راهنمای خرید اینترنتی انواع دستگاه تراز لیزری به همراه نکات مهمی که هنگام خرید باید به آن توجه کنید.

یکی از وسایل لازم و ضروری برای مشاغل فنی تراز لیزری می باشد. اگر شما هم در مشاغلی مانند برق کشی، کاشی کاری، جوش کاری اسکلت و بیشتر مشاغل ساختمانی فعالیت می کنید، احتمالا به اهمیت دستگاه تراز لیزری پی برده باشید، اگر تراز لیزری ندارید و از شیلنگ تراز استفاده می کنید، به شما پیشنهاد می کنم این مطلب را مطالعه کنید.

بیشتر کار های فنی نیاز به عملیات تراز کردن زیر کار دارند، اگر کار شما در ابتدا تراز نشود مطمئن باشید کار به سرانجام نمی رسد، و یا اینکه کار دقیق و زیبایی به شما نخواهد داد. زمانی که شما برای تراز کردن از شیلنگ تراز استفاده می کنید نیاز به دو نفر می باشد ولی به وسیله تراز لیزری می توانید به صورت انفرادی کار تراز را انجام دهید، روش کار با تراز لیزری بسیار ساده می باشد که در ادامه در مورد آن توضیح خواهیم داد.

در این مطلب شما را با انواع تراز لیزری و نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید تراز لیزری‌باید به آن ها توجه کنید، آشنا می کنیم.

تراز لیزری‌چیست؟

یک دستگاه الکترونیکی است که به وسیله آن می توان عملیات شاقول کردن و تراز کردن اجسام در یک راستای مشخص را در کسری از ثانیه به وسیله آن انجام داد. این دستگاه معمولا دارای آهنربا می باشد که می توانید با چسباندن آن روی سطوح فلزی به صورت ثابت سطح مورد نظر به وسیله خط لیزر مشخص می شود و می توانید بدون علامت زدن سطح مورد نظر با همان خط لیزری کار خود را انجام دهید.

انواع ترازلیزری:

همان گونه که می دانید تراز لیزری انواع مختلفی دارد در زیر چند نوع تراز لیزری را به شما معرفی می کنیم.

  • تراز لیزری خطی
  • تراز لیزری نقطه ای
  • تراز لیزری چرخشی
  • تراز لیزری ترکیبی

کاربردهای ترازلیزری:

  • استفاده در کارهای تاسیساتی
  • نصب انواع پوستر و کاغذ دیواری
  • نصب سنگ نما، کاشی و سرامیک، پارکت
  • نصب انواع قفسه و کابینت
  • برق کشی ساختمان برای تراز کردن محل دقیق کلید و پریزها
  • تراز کردن انواع ستون، قاب در و پنجره
  • نصب انواع سازه های کناف و سقف کاذب و…

نحوه کار کردن با ترازلیزری:

از این دستگاه سه خط خارج می شود که به وسیله اشعه لیزر نمایش داده می شود. یک خط به صورت عمودی و دو خط به صورت افقی ایجاد می کند، این خط ها با هم زاویه ۹۰ درجه تشکیل می دهند. این خط ها به شما ۴ نقطه شاقولی ارایه می کنند، همچنین می توانید از هر خط به صورت جداگانه استفاده کنید.

تفاوت شیلنگ تراز و تراز لیزری:

شیلنگ تراز یک شیلنگ پلاستیکی شفاف است که به وسیله آب درون آن را پر می کنند و دو سر آن را در یک نقطه هم اندازه علامت گذاری می کنند برای فاصله های طولانی به شلنگ تراز های با طول بیشتر نیاز دارید، برای کار با شیلنگ تراز نیاز به دو نفر نیروی کار است. قسمتی که می خواهید تراز کنید را به وسیله یک خط مشخص کنید یک سر شیلنگ را که با خط مشخص کرده اید، خط روی شیلنگ را روی خط کشیده شده روی دیوار قرار دهید، از همکار خود بخواهید در قسمت دیگر با پایین بالا کردن شیلنگ کاری کند که سطح آب درون شیلنگ شما با خط برابر شود همین نقطه است که هر دو نقطه با هم تراز می شوند. اما تراز لیزری با انداختن خط لیزری ۳۶۰ درجه دقیقا این کار را برای شما در کسری از ثانیه انجام می دهد و نیاز به همکار نخواهید داشت و اشتباه انسانی در آن وجود ندارد.

بهترین مارک تراز لیزری:

تراز لیزری دیوالت بدون شک یکی از موفق برندها در زمینه تولید تراز لیزری در جهان می باشد. شرکت DeWALT (دیوالت) شرکتی است که در زمینه تولید لوازم و ابزار ساختمانی از جمله تراز لیزی فعالیت می کند. این شرکت در سال ۱۹۲۴ توسط شخصی به نام ریموند.ای.دیوالت تاسیس شد. این شرکت امریکایی از سال ۲۰۰۲ محصولات خود از آمریکا به چین، مکزیک، تایلند، کره و ژاپن منتقل کرد.

نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید تراز لیزری باید به آن ها توجه کنید:

  • قیمت تراز لیزری: قیمت نقش مهمی در انتخاب شما ایفا می کند، ابتدا مشخص کنید برای خرید تراز لیزری چه میزان قرار است هزینه کنید، زمانی که میزان بودجه را برای خرید تراز لیزری مشخص کنید خود به خود خیلی از محصولات از انتخاب شما حذف می شوند و کار انتخاب برای شما آسان می شود.
  • نوع تراز لیزری: همان گونه که در بالا هم توضیح داده شد تراز لیزری انواع مختلفی دارد از خطی گرفته تا نقطه ای، چرخشی و ترکیبی که شما می توانید با توجه به نوع استفاده خود آن را انتخاب کنید.
  • خود تراز باشد: یکی از مهم ترین نکاتی که موقع خرید تراز لیزری باید به آن توجه داشته باشید این است که قابلیت خود تراز بودن را داشته باشد، زمانی که شما تراز را روی یک سطح قرار می دهید به صورت خودکار خط خود را تراز می کند در غیر این صورت باید این عملیات را با استفاده از تراز دستی روی دستگاه انجام دهید.
  • دارای کلید قفل کن باشد: این قابلیت به شما کمک می کند زمانی که سطح مورد نظر خود را تراز کردید، دستگاه را قفل نمایید تا تراز تنظیم شده به هم نخورد و از تنظیم دلخواه خارج نشود.
  • کلید Rx-Ready: این قابلیت به شما این امکان را می دهد که برای تراز کردن مسافت های طولانی از دستگاه تراز بهره ببرید. با زدن این کلید نور لیزر به مسافت های طولانی فرستاده می شود، شما به وسیله رسیور محل برخورد می توانید نوری که با چشم معمولی قابل دیدن نیست را مشاهده کنید.
  • کیف حمل داشته باشد: شاید در نگاه اول چندان مهم به نظر نرسد، اما موقع استفاده در محل کار به اهمیت این کیف پی خواهید برد به کمک این کیف جابه‌جایی تراز آسان می شود از شکستگی و وارد شدن فشار به دستگاه جلوگیری می کند، همچنین معمولا محل های کار دارای خاک و گرد و غبار هستند که مانع از ورود آن ها به داخل تراز می شود.
  • اقلام همراه دستگاه: توجه داشته باشید که همراه دستگاه تراز می بایست یک پایه جهت قرار گیری روی زمین وجود داشته باشد، دارای یک کیف و عینک محافظ برای محافظت از چشمان شما باشد، در صورتی که این تجهیزات همراه تراز نباشند مجبور می شوید آن ها را به صورت جداگانه خریداری کنید که خود باعث افزایش قیمت خرید برای شما می شود.
  • درخشندگی و کیفیت نور: قبل از خرید تراز لیزری به درخشندگی و کیفیت نور آن دقت داشته باشید هر چه کیفیت و درخشندگی نور بیشتر باشد به این معناست که لیزر به کار رفته در دستگاه از کیفیت بالایی برخوردار است.
  • کلاس لیزر: حتما به کلاس لیزر توجه کنید هرچه کلاس لیزر به کار رفته در دستگاه کمتر باشد یعنی خطر آن برای چشم کمتر است و هرچه کلاس لیزر دستگاه بالاتر باشد خطر بیشتری چشم های شما را تهدید می کند و باید نکات ایمنی را هنگام استفاده از دستگاه رعایت کنید.
  • دامنه اندازه گیری: این مشخصه میزان برد نور لیزر در فضا را مشخص می کند، هر چه دستگاه شما دامنه اندازه گیری بیشتری داشته باشد به وسیله آن می توان محیط های بزرگ تری را تراز کرد.
  • زاویه اندازه گیری: همان طور که می دانید دستگاه های تراز عملیات تراز را در زاویه های مختلفی انجام می دهند که در دستگاه های مختلف متفاوت است از ۳۰ درجه شروع می شود تا ۳۶۰ درجه.
  • میزان مصرف باتری: به نوع و ظرفیت باتری هم دقت کنید هرچه میزان میلی آمپر باتری در این دستگاه بیشتر باشد میزان استفاده از باتری دستگاه بیشتر است و می توانید مدت زمان بیشتری از دستگاه استفاده کنید.

با توجه به نکاتی که گفته شد، می توانید تراز لیزری مورد نظر خود را خریداری نمایید. ما برای سهولت کار شما، لیستی از ۳۰ نمونه دستگاه تراز لیزری ارزان، باکیفیت و پرفروش موجود در بازار را جمع آوری کرده ایم. با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم، اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت کنید.

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید تراز لیزری در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان ‌بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *