نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید بالش شیردهی باید به آن ها توجه داشته باشید.

اصلی‌ترین و مهم‌ترین غذا برای هر شیرخواری تا سن ۶ ماهگی شیر مادر است. شیر‌مادر به دلیل داشتن املاح و مواد مغذی مهم برای بدن کودکان، از خاصیت بسیار بالایی برخوردار خواهد بود. می‌توان گفت بعد از به دنیا آمدن کودک؛ آغوزی که برای اولین بار از سینه‌ی مادر خارج می‌شود و کودک میل می‌کند، در آینده او در برابر انواع بیماری‌ها در امان است. پس مادران عزیز هیچگاه کودک شیرخوار خود را از این نعمت خدادادی محروم نکنید. شیر دادن به بچه‌ها قلق خاصی دارد و معمولا مادرانی که شکم اول هستند، تجربه‌ی کافی برای شیر دادن به نوزاد را ندارند. امروزه برای کمک به این دسته از مادران و ارتباط عاطفی بیشتر مادر و فرزند وسیله‌ای با عنوان بالش شیردهی وارد بازار شده است.

این ابزار کارآمد به دلیل راحتی که برای مادر و فرزند ایجاد کند، معمولا جزو اولین انتخاب‌های مادران هنگام خرید سیسمونی خواهد بود. البته فراموش نکنید که مادران شکم اول فقط به سراغ خرید این وسیله کارآمد نمی‌روند، بلکه مامان‌هایی که بچه‌ی دوم یا سومشان را هم به دنیا آورده‌اند، از خرید این بالش غافل نمی‌شوند. علت این امر استفاده‌ی قبلی این مادران از بالش شیردهی خواهد بود. طراحی این بالش‌ها به گونه‌ای است که مادر و فرزند در بهترین وضعیت قرار می‌گیرند و سینه به خوبی در دهان کودک قرار می‌گیرد، همچنین مادر در آینده دچار مشکلات درد در ستون فقرات نخواهد شد.

با توجه به این مقدمه‌ی کوتاه احتمالا شما مادران گرامی به جمع طرفداران خرید بالش شیر دهی پیوستید تا رابطه‌ی بین خود و کودکتان را تقویت نمایید. مکانیسم بدن‌ بچه‌ها به گونه‌ای است که اگر هنگام شیر خوردن وضعیت نامناسبی داشته باشند و یا اینکه به دلیل نحوه‌ی قرارگیری نامناسب، پستان به خوبی در دهانشان قرار نگیرند، از شیر خوردن سر باز می‌زنند و ممکن است برای همیشه از نعمت شیر مادر محروم شوند. ما در این مطلب قصد داریم شما مادران گرامی را در خرید یک بالش شیر دهی باکیفیت راهنمایی کنیم، تا بتوانید انتخابی درست و مقرون به صرفه داشته باشید. پس برای آگاهی از این نکات، در ادامه ما را همراهی کنید.

منظور از بالش شیردهی چیست؟

بالش شیردهی در واقع وسیله‌ای است که به کمک آن مادر و نوزاد می‌توانند در بهترین وضعیت ممکن قرار گیرند و شیردهی به عالی‌ترین شکل ممکن انجام شود. این بالش با طراحی ویژه‌ای که دارد باعث می‌شود نوزاد در قسمت خاصی از آن که عمیق‌تر از سایر قسمت‌ها می‌باشد، قرار گیرد و به این ترتیب به راحتی بتواند از سینه‌ی مادرش تغذیه شود. به علاوه اینکه اغلب مادرانی که از بالشت شیر دهی استفاده نمی‌کنند، دچار مشکلاتی از قبیل گردن درد، کمردرد و… خواهند شد که در نتیجه‌ی عدم رعایت اصول شیردهی می‌باشد. اما اگر از بالش شیردهی استفاده شود، کمر و گردن مادر تحت فشار نخواهد بود و در حالت نشسته و کمر ایستاده به آسانی می‌تواند به فرزندش شیره‌ی جانش را بدهد.

آیا فقط برای نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می‌کنند، باید بالش شیردهی خریداری کرد؟

این سوال ممکن است برای بسیاری از مادران پیش آید، چون گاهی اوقات مادر به دلیل به وجود آمدن یکسری شرایط خاص نمی‌تواند فرزندش را از طریق شیر خودش تغذیه کند و مجبور است که به سراغ شیر خشک برود. به هر حال و در هر دو صورت، مادر و کودک می‌توانند از بالشت شیردهی بهره ببرند. چون به هر حال کار اصلی بالش این است که کودک و مادر در بهترین وضعیت قرار بگیرند، حال چه کودک از شیر مادر تغذیه شود و چه از شیشه، شیر نوش جان کند.

مزیت دیگری که بالش شیردهی دارد این است که وقتی کودک از شیر گرفته می‌شود، می‌توان مجدد از آن بهره برد. آن هم به این صورت که بالش در زیر سر او قرار می‌گیرد و خواب آرامی را تجربه خواهد کرد، چراکه ساختار آن متناسب با آناتومی بدن کودکان می‌باشد.

مزیت‌های استفاده از بالش شیردهی:

  • راحتی هرچه بیشتر مادر و نوزاد
  • آزاد بودن دستان مادر در حین شیر دادن به کودک
  • قابلیت استفاده‌ی مجدد از آن، همانطور که در بالا گفته شد.
  • سینه‌ی مادر به راحتی در دهان نوزاد قرار خواهد گرفت.
  • اگر زایمان مادر به صورت سزارین بوده باشد، هنگام استفاده از بالش شیردهی، فشاری به زخم‌ها وارد نخواهد شد.
  • مشکل شایع در کودکان تازه متولد شده، ریفلاکس معده در آنها می‌باشد. اما در صورت استفاده از این بالش، نوزاد دچار این مشکل نمی‌شود.
  • وقتی که کودک قرار است نشستن را بیاموزد، با قرار دادن بالش در پشت کمر او و نشستن او در قسمت عمیق بالش، این مهارت را خیلی سریعتر خواهد آموخت.
  • محافظت از قسمت کمر، ستون فقرات، گردن و… مادر و نوزاد

نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید بالش شیردهی باید به آنها توجه نمود:

  • اولین شرط توجه به قیمت آن است. عوامل مختلفی چون جنس، کیفیت، مدل و… بر روی قیمت این وسیله اثرگذار هستند. شما عزیزان باید با توجه به بودجه و سلیقه‌ی خود نسبت به خرید مدل خاصی اقدام کنید.
  • حتما به ابعاد و وزن بالش توجه کافی را داشته باشید این بالش باید به گونه‌ای باشد که تحمل وزن کودکتان را داشته باشد و گرنه فرزندتان احساس راحتی نخواهد داشت. به علاوه سایز قسمت گردن بالش باید کاملا متناسب با سایز سر و گردن نوزادان باشد.
  • حتما به سراغ خرید بالش شیردهی بروید که جنس ان کاملا نرم و راحت باشد. در ضمن در ساخت این بالشت‌ها نباید از هیچ‌گونه مواد حساسیت‌ زا و آلرژی آور استفاده شده باشد. چون پوست سر و گردن کودکان بسیار حساس است.
  • برخی از مدل‌های بالش شیردهی دارای بند قابل تنظیم هستند، که در این صورت وضعیت مناسب برای شیردهی را خیلی سریع پیدا خواهید کرد و بعد از آن می‌توانید بندها را کاملا سفت و محکم نمایید.
  • شیر مادر به گونه‌ای است که وقتی نوزاد چند باری در حال مکیدن سینه می‌باشد. وقتی آن را رها می‌کند شیر سرازیر می‌شود و بر روی لباس نوزاد و یا بالش او خواهد ریخت. پس در این شرایط باید به دنبال خرید بالشی باشید که از قابلیت شست و شوی آسان و راحت برخوردار باشد تا هر زمان کثیف شد، شستن آن بدون دردسر انجام شود.

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید بالش شیر دهی در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *