نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید تشک برقی باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

متاسفانه خیلی از افراد فکر می‌کنند تشک برقی تنها برای افراد بیمار استفاده می‌شود که مدت زمان زیادی روی تخت دراز کشیده‌اند در صورتی که این یک تصور کاملا اشتباه است و هر شخصی می‌تواند به خاطر راحتی و آرامش بیشتر خود از این وسیله استفاده کند. اگر دچار کمردرد شدید هستید، پیشنهاد می‌کنم حتما برای خود یک تشک برقی خریداری کنید، زیرا سطح آن مواج است و به وسیله برق جا‌به‌جا می‌شود، در نتیجه تمام وزن بدن روی یک قسمت از ستون فقرات نمی‌افتد و باعث بهبود کمردرد شما می‌شود. همچنین اگر شما هیچ بیماری و مشکلی نداشته باشید، می‌توانید در فصل زمستان با دراز کشیدن روی تشک برقی از گرمای تولید شده از آن لذت ببرید و حسابی گرم شوید.

ممکن است شما هم عزیزی داشته باشید، که زمین‌گیر شده و مدت زمان زیادی قرار است، زندگی خود را دراز کشیده سر کند، حتما باید برایش یک تشک برقی خریداری کنید. زیرا در صورت استفاده نکردن از این وسیله بیمار دچار زخم بستر می‌شود که گاهی این زخم از بیماری اصلی خطرناک‌تر و کشنده‌تر است. کافیست یک جستجوی ساده در اینترنت داشته باشید و را دیدن عکس‌های مربوط به زخم بستر متوجه خطرات نداشتن تشک برقی شوید و عزم خود را جزم کرده تا برای شخص مورد نظر خود به هر قیمتی که شده یک تشک برقی خریداری نمائید. این تش‌ علاوه بر جلوگیری کردن از زخم بستر تا حدودی حالت ماساژ دهنده هم دارد و بیمار کمتر احساس خستگی می‌کند. زیرا تشک مدام در قسمت‌های مختلف پر و خالی می‌شود.

شما هم ممکن است جزو آن دسته از افرادی باشید که قصد خرید تشک برقی را دارند، اما با توجه به تنوع زیاد مدل‌ها و قیمت‌ها با خرید این وسیله مهم به مشکل برخورده‌اید، اصلا نگران نباشید. ما در این مطلب ما را با انواع تشک برقی آشنا کرده و به شما یک سری نکات مهم را که هنگام خرید تشک برقی باید به آن‌ها توجه داشته باشید را آموزش می‌دهیم.

تشک‌برقی چیست و چه کاربردی دارد؟

تشک برقی با همان تشک مواج نوعی تشک پزشکی است که به وسیله برق گرمای لازم را برای گرم کردن قسمت‌های آسیب دیده فراهم می‌کند. همچنین برخی مدل‌ها مواج هستند و هوا درون موج‌های تشک حرکت کرده و مانع از غرق کردن بدن و ایجاد زخم بستر می‌شوند. معمولا به همراه این تشک‌ها یک وسیله الکترونیکی وجو دارد که به برق متصل شده و با تشک ارتباط مستقیم دارد. یعنی شما می‌توانید با فشردن چند دکمه میزان گرما و حرکت تشک را تغییر دهید.

تاریخچه استفاده از تشک‌برقی:

استفاده از این وسیله قدمت خیلی طولانی دارد، در واقع در زمان‌های گذشته بیشتر در نواحی سردسیر برای گرم کردن تخت خواب استفاده می‌شد. تقریبا اوایل دهه ۱۹۰۰ میلادی بود که اولین تشک‌برقی برای گرم کردن تخت‌ خواب استفاده شد. این تشک‌ها از نظر ظاهری با تشک‌های الکترونیکی امروزی تفاوت زیادی داشتند تصور می‌شد که وسیله پر خطری هستند. در سال ۱۹۲۱ اولین مورد استفاده از این وسیله در مراکز درمانی شکل گرفت و بالاخره اولین تشک الکترونیکی اتوماتیک که به مدل‌های امروزی شباهت زیادی داشت در سال ۱۹۳۶ اختراع شد.

انواع مدل‌های تشک برقی:

  1. تشک ‌برقی مواج: این نوع تشک دارای یک سری موج و برآمدگی بر روی سطح خود می‌باشند، که به وسیله یک پمپ الکتریکی به وسیله جریان برق مدام هوا داخل موج‌ها جا‌به‌جا می‌شود. این ویژگی سبب شده که وزن بیمار مدام روی یک قسمت بدن متمرکز نشود و با جابه‌جا شدن هوا وزن روی قسمت‌های مختلف تقسیم شده و بیمار دچار زخم بستر نشود.
  2. تشک ‌برقی فیزیوتراپی: در واقع این تشک‌ها داری تعدادی موتور ویبره در قسمت‌های مختلف خود هستند که به وسیله جریان برق نوعی لرزش ایجاد می‌کنند. از نظر پزشکی این لرزش باعث می‌شود که عضلات بدن بیمار تحلیل نرود. همان طور که می‌دانید اگر شخصی مفاصل خود را بعد از مدتی حرکت ندهد، خشک شده و قادر به حرکت دادن آن‌ها نخواهد بود. این تشک دقیقا کار فیزیوتراپی را انجام می‌دهد.
  3. تشک‌ برقی حرارتی: در علم پزشکی گرم کردن یک عضو باعث افزایش گردش خون در آن نقطه شده و باعث کاهش درد در آن ناحیه می‌شود. تشک حرارتی درون خود تعدادی المنت الکتریکی دارد که به وسیله جریان برق داغ شده و گرمای آن‌ها با یک کنترل گر الکترونیکی کنترل می‌شود. در زمان گذشته تشک‌های الکترونیکی برای گرم کردن ساخته شدند و به عنوان گرمکن در تخت برای فصل سرد سال مورد استفاده قرار می‌گرفتند.

مزایای استفاده از تشک برقی:

  • قیمت ان‌ها در مقایسه با سایر دستگاه‌های فیزیوتراپی ارزان‌تر است، بنابراین از ارزش خرید بالایی برخوردار هستند.
  • در این دستگاه یک کنترلر الکتریکی جریان برق را کاهش داده و به طور یکسان در قسمت‌های مختلف تشک تقسیم می‌کند، این ویژگی آن را کاملا بی‌خطر می‌کند.
  • شما در فصل سرد سال می‌توانید با خاموش کردن وسایل گرمایشی خود و بهره بردن از گرمای تشک تا حد زیادی در مصرف برق صرفه‌جویی کنید.
  • این تشک‌ها با گرم کردن نقاط بدن گردش خون را در این نواحی افزایش داده که سبب کاهش درد در نقاط آسیب دیده بدن می‌شود.
  • زمانی که بدن شما خسته است، می‌توانید با کمی استراحت روی این تشک‌ها به طور کامل خستگی را از بدن خود بیرون کنید.
  • همچنین این وسیله تا حد زیادی بیماری آرتروز را برطرف می‌کند.

بهترین مارک تشک برقی:

شما هیچ وقت نمی‌توانید یک برند خاص را به عنوان بهترین مارک تشک‌برقی معرفی کنید، زیرا برندهای باکیفیت زیادی در این زمینه فعالیت می‌کنند و معرفی یک برند خاص تبلیغ تلقی می‌شود و از آنجایی که وب سایت بس مارک یک رسانه علمی و آموزشی است و نه تبلیغاتی در ادامه مطلب لیستی از بهترین برندهای تشک‌برقی را به شما معرفی می‌کنیم.

  • تشک‌برقی زیکلاس
  • تشک‌برقی سوناجم
  • تشک‌برقی اس تی
  • تشک‌برقی پشمینه
  • تشک‌برقی هرمان
  • تشک‌برقی ایزی مدیک
  • تشک‌برقی چرمینه رویال
  • تشک‌برقی یاشام

تشک برقی از کجا بخرم:

در واقع روش‌های زیادی برای خرید این وسیله وجود دارد که شما با توجه به سلیقه خود می‌توانید یکی از ان‌ها را انتخاب کنید. در واقع هیچ قاعده‌ای برای انتخاب روش خرید وجود ندارد، اما در ادامه به شما عزیزان دو روش را که از همه بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند را توضیح می‌دهیم.

  1. خرید حضوری: در این روش شما باید حتما از محل کار یا زندگی خود خارج شده و به نزدیک‌ترین فروشگاه کالای پزشکی مراجعه کرده و از میان مدل‌های موجود یکی را انتخاب و خریداری کنید. لازم به ذکر است تنوع محصولات خیلی کم بوده و در انتخاب خود باید نهایت دقت را داشته باشید. زیرا جنس فروخته شده به هیچ عنوان پس گرفته یا تعویض نمی‌شود.
  2. خرید اینترنتی: یکی از جدیدترین روش‌های خرید در کشور ایران است که به تازگی هم در ایران جا افتاده و مردم بیشتر این روش را انتخاب می‌کنند. شما دیگر نیازی به خروج از منزل و محل کار خود ندارید بلکه با مراجعه به یک فروشگاه اینترنتی معتبر می‌توانید تشک مورد نظر خود را از میان هزاران محصول انتخاب کنید. لازم به ذکر است در این روش ۷ روز مهلت تست دارید و در صورت عدم رضایت می‌توانید، تشک را مرجوع کرده و پول خود را پس بگیرید.

نکات مهم هنگام خرید تشک برقی:

  1. قبل از هرکاری شما باید میزان بودجه برای خرید تشک را مشخص کنید. با مشخص شدن مقدار بودجه مدل‌هایی که در محدوده قیمتی شما قرار ندارند از انتخاب حذف شده و خرید برای شما آسان‌تر می‌شود.
  2. به سراغ مدل‌هایی بروید که کار با آن‌ها دسان‌تر است، زیرا بیشتر موارد شما در حالت خواب باید دما یا سایر پارامتر‌ها را تغییر دهید،بنابراین مدل‌‌های کنترل‌دار در این شرایط بهتر عمل می‌کنند و شما به راحتی می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.
  3. بهتر است مدل‌های ضد آب را خریداری کنید، زیرا هیچ وقت نمی‌توان جلوی ریختن مایعات روی تشک را گرفت. بخصوص اگر بیمار شما دچار بیماری کلیه و مثانه باشد امکان از دست دادن کنترل ادرار بسیار زیاد است. مدل‌های ضد آب قابل شستشو هستند و از نظر بهداشتی مناسب‌تر می‌باشند.
  4. با توجه به اینکه بدن هر شخص یک دمای خاص را می‌پذیرد و در آن دما آرامش دارد. بنابراین شما باید به سراغ نمونه‌ای بروید که دارای قابلیت تنظیم دما هستند. یعنی شما آن را روی دمای مورد نظر خود تنظیم کنید و بعد از رسیدن دما به حد مشخص به صورت خودکار خاموش شده و از سوختن شما جلوگیری می‌کنند.
  5. یکی از نکات مهم هنگام خرید تشک توجه به اندازه آن است. شما باید با توجه به اندازه تخت خود سایز تشک را انتخاب کنید. زیرا تشک‌های برقی در سه سایز کوچک، متوسط و بزرگ عرضه می‌شدند که شما باید با توجه به اندازه تخت و اتاق خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. نگران ریز خوردن تشک زیر پای خود نباشید چون لبه‌های آن کش‌دار بوده و جلوی لیز خوردن تشک را می‌گیرد.
  6. به جنس و موادی که تشک از آن ساخته می‌شود هم توجه داشته باشید. اگر میزان بودجه شما برای خرید چندان زیاد نیست پلی‌استر گزینه مناسبی است چون بعد از شستشو تغییر سایز هم نمی‌دهند هر چند که بدن روی آن‌ها بیشتر عرق می‌کند و تنفس پذیری ندارند. جنس پنبه و پشم با شستشو ممکن است مقداری تغییر سایز بدهند از نظر قیمتی هم مقداری از نمونه پلی‌استر گران‌تر هستند ولی راحت‌تر می‌باشند و بدن رویون‌ها عرق نمی‌کند.
  7. در آخر هم به مهم‌ترین نکته در مورد خرید تشک می‌پردازیم به این علت این نکته در آخر بیان شد که شما آن را فراموش نکنید. مهم‌ترین نکته هنگام خرید تشک میزان ایمنی آن است. شما نباید هنگام استفاده از تشک دچار برق‌گرفتگی و سوختگی شوید. زیرا این تشک‌ها برای افزایش بهبود سلامتی شما استفاده می‌شوند، پس به هیچ عنوان نباید سلامت شما را به خطر بیاندازند.

روش نگهداری از تشک برقی:

  • توجه داشته باشید که نباید حیوانات خانگی خود را روی تشک قرار دهید، زیرا ناخن‌ها و دندان‌های حیوان خانگی ممکن است سبب قطع شدن سیم برق و المنت‌ها شود.
  • شما تنها مجاز به شستشوی مدل‌های ضد آب هستید که در دفترچه راهنما قابل شستشو شدن آن‌ها قید شده در غیر این صورت باعث خراب شدن تشک خود می‌شوید.
  • هرگز تشک خود را برای خشک کردن درون خشک کن یا روی بخاری قرار ندهید، زیرا بیشتر قسمت‌های تشک پلاستیکی است و دچار سوختگی می‌شود.
  • تشک خود را در جایی استفاده کنید که در مقابل نور مستقیم خورشید قرار نداشته باشد. زیرا همان طور که می‌دانید نور خورشید پارچه و پلاستیک را پوسیده کرده و در بهترین حالت باعث تغییر رنگ آن‌ها می‌شود.

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید تشک مواج ضد زخم بستر در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *