نکات مهم در مورد خرید کمربند مردانه، که لازم است بدانید.

یکی از مهم ترین وسایل مورد استفاده برای زیبایی لباس و تیپ و استایل کمربند می باشد. فرض کنید مقدار زیادی هزینه کنید و گران ترین لباس ها را برای خود خریداری نمایید تا زمانی که از کمربند استفاده نکنید ظاهری نامرتب و شلخته خواهید داشت. در واقع می توان گفت که کمربند مردانه مهم ترین قسمت لباس می باشد. وقتی کمر لباس شما مقداری بزرگ باشد و شلوار از کمر شما پایین بیاید، کمربند از پایین آمدن شلوار جلوگیری می کند. این اکسسوری برای هدیه دادن به آقایان در مناسبت های مختلف همچون: روز مرد، تولد، سالگرد ازدواج، ولنتاین و… بسیار کارآمد است. برای خرید این وسیله لازم است نکاتی را مدنظر قرار دهید تا با خیال آسوده نسبت به خرید آن اقدام نمایید.

کمربند چیست؟

کمربند از یک تسمه یا نوار باریک و انعطاف پذیر ساخته می شود، جنس کمربند معمولا از چرم، پلاستیک و لاستیک می باشد که به دور کمر بسته می شود. وظیفه اصلی کمربند نگه داشتن شلوار و سایر لباس ها به دور کمر است. اگر به تاریخ مراجعه کنیم قدمت استفاده از کمربند به عصر برنز برمی گردد. البته شکل ظاهری کمربند در دوره های مختلف تاریخی دچار تغییراتی شده اما به طور کلی همه از یک اصل پیروی می کنند.

چگونه کمربند را با توجه به سایز کمر خود تنظیم کنیم؟

روش کوتاه کردن کمربند به این صورت است که ابتدا در پشت سگک کمربند یک پیچ وجود دارد، آن را به وسیله پیچ گوشتی باز نمایید. بعد از این کار سگک کمربند به راحتی جدا می شود. کمربند را دور کمر خود بگیرید اگر خیلی بلند بود می توانید قسمت اضافی آن را برش دهید، قسمتی را که برش داده اید روی کمربند قرار دهید تا محل دقیق سوراخ کردن آن مشخص شود، سپس کمربند را بر روی تکه چوبی قرار دهید و محل مورد نظر را به وسیله سمبه سوراخ نمایید. در پایان سگک کمربند را در جای خود قرار داده و پیچ آن را محکم کنید.

نکاتی که هنگام خرید کمربند باید به آنها توجه کنیم:

  • کمربند وسیله ای می باشد که نیاز نیست تعداد زیادی در کمد خود داشته باشید، داشتن دو عدد کمربند هم برای شما کافی است. یکی از اصولی که هنگام خرید کمربند باید به آن توجه داشته باشید رنگ کمربند می باشد، رنگ قهوه ای و مشکی معمولا با همه رنگ لباسی ست می شود پس نیازی نیست کمربند را هم رنگ شلوار انتخاب نمایید زیرا با این کار مجبورید فقط آن کمربند را با آن شلوار بپوشید.
  • هرگز کمربند خیلی نازک نخرید، سایز استاندارد کمربند معمولا بین ۱ تا ۱.۵ اینچ می باشد. این سایز استاندارد همه شلوار ها است. به این مورد هم توجه داشته باشید که عرض کمربند شما خیلی زیاد نباشد. چون کمربند های خیلی پهن ظاهر شما را زیبا نخواهد کرد.
  • به جنس و رنگ فلز سگک کمربند خود دقت کنید. جنس و رنگ سگک کمربند را می توانید با سایر فلزات مانند ساعت و دسته ساعت و حتی گیره کیف و کفش ست کنید. این کار باعث می شود جذاب تر به نظر برسید.
  • به جنس کمربند توجه نمایید مثلا اگر کمربندی می خواهید که برای شما زمان زیادی کار کند به دنبال چرم طبیعی بروید، کمربندهای چرمی اگر به درستی استفاده شوند عمری بسیار طولانی دارند تنها ضعفشان قیمت بالای آنها است. می توانید از چرم مصنوعی و بافت و کتان هم استفاده نمایید که به میزان هزینه و سلیقه شما بستگی دارد.
  • انتخاب سایز مناسب کمربند با شلوار شما، یک کمربند با سایز مناسب باید نوک کمربند به راحتی از اولین پل کمربند شلوار عبور کند. سایز کمربند ها معمولا با سانتی متر روی آن ها مشخص می شود که غالبا اندازه دور کمر می باشد.

انواع مختلف کمربند مردانه بر اساس جنس:

  • کمربند کژوال چرمی: بهترین انتخاب برای خرید کمربند جنس چرمی می باشد. توجه داشته باشید که چرم مات جذابیت بیشتری نسبت به براق دارد.
  • کمربند بافت: برخلاف تصور خیلی از شما کمربند بافته شده فقط مخصوص کودکان نیست، شما می توانید در فصل زمستان کمربند بافت را با لباس بافت خود ست کنید و ظاهری زیبا و جذاب داشته باشید.
  • کمربند از جنس پارچه: این نوع کمربند ها برای بزرگسالان مناسب نیستند. ولی می توانید از آن استفاده نمایید و هیچ محدودیتی برای استفاده از آن وجود ندارد. می توانید با توجه به جنس و رنگ لباس این کمربند را ست کنید.

روش های نگهداری از کمربند مردانه:

  • به هیچ عنوان کمربند خود را شستشو ندهید، البته بیشتر در مورد جنس چرم طبیعی و مصنوعی صدق می کند. زیرا تماس این جنس با آب باعث پوسته پوسته شدن و خشکی و در نتیجه خرابی آنها می شود.
  • برای تمیز کردن کمربندهای چرمی از مایع مخصوص تمیز کردن چرم استفاده نمایید. اگر به هر عنوان به این مواد دسترسی ندارید می توانید یک لیوان آب چند قطره سرکه سفید و چند قطره مایع ظرفشویی را با هم مخلوط کرده و به وسیله ابری بر روی آن بکشید بعد از تمیز شدن حتما آن را خشک کرده و سپس واکس بزنید.
  • هرگز کمربند خود را با مواد شیمیایی تمیز نکنید، زیرا به آن آسیب زده و ممکن است رنگ دباغی آن از بین برود و لکه لکه بر روی آن باقی بماند.
  • هیچ گاه از قیچی و چاقو برای سوراخ کردن کمربند استفاده نکنید، چون باعث پارگی آن می شود برای این کار حتما از سمبه و چکش استفاده نمایید.

با توجه به نکاتی که گفته شد، می توانید کمربند مردانه مورد نظر خود را خریداری نمایید. ما برای سهولت کار شما، لیستی از ۱۸ نمونه کمربند مردانه ارزان، باکیفیت و پرفروش موجود در بازار را جمع آوری کرده ایم. با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم، اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت کنید.

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید کمربند مردانه در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان ‌بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *