چند نکته مهم که موقع خرید ست کیف و روسری باید به آن ها توجه کنید.

خانم‌ها معمولا علاقه‌ی زیادی به استفاده از انواع پوشاک خاص با ترکیب رنگ ویژه‌ای دارند و برای رسیدن به این خواسته‌شان از هیچ کاری فروگذار نخواهند کرد. شاید برای شما عزیزان هم پیش آمده باشد که وقتی مانتو و شلوار خود را خریداری می‌کنید، به دنبال خرید کیف و روسری یا شال همرنگ آنها خواهید بود. حال تجسم کنید که به یک فروشگاه مراجعه نمایید و ببینید که ست کیف و روسری را در مغازه موجود دارند، در اینجا عملا با یک تیر دو نشان زده‌اید و روسری و کیف خود را متناسب با رنگ مانتو‌تان انتخاب کرده‌اید.

به طور کلی روحیه‌ی خانم‌ها به نحوی است که علاقه‌ی زیادی به ست کردن پوشاکشان با یکدیگر دارند، پس چه بهتر که کیف و روسری‌شان دقیقا یک طرح و رنگ را دارا باشند. پس اگر تاکنون برای ست کردن استایل مهمانی‌ها به مشکل برخورده‌اید، از این به بعد می‌دانید که ست کیف و روسری کمک بزرگی به شما خواهد کرد و با یک انتخاب هوشمندانه می‌توانید تیپ و استایلی جذاب و خاص را برای خودتان به‌ وجود آورید. حتی یکسری از مدل‌ها هم در بازار موجود هستند که سه تکه می‌باشند و شامل ست روسری، کیف و کفش می‌شوند. انتخاب هر کدام از این ست‌ها به علاقه و سلیقه‌ی شما بستگی خواهد داشت.

اگر با خواندن این مقدمه‌ی کوتاه شما عزیزان هم به جمع هواداران ست کیف و روسری پیوستید، پیشنهاد می‌کنیم که این مطلب را بخوانید، چراکه اطلاعاتی مفید و کاربردی را در خصوص ست کردن روسری و کیف با مانتو و شلوارتان را به شما ارائه خواهیم داد. بدیهی است که با آگاهی از این نکات می‌توانید انتخابی درست، زیبا و مقرون به صرفه داشته باشید. پس تا پایان این مطلب ما را همراهی کنید.

نگاهی مختصر به تاریخچه‌ی استفاده از روسری:

در قدیم الایام در ایران از روسری استفاده نمی‌شد و اغلب از چارقد استفاده می‌کردند. منظور از چارقد هم همان چادر می‌باشد که پیشتر به حالت قجری بوده است. یعنی به عبارت بهتر زنان فقط چارقد به سر می‌کردند و استفاده از روسری خیلی کاربردی نداشت. رفته رفته و در زمان حکومت خاندان پهلوی، عده‌ای از زنان در زیر چادر خود از روسری بهره می‌بردند.

پس می‌توان گفت استفاده از روسری قدمتی چند صد ساله دارد و خانم‌ها به این نوع حجاب علاقه‌ی زیادی نشان می‌دادند، به گونه‌ای که امروزه به یکی از اصلی ترین بخش‌های پوشش زنان تبدیل شده است و بر طبق نظر شرع و عرف هیچ خانمی حق ندارد بدون روسری در انظار ظاهر شود. علت این امر هم بر گرفته از حجب و حیای خانم‌ها و اهمیتی است که اسلام برای جایگاه زن قائل است تا از هر چشم آلوده‌ای در امان بماند‌.

منظور از ست کیف و روسری چیست؟

روسری پوششی است که دختران و زنان در ایران و سایر کشورهای مسلمان از آن بهره می‌برند. خانم‌ها همیشه به دنبال ست کردن کیف و کفش، روسری و کیف، مانتو و شلوار و… با یکدیگر هستند. اما همیشه نمی‌توانند پوشاکی را انتخاب کنند که از لحاظ طرح و رنگ دقیقا مطابق با یکدیگر باشند و مجبورند به شباهت رنگ بسنده کنند. به همین دلیل ایت که تولیدکنندگان پوشاک بانوان به تازگی ست‌های روسری و کیف خود را روانه‌ی بازار کرده‌اند تا به این دغدغه‌ی خانم‌ها پایان دهند.

پس می‌توان گفت منظور از ست کیف و روسری در واقع شباهت کیف و روسری از لحاظ رنگی و طرح آن دو می‌باشد. ست بودن این دو با یکدیگر ظاهری فوق العاده زیبا و جذاب را برای خانم‌ها به وجود می‌آورد و با انتخاب یک مدل زیبا می‌توانند در مهمانی‌های رسمی و غیررسمی یا کژوال خود بدرخشند و همگی از این حسن انتخاب شگفت زده شوند.

آشنایی بیشتر با انواع جنس‌های روسری در این ست:

  • روسری ساتن: این مدل از جنس ساتن براق می‌باشد و بیشتر مناسب مهمانی‌های رسمی خواهد بود. اگر می‌خواهید استایلی جذاب و زیبا را برای خودتان به وجود آورید، پیشنهاد بس مارک به شما عزیزان خرید روسری ساتن می‌باشد.
  • روسری نخی ژاکارد: این روسری حالت نخی دارد، منتهی از ویژگی براق بودن ساتن هم برخوردار است. از این مدل هم می‌توانید برای مهمانی‌های رسمی و هم مناسبت‌های خودمانی استفاده کنید.
  • روسری نخی: در کمد لباس‌های اغلب خانم‌ها روسری نخی پیدا می‌شود، چون از این مدل می‌توانید در چهار فصل بهره ببرید. جنس این مدل بسیار عالی است و مانند روسری ساتن از روی سر لیز نمی‌خورد. روسری نخی هم درست مانند مدل قبل برای مهمانی‌های رسمی و غیررسمی مناسب خواهد بود.

قواره‌ی مناسب برای خرید روسری:

این سوالی است که ممکن است برای خیلی از خانم‌ها پیش آید، در پاسخ به این پرسش باید بگوییم که امروزه خانم‌های جوان اغلب به دنبال خرید روسری‌هایی با قواره‌ی ۱۴۰ در ۱۴۰ هستند، چراکه سایز مناسب روسری چه در ست‌ کیف و روسری و چه در خرید روسری به صورت تکی، همین سایز می‌باشد و خانم‌ها هنگام به سر کردن آن احساس راحتی خواهند داشت و دیگر نگران مشخص بودن گردن یا سینه‌ی خود نخواهند بود.

روسری‌ قواره‌ی مختلفی دارند، از قواره‌ی ۴۰ گرفته تا ۱۵۰. انتخاب هرکدام از این مدل روسری‌ها به سلیقه، علاقه و میزان راحتی شما عزیزان بستگی دارد. البته خانم‌های میانسال اغلب خرید روسری قواره ۱۲۰ را ترجیح می‌دهند، چون معتقدند روسری‌های قواره بزرگ برای خانم‌های جوان مناسب خواهد بود.

توجه به جنس کیف در خرید ست روسری و کیف بسیار مهم است، چون جنس‌های مختلفی در بازار موجود است:

  • کیف چرمی: این مدل از کیف برای مناسبت‌های رسمی بسیار مناسب خواهد بود. خرید کیف از جنس چرم طبیعی و یا مصنوعی بستگی به میزان بودجه‌ی شما عزیزان دارد. اما فراموش نکنید که اگر یکبار برای خرید کیف چرم طبیعی هزینه کنید، چند سالی برای شما کار خواهد کرد.
  • کیف ورنی: شاید این نوع از کیف‌ها امروزه خیلی کاربرد نداشته باشند، چون وقتی وارد بازار شدند، خانم‌ها معتقد بودند که جنس آن بیش از حد خشک است و جا‌به‌جایی آن سخت خواهد بود. به همین دلیل اگر نگاهی به ست کیف و روسری موجود در بازار بیندازید، خواهید دید که کیف ورنی برای این ست طراحی نشده است.
  • کیف مخمل جیر: خیلی از کیف‌هایی که در کند لباس‌هایتان موجود است؛ از این جنس می‌باشد. این جنس به راحتی با یک دستمال بس مارک تمیز می‌شود و حالت محکم آن باعث می‌شود که در مهمانی‌های رسمی مورد پسند خانم‌ها واقع شود. در خرید ست کیف و روسری حتما به دنبال خرید مدلی باشید که کیف آن مخمل جیر باشد.

نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید ست کیف و روسری باید به آنها توجه نمایید:

  • اولین نکته توجه به قیمت این ست است. عواملی چون جنس، مدل، کیفیت و… بر روی قیمت ست کیف و روسری اثرگذار هستند. شما عزیزان باید با توجه به بودجه و سلیقه‌ی خود نسبت به خرید مدل خاصی اقدام نمایید.
  • نکته‌ی بعدی توجه به قواره‌ی مناسب روسری است. حتما قبل از خرید روسری، قواره‌ی آن لا از فروشنده بپرسید تا مطمئن شوید که قواره‌ی مورد نظرتان را خریداری کرده‌اید.
  • همانطور که در بالا به انواع مدل‌های کیف اشاره کردیم. هنگام خرید ست کیف و روسری حتما باید جنس کیف را مورد توجه قرار دهید تا بتوانید انتخابی درست و مقرون به صرفه داشته باشید.
  • کیف انتخابی شما باید دارای زیپ‌های زیادی باشد. چون خانم‌ها معمولا وسایل بسیاری را با خود حمل می‌کنند، بنابراین باید کیفی را خریداری کنند که جای کافی برای قرار دادن وسایل اضافی‌تان را دارا باشد.
  • ست کیف و روسری را انتخاب کنید که در تناسب رنگی با مانتو و شلوارتان باشد. تا بتوانید با انتخابی هوشمندانه نظر هر بیننده‌ای را به استایل خود جلب نمایید‌.
  • اگر مانتوتان بدون طرح است و رنگی کاملا ساده دارد، بهتر است که به سراغ ستی بروید که طرح‌دار باشد تا زیبایی استایلتان چند برابر شود. اگر هم مانتوتان طرح دار است، گزینه‌ی مناسب خرید ست کیف و روسری است که طرحی ساده داشته باشد تا تیپ‌تان خیلی شلوغ به نظر نیاید.
  • حتما به جنس روسری هم توجه کافی را داشته باشید. روسری انتخابی شما باید جنس باکیفیتی داشته باشد. انتخاب هر کدام از مدل‌های روسری که در بالا گفته شد، به سلیقه و نیاز شما عزیزان بستگی خواهد داشت.

با توجه با نکاتی که گفته شد، می توانید ست کیف و روسری مورد نیاز خود را خریداری نمایید. ما برای سهولت کار شما، لیستی از ۲۸ مدل ست کیف و روسری ارزان، زیبا و پرفروش را برای شما جمع آوری کرده ایم. با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت کنید.

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید ست کیف و روسری در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *