نکات مهم هنگام خرید اینترنتی انواع پاور بانک Power Bank ارزان و پرفروش موجود در بازار.

یکی از ملزومات مهم گردش و سفر شارژر همراه است. مشکلی که نسل جدید با آن رو به رو هستند، نداشتن شارژ باتری تلفن همراه و سایر لوازم الکترونیکی می‌باشد. اهمیت این موضوع زمانی مشخص می‌شود که شما به برق شهری دسترسی نداشته باشید و شارژ باتری شما رو به پایان باشد. اینجاست که اهمیت شارژر همراه بیشتر از همیشه احساس می‌شود. این دستگاه خود دارای یک یا چند باتری لیتیومی قدرتمند است که قبل از بیرون رفتن از منزل باید آن را فول شارژ کنید تا در مواقع نیاز با آن تلفن همراه، لپ‌تاپ و هر وسیله دیگر را شارژ کنید.

در واقع شما با داشتن یک شارژر همراه می‌توانید بدون نگرانی از تمام شدن شارژ وسایل ضروری خود به مسافرت بروید. امروزه زندگی انسان‌ها با دنیای دیجیتال پیوند خورده به طوری که خیلی از افراد بدون استفاده از تکنولوژی دیجیتال قادر به زندگی نیستند. پس برای اینکه چرخ زندگی شما از حرکت باز نماند یک شارژر همراه خوب خریداری نمایید. شما برای داشتن یک خرید موفق باید در مورد محصولی که قرار است خریداری نمایید، اطلاعاتی به دست آورید. شما برای خرید یک شارژر همراه خوب و باکیفیت باید یک سری نکات مهم را در مورد این وسیله بیاموزید.

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که قصد خرید شارژر همراه را دارید، اما با توجه به تنوع زیاد مدل‌ها و قیمت‌ها با خرید این وسیله به مشکل برخورده‌اید، اصلا نگران نباشید. ما در این مطلب شما را با انواع شارژر همراه آشنامی‌کنیم و به شما یک سری نکات مهم را که هنگام خرید شارژر همراه باید به آن‌ها توجه داشته باشید را آموزش می‌دهیم.

منظور از شارژر همراه (Power Bank) چیست؟

شارژر همراه وسیله‌ای قابل حمل بوده که به منظور شارژ نمودن وسایل مختلف به خصوص تلفن همراه مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه از تعدادی باتری قابل شارژ ساخته شده که جهت استفاده از آن باید حتما دستگاه را شارژ نمایید. بسته به ظرفیت دستگاه و توان باتری‌های آن شما یک یا چند بار می‌توانید گوشی خود را شارژ نمایید. به دلیل اینکه این دستگاه بانک عظیمی از انرژی الکتریکی را درون خود نگهداری می‌کند به آن پاور بانک هم گفته می‌شود.

انواع شارژر همراه یا پاور بانک:

  1. پاور بانک هوشمند: همان‌ طور که می‌دانید یکی از دلایل خراب شدن باتری شارژ کردن آن با شارژر نامناسب است. برای شارژ نمودن هر دستگاه باید از شارژر متناسب با ولتاژ و آمپر باتری استفاده کنید. پاور بانک‌های هوشمند همیشه به صورت خودکار نوع باتری را شناسایی کرده و متناسب با نوع باتری آن را شارژ می‌کنند.
  2. پاور بانک لپ‌تاپ: اندازه این پاور بانک‌ها چند برابر نمونه قبلی است. برای شارژ نمودن بیشتر وسایل شما نیاز به ولتاژ ۵ ولت دارید. به همین علت بیشتر پاور بانک‌های بازار فقط خروجی ۵ ولتی دارند. ولتاژ لازم برای شارژ کردن لپ‌تاپ چیزی در حدود ۱۶ تا ۲۰ ولت است به همین دلیل پاور بانک هایی با خروجی ۱۶ تا ۲۰ ولت برای آن‌ها تولید می‌شود.
  3. پاور بانک تلفن همراه و تبلت: همان طور که از نامش پیداست برای شارژ کردن تلفن همراه و تبلت شما طراحی شده بنابراین توان شارژ کردن لپ‌تاپ شما را نخواهند داشت. این شارژرهای همراه دارای چند خروجی با ولتاژهای مختلف هستند که به وسیله آن‌ها می‌توان هر تلفن همراه و تبلتی را شارژ نمایید. این مدل دارای دو عدد خروجی شارژ معمولی و شارژ سریع است که کاربر با توجه به نیاز خود باید آن را برای شارژ انتخاب کند.
  4. پاور بانک خورشیدی: تقریبا تمام پاور بانک‌های موجود در بازار را قبل از استفاده باید شارژ نمود. این امکان زمانی وجود دارد که سفر شما زمان زیادی طول نکشد. اگر مدت یک یا چند هفته را به دور از الکتریسیته باشید به اهمیت این شارژرها پی‌میبرید. این پاور بانک‌ها دارای سلول خورشیدی هستند که با نور خورشید شروع به شارژ نمودن دستگاه می‌کنند. این پاور بانک‌ها مخصوص زندگی در شرایط سخت هستند.

ویژگی‌های شارژر همراه خوب و با کیفیت:

  • یک پاور بانک خوب و باکیفیت باید توانایی لازم در مقابل اتصال کوتاه که عامل اصلی آتش سوزی است را داشته باشد. پاور بانک‌های استاندارد با اتصال کوتاه قطع می‌شوند.
  • همان طور که می‌دانید دشمن تلفن همراه و سایر وسایل الکترونیکی شارژ شدن بیش از اندازه است. به سراغ مدل‌هایی بروید که بعد از شارژ کردن وسیله عملیات شارژ را متوقف می‌کنند. این کار طول عمر دستگاه و باتری شما را افزایش می‌دهد.
  • تحمل دمایی بالایی داشته باشد. بیشتر باتری‌ها در اثر گرما دچار نشتی شده و کارایی خود را از دست می‌دهند. پس باتری‌های داخل پاور بانک شما باید تحمل لازم در برابر گرمای هوا را داشته باشند.
  • اگر پاور بانک مورد نظر شما بعد از پایان شارژ به صورت خودکار خاموش نشود، خطر انفجار در باتری‌های داخل پاور بانک بالا می‌رود.
  • سلول‌های باتری هستند که طول عمر آن را مشخص می‌کنند به سراغ خرید مدل‌هایی بروید که باتری اصلی و باکیفیت دارند. همچنین میزان شارژ دستگاه با نمایشگر روی آن نمایش داده می‌شود.

مزایای استفاده از پاوربانک:

  1. در مواقعی که دسترسی به برق وجود ندارد، مانند: خیابان، مترو و اتوبوس پاور بانک دستگاه شما را شارژ کرده و از خاموش شدن آن جلوگیری می‌کند به خصوص اگر منتظر یک تماس حساس باشید.
  2. به علت اندازه و وزن مناسبی که دارند به راحتی می‌توانید آن‌ها را حمل کنید، خوشبختانه برای حمل راحت‌تر این وسیله کیف حمل شارژر همراه ساخته شده است که علاوه بر حمل آسان از دستگاه در برابر ضربه هم محافظت می‌کند.
  3. دارای پورت‌های خروجی با ولتاژ و آمپر مختلف هستند این قابلیت سبب می‌شود به وسیله این دستگاه وسایل مختلف را شارژ نمایید.
  4. ارزش خرید بالایی دارند، قیمت آن‌ها در مقایسه با کاری که برای شما انجام می‌دهند ناچیز است. البته قیمت آن به ظرفیت دستگاه هم بستگی دارد ظرفیت بالاتر یعنی قیمت دستگاه هم بیشتر می‌شود.

چرا پاور بانک‌زود شارژ خالی می‌کند؟

متاسفانه زود شارژ خالی کردن پاور بانک نشانه خیلی خوبی نیست به خصوص اگر این اتفاق خود به خود و بدون استفاده از دستگاه رخ دهد. اگر پاور بانک شما ظرف مدت کوتاه شارژ می‌شود و شارژ آن هم سریع خالی می‌شود، نشانه خراب شدن سلول‌های داخل باتری است. در بهترین حالت با تعویض باتری‌های داخل دستگاه مشکل آن برطرف می‌شود. اگر باتری‌های آن قابل تعویض نبود شما مجبور به تعویض کل دستگاه می‌شوید. همیشه پاور بانک‌های بدون کیفیت دچار این مشکل می‌شوند.

آموزش ساخت‌پاور بانک:

ساختن یک شارژر همراه کار چندان سختی نیست، شما نیاز به چند عدد باتری قابل شارژ دارید که ولتاژ آن‌ها بعد از سری شدن به ولتاژ و آمپر مورد نظر برای شارژ دستگاه شما برسد. در مرحله بعد شما نیاز به یک کیت شارژر باتری دارید که به صورت آماده در بازار وجود دارد. با سرهم کردن باتری‌ها و شارژر و قرار دادن خروجی و ورودی برق برای آن می‌توانید یک پاور بانک را به راحتی تهیه کنید. البته قیمت تمام شده این وسایل بیشتر از قیمت یک پاور بانک آماده است. بنابراین کار عقلانی به حساب نمی‌آید.

بهترین مارک شارژر همراه:

اگر بخواهیم به شما تنها یک برند خاص را به عنوان بهترین مارک پاور بانک به شما معرفی کنیم، شاید در حق سایر برند‌های باکیفیت موجود در بازار هم کمی کم لطفی کرده باشیم و از آنجایی که سایت بس مارک یک رسانه علمی و آموزشی است و نه تبلیغاتی در ادامه لیستی از بهترین برندهای شارژر همراه را به شما معرفی می‌کنیم.

  • شارژر همراه ای دیتا
  • شارژر همراه انرجایزر
  • شارژر همراه شیائومی
  • شارژر همراه انکر
  • شارژر همراه کوئین
  • شارژر همراه باسئوس
  • شارژر همراه روموس
  • شارژر همراه سیلیکون پاور
  • شارژر همراه سامسونگ
  • شارژر همراه ریمکس

نکات مهم هنگام خرید پاور بانک:

  1. قیمت پاور بانک: قیمت نقش مهمی در انتخاب دارد. همیشه از خرید پاور بانک‌های ظرفیت پایین و ارزان قیمت خودداری کنید. هر چه ظرفیت پاور بانک بالاتر می‌رود، کیفیت آن بیشتر شده و قیمت آن هم افزایش پیدا می‌کند. بنابراین باید بی خیال خرید پاور بانک‌های ارزان قیمت شوید.
  2. نوع پاور بانک: پاور بانک دستگاه‌های مختلف با یکدیگر متفاوت است. به عنوان مثال: از یک پاور بانک مخصوص تلفن همراه و تبلت نمی‌توان برای شارژ کردن لپ‌تاپ استفاده کرد و برعکس، پس همیشه متناسب با وسیله خود برای آن پاور بانک خریداری کنید. اگر قصد دارید مدت چند روز را در بیرون از شهر و در دل طبیعت سپری کنید، پیشنهاد می‌کنم حتما پاور بانک خورشیدی یا همان سولار را خریداری نمایید.
  3. تعداد پورت خروجی: هر چه پاور بانک شما تعداد پورت خروجی بیشتری داشته باشد دست شما برای شارژ کردن وسایل مختلف بازتر است. در واقع شما می‌توانید دستگاه مورد نظر خود را دقیقا با ولتاژ و آمپر مخصوص خود شارژ نمایید. همین امر سبب می‌شود تا طول عمر دستگاه و باتری آن افزایش پیدا کند. یکی از دلایل خراب شدن باتری تلفن همراه همین شارژ نمودن آن با ولتاژ نامناسب است.
  4. ظرفیت پاور بانک: ظرفیت پاور بانک شما بر حسب میلی آمپر مشخص می‌شود. به سراغ خرید مدل‌هایی بروید که ظرفیت باتری آن‌ها بیشتر است. با یک باتری ظرفیت بالا چند سری می‌توانید تلفن همراه خود را فول شارژ کنید. البته به این نکته هم توجه داشته باشید که با بالا رفتن ظرفیت دستگاه قیمت آن‌ها هم افزایش پیدا می‌کند. برخی مواقع ظرفیت باتری پاور بانک به حدی کم است که توان شارژ کردن گوشی به صورت کامل را ندارد.
  5. قابلیت قطع خودکار: یکی از موارد عمده خرابی دستگاه عدم قطع خودکار بعد از شارژ شدن دستگاه است. در واقع اگر بعد از اتمام شارژ باتری دستگاه برق را قطع نکند به باتری و دستگاه آسیب جدی وارد می‌شود. پس یکی از ویژگی‌های خوب یک پاور بانک قابلیت قطع خودکار می‌باشد. در موارد خاص قطع نشدن شارژ می‌تواند منجر به منفجر شدن پاور بانک شود.
  6. برند پاور بانک: همیشه به سراغ برندهای مطرح و شناخته شده بروید. این محصولات معمولا از کیفیت بالایی برخوردار هستند. تجربه ثابت کرده تا زمانی که یک برند شناخته شده وجود دارد، نباید به سراغ برندهای ناشناخته بازار بازار بروید. زیرا این محصولات در بازار امتحان خود را پس داده‌اند. امتحان کردن یک برند جدید و ناشناخته چیزی جز ضرر و زیان برای شما نخواهد داشت.
  7. نشانگر وضعیت: معمولا یکی از بهترین آپشن‌های پاور بانک داشتن چراغ نشانگر وضعیت شارژ است. با این آپشن شما فقط زمانی دستگاه خود را شارژ می‌کنید که شارژ آن رو به اتمام باشد. این کار باعث افزایش طول عمر دستگاه می‌شود. همچنین شما قبل از سفر از وضعیت شارژ پاور بانک خود اطلاع کسب می‌کنید و ناخواسته با شارژ نبودن دستگاه مواجه نمی‌شوید.
  8. ایمنی دستگاه: یکی از مواردی که باعث منفجر شدن پاور بانک شما می‌شود وجود اتصال کوتاه در دستگاه است. اگر دستگاه شما دارای سیستم قطع خودکار موقع اتصال کوتاه نباشد. در صورت وقوع اتصالی در پاور بانک باید منتظر انفجار در دستگاه خود باشید. پس حتما دستگاه‌های استاندارد را خریداری کنید زیرا از امنیت بالایی برخوردار هستند.

روش نگهداری از پاور بانک:

  • همیشه تا زمان کامل شدن باتری دستگاه آن را شارژ نکنید، این کار سبب کاهش طول عمر باتری پاور بانک می‌شود.
  • دستگاه را در محل گرم یا مقابل نور خورشید قرار ندهید، زیرا باتری‌های دستگاه دچار آسیب دیدگی می‌شوند.
  • توجه داشته باشید اگر دستگاه شما دارای تعدادی زیادی پورت خروجی هم باشد، اما دلیل بر این نیست که چند وسیله را با هم با آن شارژ کنید. البته توان دستگاه هم روی این موضوع اهمیت دارد.
  • اگر پاور بانک شما دارای سیستم قطع خودکار نیست، مواظب باشید که دستگاه مدت زیادی در شارژ نماند. زیرا مدت بیشتر شارژ باعث منفجر شدن پاور بانک می شود.

با توجه به نکاتی که گفته شد، می توانید شارژر همراه مورد نظرتان را خریداری نمایید. ما برای سهولت کار شما، لیستی از بهترین برند‌های پاور بانک جدید، ارزان، محبوب و پرفروش را برای شما جمع آوری کرده ایم. با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم، اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت کنید.

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید شارژر همراه در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *