راهنمای خرید انواع مدل های مداد رنگی.

بچه‌ها از همان ابتدای کودکی، علاقه‌ی زیادی به استفاده از انواع مدادرنگی دارند، فقط کافی است مداد و دفتری در اختیار آنها قرار دهید تا ساعت‌ها سرگرم بازی شوند. روانشناسان معتقدند هنگامی که کودک تمایل به استفاده از مداد رنگی دارد، مداد را به او بدهید تا با انواع مهارت دست ورزی، آشنایی با رنگ‌ها و… آشنا شود. همانطور که می‌دانید بهره گیری از مداد رنگی فقط مختص به کودکان نیست و خیلی از افراد به اقتضای شغل و حرفه‌ای که دارند از این وسیله استفاده می‌کنند، برای مثال نقاشان و… . نقاشی که در آن از مدادهای رنگی‌ باکیفیت استفاده شده است، بسیار زیباتر و چشم نواز تر خواهد بود.

امروزه به دلیل تولید بالای مداد‌رنگی در بازار، انتخاب یک محصول باکیفیت و اصل کار راحتی نیست. به خصوص اینکه برندهای تقلبی هم وارد بازار شده اند. اما عزیزان نگران نباشید. اگر ادامه‌ی مطلب را بخوانید با انواع نکاتی که هنگام خرید مداد رنگی اصل لازم است بدانید، آشنا خواهید شد. پس با ما همراه باشید.

مدادرنگی‌ چیست؟

مدادی است که قسمت وسط یا مغز آن طرحی رنگی از خود به جا می‌گذارد. معمولا مغزی این مدادها از موادی که بافت فشرده‌ای دارند، موم و کائولین که نوعی از خاک رس می‌باشد، ساخته شده است. قسمت رنگی مداد بافتی نرم دارد و به راحتی بر روی کاغذ، رنگ می‌گیرد. برای استفاده از مداد رنگی می‌توانید از انواع کاغذها بهره ببرید؛ به جز کاغذ گلاسه که سطحی صیقلی دارد. بیشنر کسانی که در حوزه‌ی نقاشی فعالیت دارند، به سراغ خرید مدادهای باکیفیت و اصل می‌روند.

اما کودکان به دلیل استفاده‌ی ابتدایی از مدادرنگی، به همان مدل‌های ساده بسنده می‌کنند. حتما هنگام خرید مداد رنگی به اصل بودن آن توجه نمایید، چون مدل های تقلبی زیادی با همان عناوین وارد بازار شده‌اند.

آشنایی با انواع مداد رنگی موجود در بازار:

  • مداد رنگی‌فابر کاستل: اولین کشوری که اقدام به تولید مدادرنگی فابر کاستل نمود، آلمان است. جنس این نوع از مدادرنگی ها روغنی می‌باشد. کیفیت ساخت آنها قابل قبول است. به دلیل مغزی نرمی که دارد، به راحتی خرد نخواهد شد، رنگ‌های شاد و زیبایی هم دارد‌.
  • مداد رنگی‌پریسما کالر: این مداد رنگی هم متعلق به آمریکا می‌باشد. جنس آنها از موم است، به همین دلیل در حرفه‌ی نقاشی خیلی خوب محو می‌شوند. اگر در ایران به دنبال این محصول بگردید، ممکن است به سختی آن را پیدا کنید.
  • مداد رنگی‌ادمیرال: این نوع از مداد رنگی‌ها ساخت ایران می‌باشد. شکل ظاهری آنها به صورت شش ضلعی است به همین دلیل به راحتی در دست قرار می‌گیرند. نوک این مداد‌ها از نوع HB باکیفیت است. کیفیت رنگ آنها هم مناسب می‌باشد. مداد رنگی ادمیرال معمولا ۱۲ رنگ است. مدادهای دیگری از قبیل: شکرستان، سی بی اس، فکتیس، آریا و… جزو برندهای معتبر ایرانی هستند.

نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید مداد رنگی باید به آنها توجه کنید:

  • اگر به تازگی اقدام به فراگیری حرفه‌ی نقاشی کرده‌اید. سعی کنید به سراغ مدل‌های با‌کیفیت و گران قیمت نروید. چون مدادهایی که خیلی باکیفیت نیستند و قیمت پایینی دارند، می‌توانند احتیاج شما را برطرف کند.
  • اگر در نقاشی خیلی تبحر دارید، حتما مدل باکیفیت مدادرنگی را خریداری نمایید. در بازار انواع مختلفی از مداد رنگی‌به لحاظ تعداد وجود دارد. سعی کنید به سراغ مداد‌هایی با تعداد رنگ بالا بروید و مدل پلی کروم فابر کاستل را خریداری نمایید.
  • سعی کنید مدادرنگی که انتخاب می‌کنید دارای جعبه باشد، تا حملش آسان و جا‌به‌جایی آن به راحتی صورت گیرد.
  • مداد رنگی انتخابی شما باید به اندازه‌ی کافی رنگ‌های مختلف داشته باشد تا موقع استفاده به مشکل برنخورید. پس از فروشنده بخواهید در جعبه را برای شما باز کند.
  • حتما می‌دانید که نمی‌توان بر روی کاغذ صیقلی از مدادرنگی بهره ببرید، پس سعی کنید که هنگام خرید آن، کاغذ مخصوص را هم خریداری نمایید.
  • در مورد جنس مداد رنگی از فروشنده سوال نمایید.اگر قصدتان از خرید این وسیله، برای کودکتان است، به سراغ جنس های باکیفیت بروید تا مبادا در آنها از فلزهایی چون کادمیوم، کروم و… به کار رفته باشد. این فلزات به شدت سمی هستند.
  • اگر جزو طرفداران محیط زیست هستید، مدادی را خریداری نمایید که در ساخت آنها از چوب‌های درختان استفاده نشده باشد. بلکه بدنه‌ی آنها پوشیده از کاغذ باطله می‌باشد.
  • بدنه‌ی مداد رنگی‌ها معمولا صاف، شش ضلعی و یا هشت ضلعی می‌باشد. قبل از خرید آن یک مدل را در دست بگیرید تا متوجه شوید با کدامشان احساس راحتی می‌کنید.
  • حتما به کیفیت ساخت مدادرنگی دقت نمایید تا از باکیفیت بودن آن اطمینان حاصل نکردید، اقدام به خرید مداد رنگی نکنید.

با توجه به نکاتی که گفته شد، می توانید مدادرنگی مورد نظر خود را خریداری نمایید. ما برای سهولت کار شما، لیستی از ۲۰ مدل مدادرنگی ارزان، باکیفیت و پرفروش موجود در بازار را جمع آوری کرده ایم. با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکنه ی زیر هر آیتم، اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت نمایید‌.

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید مداد رنگی در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *