نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید بازی آموزشی بلز باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

یکی از اسباب بازی‌های جذاب و مهیج برای کودک و نوجوان که بیشتر جنبه آموزشی دارد، اسباب بازی آموزشی بلز می‌باشد. پایه چوبی یا پلاستیکی با ماندگاری طولانی و کلیدهای چند رنگ پر جنب و جوش با علامت CC سبب می‌شود تا کودک شما همیشه برای بازی هیجان داشته باشد. کودک شما با یادگیری نواختن این اسباب بازی موزیکال می‌تواند به یکی از نوازندگان مبتدی موسیقی تبدیل شود. بازی آموزشی بلز مخصوص کودکان به صورت کامل و دقیق تنظیم شده به طوری که هر کلید در این اسباب‌بازی به نت‌های اختصاص داده شده به یک ساز واقعی مطابقت دارد و این امر باعث می‌شود تا کودک شما تجربه‌ای عالی از یادگیری موسیقی داشته باشد. بلز یک اسباب بازی آموزشی ایده آل برای پسران و دختران ۱ ساله تا ۱۸ ماهه و حتی پیش دبستانی است.

این وسیله از استانداردهای ایمنی اسباب بازی بین المللی ASTM تبعیت کرده و حتی از آن فراتر رفته و تضمین می کند که کیفیت بالایی دارد. بازی آموزشی بلز یک ایده محبوب برای هدیه اسباب بازی کودک، جشن تولدها و بهترین هدیه چوبی یا پلاستیکی موجود در بازار است. این وسیله معمولا بسته بندی زیبایی دارد و به شکل یک کارت قلبی بسته بندی می‌شود. شما می‌توانید جعبه هدیه را با سلیقه خودتان خریداری نمائید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که بازی آموزشی بلز را سفارش دهید، منتظر بمانید تا بدست شما برسد. متن دلخواه خود را روی جعبه آن بنویسید و آن را به کودک کوچک خود هدیه بدهید. این یک کار بدون دردسر است و قطعا مورد علاقه نوزاد و کودک شما خواهد بود. بازی آموزشی بلز به شکل ماهی کوچک با چکش های پلاستیکی بهترین گزینه برای کاهش خطر خفگی و ارائه یک صدای بهتر خواهد بود. بازی آموزشی بلز برای کودکان یک اسباب بازی موسیقی کلاسیک بدون بو، سرب و فتالات است. کیفیت تک تک این محصولات قبل از خروج از کارخانه بررسی می‌شود که دارای لبه‌های تیز و خطرناک نباشند، بنابراین بچه‌های شما در امان خواهند بود. بچه‌ها می توانند با این ساز اسباب بازی در داخل یا خارج از خانه بازی کنند به همین دلیل بازی سرگرم کننده اسباب بازی آموزشی بلز برای کودک شما بهترین گزینه است.

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که برای کودک خود قصد خرید بازی آموزشی بلز را دارید، اما با توجه به تنوع زیاد مدل‌ها و قیمت‌ها با خرید این وسیله ارزشمند به مشکل برخورده‌اید، اصلا نگران نباشید. ما در این مقاله شما را با انواع بازی آموزشی بلز آشنا کرده و به شما یک سری نکات مهم را که هنگام خرید بازی آموزشی بلز باید به آن‌ها توجه داشته باشید را آموزش می‌دهیم.

بازی‌آموزشی بلز چیست و چه کاربردی دارد؟

زیلوفون یا xylophone که در کشور ایران به آن بلز گفته می‌شود از یک قاب یا بدنه چوبی یا پلاستیکی ساخته می‌شود. روی این بدنه یا قاب تعدادی میله فلزی قرار داده می‌شود که هر یک از این میله‌ها طول‌های متفاوتی دارند. بنابراین گام‌های موسیقی متفاوتی تولید می‌کنند. هر چه میله بلندتر باشد، گام پایین‌تر است. این صداها معمولاً به ترتیب صعودی، یعنی از کم به بالا مرتب می شوند. در سمت چپ پایین ترین صداها وجود دارند و هر چه به سمت راست نزدیک می‌شویم صدا بلندتر و میله‌ها کوتاه تر می‌شوند. بلز برای تمرین موسیقی کودکان بسیار کاربردی است. برای تولید صدا دو عدد وسیله که سر آن‌ها به شکل دایره است وجود دارد که شما با ضربه زدن روی هر یک از میله‌ها می‌توانید یک نت موسیقی خاص را ایجاد کنید. به عنوان مثال، برای کودکان، می توانید تمام میله هایی را که برای آهنگ خاصی لازم نیست بردارید. این بازی بیشتر برای آموزش موسیقی کودکان مبتدیمورد استفاده قرار می‌گیرد زیرا کار با آن بسیار آسان است.

تایخچه استفاده از بازی آموزشی بلز:

منشا دقیق این ساز مشخص نیست. با این حال، آنچه مسلم می‌باشد این است که بلز ریشه در آسیا و آفریقا دارد. در قرن ۱۵تا ۱۶ میلادی سازهای کوبه ای از طریق جنگ های صلیبی به اروپا گسترش پیدا کردند. در ابتدا، اسباب بازی بلز در سیرک ها توسط نوازندگانی خاص نواخته می شد، اما بعداً این وسیله درون ارکستر ادغام شد. به عنوان مثال: آویز چوبی در آثار کارل ارف نقش مهمی دارد.

بازی آموزشی کودکان یا بلز از چه موادی ساخته می‌شود؟

بلزها از چوب ساخته می شوند. چوب انواع مختلفی دارد. اما قاعده ساخت به این صورت است: هر چه چوب بهتر باشد، صدای بهتری خواهد داشت. البته برخی از سازندگان نیز سازهای ارزان‌تری را ارائه می‌کنند که از مواد مصنوعی مانند پلاستیک ساخته می‌شوند، اما ویژگی‌های صدای آنها بسیار زیباتر از سازهای ساخته شده از چوب واقعی است. در صورتی که میله‌ها از فلز ساخته شده‌ باشند دیگر نمی‌توان آن را یک بلز دانست بلکه یک گلوکن اسپیل است. ساختار این دو ساز کوبه‌ای اساساً بسیار شبیه به هم است، شاید به همین علت به آن بلز گفته می‌شود. تنها تفاوتی که در این دو مدل دیده می‌شود اختلاف در اندازه می‌باشد. گلوکن‌ اشپیل بسیار کوچک‌تر است، نت‌ها بلندتر هستند و نسبت به بلز تا حدودی شیک‌تر به نظر می‌رسند. بلزها معمولا از چوب و پلاستیک ساخته می شوند. در اصل به سازهایی که از میله‌های مربوطه آن از جنس فلز ساخته شده اند گلوکن اسپیل گفته می‌شود.

انواع بازی‌آموزی بلز برای کودکان:

ما به طور کلی بین بلزهایی که دارای جعبه صدا و آنهایی که جعبه صدا ندارند تمایز قائل می شویم. در ادامه مشخصات و همچنین مزایا و معایب هر دو نسخه را با هم مورد بررسی قرار می‌دهیم.

بلز اسباب بازی دارای جعبه صدا

جعبه صوتی در واقع یک جعبه چوبی است که از بالا و پایین باز است و زیر میله ها قرار می‌گیرد. هنگامی که به میله ها ضربه وارد می‌شود، صدا به لطف جعبه صدا بسیار واضح و بلند می‌شود، زیرا چوب به گونه ای ساخته شده است که این ارتعاشات را به خوبی تقویت کند.

مزایای بلز دارای جعبه صدا:

  • صدای بهتر
  • حجم بالاتر
  • احساس کیفیت بالا

معایب بلز دارای جعبه صدا:

  • حجیم
  • سنگین
  • تا حدودی گران تر هستند.

بنابراین یک جعبه صدا می‌تواند ویژگی‌های صوتی بلز را بهبود بخشد. از سوی دیگر، ساز گرانتری بوده و حمل و نقل آن دشوارتر است، زیرا جعبه صدا آن را بسیار بزرگتر و سنگین تر می کند. اگر یک بلز کلاسیک را در نظر بگیرید بیش از ۶۰ سانتی متر عرض دارد، پس طبیعی است که جعبه صدای بزرگ و حجیم‌تری داشته باشد.

بلز اسباب بازی بدون جعبه صدا

در بلزهای بدون جعبه صدا، میله ها فقط به یک قاب چوبی و پلاستیکی متصل می شوند که به خوبی یک جعبه صوتی بزرگ نمی لرزد. این موضوع باعث می شود صدا کمتر بلند و صدادار باشد. از طرف دیگر، حمل و نقل چنین اسباب بازی بسیار ساده تر از مدل قبلی است. کودک شما به راحتی می تواند آن را حتی درون کیف خود قرار دهد. کیفیت این مدل به حدی پایدار است که میله‌ها در جایی که به آن تعلق دارند ثابت می‌‌شوند که این موضوع از لیز خوردن میله‌ها از روی چارچوب، حتی در صورت قرار دادن کیف در حالت کج جلوگیری می‌کند.

مزایای بلز بدون جعبه صدا:

  • حمل و نقل آسان تر
  • فضای زیادی را اشغال نمی کنند
  • قیمت پایین‌تری دارند

معایب بلز بدون جعبه صدا:

  • کیفیت صدای ضعیف تر
  • کیفیت اجرای نت کمتر احساس می‌شود

به دلیل خواص حمل و نقل بهبود یافته، بلزهای بدون جعبه صدای انعطاف پذیرتری دارند، همچنین شما می‌توانید آن‌ها را برای تمرین به بیرون از منزل ببرید. البته این کار با جعبه صدا هم امکان پذیر است اما سخت تر است و فضای بیشتری می طلبد.

کدام بازی آموزشی بلز برای یادگیری موسیقی کودکان مناسب‌تر است؟

اگر به دنبال ساز مبتدی برای کودک خود هستید، باید به طرحی که برای کودکان مناسب است توجه ویژه ای داشته باشید. خرید یک بلز ارکستری گران قیمت برای یک کودک کم سن و سال که تازه شروع به کار کرده و می‌خواهد وارد مرحله یادگیری موسیقی شود، منطقی به نظر نمی‌رسد. در عوض برای کودک شما یک بلز اسباب بازی کوچک (بسته به سن) در محدوده یک تا دو اکتاو بسیار مفیدتر است. همان طور که گفته شد برخی از مدل های بلز دارای میله‌های رنگارنگ هستند. این یک جنبه صرفاً تزئینی نیست، بلکه به بسیاری از مبتدیان کمک می کند تا قطعات را تمرین کنند. رنگ‌های زنگ‌ها می‌توانند کمک خوبی برای یادگیری یک قطعه جدید باشند. به عنوان مثال، می توانید یک نت خاص را با رنگ قرمز در دفتر نت مشخص کنید که روی ساز نیز قرمز است. همچنین مجموعه‌هایی در دسترس هستند که از یک بلز رنگارنگ و یک دفتر تمرین تشکیل شده‌اند که در آن رنگ‌های میله‌ها انتخاب می‌شوند. این امر یادگیری یادداشت ها را حتی برای کودکان کوچکتر و بازیگوش هم خیلی آسان می‌کند.

بهترین مارک بازی آموزشی بلز:

اگر بخواهیم تنها یک برند خاص را به عنوان بهترین مارک بازی آموزشی بلز به شما معرفی کنیم شاید مقداری در حق سایر برندهای باکیفیت بازار کم لطفی کرده باشیم. زیرا برندهای باکیفیت زیادی وجود دارند که در زمینه تولید این وسیله فعالیت دارند و معرفی یک برند خاص به عنوان بهترین مارک بلز بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد و از آنجایی که وب سایت بس مارک یک رسانه علمی و آموزشی است و نه تبلیغاتی در ادامه لیستی از بهترین برندهای بازی آموزشی بلز را به شما معرفی می‌کنیم.

  • بلز آموزشی هانگر
  • بلز آموزشی کروماتیک
  • بلز آموزشی هولا
  • بلز آموزشی خورشید
  • بلز آموزشی رها
  • بلز آموزشی سالار
  • بلز آموزشی وودن باکس
  • بلز آموزشی کاوانی

نکات مهم برای خرید بازی آموزشی بلز:

البته، همه اولویت‌های یکسانی ندارند که کدام ویژگی محصول برایشان مهم‌تر است. اما در ادامه مهمترین معیارهایی را که قبل از خرید بازی آموزشی بلز باید به آنها توجه داشته باشید را فهرست کرده ایم:

  1. قیمت بلز: قیمت عمدتاً به نوع و جنس آن بستگی دارد. مانند تمام آلات موسیقی، محدوده قیمت نسبتاً به سمت بالا باز است، زیرا بسیاری از مدل های خاص نیز وجود دارند که از چوب خاص ساخته شده اند. طبیعی است که چنین ابزار ویژه ای نسبت به مدل‌های ساخته شده از جنس پلاستیک قیمت گران‌تری هم داشته باشند. هرگز به سراغ خرید مدل‌های خیلی ارزان نروید، زیرا معمولا فاقد کیفیت لازم هستند و با خرید آن‌ها فقط پول خود را هدر می‌دهید. بلزهای ساده برای کودکان را می توان به صورت آنلاین با قیمت ۳۰ تا ۴۰ هزار تومان تهیه کرد. اگر برای یک کودک است و هنوز مطمئن نیستید که آیا او از بازی آموزشی بلز لذت می‌برد یا خیر و نمی خواهید در ابتدا پول زیادی برای خرید این وسیله پرداخت کنید، مطمئناً با مدلی در این رنج قیمت اشتباه نخواهید کرد.
  2. اندازه بلز: همانطور که در بالا توضیح داده شد، اندازه نقش مهمی در نوع اسباب بازی بلزی که خریداری می کنید دارد. البته قبل از هر چیز باید تشخیص دهید که چه ویژگی برای کودک شما در الویت قرار دارد. یک بلزمناسب برای کودکان با ۱۲ نت طبیعتاً به فضای بسیار کمتری نسبت به یک بلز بزرگ با بیش از ۳۰ میله نیاز دارد که قطعاً برای گروه های همراه مناسب است. بزرگترین نمونه بلز نمونه ارکستر است که باید تا حد امکان همه کاره باشد و به کیفیت صدای بالایی نیاز دارد. اگر می خواهید می‌توانید یک اسباب بازی بلز بزرگ برای نوازندگی و سرگرمی بخرید اما اگر فضای کمی در خانه دارید، باید یک مدل بدون جعبه صدا بخرید. چنین بلزهایی را به راحتی می‌توان حتی درون کیف مدرسه قرار داد و در زمانی که برای مدت طولانی‌تری مشغول بازی نیستید، آن را در زیر تخت نگهداری کنید.
  3. متریال یا موادی که از آن ساخته شده: بهتر است میله ها از جنس آلومینیوم و رزوناتورها یا قاب ها از چوب ساخته شوند. انواع مختلفی از چوب برای ساخت این دستگاه مورد استفاده قرار می گیرد، به عنوان مثال: چوب درخت افرا برای قاب و بدنه طنین انداز و چوب رز هم می‌تواند به جای آلومینیوم برای ساخت میله‌ها مورد استفاده قرار بگیرد. جنس سرهای کوبنده نیز برای صدا مهم است. با سرهای نرم، مانند آنهایی که از پشم ساخته شده اند، صدا تا حدودی کسل کننده و آرام می‌باشد. دقیقا برعکس مدل‌هایی که با پتک‌های چوبی و پلاستیکی ارائه می شود که صدای آنها بسیار سخت و نسبتا بلند است، به طوری که بسیاری آن را ناخوشایند می دانند. یک نمونه میانی خوب، پتک‌هایی با سرهای نمدی هستند که در مقایسه با نمونه‌های قبلی صدای آرام‌بخش‌تری تولید می‌کنند.
  4. رنگ محصول: در بلزهای بزرگ برای بزرگسالان، میله ها و بدنه ساز به رنگ چوب طبیعی است. در این مدل‌ها رنگ بدنه ساز معمولا روشن می‌باشد در حالی که میله‌های آن معمولا قهوه ای مایل به قرمز تیره هستند. همیشه هنگام خرید بلز برای کودکان به رنگ آن توجه ویژه‌ای داشته باشید. در بسیاری از مدل‌های کوچک‌تر مناسب برای کودکان، میله‌ها به رنگ‌های رنگین‌ کمان رنگ‌آمیزی شده‌اند، به‌ طوری‌ که مبتدیان کوچک راحت‌تر ترتیب نت‌های یک آهنگ را به خاطر می‌آورند. علاوه بر این، نت های خاصی را می توان به رنگ های مربوطه در بلز پیوند داد و یادگیری خواندن موسیقی را آسان کرد. اگر یک بلز رنگارنگ و یک دفترچه تمرین کودکانه خریداری می کنید که در آن رنگ میله ها انتخاب شده است، حتماً بررسی کنید که رنگ های کتاب با رنگ های بلز مطابقت داشته باشند در غیر این صورت سردرگمی زیادی ایجاد خواهندکرد.
  5. تجهیزات جانبی: یکی دیگر از مهم‌ترین معیارهای مهمی که هنگام خرید بلز باید به آن توجه داشته باشید، لوازم جانبی همراه ساز است. اکثر مدل ها با یک یا دو چکش عرضه می شوند. با این حال، برای تغییر صدا، می توانید پتک‌های اضافی ساخته شده از مواد دیگر را نیز خریداری نمائید. گاهی اوقات درون بسته بندی یک کیف یا پوشش برای ساز نیز گنجانده می شود که در آینده برای نگهداری بلز بسیار مفید است. زیرا پیدا کردن پوشش دقیق به تنهایی می تواند یکی از دغدغه‌های مهم شما هنگام خرید بلز باشد.. روکش‌ها یا کیسه‌های باکیفیت برای بلزها نیز نشان دهنده یک عامل هزینه نه چندان ناچیز است که اگر قبلاً به طور خودکار در محدوده تحویل گنجانده شده باشند، می‌توان از خرید دوباره آن‌ها اجتناب کرد.
  6. برند محصول: همیشه برندهای معروف و شناخته شده بازار را خریداری کنید. این محصولات معمولا از قبل تست شده و کیفیت خود را پس داده‌اند. تجربه هم ثابت کرده تا زمانی که یک برند معروف و شناخته شده وجود دارد نباید به سراغ برندهای نا شناخته بازار بروید. زیرا از کیفیت لازم برخوردار نیستند و با خرید این محصولات وقت و هزینه خود را هدر می‌دهید.

با توجه به نکاتی که گفته شد، می‌توانید بازی آموزشی بلز مورد نظر خود را خریداری نمایید. ما برای سهولت کار شما، لیستی از بهترین نمونه‌های بازی آموزشی بلز ارزان، باکیفیت و پرفروش موجود در بازار را جمع آوری کرده ایم. با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم، اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت کنید.

بازی آموزشی بلز مدل 174482

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

بازی آموزشی هولا طرح بلز مدل تیوای 909

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

بازی آموزشی بلز مدل Vocal Piano 11-3

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

بازی آموزشی بلز مدل رها کد A

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

بازی آموزشی بلز مدل 2 اکتاو

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

بازی آموزشی بلز هانگر کد 8025

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

بازی آموزشی بلز مدل موشکی کدMX017

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

بازی آموزشی مدل بلز کد GT-120

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

بازی آموزشی بلز هانگر مدل پیانو

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

بازی آموزشی بلز مدل بلز رها 2 اکتاو

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

بازی آموزشی هولا طرح بلز توپ و چکش کد 00856

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

بازی آموزشی بلز طرح قطار مدل 3744

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

بازی آموزشی بلز مدل 2اکتاو

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

بازی آموزشی بلز هولا مدل طبل دار

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

بازی آموزشی بلز مدل 2 اکتاو

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

بازی آموزشی بلز مدل کاوانی

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

بازی آموزشی بلز مدل بلز رها 2 اکتاو

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

بازی آموزشی بلز هانگر مدل vocal piano کد he_8011

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

بازی آموزشی بلز رها کد 13

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

بازی آموزشی بلز مدل فروزنده کد 1

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

بازی آموزشی بلز کد 83808

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

بازی آموزشی بلز مدل وودن باکس

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

بازی آموزشی بلز سالار کد 1386

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

بازی آموزشی بلز طرح هواپیما مدل 688-50

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

بازی آموزشی بلز سالار مدل BS16

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

بازی آموزشی  بلز کروماتیک مدل z11-ch

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

بازی آموزشی بلز مدل Vocal Piano 11-2

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

بازی آموزشی بلز مدل حرفه ای

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

بازی آموزشی بلز مدل کروماتیک کد 23

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

بازی آموزشی بلز مدل بلز رها 2 اکتاو

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید بازی آموزشی بلز در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان ‌بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *