بهترین راهنما برای خرید فوتبال دستی به همراه نکات مهم هنگام خرید.

دنیای بچه‌ها دنیای بسیار دوست داشتنی است، بازی کردن یکی از تفریحات روزمره کودکان محسوب می‌شود. به گونه‌ای که وقتی تعدادی کودک یکدیگر را می‌بینند، سریعا به فکر بازی کردن می‌افتند و سعی دارند که وسایل بازی خود را در اختیار دیگری قرار دهند. یکی از این وسایل فوتبال دستی می‌باشد. هنگام بازی کردن با این وسیله، بسیاری از استعداد‌های کودکان شکوفا می‌شود، چراکه نسبت به ورزش فوتبال آشنایی کلی پیدا می‌کنند.

استفاده از این وسیله فقط مختص کودکان نیست، بلکه بسیاری از بزرگسالان هم علاقه‌ی زیادی به بازی با این وسیله دارند. به گونه‌ای اگر آقایان یا حتی بانوان در جمع دوستانه‌ای باشند، حتما به دنبال تهیه‌ی فوتبال دستی می‌روند تا ساعات خوشی را در کنار یکدیگر بگذرانند. این وسیله حتی به عنوان یک ورزش هم شناخته شده است، چراکه باعث تقویت ماهیچه‌های دست در بزرگسالان و هماهنگی حرکات دست و چشم در کودکان می‌شود.

به دلیل اهمیتی که خرید این وسیله دارد، باید محصولی باکیفیت و مقرون به صرفه خریداری نمایید، تا چند سالی بتوانید با آن بازی کنید. اگر در مورد خرید این وسیله‌ی سرگرم کننده اطلاعات کافی ندارید، با ما همراه باشید و ادامه‌ی مطلب را بخوانید تا در خریدی مطمئن به شما کمک نماییم.

تاریخچه استفاده از فوتبال دستی:

میز فوتبال دستی اولین بار در سال ۱۹۰۱ در ایالات متحده آمریکا اختراع شد. بعد از این اختراع مردم همگی به فکر ایجاد تغییراتی در ساخت این وسیله افتادند، که در این زمینه موفق هم بودند. اما در نهایت می‌توان به نام سه فرد، لوشن رزنگارت، الجاندرو فینیستره، و هارولد سیرلز در ساخت امروزی فوتبال دستی اشاره کرد.

اولین بار انگلیسی ها تمایل زیادی به استفاده از فوتبال دستی داشتند، جالب است بدانید شخص دوم به نام الجاندرو فینیستره وقتی در قسمت پا دچار مصدومیت شد و در عین حال به بازی فوتبال هم علاقه داشت. خودش را جای بچه‌های معلول و کم‌توان گذاشت، که به دلیل معلولیت نمی‌توانند به بازی فوتبال بپردازند. از این رو در ساخت میز فوتبال دستی کمک شایانی به این قبیل از افراد نمود.

اختراع این وسیله تا جایی پیش رفت که در سال ۲۰۰۲ فدراسیونی با عنوان فدراسیون بین المللی میز فوتبال( ITSF ) تاسیس شد. این فدراسیون در حال حاضر هم سالیانه تعداد زیادی مسابقه در این حوزه برگزار می‌کند.

فوتبال دستی چیست؟

فوتبال دستی ورزش و یک بازی سرگرم کننده بر روی میز است. این حرفه بر روی یک میز انجام می‌شود و به وسیله‌ی آدمک‌هایی که بر روی میله‌ای قرار دارند، انجام می‌شود. اندازه‌ی میز فوتبال دستی معمولا ۱۲۰×۷۰ می‌باشد و ارتفاع آن هم از زمین ۹۰ سانتی متر خواهد بود. در مورد عرض دروازه هم باید بگوییم که ۱۹ تا ۲۱ سانتی متر می‌باشد.

میز فوتبال دستی باید عاری از هرگونه انحنا و ناهمواری باشد، سطح آن کاملا مسطح و صاف خواهد بود، چون در غیر این صورت توپ نمی‌تواند به راحتی بر روی آن لیز بخورد. آدمک ‌های موجود بر روی میز فوتبال دستی از جنس پلاستیک فشرده هستند.

نحوه‌ی بازی با آن به این صورت است که هر میزی ۸ میله دارد و هر بازیکنی ۴ میله خواهد داشت. توپی از جنس پلاستیک فشرده در این بازی وجود دارد که بازیکنان در پی این هستند که به تیم مقابل گل بزنند، بدون اینکه گل بخورند. درست شبیه فوتبال بر روی زمین چمن.

چه کارهایی در فوتبال دستی خطا محسوب می‌شود؟

  • چرخاندن میله‌ها بالای ۳۶۰ درجه.
  • در اختیار داشتن بیش از اندازه توپ.
  • حرف زدن زیاد حین بازی.
  • در بازی وقتی با عنوان استراحت وجود دارد، اگر بدون گرفتن وقت استراحت میز را ترک کنید یا دو دست را از میله‌ها بردارید؛ خطا محسوب می‌شود.
  • ضربه زدن و ایراد خسارت بر روی میز یا میله‌ها.
  • اگر توپ زیر آدمک نباشد، شما نباید آن میله تکان دهید، چون طرف مقابل سردرگم خواهد شد.
  • بازی را باید با کلمه‌ی حاضر شروع کنید، در غیر این صورت خطا خواهد بود.
  • ظرف ۳ ثانیه باید کلمه‌ی حاضر را به زبان بیاورید.
  • استفاده زیاد از زمان اوت.

آیا بازی با فوتبال دستی محدودیت سنی دارد؟

باید بگوییم که استفاده از این وسیله نه تنها محدودیت سنی ندارد، بلکه محدودیت جنسی هم ندارد و هر دو جنس زن و مرد می‌توانند از این وسیله بهره ببرند و اوقات خوشی را در کنار دوستان و آشنایان خود بگذرانند. از کودکان گرفته تا بزرگسالان و افراد مسن بر طبق علاقه، می‌توانند لحظات هیجان انگیزی را برای خود رقم بزنند.

بازی با فوتبال دستی در همه‌ی محیط‌ها اعم از سرپوشیده مثل خانه، سالن‌های ورزشی و… و سر باز مانند پارک‌ها، حیاط خانه، باغ و… امکان پذیر خواهد بود و در این زمینه هم محدودیتی وجود ندارد.

آشنایی با انواع فوتبال دستی‌های موجود در بازار:

  • میز فوتبال استاندارد: این میز بر روی پایه‌ای محکم و صفحه‌ای چوبی قرار گرفته است. سطح میز از جنس چوب می‌باشد و دوام بالایی دارد. تنها ایراد این مدل وزن سنگین آن می‌باشد‌. اگر قصد جا‌به‌جایی مداوم میز فوتبال دستی را ندارید، به سراغ خرید این مدل بروید.
  • میز فوتبال رومیزی: اگر فضای خانه‌ی شما کوچک است، اما به خرید فوتبال دستی علاقه دارید، می‌توانید این مدل را خریداری کنید. چون مدل میز استاندارد یا پایه دار برای مکان‌های بزرگ مناسب است. پس با خرید میز رومیزی به راحتی و با قرار دادن فوتبال دستی بر روی میز از بازی با آن لذت ببرید. نام دیگر این مدل مینی فوتبال دستی هم می‌باشد. قیمت این مدل به دلیل نداشتن پایه و اندازه‌ی کوچک آن خیلی گران نیست.
  • میز فوتبال چندکاره: این میز به راحتی به بازی‌های متنوعی تبدیل خواهد شد، مانند بیلیارد، هاکی هوایی و… چون حالت تغییر پذیری و چندکاره دارد. با خرید این مدل از چند بازی لذت ببرید.
  • فوتبال دستی سکه‌ای: این مدل برای خانه مناسب نیست و پیشنهاد می‌کنیم به سراغ خرید آن نروید. چراکه هنگام بازی باید از ژتون یا سکه استفاده کنید. وزن آن هم سنگین و قیمت بالایی هم خواهد داشت.

نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید فوتبال دستی باید به آنها توجه نمود:

  • به فضایی که قرار است میز را در آنجا قرار دهید توجه کنید، اگر در آپارتمانی کوچک سکونت دارید، قطعا نمی‌توانید به سراغ مدل‌های پایه دار بروید و تنها راه خرید مدل رومیزی خواهد بود.
  • به تعداد دروازه بان‌ها توجه کنید، برخی از مدل‌های موجود در بازار به وسیله‌ی سه آدمک به عنوان دروازه بان کنترل می‌شوند. اگر برای فرزندتان قصد خرید این وسیله‌ی سرگرم کننده را دارید به دنبال مدل‌های سه دروازه بانه بروید تا کنترل و بازی با آن راحت تر باشد. پیشنهاد ما این است که اگر بازیکن حرفه‌ای هستید مدل‌های یک دروازه بانه را خریداری نمایید.
  • سعی کنید مدل‌های دارای تراز را خریداری کنید تا به راحتی میز کاملا صاف و آدمک‌ها هم دقیقا روبه‌روی دروازه حریف باشند. به طور کلی آدمک‌ها باید بدنی صاف و فاقد هرگونه فرورفتگی یا کج بودن باشند.
  • به دسته‌ها و میله‌های میز هم‌توجه داشته باشید، این شما هستید که به وسیله دست و میله، آدمک‌ها را تکان می‌دهید. میله‌ها و دسته‌های میز باید توخالی و سبک باشند تا به راحتی حرکت کنند.
  • به جنس صفحه‌ی میز توجه نمایید، جنس میزها اغلب از چوب، نئوپان و کامپوزیت خواهد بود. چوب از همه گران تر و نئوپان ارزان تر از مدل‌های دیگر می باشد. اگر منطقه‌ی زندگی شما رطوبت دارد به دنبال مدل‌های چوبی نروید، کامپوزیت که دوام و استحکام خوبی در برابر رطوبت دارد برای شما بهترین گزینه خواهد بود.
  • مدل ایستاده یا پایه دار باید قابلیت تنظیم ارتفاع را داشته باشد. در نتیجه این قابلیت به شما این امکان را خواهد داد که بر طبق بلندی یا کوتاهی قد خود، ارتفاع آن را تنظیم نمایید.
  • هنگام خرید حتما به کیفیت خطوط موجود بر روی صفحه و پررنگ بودن آنها توجه کنید. چون مدل‌های بی کیفیت فاقد این نقوش هستند و بازیکنان سردرگم خواهند شد.
  • فاکتور دیگر در خرید فوتبال دستی توجه به قیمت آن است، عواملی چون جنس، پایه، تعداد دروازه بان و… بر روی قیمت این وسیله تاثیرگذار هستند. شما عزیزان باید با توجه به بودجه و علاقه‌ی خود نسبت به خرید مدلی باکیفیت و مقرون به صرفا اقدام نمایید.‌

با توجه به نکاتی که گفته شد، می توانید فوتبال دستی مورد نظر خود را خریداری نمایید. ما برای سهولت کار شما، لیستی از ۲۷ نمونه فوتبال دستی ارزان، باکیفیت و پرفروش موجود در بازار را جمع آوری کرده ایم. با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم، اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت کنید.

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید فوتبال دستی در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان ‌بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *