویه خود را انتخاب کنید.
  • به سراغ برندهای معروف بروید، توجه داشته باشید هزینه ای که برای خرید یک دهان‌شویه استاندارد قرار است بپردازید، در مقابل هزینه های دندان پزشکی بسیار نا چیز است پس از مارک های با اصالت استاندارد و با کیفیت استفاده کنید.
  • به درب دهان شویه توجه کنید. می بایست پلمپ باشد، از خرید دهان‌شویه ای که به هر دلیل از قبل باز شده جداً خودداری کنید. زیرا ممکن است هوا کشید و فاسد شده باشد.
  • برخی از دهان‌شویه های الکلی در بازار وجود دارند که بسته به نوع مصرف باید قبل از استفاده به وسیله آب رقیق نمایید که مقدار ان را دندانپزشک مشخص می کند. اگر به دندان پزشک دسترسی ندارید از خرید این مدل خودداری کنید.
  • نکته آخر، قبل از استفاده از دهان‌شویه حتما دستور‌العمل شرکت سازنده را با دقت مطالعه کنید و طبق دستور‌العمل از آن استفاده کنید.

روش های استفاده و نگهداری از دهان‌شویه:

برای استفاده از دهان‌شویه نیاز به وسیله ی خاصی نیست و به راحتی می توانید از آن استفاده کنید. برای این منظور نیاز به یک دهان‌شویه، قاشق یا فنجان دارید، که درب دهان شویه هم برای این منظور تعبیه شده است. در صورتی که نیاز به رقیق سازی داشته باشد به مقداری آب نیاز دارید. در این مرحله نوبت به استفاده از دهان‌شویه می رسد .میزان استفاده از دهان‌شویه بر روی درب آن مشخص شده است که تا خط نشانه می بایست آن را از دهان شویه پر کنید. اگر از فنجان استفاده می کنید مقدار آن در دهان‌شویه‌های معمولی تقریبا حدود ۲۰ میلی لیتر و در دهانشویه های فلورایدی ۱۰ میلی لیتر است. دهان‌شویه را درون دهان خود بریزید، بهتر است برای چند ثانیه دهان خود را ببندید و نفس خود را حبس کنید. دهان شویه نباید بیرون بریزد. از قورت دادن دهان‌شویه خودداری کنید چون داشتن مواد شیمیایی باعث ایجاد مشکلات گوارشی می شود. محلول را تا مدتی که می توانید درون دهان خود نگه داشته و بچرخانید سپس آن را غرغره کرده و بیرون بریزید. معمولا بسته به نوع دهان شویه نباید بین ۳۰ دقیقه تا ۲ ساعت چیزی خورده شود. بعد از استفاده درب دهان شویه را محکم ببنید. دور از دسترس کودکان نگهداری نمایید. در دمای اتاق نگهداری شود.

با توجه به نکاتی که گفته شد، می توانید دهان شویه مورد نظرتان را خریداری نمایید. ما برای سهولت کار شما، لیستی از ۲۲ نمونه دهان شویه، ارزان و باکیفیت را جمع آوری کرده ایم. با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت کنید.

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید دهان‌شویه در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *