نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید ساعت دیواری اتاق کودک باید به آن ها توجه داشته باشید.

اتاق کودک یکی از اصلی‌ترین مکان‌هایی است که رشد بچه‌ها در آنجا اتفاق می‌افتد، چون از همان بدو تولد در این محیط قرار دارد و تمام اسباب بازی‌های او دور و برش هستند. به همین دلیل والدین همواره در تلاشند که از وسایل زیبایی در اتاق فرزندشان استفاده کنند تا او دوران خوش کودکی را پشت سر گذارد. وقتی که فرزندتان برای رفتن به مدرسه آماده می‌شود، مسلما باید ساعات خاصی از شبانه‌روز را مشغول درس خواندن شود، خصوصا در حال حاضر که وضعیت پاندمی کرونا است، ساعات برنامه‌ی آنلاین کلاسی باید همیشه مورد توجه بچه‌ها باشد. پس در این شرایط لزوم خرید ساعت دیواری کودک بیش از پیش احساس می‌شود.

شاید با خودتان بگویید که از ساعت مچی دیجیتال بچگانه استفاده می‌کنیم، اما باید بگوییم که ساعت دیواری همیشه جلوی چشم کودکان است و برای دیدن ساعت لازم نیست که مدام به صفحه‌ی کوچک ساعتشان نگاه کنند. البته خرید ساعت مچی هم به بچه‌ها این امکان را می‌دهد که وقتی بیرون از منزل هستند و ساعت در دسترشان نیست، از ساعت بسته شده در مچ دستشان بهره ببرند. علاوه بر این موارد، نصب ساعت دیواری کودک باعث زیباتر شدن اتاق فرزندتان خواهد شد و وجود آن در قسمتی از دیوار جذابیت فوق العاده‌ای به این بخش از منزلتان می‌بخشد.

احتمالا با توجه به مطالعه‌ی این مقدمه‌ی کوتاه تا حدی به اهمیت خرید ساعت دیواری کودک پی بردید و در صدد خرید این وسیله‌ی کاربردی هستید. پس خرید این وسیله‌ دو مزیت دارد، یکی نشان دادن زمان و دیگری به عنوان وسیله‌ی زینتی و زیباتر نشان دادن اتاق کودک. اگر برای مناسبت خاصی نمی‌دانید چه هدیه‌ی مناسبی را برای فرزند و یا یکی از اقوامتان تهیه کنید، خرید ساعت دیواری بهترین گزینه خواهد بود. اما اگر اطلاعات کافی در خصوص خرید این محصول را ندارید، با ما همراه باشید.

منظور از ساعت دیواری کودک چیست:

نام دیگر ساعت زمان نما می‌باشد و در واقع وسیله‌ای است که از قدیم الایام تا به امروز برای نشان دادن زمان از آن استفاده می‌شده است. می‌توان گفت قدیمی‌ترین و مهم‌ترین اختراع بشر، همین وسیله می‌باشد. ساعت دیواری چون بر روی دیوار نصب می‌شود به این نام، نامیده شده؛ وگرنه کارکرد انواع ساعت‌ها از مچی گرفته تا رومیزی و دیوار همگی یک چیز است و آن هم نشان دادن دقیق زمان خواهد بود.

بهتر است که انواع مختلف ساعت را بشناسید:

  • ساعت مچی: همه‌ی ما از بچگی با این‌ مدل ساعت‌ها سر و‌ کار داشته‌ایم و هر زمان که به بیرون از منزل می‌رفتیم، تمایل داشتیم که از آن بهره ببریم. پس منظور از ساعت مچی، ساعتی است که به دلیل اندازه‌ی کوچکی که دارد بر روی مچ بسته می‌شود.
  • ساعت دیواری: ساعتی که موضوع بحث ماست، همین ساعت می‌باشد و در واقع بر روی دیوار نصب می‌شوند چون سایز بزرگی دارند و در قسمت پشتی آن هم سوراخی جهت آویختن ساعت به دیوار تعبیه شده است.
  • ساعت ایستاده: این ساعت به دلیل اینکه در قسمت کنج دیوار و یا بخشی از پذیرایی خانه قرار می‌گیرد و کاملا بلند است و حالت ایستاده دارد، به این نام معرفی شده است. ساعت‌های ایستاده بیشتر برای زیبایی دکوراسیون مورد استفاده قرار می‌گیرند و در بعضی از مدل‌ها، در قسمت پایینی آن‌ها یک کمد کوچک وجود دارد.
  • ساعت جیبی: همه‌ی ما به یاد داریم که پدر بزرگمان یک ساعت جیبی کوچک در جیب داشت و هر زمان که قصد داشت از زمان اطلاع یابد، ساعت کوچکش را از جیب در می‌آورد و به آن نگاهی می‌انداخت. امروزه ابن‌مدل از ساعت‌ها بیشتر جنبه‌ی کلکسیونی دارند و در موزه‌ها یافت می‌شوند. البته در حال حاضر برخی از افراد مسن هستند که هنوز هم به این مدل از ساعت علاقه نشان می‌دهند.

استفاده از ساعت یا زمان نما چه مزایایی دارد:

  • ساعت نشان دهنده‌ی شخصیت فرد است.
  • اگر قصد شروع گفتگویی دوستانه یا عاشقانه‌ دارید، استفاده از ساعت راه خوبی خواهد بود.
  • ساعت هدیه‌ای خاص برای مناسبت‌های مختلف است.
  • حتی برای بعد از مرگ می‌تواند جنبه‌ی میراث داشته باشد.
  • احتمال اینکه ساعتتان را گم کنید، بسیار کمتر از گوشی همراهتان خواهد بود.
  • استفاده از ساعت‌های لوکس و گران قیمت می‌تواند نشان از هنرمندی سازنده باشد.
  • ارزش آن مدام در حال افزایش است.
  • اگر ساعت بخرید، لازم نیست هزینه‌های اضافی دیگر را متحمل شوید.
  • بهره گیری از انواع ساعت دیواری و ایستاده، باعث زیباتر نشان دادن محیط زندگی شما خواهد شد.
  • ساعت دیواری کودک به دلیل داشتن اشکال زیبا و طرح‌های متنوع باعث برانگیختن احساس بچه‌ها می‌شود‌.

نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید ساعت دیواری کودک باید به آنها توجه نمود:

  • اولین مورد دقت در قیمت ساعت دیواری کودک است. چون در حال حاضر قیمت این محصول از ارزان شروع می‌شود تا گران. این شما هستید که باید با توجه به بودجه و سلیقه‌ی خود یک مدل خاص را بپسندید و خریداری نمایید.
  • مورد بعدی توجه به ظاهر محصول است. بچه‌ها معمولا به شخصیت‌های کارتونی علاقه‌ی زیادی دارند و سعی دارند که بر روی اغلب وسایل اتاقشان، تصویر آن شخصیت موجود باشد. پس بهتر است که به سراغ خرید مدلی بروید که مورد علاقه‌ی او باشد‌.
  • در انتخاب رنگ ساعت دیواری کودک هم دقت به خرج دهید. چون نقش ساعت علاوه بر نشان دادن زمان، زیبایی اتاق هم می‌باشد. پس سعی کنید که رنگ آن با سایر وسایل اتاق فرزندتان هارمونی داشته باشد.
  • ساعت را بالای تخت کودک آویزان نکنید، چون خدایی نکرده ممکن است در اثر زمین لرزه بر روی صورت فرزنتان بیفتد و آسیب جدی برای او به دنبال داشته باشد.
  • به ابعاد و مدل ساعت هم توجه کنید. بهتر است برای اتاق کودک از ساعت‌های نسبتا بزرگ استفاده نمایید تا برای نگاه کردن به آن، اذیت نشود. انتخاب مدل ساعت هم به سلیقه‌ی فردی شما و دلبندتان بستگی دارد. چون مدل ساعت از بیضی گرفته تا مربعی، دایره و مستطیلی را شامل می‌شود.
  • از استحکام و دوام بدنه‌ی ساعت اطمینان حاصل کنید، چون ممکن است کودک به خصوص پسر بچه‌ها حین بازی با توپ، به صفحه‌‌ی آن ضربه وارد کنند.
  • میخی که قرار است ساعت بر روی آن نصب شود، حتما باید محکم بر روی دیوار قرار گیرد، تا تحمل وزن این وسیله را داشته باشد.

با توجه به نکاتی که گفته شد؛ می توانید ساعت دیواری کودک مورد نظرتان را خریداری نمایید. ما برای سهولت کار شما، لیستی از ۲۵ نمونه ساعت دیواری کودک زیبا، ارزان، پرفروش و باکیفیت موجود در بازار را جمع آوری کرده ایم. با کلیک کردن روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم، می توانید اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت نمایید.

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید ساعت دیواری کودک در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *