بهترین راهنما برای خرید ست شیرآلات خانگی مدرن و زیبا به همراه نکات مهم هنگام خرید.

یکی از وسایل مهم و ضروری در هر خانه ای ست شیرآلات آن می باشد. تقریبا می شود گفت زندگی بدون آب که لازمه دسترسی به آن داشتن شیرآلات مدرن و زیبا است، امکان پذیر نیست. شما می توانید زیبایی و سلیقه هر فردی را در انتخاب ست شیرآلات منزل یا محل کار آن شخص ببینید. اگر شما بتوانید کاشی و سرامیک کف را با ست سرویس بهداشتی و ست شیرآلات خود هماهنگ کنید، زیبایی سرویس های بهداشتی شما چند برابر می شود. همچنین شما می توانید ست شیرآلات آشپزخانه خود را با سینک ظرفشویی و کابینت خود هماهنگ کنید، مثلا اگر اشپزخانه شما به سبک مدرن است، شیرآلات مدرن خریداری کنید.

اگر شما هم قصد خرید و یا تعویض ست شیرآلات منزل خود را دارید، اما با توجه به تنوع زیاد مدل ها با مشکل مواجه شده اید، به شما پیشنهاد می کنم این مطلب را با دقت مطالعه کنید. ما در این مطلب شما را با انواع ست شیرآلات و نکات مهمی که هنگام خرید شیرآلات باید به آن ها توجه کنید، آشنا خواهیم کرد. شما بعد از مطالعه این مطلب می توانید، به راحتی برای خود شیرآلات مورد نظر را انتخاب و خریداری کنید.

ست شیرآلات چیست؟

هر نوع وسیله ای که برای مهار و کنترل کردن فشار سیالات که بیشتر در این مطلب آب می باشد، به کار می رود. با این وسیله می توانید، هر زمانی نیاز به به آب داشته باشید، می توانید به وسیله ست شیرآلات مقدار آب را کم و زیاد، باز و بسته کنید.

معرفی انواع شیرآلات خانگی:

  • شیرآلات توپی: نام دیگر شیرآلات توپی، شیرآلات تک اهرمی می باشد. این مدل بیشتر در آشپزخانه ها به کار می رود. مهم ترین ویژگی این شیر ها کنترل مقدار آب و باز و بسته شدن آن به وسیله یک دست می باشد. علت نامگذاری این نوع شیرآلات داشتن مغزی توپی شکل است که درون شیر قرار می گیرد.
  • شیرآلات سرامیکی (دیسکی): نسل جدید شیرآلات ساختمانی محسوب می شوند، این شیرآلات در کشور ایران از محبوبیت فراوانی برخوردار هستند، این مدل شیرآلات به دلیل اینکه تک اهرمی هستند و به وسیله یک اهرم که داخل یک مخزن استوانه ای قرار دارند و به وسیله کارتریج تعادل فشار، دمای آب داخل یک مخزن استوانه ای شکل سرد و گرم می شود، از اهمیت زیادی برخوردار هستند. در این مدل کم و زیاد شدن فشار آب به وسیله بالا و پایین کردن اهرم و سرد و گرم شدن آب به وسیله چپ و راست کردن اهرم انجام می شود.
  • شیرآلات مغزی دار (کاتریجی): قدیمی ترین نوع شیرآلات در کشور ایران می باشند، دارای دو مغزی و کارتریج روی شیرآلات هستند، یک مغزی مربوط به باز و بسته کردن شیر آب سرد و یک مغزی که در طرف مقابل آن قرار دارد برای کنترل آب داغ به کار می رود، برای استفاده و تنظیم مقدار دمای آب باید از دو دست کمک گرفت. معمولا دارای مغزی های واشر دار هستند که بعد از چند بار استفاده واشر آن ها خراب می شود و دچار چکه می شوند، شما در این حالت مجبور به تعویض واشر می شوید.
  • شیرآلات چشمی یا سنسوردار: در این نوع از شیرآلات با و بسته شدن آب به وسیله چشمی و سنسور‌های الکترونیکی انجام می شود، این نوع شیرآلات بیشتر برای سرویس های بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرند، زیرا نیاز به لمس شیر آب با دست نیست. این شیرآلات ساختمانی از نظر بهداشتی بهترین گزینه هستند. تنها مشکلی که دارند این است که تنظیم دمای آب به وسیله یک اهرم زیر کابینتی از قبل تعیین می شود و زمان استفاده نمی توان دمای آب را تغییر داد.

بهترین روش برای تمیز کردن شیرآلات ساختمان:

قبل از هر چیزی شما باید دفترچه راهنمای ست شیرآلات را با دقت مطالعه کنید، در این دفترچه ها معمولا بهترین روش برای تمیز کردن شیرآلات قید شده است. از ست شیرآلات شما فاقد دفترچه راهنما بود و یا آن را گم کرده اید مطالعه این مطلب به شما کمک خواهد کرد. اگر شیرآلات شما زیاد کثیف نیست شما می توانید آن را با مقداری مایع ظرفشویی روی اسفنج تمیز کنید، سپس به وسیله دستمال یا حوله خشک کنید تا لکه آب بر جای نماند. اگر زمان زیادی است که شیرآلات خود را تمیز نکرده اید، احتمالا دارای مقدار زیادی جرم و رسوب هستند، برای تمیز کردن آن ها از محلول تمیز کننده شیرآلات استفاده کنید. اگر به هر دلیل به این محلول دسترسی ندارید می توانید با توجه به جنس شیرآلات خود از سرکه سفید و یا مخلوط خمیر دندان و جوش شیرین با آب استفاده کنید، این مواد همیشه در هر خانه ای وجود دارند و در دسترس هستند.

بهترین مارک شیرآلات ساختمانی:

  • شیرآلات درخشان
  • شیرآلات دزلی
  • شیرآلات اوج
  • شیرآلات ماهرخ
  • شیرالات ترنم
  • شیرآلات ملانی
  • شیرآلات شیبه
  • شیرآلات راسان
  • شیرآلات شودر
  • شیرآلات قهرمان
  • شیرآلات kwc

نکات مهم و کاربردی هنگام خرید ست شیرآلات خانگی:

  • قیمت شیرآلات: اولین و مهم ترین نکته ای که هنگام خرید ست شیرآلات خانگی باید به آن توجه کنید، قیمت آن می باشد. قیمت نقش مهمی در انتخاب شما ایفا می کند. ابتدا مشخص کنید برای خرید شیرآلات چه مقدار قرار است هزینه کنید، زمانی میزان بودجه را مشخص شود خود به خود خیلی از مدل ها حذف می شوند و کار انتخاب برای شما راحت می شود.
  • نوع شیرآلات: مشخص کنید، قرار است چه نوع شیرآلاتی بخرید، نوع اهرمی، سرامیکی، توپی یا سنسوردار که هر کدام از این مدل ها در قسمت بالا توضیح داده شد.
  • رنگ و ظاهر شیرآلات: شما می توانید رنگ شیرالات ساختمان خود را با سایر لوازم منزل خود هماهنگ کنید، اگر منزل شما خیلی مدرن است، بهتر است به دنبال خرید شیرآلات مدرن بروید و اگر سبک چیدمان منزل شما قدیمی است بهتر است شیرآلات کلاسیک بخرید.
  • جنس شیرآلات: مهم‌ترین نکته هنگام خرید ست شیرآلات خانگی جنس شیرآلات می باشد، شاید هنگام خرید شما در نگاه اول به دنبال ظاهر زیبای شیرآلات باشید و از کیفیت جنس خود شیرآلات غافل شوید، بعد از مدتی اگر جنس شیرآلات شما با کیفیت نباشد ابکاری و رنگ آمیزی روی آن ها از بین می رود، حتی ممکن است خود کالا خراب شود و کار به ان جا نرسد و مجبور شوید آن را تعویض نمایید، پس بهتر است کیفیت جنس را در اولویت اول قرار دهید.
  • ارتفاع شیرآلات: برای روشویی سرویس بهداشتی بهتر است، شیرآلاتی بخرید که ارتفاع متوسط دارند، در صورتی که کوتاه باشند دست به راحتی زیر آن نمی رود و شستشو دشوار می شود و اگر خیلی بلند باشد علاوه بر ظاهر نامناسب مقدار زیادی آب موقع شستشوی دست روی لباس شما پاشیده می شود. برای آشپزخانه بهتر است شیر با ارتفاع بلند بخرید، زیرا قابلمه های بزرگ را بهتر می شود در زیر این شیرآلات شسشو داد.
  • برند شیرآلات: شاید شما هم جزو آن دسته از افراد باشید که به دنبال خرید اجناس برند هستند، بهتر است به شما بگوییم که خیلی از برند ها فقط اسم در کرده اند، و فاقد کیفیت لازم هستند، متاسفانه با قیمت های خیلی بالا هم به فروش می رسند. پس گول برند را نخورید و به دنبال کیفیت باشید.
  • خدمات پس از فروش و گارانتی: بهتر است برندهایی را خریداری کنید که دارای ضمانت و خدمات پس از فروش هستند، هیچ گاه یک شرکت تا زمانی که از کیفیت محصولات خود مطمئن نباشد آن را ضمانت نمی کند، زیرا ضمانت کردن جنس بی کیفیت برای شرکت سازنده اصلا مقرون به صرفه نیست، پس می توانید با خیال راحت این برندها را خریداری کنید.
  • از فروشگاه معتبر خرید کنید: متاسفانه کالاهای تقلبی زیادی وارد بازار شده اند و تشخیص آن ها بسیار مشکل است و فقط افراد داری تجربه و تخصص آن را تشخیص می دهند، پس اگر می خواهید جنس اصل بخرید و کلاه سرتان نرود از فروشگاه معتبر خرید کنید، زیرا در صورتی که مشخص شود کالای خریداری نشده اصل نیست، آن را مرجوع یا تعویض نمایید.
  • نشان استاندارد: همیشه روی شیرآلات را با دقت مورد بررسی قرار دهید، شیرآلات استاندارد دارای علامت استاندارد هستند که روی بدنه آن ها درج می شود. همیشه شیرآلاتی که دارای علامت و مهر استاندارد هستند، از کیفیت لازم و برخوردار می باشند.

با توجه به نکاتی که گفته شد، می توانید ست شیرآلات مورد نظرتان را خریداری نمایید. ما برای سهولت کار شما، لیستی از ۳۵ نمونه ست شیرآلات زیبا، ارزان، محبوب و پرفروش را برای شما جمع آوری کرده ایم. با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم، بیشتری از هر محصول را درافت کنید.

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید ست شیرآلات در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *