راهنمای خرید اینترنتی انواع کرم پودر متناسب با پوست شما و نکات مهم هنگام خرید.

پوست انسان اصلی‌ترین و مهم‌ترین بخش از قسمت‌های مختلف بدن می‌باشد. بنابراین توجه و رسیدگی به آن جزو کارهای ضروری همه‌ی افراد اعم از زن و مرد است. منتهی خانم‌ها معمولا به دلیل توجه به زیبایی و ظاهر خود همواره بیش از آقایان به این بخش حیاتی اهمیت می‌دهند. بنابراین از لوازم آرایشی برای زیبایی هرچه بیشتر بهره می‌برند. یکی از این لوازم آرایشی محبوب و مهم در بین بانوان کرم پودر می‌باشد که یکی از اصلی‌ترین قسمت‌های یک آرایش نیمه‌حرفه‌ای و حرفه‌ای را تشکیل می‌دهد.

برندهای مختلفی از این محصول آرایشی در بازار موجود است که انتخاب هر کدام به سلیقه و نیاز مصرف کننده بستگی دارد. بدیهی است که اگر شما عزیزان محصول بی‌کیفیتی را خریداری کنید و نسبت به برند و اصالت آن بی‌اطلاع باشید، نه‌تنها به لحاظ اقتصادی ضرر کرده‌اید، بلکه عوارض جبران ‌ناپذیری برای پوست صورت شما به وجود خواهد آمد.

پایه و اساس یک آرایش بی عیب و نقص استفاده از محصولات آرایشی باکیفیت و اصل می‌باشد. کرم پودر اصل و مطرح هم از این قاعده مستثنی نیست و باید هنگام خرید از اصالت آن و کیفیت عالی محصول اطمینان کامل حاصل کنید‌. اما اگر شما عزیزان هم مثل بقیه‌ی خانم‌ها، در خرید یک کرم‌پودر باکیفیت دچار مشکل شده‌اید و نمی‌توانید محصول خوبی تهیه نمایید. با ما همراه باشید تا شما را با یکسری نکات مهم آشنا سازیم و در خریدی مطمئن شما را همراهی ‌کنیم.

کرم پودر چیست؟

نام دیگر کرم‌پودر، کرم پایه می‌باشد و در واقع اصطلاحی انگلیسی است که معادل آن در این زبان Foundation خواهد بود. این کرم وظیفه‌ی اصلی یکنواخت کردن پوست و برطرف کردن نواقص صورت را بر عهده دارد.

به عبارت بهتر اولین محصولی که در یک آرایش کامل مورد استفاده قرار می‌گیرد، کرم‌پودر است که بقیه‌ی قسمت‌های آرایش روی آن قرار می‌گیرند. رنگ این محصول متفاوت است و متناسب با هر رنگ پوستی شما می‌توانید کرم‌پودر مورد نیازتان را تهیه نمایید.

گذری کوتاه بر تاریخچه‌ی استفاده از لوازم آرایشی:

از گذشته تا به امروز زنان همواره به دنبال شیوه‌هایی بوده‌اند که ظاهر آنها را تغییر دهد و علت این موضوع ویژگی است که خداوند در وجود آنها قرار داده است. لوازم آرایشی در قدیم الایام بیشتر شامل هفت قلم می‌شده‌اند. این هفت قلم هم مواردی چون: سرخاب، سفیدآب، سرمه، خال، حنا، زرک و وسمه شامل می‌شود.

در واقع آن زمان هرکسی هنگام آراستن خود از هفت قلم بهره می‌برده‌است، به او گفته می‌شده فلانی هفت قلم آرایش کرده، پس در واقع نوعی کنایه از آرایش زیاد بوده است. جالب است بدانید ایرانیان از همان زمان به نوعی استفاده از کرم‌پودر را می‌دانسته‌اند، منتهی با اسم سفیدآب، که کار اصلی آن شفاف‌سازی و لایه‌برداری از پوست صورت بوده است.

در کشورهای دیگر هم معمولا برای آرایش صورت از خون حیوانات استفاده می‌کرده‌اند، به این صورت که حیواناتی نظیر خفاش، ملخ، موش و… را می‌کشتند و از خون آنها برای زیبایی لب خود بهره می‌بردند. در آن زمان خیلی از کرم پودر استفاده نمی‌کردند چون پیشرفت علم و تکنولوژی به حدی نبوده است که بتوانند با اختراع محصولی آرایشی، باعث تغییر رنگ پوست افراد شوند.

ویژگی یک کرم‌ پودر اصل و باکیفیت:

یک کرم پودر باکیفیت لزوما باید کاور و پوشانندگی خیلی بالایی داشته باشد تا به راحتی افرادی که جوش، آکنه، زخم و…. بر روی پوستشان دارند از آن بهره ببرند.

کرم‌پودری اصل و بسیار مطلوب است که ضد حساسیت باشد و هنگام استفاده از آن بر روی پوست هیچ‌گونه قرمزی یا التهابی بر روی پوست شما به وجود نیاید.

اگر به دنبال خرید یک کرم پودر خوب هستید باید حتما به سبک بودن آن توجه نمایید. شاید شما عزیزان این اصطلاح را از بلاگرهای مطرح در حوزه‌ی زیبایی شنیده باشید، اما معنای آن را نمی‌دانید. منظور از سبک بودن کرم پودر یعنی حالت طبیعی به پوست شما ببخشد و به اصطلاح بر روی پوست صورت شما جلوه‌ی ناخوشایندی نداشته باشد.

آشنایی بیشتر با انواع کرم پودرهای موجود در بازار:

  • کرم‌پودر پرایمر: این کرم پودر کاملا بی رنگ است و باعث تغییر رنگ پوست صورت نخواهد شد و بیشتر برای زیرساز آرایش مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • کرم‌پودر خالص: هنگام استفاده از این کرم پودر صورتتان شفاف خواهد شد. اگر خیلی در طول روز اهل آرایش کردن نیستید، خرید این مدل را به شما پیشنهاد می‌کنیم.
  • کرم پودر استیک: این کرم‌پودر ترکیبی می‌باشد و از ترکیب کرم پودر و کانسیلر ساخته شده است. امکان دارد که هنگام استفاده از این محصول روی پوست شما احساس سنگینی کند. اما به به لحاظ کاور و پوشانندگی فوق‌العاده خواهد بود.
  • کرم‌پودر ضدآب: این مدل از کرم پودرها کاملا ضدآب هستند و معمولا افرادی که علاقه به ورزش شنا دارند و دوست ندارند، آرایششان پاک شود از این نوع کرم پودر بهره می‌برند. معمولا اغلب گریم‌های سینمایی هم با استفاده از این نوع کرم‌پودرها صورت می‌گیرد.

طریقه‌ی استفاده از انواع کرم پودر:

کرم پودر‌ها هرکدام طریقه‌ی استفاده‌ی خاصی دارند، برخی از آنها پمپی، کاسه‌ای، پالتی، تیوپی و… هستند. انتخاب هرکدام از این مدل‌ها به سلیقه و راحتی شما در استفاده از هرکدام بستگی دارد.

در مدل پمپی، به وسیله‌ی فشردن انتهای کرم پودر، مایع کرم‌پودر از آن خارج می‌شود و طریقه‌ی استفاده از آن بسیار راحت است. در مدل کاسه‌ای هم کرم پودر درون کاسه‌ای وجود دارد و به راحتی می‌توانید از طریق براش مخصوص کرم پودر، این محصول آرایشی را بر روی پوست صورت استفاده نمایید.

در مدل پالتی هم کرم‌پودر بر روی یک پالت مخصوص قرار گرفته است و بازهم از طریق براش مخصوص پخش کردن کرم‌پودر از آن استفاده کنید. مدل تیوپی هم مانند مدل پمپی است و به وسیله‌ی فشردن انتهای کرم‌پودر، مایع سفیدکننده از آن خارج می‌شود و به راحتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از بین موارد بالا، مدل‌های تیوپی و پمپی بیشتر مورد پسند خانم‌هاست، چون به آسانی درون کیف خانم‌ها جای می‌گیرد.

افراد با پوست‌های مختلف از چه نوع کرم پودری بهره ببرند:

  • پوست خشک: همانطور که می‌دانید افرادی که پوست خشکی دارند به دلیل تحریک پذیری بالا از هر نوع کرم پودری نمی‌توانند استفاده کنند. اگر جزو این دسته از افراد هستید باید به دنبال خرید کرم پودر با پایه‌ی روغنی بروید تا علاوه بر تغییر رنگ پوست، آن را چرب نگه‌دارد.
  • پوست چرب: اگر پوست چربی دارید با یک انتخاب نادرست در خرید کرم پودر می‌توانید این چربی را افزایش دهید و جوش‌های متعددی بر روی سطح پوست شما پدید آید. پس بهترین راه برای شما خرید کرم‌پودر جامد یا مایع مناسب پوست‌های چرب می‌باشد.
  • پوست متعادل: میزان آب و چربی این پوست کاملا برابر است، در نتیجه بهترین نوع پوست می‌باشد. افراد با این نوع پوست در انتخاب هر نوع کرم پودری دستشان کاملا باز خواهد بود.
  • پوست ترکیبی یا مختلط: علت نامگذاری این پوست این است که گونه‌ها کاملا خشک هستند، اما بخش T مانند صورت یعنی پیشانی، بینی و چانه چرب می‌باشد. بهترین کرم پودر برای این گروه کرم پودرهای مایع با پایه‌ی آب خواهد بود تا هم چربی قسمت T را بگیرد و هم گونه‌ها را مرطوب نگه دارد.

نکات مهمی که قبل از خرید کرم پودر باید مدنظر قرار دهید:

  • قیمت اولین فاکتور مهم در خرید هر محصولی است که کرم پودر هم از این قاعده مستثنی نمی‌باشد. عوامل مختلفی چون مارک، رنگ، ظاهر و … بر روی قیمت کرم پودر اثر می‌گذارند. شما عزیزان باید با توجه به بودجه و نیاز خود اقدام به خرید محصولی کاربردی نمایید.
  • انتخاب رنگ کرم پودر هم بسیار حائز اهمیت است، شما عزیزان باید رنگی را انتخاب کنید کا با زمینه‌ی رنگ پوست شما هماهنگ باشد. در واقع فلسفه‌ی استفاده از کرم پودر پوشاندن نواقص صورت است بدون اینکه کسی متوجه شود شما از کرم پودر بهره برده‌اید. پس رنگی را انتخاب کنید که تا حد زیادی در تناسب با رنگ پوست صورتتان باشد. معمولا کرم پودرها با رنگ‌هایی چون تیره، روشن، برنزه، سفید و… در بازار موجود هستند.
  • جنس بدنه‌ی کرم پودر هم نکته‌ی قابل توجه دیگر است. هیچگاه کرم پودری که درون محفظه‌های پلاستیکی قرار دارد را خریداری نکنید. چون احتمال فاسد شدن آنها بسیار بالاست. همیشه به دنبال خرید کرم پودرهای موجود در محفظه‌ی شیشه‌ای باشید.
  • دقت داشته باشید که درب شیشه به خوبی بسته شود تا مبادا هنگام قرار دادن درون کیف دستی‌ یا کیف لوازم آرایشتان، تمامی کرم‌پودر تخلیه شود.
  • سعی کنید قبل از استفاده از کرم‌پودر، از یک زیرساز باکیفیت نظیر پرایمر یا آب رسان بهره ببرید تا کرم‌پودر خیلی خوب بر روی پوست شما بنشیند.
  • همه‌ی لوازم آرایش‌تان اعم از کرم‌پودر را از میان برندهای معتبر و مطرح خریداری نمایید، برندهایی چون مک، بورژوا، لورال، لانکوم، دبورا، دو سه و…. جز معروف ترین مارک‌ها در حوزه‌ی تولید کرم‌پودر هستند.
  • اگر صورتتان چین و چرک زیادی دارد، سعی کنید کرم پودری با پایه‌ی روغنی را استفاده کنید.

با توجه با نکاتی که گفته شد، می توانید کرم‌پودر مورد نظرتان را انتخاب کنید. ما برای سهولت کار شما، لیستی از ۲۵ نمونه کرم‌پودر محبوب، ارزان و باکیفیت را جمع آوری کرده ایم. با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم، اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت نمایید.

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید کرم پودر در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *