بهترین راهنما برای خرید پیچ گوشتی شارژی به همراه نکات مهم هنگام خرید.

مهم‌ترین ابزار برای کار هر فنی کاری، پیچ گوشتی شارژی می باشد. احتمالا برای شما هم پیش آمده است، که بخواهید پیچ و رولپلاک روی سقف نصب کنید، این کار با پیچ گوشتی دستی بسیار سخت و عذاب آور است. همچنین برای باز و بسته کردن پیچ می بایست زمان زیادی را سپری کنید. پیچ گوشتی شارژی به شما کمک می کند، تا سرعت کار خود را چند برابر کنید. این وسیله بیشتر مورد نیاز کسانی است که وسایل چوبی و MDF تولید می کنند، همچنین کناف کار ها و سایر مشاغلی که با باز و بسته کردن پیچ زیاد سر و کار دارند مفید می باشد.

از این وسیله علاوه بر محیط کار می توانید در منزل هم استفاده کنید، اگر شما هم جزو کسانی هستید، که زیاد پیچ باز و بسته می کنید، این وسیله به شما کمک زیادی می کند. اگر به هر علت قصد دارید برای خود یک عدد پیچ گوشتی شارژی بخرید و اطلاعات کافی در مورد این وسیله پر کاربرد ندارید، با ما همراه باشید تا به شما تمام نکاتی که هنگام خرید پیچ گوشتی شارژی باید به آن توجه داشته باشید را بیاموزیم.

پیچ گوشتی‌شارژی چیست؟

نوعی از پیچ گوشتی می باشد، که دارای سری دقیقا شبیه به پیچ گوشتی معمولی است، ا این تفاوت که می توان سری آن را تعویض کرد. دارای یک موتور الکتریکی و گاها گیربکس می باشد، که به وسیله باتری کار می کند. شما به وسیله پیچ گوشتی شارژی می توانید در کم‌ترین زمان ممکن انواع پیچ را باز و بسته کنید. از این وسیله می توانید به عنوان دریل برای سوراخ کردن سطوح مختلف بهره ببرید.

قسمت های مختلف پیچ گوشتی‌شارژی:

  • سه نظام: همان سری پیچ گوشتی شارژی می باشد که دارای دو نوع اتوماتیک که با دست بسته می شود و نوع دیگر که به وسیله آچار مخصوص باز و بسته می شوند می باشد.
  • کنترل سرعت: دارای دو نوع کلید کنترل سرعت می باشد، یکی کلید دو حالته که در حالت اول با یک سرعت و در حالت دوم با سرعت بیشتری حرکت می کند.
  • تنظیم کننده نیروی گشتاور: این قسمت میزان قدرت شل و سفت کردن پیچ را مشخص می کند، معمولا زمانی که پیچ کاملا سفت می شود، دستگاه را به صورت خودکار قطع می کند. به این قطعه کلاچ هم گفته می شود.
  • باتری: این دستگاه دارای دو عدد باتری ۱۲ ولتی قابل شارژ می باشد، که قابلیت شارژ سریع یا فست شارژ دارند.
  • شارژر: هر پیچ گوشتی شارژی دارای یک دستگاه به منظور شارژ کردن باتری می باشد، شارژر از دستگاه جدا می باشد به همین دلیل زمانی که از دستگاه استفاده می کنید، می توانید باتری اضافه را شارژ کنید.

انواع پیچ گوشتی شارژی بر اساس شکل:

  • پیچ گوشتی شارژی مستقیم: دسته این مدل دقیقا شبیه دریل های قدیمی است، در واقع می توان گفت ساده ترین نوع دسته را دارند.
  • پیچ گوشتی شارژی ترکیبی: اگر به دنبال خرید یک پیچ گوشتی شارژی همه کاره هستید، بهترین گزینه برای خرید هستند. در واقع می توان گفت کاربردی ترین نوع پیچ گوشتی شارژی به شمار می روند.
  • پیچ گوشتی شارژی تفنگی: در نقاطی که بدقلق هستند و زاویه مناسبی ندارند، به کار می روند. طراحی دسته در این مدل به گونه ای است که به وسیله آن می توانید، بد دست ترین پیچ ها را با آن باز یا بسته کنید.

ویژگی های پیچ گوشتی‌شارژی خوب:

  • یک پیچ گوشتی‌شارژی خوب باید دارای دو عدد باتری با قابلیت شارژ سریع باشد، همچنین می بایست هر عدد از باتری های آن را حدود ۱۰۰۰ مرتبه شارژ کرد.
  • برای تعویض سریع انواع پیچ گوشتی و مته باید داری سه نظام خودکار ۱۰ میلی متری باشد. برای این کار سه نظام آن را با دست گرفته و با فشار دادن دکمه به صورت چپ گرد و راست گرد سه نظام آن باز و بسته می شود.
  • دارای کلید تنظیم سرعت چرخش باشد به طوری که در حالت اول با سرعت ۴۰۰ دور در دقیقه و در حالت دوم با سرعت ۱۲۰۰ دور بر دقیقه کار کند. باید ولتاژ خروجی باتری آن ۱۲ ولت باشد.
  • دارای دیمر برای تنظیم سرعت چرخش با فشار دادن دکمه باشد. به طوری که هر چه دکمه را بیشتر فشار دهید سرعت چرخش آن بیشتر شود.
  • برخی مدل ها دارای ترمز و کنترل سرعت چرخش هستند و بعد از سفت شدن پیچ به صورت اتوماتیک خاموش می شوند.

مزایای استفاده از پیچ گوشتی شارژی:

این وسیله به علت وزن کم فضای کمی اشغال می کند، که باعث می شود، بتوانید به راحتی آن را جابه‌جا و حمل کنید. به دلیل داشتن باتری می توان از این وسیله در هر نقطه ای استفاده کرد. سرعت کار با این وسیله نسبت به پیچ گوشتی های معمولی چند برابر است و از آن ها می توان به عنوان دریل هم استفاده کرد.

بهترین برند پیچ گوشتی‌شارژی:

شرکت های مختلفی در زمینه تولید پیچ گوشتی شارژی فعالیت می کنند. از قبیل آاگ، آینهل، اکتیو، ای پی ان، بلک اند دکر، توسن، فستول، کرون، کستل، فاین، محک، میلواکی که ما به شما معروف ترین آن ها را معرفی می کنیم. از بهترین برندهای پیچ گوشتی شارژی می توان به بوش، دی سی ای، دیوالت، رونیکس، ماکیتا، هیتاچی و هیوندای اشاره کرد.

نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید پیچ گوشتی‌شارژی باید به آن ها توجه کنید:

  • قیمت پیچ گوشتی شارژی: در خرید هر وسیله ای قیمت نقش مهمی ایفا می کند. برای خرید پیچ گوشتی شارژی ابتدا مشخص کنید، چه میزان قرار است هزینه کنید. با مشخص شدن میزان بودجه خود به‌ خود خیلی از محصولات از دایره انتخاب شما حذف می شوند.
  • گشتاور: برای هر وسیله ای گشتاور معنی و مفهوم خاصی دارد، در پیچ گوشتی های شارژی منظور از گشتاور میزان قدرت چرخش می باشد، برای باز و بسته کردن پیچ های کوچک و کارهای سبک به گشتاور کمتری نیاز دارید و برای باز و بسته کردن پیچ های بزرگتر و کارهای سنگین به گشتاور بیشتری نیاز دارید.
  • قابلیت تغییر سرعت: پیچ گوشتی های شارژی هم مانند دریل ها دارای سرعت های مختلفی هستند، در صورتی که این سرعت متغییر باشد، شما برای باز و بسته کردن پیچ های مختلف شما دقت و کنترل بیشتری بر روی کار دارید.
  • سرعت شارژ و میزان استفاده: پیچ گوشتی شارژی باید دارای باتری قوی باشد تا بتوانید مدت زمان بیشتری از آن استفاده کنید، همچنین باید دارای قابلیت شارژ شدن سریع باشد، این قابلیت باعث می شود کار شما به خاطر تمام شدن باتری تعطیل نشود.
  • نوع باتری: بهترین نوع باتری برای پیچ گوشتی شارژی نوع لیتیوم یونی می باشد. این باتری ها قابلیت شارژ شدن سریع دارند، همچنین شارژ را به مدت طولانی نگهداری می کنند، در واقع عمر آن ها تقریبا ۳ برابر باتری های معمولی است.
  • نوع چرخش: برخی پیچ گوشتی شارژی‌ها فقط قادر به سفت کردن پیچ می باشند، اما برخی از آن ها قابلیت چرخش معکوس هم دارند، در واقع با آن ها می شود، پیچ را باز و بسته کرد.
  • نوردهی سه نظام: شاید در نگاه اول زیاد ضروری به نظر نرسد اما در جاهایی که نور کم می باشد و امکان استفاده از چراغ قوه برای دیدن محل پیچ کردن ندارید، این مدل به کار شما می آید. همچنین شما برای دقت بیشتر در کارهای ظریف به شما کمک می کند.
  • خدمات پس از فروش: همیشه به دنبال خرید برندهایی بروید که دارای گارانتی هستند، این محصولات نسبت به محصولات مشابه دارای کیفیت بالاتری هستند. هیچ گاه یک شرکت تا از کیفیت محل خود مطمئن نباشد آن را ضمانت نمی کند. همچنین در صورت خراب شدن احتمالی در آینده می توانید از خدمات پس از فروش آن استفاده کنید.
  • از فروشگاه معتبر خرید کنید: متاسفانه جنس های تقلبی زیادی روانه بازار شده اند که دقیقا شبیه جنس های اصلی هستند. تشخیص این نکته فقط توسط افراد خبره صورت می گیرد، اگر می خواهید جنس اصل و باکیفیت بخرید از فروشگاه معتبر خرید کنید. هیچ گاه یک فروشگاه معتبر اعتبار چندین ساله خود را فدای فروش جنس بدل نمی کند.

با توجه با نکاتی که گفته شد، می توانید پیچ گوشتی‌شارژی مورد نظرتان را انتخاب کنید. ما برای سهولت کار شما، لیستی از ۳۰ نمونه پیچ گوشتی شارژی محبوب، ارزان و باکیفیت را جمع آوری کرده ایم. با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم، اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت نمایید.

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید پیچ گوشتی شارژی در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *