اگر قصد خرید لپ تاپ برند ایسوس را دارید، این مطلب به شما کمک خواهد کرد.

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی روزانه سیل عظیمی از کالاهای دیجیتال روانه بازار می شوند، لپ تاپ هم از این پیشرفت به دور نیست، روزانه مدل های زیادی لپ تاپ با ویژگی ها و قیمت های مختلف روانه بازار می شوند. ممکن است شما بخواهید از میان این همه مدل یکی را انتخاب کنید و با مشکل مواجه شده باشید. نگران نباشید، ما در این مطلب به شما کمک خواهیم کرد، تا با توجه به میزان بودجه خود در میان هزاران مدل با ویژگی های مختلف بهترین مدل را خریداری نمایید. اگر شما هم جزو افرادی هستید که کسب و کار شما اینترنتی است. حتما در کنار کامپیوتر خانگی خود نیاز به یک لپ تاپ ایسوس دارید، ممکن است یک لپ تاپ داشته باید و بخواهید یک دستگاه جدید بخرید نیاز به یک سری اطلاعات دارید که ما در این مطلب به شما به صورت کامل آن ها را آموزش خواهیم داد. برای خرید یک لپ تاپ مهمترین موضوع نوع سخت افزار آن می باشد.

لپ تاپ چیست؟

لپ تاپ (Laptop) نوعی کامپیوتر پرتابل یا قابل هم می باشد. این وسیله به علت داشتن باتری با قطع برق هم می توان از آن استفاده کرد. Laptop به فارسی به معنی روی دامان می باشد. فرهنگستان زبان فارسی لپ تاپ را به رایانه کیفی ترجمه کرده است.

معرفی شرکت ایسوس Asus:

یک شرکت تولید کننده کامپیوتر و قطعات جانبی کامپیوتر در شهر تایپه پایتخت کشور تایوان می باشد. در زمینه تولید قطعات کامپیوتری از جمله مادربرد است. به طور کلی می توان گفت که یکی از بهترین تولید کنندگان کامپیوتر و لوازم جانبی در جهان می باشد. یکی از بهترین کامپیوتر های تولیدی این شرکت در سال ۲۰۰۷ نوت بوک مدل Eee pad است. که توانست جوایز زیادی کسب نماید. یکی از اولین شرکت های تولید کننده نوت بوک در جهان است.

بهترین برند های تولید کننده لپ تاپ در جهان :

اگر بخواهیم بهترین برند های لپ تاپ در جهان را معرفی کنیم می توان به، اچ پی، ام اس آی، ایسوس، دل، لنوو، اپل و ایسر اشاره کرد. که ما در این مطلب چند نمونه از بهترین و پر فروش ترین محصولات شرکت ایسوس را برای شما قرار داده ایم. اگر برای خرید این محصول نیاز به راهنمایی دارید مطلب زیر به شما کمک زیادی خواهد کرد. در ادامه نکات مهمی که قبل از خرید لپ تاپ باید به آن ها توجه کنید را قرار داده ایم.

نکات مهم و کاربردی هنگام خرید لپ تاپ:

  • قیمت لپ تاپ: مهم ترین قسمت برای انتخاب و خرید یک لپ تاپ قیمت آن می باشد. شما قرار است برای خرید این وسیله چه میزان هزینه کنید. زمانی که میزان مبلغی که برای خرید قرار است هزینه کنید مشخص شد، خود به خود یک سری مدل ها از محدوده انتخاب شما حذف می شوند.
  • سایز و وزن لپ تاپ: یکی دیگر از فاکتور های مهمی که قبل از خرید باید به آن توجه کنید، اندازه لپ تاپ می باشد. لپ تاپ ها در اندازه های مختلفی تولید می شود که می توان به ۱۳ تا ۱۷ اینچ و حتی بزرگتر اشاره کرد. شما می بایست بر اساس نیاز خود این اندازه را مشخص کنید برای مثال اگر فقط این وسیله را به عنوان کامپیوتر خانگی می خواهید به دنبال سایز های بزرگ یعنی ۱۷ اینچ و ۱۷ به بالا بروید ولی اگر قصد دارید که لپ تاپ را برای بیرون از منزل خریداری کنید و مدام مجبور هستید آن را جابه‌جا کنید به دنبال مدل های کوچکتر بروید هر چه اندازه لپ تاپ کوچکتر باشد جابه‌جایی آن ساده تر می شود. وزن لپ تاپ هم جزو گزینه هایی است که باید آن را مورد توجه قرار دهید. وزن آن می باشد برای راحتی در جابه‌جایی بهتر است به دنبال نمونه های سبک تر بروید.
  • قدرت پردازنده(CPU): یکی از مهم ترین قطعات کامپیوتر پردازنده آن می باشد که همانند قلب رایانه می باشد. کامپیوتر هایی که دارای سی پی یو های قوی هستند از قدرت پردازش بیشتری برخوردارند. شما می بایست میزان قدرت سی پی یو لپ تاپ خود را بر مبنای نیاز خود انتخاب نمایید. برای مثال اگر لپ تاپ را برای کار های سبک که نیاز به پردازش خاصی ندارند، مانند کتاب خوانی، جستجو در اینترنت و گوش دادن به موسیقی می خواهید به دنبال سیستم هایی بروید که دا ای پردازنده پنتیوم و اینتل هستند این پردازنده ها جزو ضعیف ترین مدل های پردازنده در دنیا هستند. البته پیشنهاد می شود به دنبال خرید پردازنده های قوی تر بروید چون در آینده ممکن است بخواهید از سیستم استفاده های دیگری کنید. پیشنهاد می کنم به دنبال پردازنده های ۵ core m5 و core m7 بروید این پردازنده ها در مقایسه با مدل های قبل از قدرت بیشتری برخوردار هستند. اگر به دنبال سیستم های حرفه ای تر هستید به دنبال سیستم هایی بروید که داری پردازنده core i3 و core i5 و core i7 هستند بروید قدرت این پردازنده ها به ترتیب کمترین قدرت مربوط i3 و بیشترین قدرت مربوط به i7 می باشد. این پردازنده ها برای کارهای سنگین مورد استفاده قرار می گیرد.
  • میزان حافظه رم (RAM): به طور کلی رم نقش مهمی در سرعت کامپیوتر ایفا می کند هرچه مقدار رم بیشتر باشد سرعت کامپیوتر بیشتر است و قادر به اجرای چند برنامه به طور همزمان است. باز هم یادآوری می کنم اگر سیستم را برای استفاده معمولی می خواهید به این قیمت زیاد توجه نکنید. رم ها از مقدار ۱ و ۲ گیگابایتی شروع می شوند این رم ها کمترین مقدار هستند. رم ۴ گیگابایتی هم به عنوان نمونه متوسط است. اگر به دنبال کامپیوتر سریع برای کارهای سنگین هستید به دنبال رم های DDR4 به میزان ۸ تا ۱۶ گیگابایتی بروید که جزو قوی ترین رم ها محسوب می شوند.
  • حافظه داخلی یا هارد دیسک: حافظه داخلی هم انواع مختلفی دارد از چند گیگابایت شروع و تا چند ترابایت وجود دارد که هرچه مقدار آن بیشتر باشد، فضای بیشتری برای ذخیره سازی اطلاعات در دسترس دارید. پیشنهاد می شود که هارد از نوع SSD تهیه کنید، اگرچه قیمت آن ها مقداری بالاتر است، اما سرعت انتقال اطلاعات در آن ها چند برابر مدل معمولی است.
  • کارت گرافیک: کارت های گرافیک به دو صورت بر روی لپ تاپ ها قرار دارد نمونه اول که بسیار ضعیف هستند کارت گرافیک به صورت یکپارچه بر روی مادربرد قرار دارد اگر لپ تاپ را برای کار های گرافیکی سبک می خواهید این مدل کار شما را انجام می دهد. اما اگر لپ تاپ را برای بازی و کارهای سنگین گرافیکی می خواهید به دنبال مدل هایی بروید که کارت گرافیک آن ها به صورت مجزا نصب می شود قدرت این گرافیک ها به این صورت است. گرافیک Nvidia 820m ضعیف تر از Nvidia 940 m است. و ۹۴۰m هم ضعیف تر از ۹۷۰m می باشد.
  • صفحه نمایش لپ تاپ: در کل دو نمونه صفحه نمایش وجود دارد صفحه نمایش مات و براق اگر از لپ تاپ بیشتر در فضای باز زیر نور خورشید استفاده می کنید، به دنبال صفحه نمایش مات بروید هرچند که نسبت به براق نمایش رنگ ها ضعیف تر می باشد اما صفحه در زیر نور مستقیم خورشید به خوبی مشخص است. رزولیشن یا همان کیفیت صفحه نمایش را هم در نظر بگیرید هرچه رزولیشن بیشتری داشته باشد کیفیت تصویر در آن بالاتر است.
  • قدرت باتری و میزان شارژدهی: یکی از نکات مهم دیگری که هنگام خرید لپ تاپ باید به ان توجه کنید نوع باتری است. اگر در بیرون منزل بیشتر از لپ تاپ استفاده می کنید به دنبال باتری هایی بروید که مدت زمان کوتاهی شارژ می شوند و مدت زیادی می توان با باتری از آن ها استفاده کرد.
  • درگاه و پورت: اگر از کامپیوتر استفاده معمولی می کنید تعداد و نوع پرت مهم نیست ولی اگر لپ تاپ را برای کار های حرفه ای تری می خواهید به دنبال سیستم هایی بروید که حداقل داری ۴ پورت USB و یکی از آن ها USB type c باشد. اگر زیاد از سی دی و دی وی دی استفاده می کنید به دنبال مدل هایی بروید که داخل خود سی دی یا دی وی دی رام دارند در غیر این صورت مجبور می شوید همیشه یک سی دی یا دی ودی دی رام پرتابل با خود حمل کنید.
  • ظاهر و برند تولید کننده لپ تاپ: در آخر هم بهتر است به ظاهر و برند لپ تاپ توجه داشته باشید بهتر است به دنبال خرید برند های بهترین و محبوب ترین برند های تولید کننده لپ تاپ برویدبروید، در ابتدای همین مطلب بهترین برند های تولید کننده لپ تاپ را معرفی کردیم.

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید لپ تاپ ایسوس در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *