نکات مهم و کاربردی هنگام خرید روروئک به همراه معرفی 21 مدل برتر.

بچه دار شدن یکی از لذت بخش‌ترین اتفاقاتی است که در طول زندگی هر پدر و مادری رخ می‌دهد.‌ مراحل رشد کودک خیلی سریع اتفاق می‌افتد، حتی بر طبق نظر کارشناسان از زمان تولد تا یک الی دو سالگی این رشد خیلی سریع اتفاق می‌افتد و از آن زمان به بعد رشد کودک آهسته‌تر خواهد شد. یکی از این مراحل مهم و اساسی در تکامل کودک دلبندتان راه افتادن اوست. وسایل کمک آموزشی زیادی در بازار موجود هستند از قبیل: روروئک ، واکر و… که به راه رفتن کودک کمک بسیار زیادی خواهند کرد.

از قدیم‌الایام روروئک مورد استفاده کودکان زیادی بوده است، منتهی شکل آنها با شکل امروزی روروئک تفاوت دارد. یکی از دغدغه‌های والدین این است که کودکشان مرحله‌ی راه رفتن به خوبی طی کند، چراکه هرگونه نقص و عیب و ایراد در راه رفتن فرزند دلبندتان، عوارض جبران ناپذیری در بزرگسالی برای او خواهد داشت.

ما در این‌ مطلب قصد داریم شما عزیزان را در خرید این وسیله کمک آموزشی باکیفیت همراهی کنیم. چون تنوع این محصول در بازار بسیار بالاست، انتخاب یک مدل باکیفیت و جذاب کاری سخت و دشوار خواهد بود، اما اگر این مطلب را بخوانید و با ما همراه باشید، نکات مهمی که هنگام خرید این وسیله لازم است بدانید را به شما می‌آموزیم.

تاریخچه استفاده از روروَک:

استفاده در روروَک تاریخچه‌ی نسبتا قدیمی دارد به گونه‌ای که در سال ۱۹۶۰ آمریکایی‌ها اولین بهر از این وسیله استفاده کردند و بعدها سایر کشور‌ها هم به ساخت این وسیله اقدام کردند.

ایرانی‌ها هم تقریبا از سال ۱۳۵۰ به بعد از روروک استفاده کردند اما بیشتر این وسیله‌ها از جنس چوبی بودند، حال آن که روروَک‌های امروزی بیشتر از جنس پلاستیک فشرده می‌باشند. به هر حال از قدیم الایام تا به امروز تولیدکنندگان به دنبال ساخت وسیله ای هستند که به راه افتادن کودک کمک شایانی نماید.

روروَک چیست؟

راه روَک نام اصلی کلمه‌ی روروک می‌باشد که بر اثر گذر زمان و برای راحتی بیشتر در به زبان آوردن، روروَک نامیده شده است. در فرهنگ لغت روروَک این گونه معنا شده است که چوبی است که در زیر آن دو غلطک وجود دارد و کودکان می‌توانند بالای آن را بگیرند تا به راحتی حرکت نمایند.

اما در تعریف امروزی تر روروک می‌توان گفت وسیله‌ای شبیه به صندلی است که کودک بر روی آن می‌نشیند و پاهای او به زمین برخورد می‌کند، وقتی کودک مطمئن می‌شود که به زمین نمی‌افتد، قدم‌هایش را بر روی زمین می‌گذارد و به جلو حرکت می‌کند، هر زمان هم که احساس خستگی کند بر روی صندلی می‌نشیند.

چرا از روروئک استفاده کنیم؟

روروک وسیله‌ای است که به خاطر داشتن شکل‌ها و طرح‌های جذاب و دوست داشتنی کودکان را به ایستادن و راه رفتن تشویق می‌کند. چون کودکان هنگام راه رفتن دست‌ها و پاهای خود را خیلی باز می‌کنند، تعادلشان به هم می‌خورد و باعث می‌شود مدام به زمین بیفتند، پس والدین باید مدام مراقب او باشند تا مبادا به جایی برخورد کند یا به زمین بخورد.

شما عزیزان می‌توانید با خرید روروک خیالتان از بابت ضربه ندیدن بدن کودکتان راحت باشد و بدانید که با هر قدمی که به جلو برمی‌دارد، ذوق برداشتن قدم‌های بیشتر با روروک در او افزایش می‌یابد. روروک‌ها به دلیل اینکه قسمت پایینی بزرگ و پهنی دارند باعث حفظ تعادل کودک خواهند شد. حتی برخی از مدل‌های موجود در بازار موزیکال هستند و وقتی کودک دکمه را می‌فشارد بسیار ذوق زده خواهد شد.

مزایای استفاده از روروک برای کودکان:

  • باعث رشد مهارت‌های حرکتی خواهد شد.
  • کمک به راه رفتن کودک.
  • تقویت حس لامسه، بینایی و شنوایی کودک.
  • کمک به حفظ تعادل در راه رفتن کودک.
  • هنگام استفاده از روروک خطراتی چون افتادن، لیزخوردن و… کودو را تهدید نخواهد کرد.
  • قابلیت حمل را دارد و هرجایی می‌توانید از آن استفاده کنید.

نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید روروئک باید به آنها توجه نمایید:

  • حتما هنگام خرید به قابلیت تنظیم ارتفاع روروک توجه نمایید، ارتفاع این وسیله باید به نحوی باشد که پای کودکتان کاملا به زمین برخورد کند، چون در غیر این صورت کودک یاد می‌گیرد که باید روی پنجه راه برود؛ در نتیجه این کار عوارض جبران ناپذیری برای سلامتی او در پی خواهد داشت.
  • سعی کنید روروک انتخابی شما سایز مناسب داشته باشد تا به راحتی بتوانید در صورت تمایل آن را حمل کنید. بدیهی است که اگر خیلی بزرگ باشد فضای زیادی را اشغال می‌کند و کودک نمی‌تواند آن را حرکت دهد، اگر هم کوچک باشد کودک در آن احساس راحتی و آزادی عمل نخواهد داشت.
  • سعی کنید مدلی را انتخاب کنید که در قسمتی که ممکن است به کودک ضربه وارد شود، دارای ضربه گیر باشد تا خطری او را تهدید نکند.
  • صندلی که کودک قرار است بر روی آن بنشیند، باید قابلیت تنظیم داشته باشد تا به راحتی بالا و پایین شود.
  • حتما به قابلیت شست‌و‌شو داشتن صندلی روروک دقت کنید. چون کودک در طول روز خیلی لباس‌ها و اطرافشان را کثیف می‌کنند، صندلی روروک هم از این قاعده مستثنی نیست و بارها کثیف می‌شود. شما عزیزان باید به جدا شدن و راحتی شست‌و‌شوی صندلی توجه داشته باشید.
  • به روان بودن چرخ روروک در قسمت زیرین آن توجه داشته باشید. کودک در اصل به وسیله‌ی چرخ‌ها حرکت می‌کند پس این چرخ‌ها باید حرکتی روان و نرم داشته باشند.
  • چرخ‌های روروک باید قفل داشته باشند تا در صورت تمایل والدین کودک حرکت نکند و در جای خود بایستد.
  • روروک مورد پسند شما باید از مواد باکیفیت و اصلی ساخته شده باشد، چون قرار است کودک در طول روز چند ساعتی را سرگرم راه رفتن با آن شود.
  • به سراغ مدل‌هایی بروید که دارای لوازم جانبی چون قسمت موزیکال، جغجغه، میز غذا و… هستند. چون هرکدام از این وسایل کودک را به راه رفتن ترغیب خواهد کرد.
  • به سراغ رنگ ها و مدل‌های شاد و جذاب بروید، تا او برای هر بار سوار شدن بر روی روروک ذوق زده شود.
  • قیمت روروک هم باید مدنظر قرار گیرد، عواملی چون جنس، کیفیت، وسایل جانبی و… بر روی قیمت روروک اثرگذار هستند. شما عزیزان باید باتوجه به بودجه و علاقه کودکتان نسبت به خرید مدلی باکیفیت و مقرون به صرفه اقدام نمایید.

با توجه به نکاتی که گفته شد؛ می توانید روروک مورد نظرتان را خریداری نمایید. ما برای سهولت کار شما، لیستی از ۱۳ نمونه روروک زیبا، ارزان، پرفروش و باکیفیت موجود در بازار را جمع آوری کرده ایم. با کلیک کردن روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم، می توانید اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت نمایید.

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید روروک در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *