بهترین راهنما برای خرید اینترنتی دستگاه بخور گرم، سرد و بخور صورت.

امروزه با توجه به شیوع بیماری کرونا استفاده از دستگاه بخور در منزل امری لازم و حیاتی به نظر می رسد. همانطور که می دانید ویروس کرونا علاقه شدیدی به محیط های خشک دارد. بسیاری از پزشکان معتقداند اگر گلوی شما خشک باشد، ویروس کرونا به راحتی به گلوی شما می چسبد و وارد دستگاه تنفسی شما می شود و شما را به عفونت های تنفسی مبتلا می کند، اما اگر گلوی شما خشک نباشد ویروس قادر به چسبیدن به سطح گلو نمی باشد و وارد دستگاه گوارشی شما شده و از بدن شما دفع می شود.

اگر می خواهید همیشه سطح گلو و ریه های شما مرطوب باشد، می بایست هر چند دقیقه یکبار مقداری آب بخورید و گلوی خود را خیس کنید. مصرف زیاد آب هم ممکن است به کلیه های شما آسیب برساند، پس اگر می خواهید ریه ها و دستگاه تنفسی شما همیشه مرطوب باشد بهترین کار استفاده از دستگاه بخور می باشد. دستگاه بخور دو نوع دارد، در ادامه هر دو نوع را بررسی خواهیم کرد، و به شما اطلاعات کافی در مورد این دستگاه و نکات مهمی که هنگام خرید دستگاه بخور باید به آن توجه کنید، در اختیار شما قرار می دهیم.

دستگاه بخور چیست؟

نوعی وسیله است که آب یا مایعات دیگر را تبدیل به بخار می کند، به وسیله این دستگاه هوای خشک محیط شما مرطوب می شود. این وسیله برای مناطقی که آب و هوای خشک دارند مناسب می باشد.

فواید استفاده از دستگاه‌بخور:

  • از خشکی پوست، خشکی چشم و حمله های سینوسی جلوگیری می کند، بنابراین برای درمان آلرژی، سرماخوردگی و خونریزی بینی به دلیل خشکی هوا مناسب می باشد.
  • برای اشخاصی که عادت به خرخر کردن دارند، مناسب است. در اتاق خواب این افراد کافی است یک دستگاه بخور قرار دهید و به معجزه این دستگاه در درمان خروپف پی ببرید.
  • این دستگاه در حفظ کیفیت تابلو های نقاشی، پارکت و مبلمان چوبی شما تاثیر مثبت می گذارد. و طول عمر این وسایل را افزایش می دهد.زمستان
  • برای درمان و بهبود سرفه های خشک در بیماران کرونایی بسیار مناسب می باشد. همان طور که می دانید این ویروس با خشک کردن ریه ها باعث ایجاد عفونت در ریه ها و سرفه خشک می شود.

انواع دستگاه بخور:

  • دستگاه بخور سرد: این دستگاه به دلیل اینکه برای تولید بخار آب از سیستم گرمکن استفاده نمی کند انرژی برق کمتری مصرف می کند، همچنین نسبت به دستگاه بخور گرم سر و صدای کمتری ایجاد می کند. بخور های سرد مناسب فصل تابستان هستند و برای جلوگیری از سوختگی بیشتر در اتاق کودک استفاده می شوند.
  • دستگاه بخور گرم: این دستگاه دارای سیستم گرمایشی می باشد که به وسیله آن آب درون مخزن به بخار تبدیل می شود و به وسیله یک فن در محیط پراکنده می شود. این دستگاه دارای یک مخزن جداگانه برای دارو می باشند که شما می توانید دارو را به وسیله بخار در هوا پراکنده کنید. این مدل بیشتر برای فصل زمستان استفاده می شود زیرا باعث گرم کردن دمای اتاق هم می شود.
  • دستگاه بخور سرد و گرم: این دستگاه دارای هر دو سیستم می باشد، یعنی به دلخواه شما هم می تواند بخار گرم و هم بخار سرد ایجاد نماید، اگر به دنبال دستگاه بخور برای ۴ فصل سال هستید، این دستگاه دو کاره بهترین گزینه برای خرید است. البته تجربه ثابت کرده دستگاه های تک منظوره تخصصی تر هستند و کارایی بیشتری دارند.

دستگاه بخور سرد بهتره یا گرم:

خیلی کوتاه اگر بخواهیم در چند جمله تفاوت اصلی بخور گرم و سرد را توضیح دهیم. بخور گرم دارای قسمتی برای دارو است، اما بخور سرد این امکان را ندارد، بخور گرم به علت داشتن المنت مصرف برق بالایی دارد اما دستگاه بخور سرد دارای مصرف انرژی کمتری می باشد. بخور گرم به علت بالا بردن دمای آب تا ۱۰۰ درجه بسیاری از باکتری های داخل آب را از بین می برد و در فضا پراکنده نمی کند اما دستگاه بخور سرد با تکنولوژی های جدید آب را بدون حرارت بخار می کند که این باکتری ها در فضا پخش می شوند. بخور گرم به علت گرم کردن دمای محیط مناسب فصل زمستان می باشد و بخور سرد در تابستان فضا را خنک می کند.

برای ضد عفونی کردن هوا و محیط چه نوع دستگاه بخوری بهتر است؟

دستگاه بخور گرم به علت داشتن مخزن جداگانه برای اضافه کردن مواد ضدعفونی کننده، خوشبو کننده و دارو بهترین گزینه هستند، در شرایط بیماری کرونا برای ضد عفونی کردن هوای محیط تنها از دستگاه بخور گرم می توان استفاده کرد، ویروس کرونا و سایر ویروس ها هم همانطور که می دانید بیشتر تمایل به تکثیر در هوای سرد دارند، به همین علت است که آنفولانزا، سرماخوردگی، سارس، مرس و کرونا در زمستان شیوع بیشتری پیدا می کنند.

دستگاه بخور صورت چیست؟

نوعی دستگاه برای بخور دادن پوست صورت می باشد، دادن گرما به پوست صورت باعث زیبایی و طراوت پوست شما می شود. همان طور که می دانید در زمان های گذشته هم برای زیبایی پوست و صورت از گرم کردن پوست استفاده می کردند، از قرار دادن حوله داغ گرفته تا بخار آب جوش که خطرات زیادی هم به دنبال داشت. اما امروزه با خرید یک دستگاه بخور صورت می توانید با خیالی آسوده و بدون خطر پوستی لطیف، زیبا و جوان داشته باشید.

هنگام خرید دستگاه بخور به این نکات توجه کنید:

  • قیمت دستگاه: مهم‌ترین نکته هنگام خرید دستگاه بخور قیمت آن می باشد، قیمت نقش مهمی در انتخاب شما ایفا می کند. ابتدا مشخص کنید، برای خرید این دستگاه چه مقدار قرار است هزینه کنید. زمانی میزان بودجه را مشخص کنید، خودبه‌خود خیلی از محصولات از دایره انتخاب شما خارج می شوند و کار انتخاب برای شما راحت تر می شود.
  • نوع دستگاه: مشخص کنید برای چه نوع استفاده‌ای می خواهید دستگاه‌بخور بخرید، همانطور که در بالا گفته شد، دستگاه‌بخور دارای انواع مختلفی است. بخور گرم، بخور سرد، بخور صورت و… با توجه به نیاز خود دستگاه مورد نظر خود را خریداری کنید.
  • اندازه دستگاه: شما باید با توجه به اندازه اتاق نوع دستگاه خود را مشخص کنید. اندازه دستگاه بخور هم مانند بخاری و کولر باید با توجه به متراژ و فضای مورد نیاز انتخاب شود.
  • میزان بخار خروجی: در بسیاری از مدل های دستگاه بخور مقدار بخار خروجی به وسیله یک یا چند اهرم قابل تنظیم می باشد. همچنین شما می توانید نحوه پخش شدن بخار را روی حالت اتوماتیک یا چرخشی قرار دهید.
  • نوع صدا: به میزان صدای دستگاه دقت کنید، دستگاه های بخور گرم در مقایسه با دستگاه‌بخور سرد میزان صدای بیشتری تولید می کنند. اگر با صدای دستگاه مشکل دارید به دنبال خرید دستگاه بخور سرد بروید.
  • خدمات پس از فروش: به دنبال خرید محصولاتی بروید که دارای گارانتی یا خدمات پس از فروش هستند. این محصولات در مقایسه با محصولاتی که ضمانت ندارند از کیفیت بیشتری برخوردارند. هیچ گاه شرکتی تا از کیفیت کالایی مطمئن نباشد، آن را ضمانت نمی کند. پس می توانید با خیالی آسوده آن ها را خریداری کنید.
  • فروشگاه معتبر: همیشه از فروشگاه معتبر خرید کنید هیچ گاه یک فروشگاه معتبر اعتبار چندین ساله خود را فدای یک بار فروش نمی کند. متاسفانه اجناس تقلبی در بازار زیاد شده اند و شباهت زیادی به جنس اصلی دارند و تشخیص آن توسط افراد خبره انجام می شود، به همین علا توصیه‌می کنم از فروشگاه معتبر خرید کنید.

با توجه به نکاتی که گفته شد، می توانید دستگاه بخور مورد نیاز خود را خریداری نمایید. ما برای سهولت کار شما، لیستی از ۲۷ نمونه دستگاه‌بخور ارزان، باکیفیت و پرفروش موجود در بازار را جمع آوری کرده ایم. با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم، اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت کنید.

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید دستگاه بخور در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *