نکات مهمی که هنگام خرید مجموعه ابزار باید به آن ها توجه کنید.

برای هر فرد فنی داشتن ابزار مانند لباس بسیار مهم و ضروری است. هیچ گاه یک فرد فنی که تا حدودی دست به آچار دارد، کار خود را به دیگران واگذار نمی کند و بیشتر طالب این است که کار را خودش انجام دهد، برای این نیاز به مجموعه ابزار دارد. تا بتواند کار خود را به درستی انجام دهد. شما هر چند هم فنی که باشید بدون داشتن مجموعه ابزار قادر به انجام کارهای فنی نمی باشید.

در هر خانه ای لازم است، مجموعه ابزار وجود داشته باشد. هر چند فنی هم نباشید، اما داشتن مجموعه ابزار در منزل ضروری است. ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد، که برای انجام دادن یک کار پیش و پا افتاده مانند تعویض واشر شیر آب به خاطر نداشتن وسیله، مجبور به دادن هزینه به لوله کش شده باشید. این موضوع اهمیت داشتن مجموعه ابزار چه در منزل و چه در محل کار را مشخص می کند.

اگر شما هم به هر علتی قصد خرید مجموعه ابزار را دارید اما به دلیل تنوع زیاد مدل ها و قیمت در انتخاب این وسیله با مشکل مواجه شده اید، اصلا نگران نباشید. ما در این مطلب شما را با انواع مجموعه ابزار و نکات مهمی که هنگام خرید مجموعه ابزار باید به آن ها توجه داشته باشید، آشنا خواهیم کرد.

مجموعه ابزار چیست؟

به تعدادی وسیله که در کنار یکدیگر قرار می گیرند و همگی کاربرد مشخصی دارند مجموعه گفته می شود. ابزار شامل انواع آچار، پیچ گوشتی، سوهان، مته، انواع انبر، سیم چین و در بعضی موارد دریل و… است. این ابزار ها درون جعبه مخصوصی قرار می گیرند که مجموعه ابزار را تشکیل می دهد.

انواع مجموعه‌ابزار:

  • مجموعه ابزار ضروری: شامل دو عدد پیچ گوشتی دو سو، یک عدد پیچ گوشتی چهار سو، یک عدد دم باریک و یک عدد سیم چین می باشد.
  • مجموعه ابزار کاربردی: شامل یک کیف، آچار فرانسه، انبردست، متر ۳ متری، پیچ گوشتی دو سو و چهار سو، فازمتر، کاتر و یک عدد چسب برق می باشد.
  • مجموعه آچربکس: دارای یک جعبه فلزی است که محل قرار گرفتن هر شماره از بکس ها دسته، کمک و جق جقه درون آن مشخص شده است.
  • مجموعه آچار: دارای یک محفظه نگهدارنده هستند، که انواع آچار معمولی در شماره های مختلف درون آن موجود می باشد.
  • مجموعه آچار یک سر رینگ: این مجموعه شمال انواع آچار یک سر رینگی است که درون یک جعبه مخصوص به ترتیب شماره قرار دارند.
  • آچار دو سر رینگ: این مجموعه شامل تمام سایز های آچار های دو سر رینگی می باشد که درون جعبه مخصوص به خود به ترتیب قرار گرفته اند.
  • مجموعه کامل ابزار: این مجموعه کامل ترین مجموعه است که درون یک جعبه خیلی بزرگ قرار دارد و بیشتر ابزار هایی که در بالا توضیح داده شد را شامل می شود.

مزایای استفاده از مجموعه‌ابزار:

یکی از مشکلات اساسی افراد فنی جابه‌جا کردن ابزار مربوط به کار آن ها می باشد، که به صورت منظم دسته بندی شده باشند. و در صورت نیاز به هر وسیله در کوتاه ترین زمان به آن دسترسی داشته باشند. مجموعه‌ابزار این امکان را به شما می دهد که ابزار مورد نیاز کسب و کار خود را درون یک جعبه ابزار حمل کنید و درون این جعبه ابزار شما به صورت دسته بندی شده قرار گرفته باشد، تا در صورت نیاز به هر وسیله ای بتوانید به راحتی آن را پیدا کنید.

نکات مهمی که هنگام خرید مجموعه ابزار باید به آن ها توجه داشته باشید:

  • قیمت ابزار: قیمت نقش مهمی در انتخاب شما ایفا میکند، ابتدا باید میزان بودجه برای خرید مجموعه ابزار را مشخص کنید، زمانی که میزان بودجه مشخص شود خود به خود خیلی از مدل ها از انتخاب شما حذف می شوند.
  • نوع ابزار: با توجه به نیاز خود به ابزار مجموعه ای را انتخاب کنید که تمامی ابزار مورد نیاز کار شما را داشته باشد. در قسمت بالا انواع مجموع ابزار توضیح داده شد که شما با توجه به نیاز خود می توانید یک یا چند نمونه از آن ها را خریداری کنید.
  • جنس ابزار: اگر مجموعه ابزار را برای استفاده خانگی می خواهید جنس آن چندان مهم نیست، زیرا ممکن است از یک وسیله یا خیلی کم استفاده کنید و یا اصلا استفاده نکنید، اما اگر برای کسب و کار خود می خواهید مطمئن باشید اگر به کیفیت جنس توجه نکنید، باید به اندازه دو برابر یک جنس خوب هزینه کنید یعنی هر ماه یک مجموعه خریداری کنید، پس یکبار برای همیشه هزینه کنید، بهترین جنس برای ابزار آلات کروم وانادیوم می باشد.
  • وزن ابزار: اگر کار شما به گونه ای است که همیشه همراه خود یک دستیار دارید و برای حمل چند مجموعه‌ابزار مشکل خاصی ندارید، بهتر است ابزار مورد نیاز خود را به صورت چند مجموعه خریداری کنید. اما اگر کار شما بدون دستیار صورت می گیرد بهتر است یک مجموعه بخرید که شامل تمام وسایل مورد نیاز شما باشد هر چند که ممکن است مقداری وزن بیشتری داشته باشد اما به چند بار رفت و آمد می ارزد.
  • جعبه ابزار: به کیفیت جعبه ابزار هم توجه داشته باشید نباید به گونه ای باشد که با چند بار باز و بسته شدن دچار مشکل شود. همیشه جعبه های فلزی در مقایسه با جعبه ابزار های پلاستیکی بهتر هستند و طول عمر بیشتری دارند.
  • وجود ابزار ضروری: بهتر است مجموعه ای را که انتخاب می کنید شامل تمامی ابزار مهم و ضروری باشد.
  • گارانتی: بهتر است، مجموعه ای که خریداری می کنید، دارای ضمانت نامه باشد، هیچ شرکتی تا از کیفیت کالای خود اطمینان نداشته باشد آن را گارانتی نمی کند. پس می توان نتیجه گرفت جنس های ضمانت دار از کیفیت خوبی برخوردار هستند.
  • از فروشگاه معتبر خرید کنید: با توجه به فراوانی کالاهای تقلبی تشخیص کالای اصل از تقلبی نیاز به مهارت و تخصص بالا دارد، اگر توانایی لازم برای تفکیک کالای اصل از تقلبی را ندارید، بهتر است از فروشگاه معتبر خرید کنید.

با توجه به نکاتی که گفته شد، می توانید مجوعه ابزار مورد نظرتان را خریداری نمایید. ما برای سهولت کار شما، لیستی از ۲۵ نمونه مجموعه‌ابزار ارزان، محبوب و پرفروش را برای شما جمع آوری کرده ایم. با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم، اطلاعات بیشتری از هر محصول را درافت کنید.

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید مجموعه‌ابزار در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *