نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید تی‌شرت ورزشی زنانه باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

شما در هر رشته ورزشی که فعالیت داشته باشید به یک سری لوازم و تجهیزات ورزشی نیاز دارند در کنار تجهیزات شما نیاز به یک لباس ورزشی مناسب دارید. تی‌شرت ورزشی زنانه یک لباس ورزشی همه کاره است که شما می‌توانید آن را برای هر رشته ورزشی استفاده کنید. خانم‌ها علاقه زیادی به ورزش بدنسازی و تناسب اندام دارند، زیرا به داشتن تناسب اندام خود اهمیت می‌دهند. یکی از پوشاک ورزشی مورد نیاز برای رشته بدنسازی تی‌شرت ورزشی زنانه است. البته این لباس را برای ایروبیک و سایر رشته‌های ورزشی هم می‌توان استفاده نمود زیرا بدن در آن بیشترین میزان راحتی و آسایش را دارد.

در گذشته تی‌شرت به عنوان لباس زیر استفاده می‌شد، اما امروزه به یکی از پوشاک مورد علاقه قشر جوان مبدل شده است. تی‌شرت ورزشی زنانه هم یکی از پوشاک مورد علاقه خانم‌ها می‌باشد که به علت تنوع رنگ و جذب بودن بیشتر از لباس‌های ورزشی دیگر مورد توجه خانم‌های جوان قرار می‌گیرد. تی‌شرت ورزشی زنانه معمولا از پارچه کشی دوخته می‌سود و به دلیل کشی بودن تحمل فشار بالایی دارد، پس می‌توان نتیجه گرفت که تی‌شرت برای ورزش‌های کششی مانند ژیمناستیک هم مناسب است. در واقع در قدیم به لباسی که فاقد دکمه، یقه و آستین بود تی‌شرت گفته می‌شد، اما امروزه با ورود تی‌شرت به صنعت مد و پوشاک مدل‌هایی دیده می‌شود که دارای آستین و یقه هستند. البته تی‌شرت‌ ورزشی زنانه معمولا فاقد یقه است.

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که به ورزش علاقه دارید و زیاد ورزش می‌کنید و به دنبال یک لباس ورزشی خوب هستید پیشنهاد می‌کنم، حتما تی‌شرت ورزشی زنانه را انتخاب کنید. احتمالا شما هم به دلیل تنوع زیاد مد‌ل‌ها و قیمت‌ها با خرید این پوشاک ارزشمند به مشکل برخورده باشید، اما اصلا نگران نباشید. ما در این مطلب شما را با انواع تی‌شرت ورزشی زنانه آشنا می‌کنیم و به شما یک سری نکات مهم را که هنگام خرید تی‌شرت ورزشی زنانه باید به آن‌ها توجه داشته باشید را آموزش می‌دهیم.

تیشرت ورزشی زنانه چیست و چه کاربردی دارد؟

به طور کلی به لباسی که فاقد آستین دکمه و یقه است تی‌شرت (t-shirt) گفته می‌شود. اما می‌تواند شامل آستین و یقه هم باشد. تی‌شرت ورزشی معمولا از پارچه کشی دوخته می‌شود تا در برابر فشاری که ورزشکار حین انجام حرکات ورزشی به آن وارد می‌کند، پاره نشود. همچنین باید قابلیت تنفس پذیری بالایی داشته باشد تا ورزشکار درون آن عرق نکند. از مهم‌ترین ویژگی تی‌شرت ورزشی می‌توان به خاصیت خشک شدن سریع آن اشاره کرد. زیرا با هر فعالیت ورزشی شسته می‌شود یا با عرق بدن خیس می‌شود بنابراین باید خیلی سریع خشک شود تا مجدد بتوانید از آن استفاده کنید.

تاریخچه استفاده از تیشرت ورزشی زنانه:

در زمان‌های گذشته تی‌شرت‌های نخی برای کارگران معدن استفاده می‌شد، این لباس به علت وزن کمی که داشت مورد استقبال کارگران قرار گرفت. بعدها از تی‌شرت‌های سفید ساده به عنوان لباس زیر تفنگ‌ داران نیروی دریایی ارتش ایالات متحده آمریکا استفاده شد. به مرور زمان تی‌شرت به یکی از پوشاک مورد علاقه جوانان تبدیل شد و پا به عرصه مد و پوشاک گذاشت. مدل‌های کشی تی‌شرت روی کار آمدند که به عنوان لباس ورزشی مورد استفاده قرار گرفت.

انواع مدل‌های تیشرت ورزشی زنانه:

  1. تی‌شرت‌های ورزشی ارگانیک: این مدل معمولا از الیاف نخ پنبه طبیعی تولید می‌شود. الیاف طبیعی حساسیت ایجاد نمی‌کند، پس اگر به مواد شیمیایی حساس هستید بهتر است به سراغ جنس ارگانیک و طبیعی بروید. تی‌شرت‌های نخی معمولا حالت کشی ندارند و با اولین شستشو کسر آب پیدا می‌کنند و حداقل یک سایز کوچکتر می‌شوند. این مواد به دلیل اینکه ریشه طبیعی دارند به راحتی در خاک تجزیه شده و از محیط زیست حذف می‌شوند.
  2. تی‌شرت ورزشی مصنوعی: تی‌شرت ورزشی که از الیاف مصنوعی یا مواد نفتی و غیر طبیعی تولید می‌شود. ممکن است در بعضی افراد حساسیت و آلرژی ایجاد کند. تیشرت‌های الیاف مصنوعی طول عمر بیشتری دارند در نتیجه می‌توانید با خیال راحت آن‌ها را خریداری کنید. از نظر رنگ هم پارچه‌های الیاف مصنوعی کمتر رنگ پس می‌دهند و شما می‌توانید به راحتی آن‌ها را با ماشین لباسشویی شستشو دهید.

انواع تی‌شرت ورزشی زنانه بر اساس جنس:

  • تیشرت ورزشی پنبه نخ: پنبه یک الیاف طبیعی است که از گیاه پنبه به صورت ارگانیک تهیه می‌شود. تیشرت‌های نخی مقداری رنگ پس می‌دهند، بنابراین در مورد شستشوی آن‌ها باید مقداری حوصله به خرج دهید و از ماشین لباسشویی استفاده نکنید. از نظر اندازه هم با شستشو مقداری تغییر سایز می‌دهند، بنابراین باید مقداری سایز بزرگتر انتخاب کنید، چون مقداری کوچک می‌شوند.
  • تیشرت ورزشی پلی‌استر: پلی‌استر یک الیاف مصنوعی است، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این پارچه تنفس پذیری بالا است، یعنی بدن شما با پوشیدن این پارچه کمتر عرق می‌کند. لباس‌های پلی‌استر لکه برنمی‌دارند و در صورت لکه زدن به راحتی تمیز می‌شوند. پلی استر مقداری حالت کشی دارد بنابراین تحمل زیادی در برابر فشار دارد و به راحتی پاره نمی‌شود. یکی از ویژگی‌های مهم لباس‌های ورزشی خاصیت کشسانی آن‌ها می‌باشد.
  • تیشرت ورزشی ریون: یکی از پارچه‌های پرطرفدار میان مردم ایران پارچه ریون یا کجراه است به طوری که بیشتر حجم پارچه‌ تولیدی کارخانه‌ها به این پارچه اختصاص پیدا کرده است. این پارچه به ابریشم مصنوعی هم معروف می‌باشد، ابریشم طبیعی از الیاف پیله ابریشم بافته می‌شود اما ابریشم مصنوعی با الیاف مواد نفتی شبیه سازی شده و از نظر ظاهری شباهت زیادی به ابریشم طبیعی دارند. فراموش نکنید که ریون یک پارچه گران قیمت است.
  • تیشرت ورزشی لاکرا: این پارچه به اسپاندکس هم معروف است، لاکرا در واقع یک یک ماده شیمیایی می‌باشد که افزودن آن به هر پارچه‌ای خاصیت کشسانی ایجاد می‌کند. در واقع می‌توان گفت در تمام پارچه‌هایی که تیشرت ورزشی با آن دوخته می‌شود لاکرا وجود دارد. هر چه مقدار این ماده بیشتر باشد، تیشرت شما بیشتر حالت کشی پیدا می‌کند. در واقع برای بالا بردن مقاومت هر پارچه‌ای در برابر پاره شدن از این ماده استفاده می‌شود.
  • تیشرت ورزشی کتان: منشا تولیدی این پارچه از گیاه کتان می‌باشد، یعنی الیاف طبیعی دارند. همان طور که گفته شد، الیاف طبیعی آلرژی ایجاد نمی‌کند، بنابراین کسانی که پوست حساسی دارند باید از پارچه‌های با الیاف طبیعی استفاده کنند. کتان کسر آب ندارد، بنابراین می‌توانید دقیقا سایز خود را انتخاب کنید و نگران کوچک شدن لباس خود نباشید.

مزایای استفاده از تی‌شرت ورزشی:

  • در مقایسه با پوشاک ورزشی دیگر مانند ست گرمکن و شلوار ورزشی قیمت ارزان‌تری دارد، بنابراین ارزش خرید بالایی دارد.
  • برای ورزش‌هایی که بدن کشش بیشتری دارد، مثل ژیمناستیک و بدنسازی شما باید از تیشرت ورزشی استفاده کنید، زیرا به خوبی کش می‌آید.
  • این پوشاک به علت نداشتن آستین بسیار راحت و خنک می‌باشد، بنابراین برای ورزش کردن در ورزشگاه و جاهای سر بسته مثل سالن ورزشی گزینه مناسبی است.
  • تنفس پذیری بالایی دارد، بنابراین بدن شما درون این لباس کمتر عرق می‌کند و در صورت تعریق خیلی سریع خشک می‌شوند.
  • لباس ورزشی خود را هیچ وقت نباید اتو بزنید، زیرا گرما به بافت پلاستیکی پارچه تیشرت ورزشی آسیب وارد می‌کند.

بهترین مارک تی‌شرت ورزشی زنانه:

کار آسانی نیست که بخواهیم به شما یک برند خاص را به عنوان بهترین مارک تیشرت ورزشی زنانه به شما معرفی کنیم. زیرا یک یک کار تبلیغاتی است و نه راهنمای خرید و از آنجایی که وب سایت بس مارک یک رسانه علمی و آموزشی است و نه تبلیغاتی در ادامه لیستی از بهترین برندهای تیشرت ورزشی زنانه را به شما معرفی می‌کنیم.

  • تیشرت ورزشی پانیل
  • تیشرت ورزشی کرویت
  • تیشرت ورزشی هالیدی
  • تیشرت ورزشی یونی پرو
  • تیشرت ورزشی نایکی
  • تیشرت ورزشی دیادورا
  • تیشرت ورزشی چیبو
  • تیشرت زنانه مون
  • تیشرت زنانه کمپری
  • تیشرت زنانه بروکس

نکات مهم هنگام خرید تی‌شرت ورزشی زنانه:

  • قیمت محصول: قیمت نقش مهمی در انتخاب شما دارد، قبل از هر کاری میزان بودجه برای خرید تی‌شرت ورزشی را مشخص کنید. با این کار خود به خود مدل‌هایی که در محدوده قیمتی شما قرار ندارند، از انتخاب شما حذف شده و کار انتخاب برای شما آسان می‌شود.
  • نوع تی‌شرت: تیشرت ورزشی از نظر جنس با هم تفاوت دارند، اگر قیمت برای شما مهم نیست، می‌توانید به سراغ مدل‌هایی بروید که از الیاف طبیعی ساخته شده‌اند، این مدل‌ها آلرژی ایجاد نمی‌کنند اما قیمت آن‌ها مقداری بیشتر است. اما اگر پوست شما حساس نیست و به پارچه‌های الیاف مصنوعی واکنش نشان نمی‌دهد، بهتر است پارچه‌های الیاف مصنوعی را انتخاب کنید چون هم ارزان‌تر هستند و هم ماندگاری بیشتری دارند.
  • طرح تی‌شرت: در زمان‌های گذشته به لباسی تیشرت گفته می‌شد که فاقد آستین، یقه و دکمه بود. اما امروزه مدل‌هایی هم دیده می‌شود که بر خلاف تصور مردم در زمان گذشته هم آستین دارند و هم یقه که باعث می‌شود علاوه بر استفاده از تیشرت ورزشی در ورزشگاه در جاهای دیگر هم از آن استفاده کنید. برخی از بانوان به علت مسائل مذهبی تیشرت آستین بلند را به نمونه آستین کوتاه ترجیح می‌دهند.
  • سایز تیشرت: سایز‌بندی تی‌شرت‌ها بر اساس یک قانون بین المللی یعنی کوچکترین سایز یا مدیوم m , لارج L, ایکس لارج Xl مشخص می‌شود که هر چه سایز شما بزرگتر باشد تعداد X افزایش پیدا می‌کند. کوچکترین سایز تیشرت m و بزرگترین سایز آن xxxxl می‌باشد. البته در خیلی از مدل‌ها فری سایز هستند، یعنی پارچه آن‌ها کشی است و با سایز بدن اندازه‌های مختلف منطبق می‌شود.
  • برند محصول: همیشه برند‌های معروف و شناخته شده بازار را خریداری کنید. این محصولات معمولا کیفیت بالایی دارند و از قبل امتحان خود را پس داده‌اند. تجربه هم ثابت کرده تا زمانی که یک جنس باکیفیت و شناخته شده وجود دارد نباید به سراغ برندهای ناشناخته بازار بروید، زیرا معمولا کیفیت لازم را ندارند و وقت و هزینه خود را هدر می‌دهید.
  • نوع یقه محصول: تیشرت هم می‌تواند یقه داشته باشد و هم یقه نداشته باشد. معمولا تیشرت‌های ورزشی فاقد یقه هستند و در دو نوع یقه گرد و یقه هفت وجود دارند. یقه هفتی برای افراد کوتاه قد مناسب است، اما اگر قد بلندی دارید برای شما مهم نیست که چه نوع یقه‌ای را استفاده کنید و می‌توانید از هر دو مدل استفاده نمایید.

روش نگهداری از تی‌شرت ورزشی زنانه:

  • همیشه لباس ورزشی خود را بعد از هر بار استفاده شستشو دهید، بهتر است از آب سرد استفاده کرده و از ماشین لباسشویی استفاده نکنید.
  • برای خشک کردن لباس خود هرگز از بخاری و تجهیزات گرمایشی دیگر استفاده نکنید، چون بافت اکثر لباس‌های ورزشی پلی‌استر بوده و به گرما حساس هستند.
  • در صورت لکه زدن لباس نباید از مایع سفید کننده استفاده کنید، زیرا علاوه بر پاک کردن لکه باعث پاک شدن رنگ لباس و پوسیده شدن پارچه آن‌ها می‌شود.

با توجه به نکاتی که گفته شد؛ می توانید تی‌شرت ورزشی زنانه مورد نظرتان را خریداری نمایید. ما برای سهولت کار شما، لیستی از بهترین نمونه‌های تی‌شرت ورزشی زنانه زیبا، ارزان، پرفروش و باکیفیت موجود در بازار را جمع آوری کرده ایم. با کلیک کردن روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم، می توانید اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت نمایید.

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید تی‌شرت ورزشی زنانه در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *