راهنمای خرید اینترنتی سشوار صنعتی ارزان و پرقدرت+نکات مهم هنگام خرید

یکی از لوازم برقی مهم و ضروری که در مشاغل مختلف کارایی زیادی دارد، سشوار صنعتی است. این وسیله برای گرم کردن یک ناحیه خاص مورد استفاده قرار می‌گیرد برخی برای حالت دادن به پلاستیک و بعضی‌ها از سشوار صنعتی به منظور نرم کردن چسب صنعتی و خشک کردن آن از سشوار استفاده می‌کنند. صافکار‌ها برای صافکاری بدنه خودرو به روش بدون رنگ از این دستگاه بهره می‌برند، در صورتی که رنگ روی بدنه خودرو را گرم نکنند، با اولین ضربه رنگ روی بدنه ترک برداشته و از روی بدنه جدا می‌شود. وارد کردن حرارت آتش شعله چه از نزدیک و چه از فاصله دور باعث تغییر رنگ و سوختن رنگ بدنه خودرو می‌شود و باید از سشوار صنعتی استفاده نمایید.

همچنین در مواردی دیده می‌شود که برای مایع شدن چسب صنعتی خشک شده باید به آن حرارت دهید. خیلی وقت‌ها به علت نداشتن سشوار صنعتی افراد از مشعل گازی استفاده می‌کنند. یعنی شعله آتش را یا از نزدیک یا از دور روی چسب گرفته تا آن را به مایع تبدیل نمایند. به علت استفاده از مواد نفتی در داخل چسب در بیشتر موارد آتش سوزی رخ داده و قطعه مورد نظر به صورت کامل از بین می‌رود. بنابراین اینجاست که به اهمیت این قطعه مهم و ضروری در کار خود پی‌میبریم. شما در هر شغلی که مشغول هستید و در هر صنفی فعالیت می‌کنید، برای اینکه کار خود را به درستی انجام دهید، نیاز به یک سری ابزار و وسایل کار دارید. سشوار صنعتی هم یک وسیله پر کاربرد است که در بیشتر شغل‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که در شغل خود نیاز به سشوار صنعتی دارید و تصمیم گرفته‌اید برای خود یک دستگاه سشوار صنعتی بخرید، اما با توجه به تنوع زیاد مدل‌ها و قیمت‌ها با خرید این وسیله ارزشمند به مشکل برخورده‌اید، اصلا نگران نباشید. ما در این مقاله شما را با انواع سشوار صنعتی آشنا کرده و به شما یک سری نکات مهم را که هنگام خرید سشوار صنعتی باید به آن‌ها توجه داشته باشید را آموزش می‌دهیم.

سشوار صنعتی‌ چیست و چه کاربردی دارد؟

سشوار صنعتی (Heat Gun) وسیله‌ای است که دارای یک موتور الکتریکی و المنت می‌باشد که از نظر کارایی مانند سشوار آرایشی عمل می‌کند. یعنی به وسیله جریان برق المنت الکتریکی داغ شده و گرمای حاصل به وسیله یک موتور الکتریکی به بیرون دستگاه دمیده می‌شود. تنها تفاوتی که با سشوار آرایشی دارند، دمای آن‌ها خیلی زیاد است به طوری که به ۵۰ تا ۷۰۰ درجه سانتی‌گراد هم می‌رسد یعنی چیزی در حدود ده برابر گرمای سشوار آرایشی، نکته قابل توجه در این دستگاه دمای قابل تنظیم آن می‌باشد. از این دستگاه برای گرم کردن قسمت خاص استفاده می‌شود.

قسمت‌های تشکیل دهنده‌سشوار صنعتی:

  • سیم برق: به دلیل اینکه سشوار یک وسیله برقی است برای کار کردن نیاز به برق شهری دارد به همین منظور به وسیله سیم و دوشاخه به برق شهری متصل می‌شود.
  • بدنه دستگاه: تمام قطعات مورد نیاز سشوار روی بدنه آن نصب می‌شوند. بدنه سشوار معمولا از فلز یا پلاستیک مقاوم ساخته می‌شود.
  • کلید پاور: یک کلید یا سویچ معمولی که به منظور خاموش و روشن کردن سشوار مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • کلید تغییر دما: همان طور که می‌دانید مقدار گرما در این سشوارها قابل تنظیم بوده که برای این کار از یک پتانسیومتر یا مقاومت متغییر استفاده می‌کنند.
  • موتور سشوار: مهم‌ترین قسمت یک سشوار موتور آن می‌باشد. یعنی بادی که از سشوار خارج می‌شود به وسیله همین موتور حاصل شده و از آن برای خارج کردن گرمای المنت استفاده می‌شود.
  • المنت: المنت‌های الکتریکی از یک فلز مقاوم در برابر گرما مانند فلز تنگستن ساخته می‌شوند. وقتی اختلاف پتانسیل جریان الکتریکی به دو سر آن اعمال می‌شود داغ شده و گرما حاصل می‌کند.

انواع‌سشوار صنعتی:

  • سشوار صنعتی آنالوگ

این مدل قدیمی‌ترین نوع هیت صنعتی می‌باشد به طوری که تنظیم دما در این دستگاه به وسیله یک ولوم درجه‌بندی شده روی دما‌های خاص صورت می‌گیرد. طول عمر این مدل بسیار زیاد است و اگر به دنبال یک سشوار هستید که سالیان سال بدون مشکل از آن استفاده کنید این مدل بهترین گزینه است.

  • سشوار صنعتی دیجیتال

نسل جدیدی از هیت‌های صنعتی که به تازگی روانه بازار شده‌اند که دارای یک صفحه نمایش دیجیتالی می‌باشند. که دمای سشوار را به صورت عددی روی صفحه نمایش می‌دهد. دما را به وسیله فشار دادن دو دکمه فشاری + و – می‌توان به راحتی روی رنج دلخواه تنظیم کرد. متاسفانه با خراب شدن صفحه نمایش دما قطعات آن به علت جدید بودن در بازار پیدا نمی‌شود.

موارد استفاده از سشوار صنعتی:

  1. در شغل نقاشی ساختمان به منظور سوزاندن رنگ روغنی از روی فلزات بدون رنگ سوز مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  2. در مشاغل بسته‌بندی مواد برای گرم کردن وکیوم و شرینگ از سشوار صنعتی استفاده می‌شود.
  3. در یک شغل ساخت درب و پنجره‌های دو جداره یا PVC برای خم کردن و حالت دادن پلاستیک استفاده می‌شود.
  4. صافکارها و نقاش‌های بدنه خودرو به منظور صافکاری بدون رنگ و نقاش‌ها برای سوزاندن رنگ از روی بدنه از این وسیله استفاده می‌کنند.
  5. لوله‌کش‌ها و برق‌کش‌های ساختمان از این دستگاه برای خم کردن و حالت دادن لوله‌های پلاستیکی استفاده می‌کنند.
  6. از این وسیله برای برداشتن چسب‌های صنعتی از روی سطوح مختلف استفاده می‌شود.
  7. به وسیله این دستگاه می‌توان عملیات دودی کردن شیشه خودرو، جداکردن کفپوش و وارنیش کردن سیم استفاده کرد.
  8. در تعمیرات تلفن همراه برای برداشتن برد ال سی دی نیاز است مقداری آن را گرم کرد بدون اینکه به خود آن آسیب وارد کرد به همین دلیل از دستگاه‌سشوار صنعتی استفاده می‌شود.

مزایای استفاده از سشوار صنعتی:

  • نسبت به وسایل مشابه وزن کمتری دارند، بنابراین دست شما هنگام کار کردن با این دستگاه کمتر خسته می‌شود.
  • قیمت آن نسبت به وسایل مشابه ارزان‌تر بوده و نسبت به قیمت دارای ارزش خرید بالایی است. یعنی شما با کمترین میزان بودجه می‌توانید آن را خریداری نمایید.
  • نسبت به سشوار‌های آرایشی گرمای بیشتری تولید می‌کنند چیزی در حدود ۵۰ تا ۷۰۰ درجه سانتی گراد که به وسیله آن می‌توان هر کاری را انجام داد، حتی سوزاندن رنگ و چسب از روی یک سطح خاص.
  • مهم‌ترین مزیت این وسیله این است که برای تولید گرما از آتش استفاده نمی‌کند. زیرا آتش می‌تواند به سطح مورد نظر شما آسیب جدی وارد کند.

بهترین مارک سشوار صنعتی:

اگر بخواهیم تنها یک برند خاص را به شما معرفی کنیم، بیشتر یک کار تبلیغاتی انجام داده‌ایم تا راهنمای خرید یک محصول خاص، به همین علت به شما لیستی از بهترین برند‌های تولید کننده سشوار صنعتی در جهان را معرفی می‌کنیم. لازم به ذکر است، این برند‌ها جزو پرفروش‌ترین محصولات این سایت به شمار می‌روند.

  • شلوار‌ صنعتی‌ادون
  • سشوار صنعتی‌رونیکس
  • شسوار صنعتی‌دیوالت
  • سشوار صنعتی‌ان ای سی
  • سشوار صنعتی‌محک
  • سشوار صنعتی‌آنکور
  • سشوار صنعتی‌آپ‌اسپریت
  • سشوار صنعتی‌کرون
  • سشوار صنعتی‌توسن
  • سشوار‌ صنعتی‌باکو
  • سشوار صنعتی‌بوش
  • سشوار صنعتی‌اکتیو
  • سشوار صنعتی‌سیلور
  • سشوار صنعتی‌ماکیتا

تفاوت هیت با سشوار صنعتی:

هیت معمولا دارای پرتاب باد ضعیف‌تری است و برای جدا کردن قطعات اس ام دی از روی برد‌های الکترونیکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. دارای تعدادی سری در اندازه‌های مختلف است یعنی شما می‌توانید با توجه به اندازه محلی که قرار است آن را حرارت دهید، اندازه سری هیت را تغییر دهید. سشوار صنعتی دارای دماهای بالاتری است، چیزی در حدود ۵۰ تا ۷۰۰ درجه سانتی‌گراد که هیت هرگز به این دما نمی‌رسد. سری سشوار بزرگتر است در نتیجه فضای بیشتری را گرم می‌کند.

نکات مهم هنگام خرید سشوار صنعتی:

  1. قیمت سشوار: قیمت نقش مهمی در انتخاب شما ایفا می‌کند. قبل از هر کاری مشخص کنید که برای خرید سشوار چه میزان قرار است هزینه کنید. با مشخص شدن میزان بودجه خیلی از مدل‌هایی که در محدوده قیمتی شما قرار ندارند از انتخاب شما خارج شده و انتخاب برای شما آسان می‌شود.
  2. نوع سشوار: همان طور که در ابتدای مطلب به ان اشاره شد، سشوار صنعتی انواع مختلفی دارد. یکی نوع آنالوگ و دیگری نمونه دیجیتال به طوری که مدل آنالوگ طول عمر بیشتری نسبت به دیجیتال دارد. اما نمونه دیجیتال جدیدتر بوده و تنظیم دما به وسیله آن راحت‌تر و دقیق‌تر است. شما می‌توانید با توجه به نیاز خود یکی از آن‌ها را انتخاب و خریداری نمایید.
  3. اندازه سیم: به طول سیم برق توجه داشته باشید، نباید خیلی کوتاه باشد، زیرا در صورت کوتاه بودن سیم کارکردن با آن مشکل می‌شود و نیاز به سیم سیار خواهید داشت. در صورتی هم که طول سیم خیلی بلند باشد مدام پیچ خورده و گره می‌افتد که باز هم جلوی کار کردن شما را می‌گیرد. پس بهتر است اندازه سیم متعادل و متناسب با نیاز شما باشد.
  4. توان مصرفی دستگاه: واحد توان مصرفی دستگاه وات می‌باشد. بهتر است با توجه به نیاز خود توان دستگاه را انتخاب کنید. هر چه وات یک دستگاه بیشتر باشد یعنی عدد بزرگتری را انتخاب کنید میزان گرما دهی آن دستگاه نیز افزایش می‌یابد. اگر به دنبال دستگاهی هستید که برق کمتری مصرف کند باید بی‌خیال مدل‌های با توان مصرفی بالا شوید.
  5. جنس المنت: بعد از موتور یکی از مهم‌ترین قسمت‌های سشوار المنت آن می‌باشد. المنت‌های سیمی بعد از چند بار استفاده قطع شده و از کار می افتند. اگر به دنبال یک المنت خوب و باکیفیت هستید که مدت‌ها کار شما را راه بیاندازد بدون شک المنت‌های سرامیکی هستند. المنت‌های سرانیکی برای دماهای خیلی بالا طرحی شده‌اند. زیرا سیم آن‌ها به سادگی قطع نمی‌شود.
  6. دکمه تنظیم دما: همیشه شما نیاز به باد خیلی داغ یا دمای ملایم برای انجام کارهای خود نیستید و برخی موارد نیاز به باد خیلی داغ و برخی موارد نیاز به باد خیلی ملایم دارید بنابراین دستگاه شما باید قابلیت تنظیم دما را داشته باشد تا با توجه به نوع استفاده خود دمای دستگاه خود را روی درجه مورد نظر تنظیم کنید.
  7. وزن سشوار: به وزن سشوار هم توجه ویژه‌ای داشته باشید. سشوارهای سبک مناسب‌تر هستند زیرا دست شما هنگام کار با آن کمتر خسته می‌شود. این یک تصور کاملا اشتباه است که سشوارهای موتور سنگین بهتر هستند زیرا داشتن وزن بالا شما را حین کار اذیت کرده و خیلی زود خسته می‌شود. پس وزن کمتر سشوار باعث راحت شدن کار شما شده و دستتان را خسته نمی‌کند.
  8. سیستم قطع کن خودکار: بیشتر موارد سشوارهای فاقد قطع کن باعث حادثه در محل کار شما می‌شوند. خیلی وقت‌ها برای شما هم پیش آمده که فراموش کنید، سشوار خود را بعد از کار خاموش نمایید. اگر در قسمتی باشد که مواد قابل اشتعال نزدیک آن باشد با بالا رفتن دما اگر به صورت خودکار قطع نشود احتمال آتش سوزی چند برابر افزایش می‌یابد. بنابراین بهتر است دستگاه شما مجهز به سیستم قطع خودکار باشد.

روش نگهداری از سشوار صنعتی:

  • همیشه برای حرارت دادن مقداری دستگاه را از سطح مورد نظر فاصله بدهید. نزدیک کردن سری سشوار به محل مورد نظر دما را افزایش نمی‌دهد بلکه باعث برگشت دما به مورد و سوختن دستگاه می‌شود.
  • بعد از پایان کار سشوار را خاموش کرده و از برق خارج کنید، حتی اگر سشوار شما مجهز به سیستم قطع کن خودکار باشد. شما یک درصد این احتمال را بدهید که قطع کن دستگاه عمل نکند.
  • دستگاه را روی پارچه، پلاستیک و مواد مشابه قرار ندهید زیرا ممکن است، سطح مورد نظر ذوب شده و به سری دستگاه بچسبد.
  • قسمت عقبی دستگاه یعنی محل ورود هوا را به گرد و خاک نزدیک نکنید. زیرا ورود خاک به درون موتور باعث جام کردن و درنتیجه سوختن موتور دستگاه می‌شود.
  • از قرار دادن دستگاه در محیط‌های خیس و مرطوب خودداری کرده و به هیچ عنوان سشوار خود را شستشو ندهید. این قانون شامل تمام لوازم خانگی برقی می‌شود.
  • توصیه می‌شود هنگام استفاده از دستگاه به صورت مداوم،  مقداری به آن استراحت دهید. تا موتور دستگاه مقداری خنک شود در غیر این صورت باید منتظر خرابی المنت و موتور دستگاه باشید.

با توجه با نکاتی که گفته شد، می‌توانید سشوار صنعتی مورد نیاز خود را خریداری نمایید. ما برای سهولت کار شما، لیستی از بهترین برندهای سشوار صنعتی ارزان، پرقدرت و پرفروش را برای شما جمع آوری کرده ایم. با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت کنید.

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید سشوار صنعتی در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *