نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید ساس‌‌بند مردانه باید به آن ها توجه داشته باشید.

یکی از اصلی‌ترین و در عین حال مهم‌ترین بخش تیپ و استایل آقایان اکسسوری آنهاست. در واقع همین قسمت مهم است که نشان می‌دهد یک آقا تا چه حد به زیبایی تیپ خود اهمیت می‌دهد. در بین تمام اکسسوری‌هایی که در بازار موجود هستند، ساس‌‌بند مردانه و کمربند مردانه جایگاه ویژه‌ای دارند. مورد اول یعنی ساس‌بند که مورد بحث ماست، می‌توان گفت در گذشته هم مورد استفاده‌ی مردان قرار می‌گرفته است. شما آقایان باید توجه داشته باشید که لوازم جانبی یا همان اکسسوری تا چه حد می‌تواند استایل شما را متفاوت نشان دهد.

عزیزان هنگام خرید اکسسوری باید دقت کنید که این بخش نباید در مرکز توجه قرار گیرد، چون در این صورت همه‌ی توجهات به این قسمت جلب خواهد شد. نقش اکسسوری فقط برای فرم دادن به استایل و تیپ شما می‌باشد. عزیزان حتما به این نکته توجه کنید که هنگام استفاده از لوازم جانبی قرار نیست که همه‌ی این وسایل را به خودتان وصل کنید، چون در این صورت استایلتان زننده خواهد شد و اصلا جذابیت ندارد. برای مثال ساس‌بند و کمربند با یکدیگر سنخیتی نخواهند داشت.

یا توجه به این مقدمه‌ی کوتاه تا حدی به اهمیت خرید انواع لوازم جانبی پی بردید. پس اگر شما عزیزان هم مانند بسیاری از آقایان دیگر قصد خرید ساس‌بند مردانه را دارید، خواندن این مطلب را به شما دوستان پیشنهاد می‌کنیم. چون در مطلب پیش رو یکسری اطلاعات مفید و کاربردی در خصوص خرید این اکسسوری مهم را جمع آوری کرده‌ایم که با مطالعه‌ی آن می‌توانید خریدی مطمئن و مقرون به صرفه را تجربه نمایید. پس با ما همراه باشید.

نگاهی به تاریخچه‌ی استفاده از ساسبند:

بر طبق نظر مورخان برای نخستین بار در قرن نوزدهم میلادی شخصی به نام آلبرت تورستون ساس‌بند به شکل امروزی را طراحی کرد. بعد از شروع جنگ جهانی اول بسیاری از مبارزان ساسبند را مورد استفاده قرار می‌دادند تا شلوارشان را ثابت نگه دارد. بعد از وقوع این جنگ، استفاده از ساسبند سیری نزولی داشت، اما رفته رفته توانست خود را وارد صنعت مد و فشن کند. به گونه‌ای که امروزه بسیاری از آقایان برای زیبایی تیپ و استایل خود از ساس‌بند بهره می‌برند.

منظور از ساس‌بند چیست؟

ساس بند که با نام‌های مختلف دوبنده شلوار، ساسپندر هم شناخته می‌شود، در واقع دو نوار باریک از جنس پارچه یا چرم هستند که با قرار گرفتن بر روی شانه باعث ثابت نگه داشتن و بالا بردن شلوار خواهند شد. جنس این نوار‌های باریک معمولا کشی هستند و در قسمت کمر به حلت X و Y بسته می‌شوند. در قسمت انتهایی ساسبند یا دوبنده گیره‌ای تعبیه شده است که باعث می‌شود به شلوار وصل شوند. گاهی اوقات هم دو دکمه بر روی شلوار وجود دارند که با نزدیک کردن بندها به آن دو بسته خواهند شد.

قانون کلی در رابطه با ساسبند و کمربند:

همانطور که در بالا هم گفته شد، دوستان توجه داشته باشید که هیچ‌گاه کمربند و ساس‌بند را با یکدیگر نپوشید. چون وظیفه‌ی کمربند ثابت نگه داشتن شلوار است که از پایتان نیفتد، در واقع وظیفه‌ی ساسبند همین است که شلوار را بالا و ثابت نگه دارد. پس استفاده همزمان از هر دو کار جالبی نیست. پس اگر از ساسبند بهره می‌برید، خیالتان راحت باشد که شلوارتان به زمین نمی‌افتد.

اگر می‌خواهید از ساس‌‌بند مردانه برای مراسمات رسمی استفاده کنید، به این دو فاکتور دقت کنید:

  • سایز ساسبند: حتما به طول و عرض ساسبند توجه کافی را داشته باشید. طول بیشتر ساس بندهایی که در بازار موجود هستند ۳۶ سانتی متر می‌باشد‌. پس خیلی نباید به کوتاه بودن طول آن توجه داشته باشید، چون اندازه‌ی استانداردی دارند. اما در مورد پهنا و عرض باید بگوییم که اندازه ی مناسب پهنای ساسبند ۲/۵ تا ۳ سانت خواهد بود. البته انتخاب طول و عرض مناسب به درشتی هیکل شما بستگی دارد، وگرنه این موارد حالت کلی ساس‌بند‌ها هستند.
  • توجه به رنگ و طرح ساسبند: عزیزان اگر قصد رفتن به بک مراسم رسمی خاص را دارید، توجه کنید که دقیقا مانند دستمال جیب نیازی نیست که ساسبند با کت، شلوار، پیراهن و… تناسب رنگی داشته باشد. علت این موضوع هم این است که این اکسسوری مهم غالبا در زیر کت قرار می‌گیرد و خیلی مشخص نخواهد بود. سعی کنید برای این مهمانی از ساسپندر‌های با رنگ تیره و تک رنگ بهره ببرید، چون این مدل از ساسپندر‌ها حالت رسمی‌تری به استایل شما خواهند بخشید.

آیا می‌توان از ساسبند برای هر موقعیتی استفاده کرد؟

این سوالی است که ممکن است برای خیلی از آقایان پیش آید، در پاسخ باید بگوییم که خیر. البته این پاسخ حالت کلی ندارد و هر فردی متناسب با سلیقه‌ی خود می‌تواند در هر موقعیتی از این اکسسوری استفاده کند. اما به صورت کلی می‌توان گفت که بسیاری از آقایان ترجیح می‌دهند که از این وسیله‌ی جانبی در موقعیت‌های رسمی بهره ببرند و در مهمانی‌های خودمانی به استفاده از کمربند مردانه تمایل بیشتری خواهند داشت.

آشنایی بیشتر با انواع مختلف ساسپندر:

  • ساسپندر دکمه‌ای: منظور از ساسبند دکمه‌دار در واقع مدلی است که بند شلوار از طریق دکمه به شلوار وصل می‌شود و بیشتر برای مناسبت‌های رسمی کاربرد خواهد داشت. این مدل حالت کلاسیک و شیک‌تری دارد.
  • ساسپندر کلیپسی: در این مدل بند شلوار از طریق گیره‌ای به حالت کلیپس به شلوار وصل می‌شود و سبب بالا و ثابت نگه داشتن شلوار خواهد شد. این نوع از ساسپندر بیشتر برای مناسبت‌های غیر رسمی و کژوال استفاده می‌شود.

نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید ساسبند باید به آنها توجه کنید:

  • حتما به قیمت ساس‌‌بند مردانه توجه داشته باشید. عواملی چون جنس، کیفیت، نوع و… بر روی قیمت این اکسسوری اثرگذار هستند. شما عزیزان باید با توجه به بودجه و نیاز خود نسبت به خرید مدل خاصی اقدام کنید.
  • عزیزان به مدل ساسبندهایی که در بالا به آن اشاره کردیم، حتما توجه داشته باشید. انتخاب هر کدام از مدل‌های دکمه دار و کلیپسی به سلیقه و علاقه‌ی شما عزیزان بستگی خواهد داشت.
  • نکته‌ی مهم دیگر توجه به سایز ساس‌‌بند مردانه است که هنگام خرید حتما باید به سایز آن دقت کافی را داشته باشید تا مبادا خیلی کوتاه یا خیلی بلند باشد. اگر چاق هستید به سراغ ساس بند‌های پهن بروید، اما اگر لاغر اندام هستید بندهای باریک برای شما مناسب تر خواهد بود.
  • به جنس بند ساس‌‌بند مردانه هم نظری بی‌افکنید، اینکه مدل چرمی را می‌پسندید یا مدل پارچه‌ای، امری کاملا شخصی است.
  • سعی کنید از ساسپندر ساده و بدون طرح برای پیراهن‌های طرح دار استفاده کنید و از ساسپندر طرح‌دار برای پیراهن ساده و بدون نقش بهره ببرید.
  • پیشنهاد بس مارک به شما دوستان این است که به سراغ خرید ساس‌بندهایی بروید که رنگ تیره و تک رنگ داشته باشند، تا به راحتی با انواع پیراهن‌ها ست شوند.

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید ساس‌‌بند مردانه در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *