نکات مهم هنگام خرید دوربین دیجیتال کانن به همراه معرفی بهترین مدل های دوربین دیجیتال کانن.

یکی از بهترین و لذت بخش ترین کارهای دنیا عکاسی و فیلم برداری است. هر یک از این شاخه ها نیاز به تخصص و مهارت خاصی دارد. برای ثبت تصاویر و خاطرات خود شما نیاز به یک دستگاه تصویر برداری دارید، دوربین های دیجیتال انواع مختلفی دارند ما در این مطلب قصد داریم به معرفی کامل دوربین دیجیتال کانن بپردازیم.

دوربین دیجیتال کانن بدون شک یکی از بهترین برند های حال حاضر در جهان می باشد، این دستگاه به شما امکان عکسبرداری و فیلمبرداری با کیفیت و وضوح بالا را می دهد. محصولات این شرکت معمولا دارای قدرت زوم خیلی بالا هستند و معمولا می توان هودی های حرفه ای روی آن ها نصب کرد و از عکسبرداری و فیلمبرداری حرفه ای لذت برد.

اگر از یک عکاس یا فیلم بردار حرفه ای در مورد خرید دوربین دیجیتال راهنمایی بخواهید، بدون شک اولین گزینه ای را که به شما معرفی می کند، دوربین دیجیتال کانن می باشد.

در صورتی که شما هم قصد خرید دوربین دیجیتال کانن را دارید، اما با توجه به تنوع زیاد مدل ها در انتخاب با مشکل مواجه شده اید اصلا نگران نباشید، ما در این مطلب شما را با انواع دوربین دیجیتال کانن و نکات مهمی که هنگام خرید دوربین کانن باید به آن ها توجه داشته باشید، آشنا خواهیم کرد.

تاریخچه دوربین کانن:

کانن به زبان ژاپنی キヤノン株式会社 یک کمپانی الکترونیکی چند ملیتی است، این شرکن در سال ۱۹۳۴ فعالیت خود را در زمینه تولید دوربین های فیلمبرداری و عکسبرداری حرفه ای و لوازم جانبی آن شروع کرد. این شرکت همچنین محصولاتی نظیر انواع چاپگر و پرینتر نیز تولید می کند. دفتر مرکزی شرکت کانن در توکیو ژاپن است.

دوربین فیلمبرداری و عکسبرداری دیجیتال چیست:

در واقع یک دستگاه الکترونیکی می باشد، این دستگاه بر خلاف سری های قبلی خود که عکس و فیلم های گرفته شده را بر روی فیلم های VHS ذخیره می کردند، دارای سنسورهای حساس به نور می باشد، این سنسور ها تصاویر ثبت شده به وسیله لنز دوربین را پردازش کرده و به حافظه دوربین ارسال می کند.

مزایای استفاده از دوربین دیجیتال کانن:

  • هزینه: همان طور که در قسمت بالا توضیح داده شد دوربین های قدیمی برای عکاسی و فیلم برداری نیاز به فیلم مخصوص داشتند که برای هر بار فیلمبرداری و عکس برداری می بایست خریداری می شد، که هزینه اضافی ایجاد می کرد. دوربین های دیجیتال نیاز به فیلم ندارند درنتیجه باعث کاهش هزینه می شوند.
  • مخابره: اگر نگاهی به‌گذشته بیاندازید برای پخش فیلم می بایست زمان زیادی را صرف عقب و جلو بردن فیلم می کردید، اما سرعت مخابره اطلاعات در دوربین های دیجیتالی بسیار بالا است و شما می توانید خیلی سریع فیلم را کپی یا پخش نمایبد.
  • امکان خطای کمتر: در مدل های قدیمی دوربین عکاسی عکس گرفته شده تا زمان چاپ شدن قابل مشاهده نبود، اما در دوربین های دیجیتال بلافاصله می توان تصاویر گرفته شده را مشاهده نمود.
  • ماندگاری بالا: گذشت زمان و رطوبت هوا باعث از بین رفتن کل یا قسمتی از اطلاعات روی نوار VHS می شد اما در مدل های دیجیتال می توان فیلم ها را به مدت خیلی طولانی بر روی حافظه نگهداری نمود.
  • کاهش هزینه چاپ و نگهداری بهتر: شما می توانید به جای چاپ عکس های گرفته شده و قرار دادن در آلبوم عکس های گرفته شده را دسته بندی کرد و یا با آن ها آلبوم عکس دیجیتال ساخت.
  • مدت زمان استفاده: از نظر تعداد عکس با توجه به کارت حافظه محدودیتی وجود ندارد همچنین مدت زمان فیلم برداری هم با توجه به نوع حافظه شما متغیر است و شما می توانید نعداد عکس و فیلم بیشتری با آن ها تهیه کنید.

نکات مهم و کاربردی هنگام خرید دوربین دیجیتال کانن:

  • قیمت دوربین: قیمت نقش مهمی در انتخاب شما ایفا می کند. ابتدا مشخص کنید برای خرید دوربین چه میزان قرار است هزینه کنید. زمانی که میزان بودجه مشخص شد خود به خود خیلی از مدل ها از دایره انتخاب شما خارج می شوند.
  • نوع دوربین: در مرحله بعدی نوع دوربین را با توجه به استفاده خود مشخص نمایید. اگر دوربین را برای عکاسی می خواهید، بهتر است دوربین عکاسی خریداری کنید و اگر دوربین را به منظور فیلمبرداری می خواهید بهتر است دوربین فیلم برداری بخرید. زیرا دوربین های تک کاره قدرت بیشتری نسبت به چند کاره دارند و تخصصی برای یک کار خاص ساخته شده اند. اگر برای استفاده خانگی می خواهید، بهتر است نوعی را انتخاب کنید که هم قابلیت فیلمبرداری و هم عکسبرداری داشته باشد.
  • کیفیت عکسبرداری: کیفیت عکس در تمامی دوربین های دنیا بر حسب مگاپیکسل سنجیده می شود. هرچه عدد مگاپیکسل بالاتر باشد، دوربین شما تصاویر را با کیفیت بالاتری ثبت می کند.
  • کیفیت فیلمبرداری: در دوربین های فیلمبرداری چند نوع کیفیت وجود دارد، کیفیت SD , کیفیت HD , کیفیت فول اچ دی و ۴K که به ترتیب کیفیت تصویربرداری در آن ها بیشتر می شود. هرچه کیفیت بالا تری بخواهید باید هزینه بیشتری بپردازید.
  • نوع باتری: به نوع باتری هم توجه داشته باشید بهترین نوع باتری لیتیوم یون می باشد. هرچه میزان میلی آمپر باتری بالاتر باشد قدرت نگهداری شارژ دوربین بیشتر است و دستگاه شما قادر به استفاده در مدت زمان بیشتری است.
  • کالاهای جانبی: معمولا به همراه دوربین خریداری شده یک سری وسایل وجود دارد، که می توان به کیف حمل دوربین، شارژر، کابل تصویر و در برخی مدل ها باتری اضافه نام برد دقت داشته باشید فروشنده این تجهیزات را به صورت جداگانه به شما نفروشند. همه این اجناس مربوط به دوربین هستند.
  • قدرت زوم: به قدرت بزرگنمایی دوربین هم توجه داشته باشید، قدرت بزرگنمایی دوربین یک عدد است که در کنار هودی یا همان لنز دوربین نوشته می شود کنار این عدد حرف لاتین X نوشته می شود هرچه این عدد بیشتر باشد دوربین قدرت زوم بیشتری دارد.
  • گارانتی: بیشتر برندهای معروف دوربین دارای گارانتی هستند. هیچ گاه شرکتی تا از کیفیت محصول خود اطمینان نداشته باشد، آن را ضمانت نمی کند، زیرا هزینه های زیادی برای شرکت به همراه دارد. پس داشتن ضمانت نامه می تواند دلیل بر کیفیت بالای محصول باشد.
  • فروشگاه معتبر: توجه داشته باشید که نمونه قلابی بیشتر مدل ها در بازار وجود دارد و کاملا شبیه نمونه اصلی هستند. تشخیص کالاهای اصل از فیک یا همان تقلبی فقط توسط افراد کار بلد و خبره صورت می گیرد اگر تجربه لازم از تشخیص جنس اصل از تقلبی را ندارید از فروشگاه معتبر خرید کنید. زیرا یک فروشگاه معتبر اعتبار چندین ساله خود را فدای سود بیشتر نمی کند. و در صورتی که متوجه این تخلف شوید می توانید از طریق قانون حق خود را مطالبه نمایید.

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید دوربین دیجیتال کانن در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *