نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید بالش طبی باید به آن ها توجه داشته باشید.

یکی از مهم‌ترین وسایلی که در هر اتاق خوابی می‌توان پیدا کرد، بالش است. اگر شما یک بالش باکیفیت نداشته باشید، دچار مشکلاتی مانند، دیسک کمر و دیسک گردن خواهید شد. در بهترین حالت ممکن شما دچار گردن درد و کمر درد شدید می‌شوید. اما واقعا چاره کار چیست؟ پاسخ خیلی ساده است، استفاده از یک بالش استاندارد مانند بالش طبی که به همین منظور ساخته می شود. بالش‌های طبی مطابق با آخرین استانداردهای روز دنیا تولید، می‌شوند به طوری که خیلی از پزشکان به بیماران خود این بالش را توصیه می‌کنند.

اما آیا واقعا بالش طبی فقط مختص به کسانی است که از ناحیه گردن و کمر دچار آسیب دیدگی شده‌اند؟ البته بهترین گزینه ممکن برای جلوگیری از پیشرفت بیماری استفاده از بالش‌های طبی است. اما همان طور که می‌دانید، همیشه پیشگیری بهتر از درمان است. پس همیشه قبل از اینکه کمر و گردن شما دچار آسیب دیدگی شود، بهتر است از بالش طبی استاندارد استفاده کنید. خیلی از افراد زمانی که کمر یا گردن آن‌ها دچار آسیب دیدگی می‌شود تازه به فکر خرید بالش طبی می‌افتند که این کار اشتباهی است. همیشه قبل از وقوع این حادثه باید جلوی آن را بگیرید.

ممکن است، شما جزو آن دسته از افرادی باشید که به فکر سلامتی خود و خانواده هستید و تصمیم به خرید بالش طبی گرفته باشید، ممکن است به بازار مراجعه کرده باشید و با انبوهی از مدل‌ها و قیمت‌ها مواجه شده باشید. شاید یکی از دلایلی که این مطلب را جستجو و مطالعه می کنید، نیز همین موضوع باشد. نگران نباشید، جای خوبی را برای پیدا کردن نکات مهم هنگام خرید بالش طبی انتخاب کرده‌اید. در ادامه شما را با انواع بالش طبی آشنا کرده و به شما لیستی از بهترین نمونه‌های بالش طبی را معرفی می کنیم.

بالش طبی چیست؟

بالش طبی وسیله‌ای است بسیار شبیه به بالش‌های قدیمی با این تفاوت که بالش‌های قدیمی یا خیلی سفت بود که سر درون آن فرو نمی‌رفت یا خیلی نرم بود که سر داخل آن‌ها می افتاد که متاسفانه توانایی کنترل وزن سر را نداشت و شما بعد از بیدار شدن از خواب دچار سر درد، گردن درد و کمر درد می‌شدید، اما بالش طبی به دلیل استفاده از فوم هوشمند قادر است به خوبی وزن سر شما را کنترل و زاویه آن را حفظ کند. در نتیجه شما خواب راحتی را تجربه خواهید کرد.

انواع بالش طبی:

  • بالش طبی زانو درد: اشخاصی که از زانو درد رنج می‌برند، هنگام خوابیدن روی شانه دچار سایش در زانو می‌شوند، این سایش باعث احساس زانو درد شدید بعد از بیدار شدن از خواب می شود. بالش زانو درد را هنگام خواب بین دو زانو قرار می‌دهید و از سایش زانو جلوگیری می کند.
  • بالش طبی بارداری: بارداری دوره سختی در زندگی خانم‌ها محسوب می‌شود. خانم‌های باردار هر چه به ماه‌های آخر نزدیک می‌شوند، شکم آن‌ها وزن بیشتری به مهره‌های کمر آن‌ها وارد می کند، بالش بارداری می‌تواند فشار شکم به مهره‌های کمر را خنثی کند.
  • بالش طبی مخصوص نشستن: در واقع یکی از عمده مشکلاتی که افرادی که دارای کمردرد شدید با آن مواجه هستند، نشستن روی زمین سفت است. این بالش‌ها به شکل گرد هستند که قبل از نشستن می‌توانید آن را زیر خود قرار دهید و مقدار قابل توجهی از درد کمر خود را کاهش دهید. این بالش ها در دو نوع بادی و فوم‌دار موجود هستند.
  • بالش طبی نازک: کسانی که از بیماری واریس رنج می‌برند، نیاز به بالشی دارند که پاهای آن‌ها را مقداری بالاتر از بدن آن‌ها قرار دهد. این بالش‌ها بسیار نرم و نازک هستند به همین علن به آن‌ها بالش نازک گفته می شود.
  • بالش طبی مخصوص کمردرد: کسانی که مشکل در ناحیه پایین مهره‌های کمر دارند باید از این نوع بالش استفاده کنند. زیرا به مقدار قابل قبولی درد در ناحیه مهره‌های پایین کمر را کاهش می دهد.
  • بالش ضد تنگی نفس: اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که مدام خر‌پوف می‌کنند و مجبور هستید کل شب را به یک شانه بخوابید و یا به بینی شما یک لوله تنفسی متصل باشد بسیار مناسب هستند.
  • بالش ضد گردن درد: همان طور که می‌دانید بالش‌هایی که خیلی نرم یا خیلی سفت هستند عامل اصلی گردن درد می‌باشند. بنابراین شما نیاز به بالشی دارید که در هر شرایطی، پهلو، طاق‌باز، رو به شکم و خوابیده روی کمر فاصله مناسب را حفظ کرده و نه خیلی سفت و نه خیلی نرم باشد.
  • بالش طبی بغلی: اگر دقت کرده‌ باشید، افرادی که موقع خواب بالش بغل می‌کنند، نسبت به سایر افراد کمتر احساس درد در ناحیه کمر و گردن می‌شوند. این بالش مناسب افرادی است که علاقه زیادی به خوابیدن با بالش در بغل را دارند.

بهترین مارک بالش‌های طبی:

شاید اگر بخواهیم تنها یک برند خاص از بالش طبی را به شما معرفی کنیم. کمی در حق برند‌های دیگر بی انصافی کرده باشیم. بنابراین به شما بهترین برندهای تولید کنند بالش طبی در جهان را معرفی می کنیم.

  • ای رست
  • وندینو
  • زیکلاس مود
  • هوشمند
  • ورنا
  • امسیگ

نکات مهمی که هنگام خرید بالش طبی باید به آن توجه داشته باشید:

  • قیمت بالش: قیمت اولین موضوعی است که هنگام خرید بالش باید به آن توجه داشته باشید، قیمت باش است. قیمت نقش مهمی در انتخاب شما دارد، اگر میزان بودجه را انتخاب کنید، خود به خود مدل‌هایی که در محدوده قیمتی شما قرار ندارند، از انتخاب شما حذف می شوند.
  • نوع بالش: بالش طبی انواع مختلفی دارد به طور کلی برای مهار کردن درد در هر نقطه از بدن شما که مربوط به استفاده ناصحیح از بالش است، یک بالش خاص طرحی شده‌ که تا حد قابل قبولی می‌تواند جلوی آسیب بیشتر به ان قسمت خاص را بگیرد و درد در آن ناحیه را کاهش دهد. در قسمت ابتدای مطلب انواع بالش طبی به صورت کامل توضیح داده شد که می‌توانید ان را مطالعه کنید.
  • سایز بالش: اندازه بالش شامل ارتفاع تا زمین و طول آن می‌باشد. ارتفاع بالش باید به گونه‌ای باشد که زمانی که به پلو می‌خوابید، زاویه سر با شانه شما کاملا تراز باشد. یعنی نه خیلی بالاتر و نه خیلی پایین تر باشد. همچنین اگر در خواب زیاد غلط خورده و جابه‌جا می‌شوید بهتر است بالش‌هایی را انتخاب کنید که طول بیشتری دارند.
  • مدل خوابیدن : اگر بیشتر به پهلو می‌خوابید بهتر‌ است، بالش های بلند را انتخاب کنید تا بتوانند فاصله بین شانه و گردن را پر کنند. اگر بیشتر رو به شکم می‌خوابید، بهتر ایت بالش نرم و کم ارتفاع انتخاب کنید و در نهایت اگر بیشتر رو به پشت می‌خوابید، بهتر است بالش شما ارتفاع متوسطی داشته باشد زیرا خوابیدن رو به پشت خود به خود شکل سر و گردن در فاصله طبیعی را حفظ می کند.
  • مدل استفاده از بالش: در کل این یک معیار صحیح برای انتخاب بالش نیست، اما می‌تواند به خرید بهتر کمک کند. اگر بالش را طوری قرار می‌دهید که با شانه شما فاصله دارد بالش با ارتفاع بیشتر برای شما مناسب است، اما اگر بالش را کاملا به شانه خود می‌چسبانید و فضای خالی وجود ندارد بالش کوتاه برای شما مناسب‌تر است.
  • وزن فرد: با توجه به وزن خود بالش بخرید، افراد سنگین وزن که وزن آن‌ها بالای ۱۰۰ کیلو گرم هستند، معمولا بیشتر در تشک فرو می روند و بالش کم ارتفاع مناسب تر است. برای افراد با وزن متوسط یعنی ۸۰ تا ۶۰ بالش متوسط بهتر عمل می کند زیرا در تشک مقدار کمی فرو می روند و در اخر برای افراد سبک وزن یا زیر ۶۰ کیلو گرم که اصلا در تشک فرو نمی روند و یا مقدار کمی در ان فرو می روند، بالش‌های بلند توصیه می شود.
  • نوع فوم: نوع فوم به کار رفته در بالش شما بستگی به سلیقه شما دارد که بالش شما چه میزان نرم یا چه میزان سفت باشد، در کل دو نوع فوم سرد و فوم هوشمند داریم، فوم هوشمند به نظر بهتر است زیرا فقط به اندازه‌ای که ارتفاع مورد نیاز سر و گردن شما است فرو می روند. همان طور که گفته شد بالش استاندارد نباید خیلی نرم یا خیلی سفت باشد.
  • جنس روبالشی بالش: در آخر هم به جنس رو‌بالشی توجه کنید. رویه بالشی‌های تولید شده امروزه از جنس الیاف مصنوعی و طبیعی، پلی استر، پارچه معمولی و مخمل و رویه‌های با پارچه های آنتی‌باکتریال تولید می‌کنند که ضد حساسیت هستند. اگر برای انتخاب و خرید جنس روبالشی مشکل دارید، حتما راهنمای انتخاب و خرید انواع روبالشی را مطالعه کنید.

باتوجه به نکاتی که گفته شد، می توانید بالش طبی مورد نظر خود را خریداری نمایید‌. ما برای سهولت کار شما، لیستی از بهترین نمونه‌های بالش طبی ارزان، با کیفیت و پرفروش موجود در بازار را جمع آوری کرده ایم. با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم، اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت نمایید.

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید بالش طبی در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *