اگر به دنبال جدید ترین مدل های ساعت دیواری هستید، این متن را بخوانید.

یکی از پرکاربردترین و اساسی ترین نیازهای بشر، ساعت است. امروزه ساعت ها جنبه ی کالای لوکس هم به خود گرفته اند. حتی گاهی اوقات لفظ جواهر هم برای این وسیله به کار می رود. چون با انواع وسایل زینتی از قبیل: سنگ های زینتی و طلا تزیین شده است. همانطور که همه ی ما می دانیم، ساعت دیواری یکی از اساسی ترین وسایل خانه محسوب می شود. چراکه علاوه بر نشان دادن زمان، به منزل شما زیبایی خاصی می بخشد و در دکوراسیون خانه نقش بسزایی ایفا می کند. در حال حاضر ساعت های بسیار متنوعی در بازار موجود است، از ساعت های دیواری گرفته تا مچی و ایستاده.

ما در این مطلب قصد داریم نکاتی را به شما دوستان آموزش دهیم، تا با خیال آسوده به خرید این وسیله ی کارآمد بپردازید. پس با ما همراه باشید.

ساعت چیست؟

نام دیگر ساعت، گاهنما است. درواقع ساعت یکی از مهم ترین اختراعات بشر محسوب می شود و می توان گفت؛ وسیله ای است که برای اندازه گیری و تعیین زمان مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع مختلف ساعت:

  • ساعت های مچی: همانطور که از نام این ساعت مشخص است. به وسیله ی بندی به دور مچ دست می پیچد. این نوع از ساعت، همیشه همراه فرد خواهد بود.
  • ساعت های ایستاده: این نوع از ساعت ها پایه ی سرِ خود دارند و معمولا گوشه ای از خانه و کنار دیوار قرار می گیرند. نوع قدیمی این ساعت ها دارای آونگ است. اما در حال حاضر پایه ی این ساعت ها شکل های متنوعی به خود گرفته است.
  • ساعت های دیواری: این نوع بر روی دیوار نصب می شود و نسبت به ساعت های ایستاده فضای کمتری را دربرمی گیرد.
  • ساعت های جیبی: نوع دیگری از ساعت که همیشه همراه فرد خواهد بود، ساعت جیبی است. این مدل از ساعت، درون جیب فرد قرار می گیرد و به وسیله ی زنجیری به لباس متصل می شود. در حال حاضر ساعت های جیبی خیلی مورد استفاده قرار نمی گیرند، مگر افراد مسن تمایل به استفاده از این وسیله را داشته باشند.

مخترع ساعت چه کسی است؟

شخصی به نام پیتر هنلین اهل نونبرگ آلمان اولین بار، در اوایل قرن پانزدهم میلادی ساعت را اختراع کرد. این شخص دانش آموخته ی ریاضیات بود و توانست با استفاده از آهن، فنر کوکِ ساعت را به شکل چرخ دنده درآورد و نخستین ساعت مکانیکی را بسازد.

موارد مهمی که هنگام خرید ساعت دیواری باید با آن توجه شود:

  • توجه به قیمت: پیش از خرید هر کالایی، توجه به قیمت در اولویت قرار دارد. ساعت دیواری هم از این قاعده مستثنی نیست. معمولا قیمت ساعت ها از ارزان شروع می شود تا گران. اما این بستگی به سلیقه و میزان بودجه ی شما دارد که نوع گران آن را می پسندید یا نوع ارزان.
  • دقت در میزان فضای خالی: قبل از خرید ساعت، به فضایی که ساعت قرار است آنجا نصب شود، دقت کنید و متناسب با بافت، شکل و دنگ دیوار خود، ساعت موردنظر را خریداری نمایید‌. اگر دیوارِ جایی که قرار است ساعت در آن قرار گیرد، باریک است، سعی کنید ساعت باریکی را خریداری کنید. اگر هم دیوار پهن است، ساعت های بزرگ و پهن بهترین گزینه خواهند بود.
  • گارانتی یا خدمات پس از فروش: وقتی که ساعت را خریداری داری می کنید، سعی کنید اطلاعات کافی در مورد سازنده ی آن را به دست آورید. این کار باعث می شود که اگر قطعه ای از ساعت خراب شد، شامل گارانتی شود و قطعه ی آسیب دیده، تعویض یا تعمیر شود.
  • شناسنامه یا کاتالوگ ساعت: برخی از ساعت هایی که در بازار موجود است. شناسنامه دارند. به این معنا که در شناسنامه سال ساخت، نام سازنده، شماره کالیبر، تعداد قطعات به کار رفته و نام کشور تولید کننده مشخص می شود.
  • سایز ساعت: باید فضای اتاقی که ساعت قرار است در آن نصب شود را مدنظر قرار دهید. گاهی اوقات اتاق کوچک است و باید ساعتی با سایز کوچک را خریداری کنید. گاهی اوقات هم اندازه بزرگ اتاق باعث میشود که به خرید ساعتی با سایز بزرگ بیشتر علاقه داشته باشید.
  • مدل ساعت: هنگام خرید ساعت توجه داشته باشید که مدل آن با مدل سایر لوازم خانه ست باشد. به این معنا که اگر سبک لوازم منزل شما قدیمی است، نباید یک ساعت مدرن خریداری نمایید. یا بالعکس، اگر مدل وسایل خانه ی شما مدرن و جدید است، هرگز ساعت قدیمی تهیه نکنید.

انواع ساعت دیواری:

  • ساعت تابلویی: این ساعت ها علاوه بر نشان دادن زمان، به عنوان یک تابلو بسیار شکیل و زیبا هم کاربرد دارند.
  • ساعت بدون قاب: اطراف این ساعت را هیچ گونه قابی احاطه نکرده است. این مدل از ساعت های دیواری بسیار مدرن هستند و برای منازلی با دکوراسیون جدید و مدرن می تواند انتخاب خوبی باشد.
  • ساعت طرح کارد و چنگال: این مدد بیشتر مناسب آشپزخانه و رستوران ها است. در واقع این سبک از ساعت ها، مدرن محسوب می شوند.
  • ساعت دیواری رنگی: اگر قصد ست کردن رنگ ساعت با سایر وسایل منزل خود را دارید، این ساعت ها بهترین گزینه هستند. رنگ زمینه ی این مدل ها از تنوع بسیار بالایی برخوردار است.
  • مدل جئومتریک: در ساخت این مدل، از انواع اشکال هندسی الهام گرفته شده است و اگر در نقاطی از منزل خود از این اشکال استفاده کرده اید؛ این سبک از ساعت های دیواری بهترین تناسب را با سایر لوازم خانه دارد.
  • مدل روستیک: این گروه از ساعت های دیواری با انواع چوب به کار رفته در آن ها خواهان بسیاری دارد. در ساخت این مدل از، چوب های مختلف استفاده شده است و به نوعی هم مدرن تلقی می شود و هم کلاسیک.

باتوجه به نکاتی که گفته شد، می توانید ساعت دیواری مورد نظر خود را خریداری نمایید. ما برای سهولت کار شما، لیستی از ۱۸ نمونه ساعت دیواری ارزان، پرفروش و باکیفیت موجود در بازار ایران را جمع آوری کرده ایم. با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم، اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت نمایید.

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید ساعت دیواری در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *