نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید سایه بان باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

یکی از وسایل مهم و ضروری که در که شما در طبیعت گردی و سفر به آن احتیاج دارید سایه بان می‌باشد. همیشه در طبیعت پیدا کردن سایه یک درخت کار آسانی نیست به خصوص اگر جایی را که برای گردش انتخاب می‌کنید یک منطقه شلوغ باشد، در این شرایط شما بدون نیاز به پیدا کردن سایه درخت می‌توانید از سایه بان استفاده کنید و از تفریح خود لذت ببرید. شما حتی اگر سایه یک درخت را هم پیدا کنید، سایه آن طولانی نخواهد بود و با چرخش خورشید و تغییر زاویه آن در طول روز سایه آن ماندگار نخواهد بود و بعد از مدتی باید جا‌به‌جا شوید. اما اگر از سایه بان استفاده کنید، سایه‌ای دائمی خواهید داشت و نهایت لذت را خواهید برد. بیشتر از این وسیله برای نشستن در کنار ساحل دریا استفاده می‌شود، اگر توجه کرده باشید در طول روز کنار دریا فاقد سایه برای نشستن است به همین علت شما باید از سایه بان استفاده کنید.

استفاده از این وسیله بسیار راحت بوده و نیاز به دانش و تخصص خاصی ندارد به همین علت شما بدون نگرانی در این مورد می‌توانید، سایه بان مورد نظر خود را خریداری کنید. همچنین مدل‌های سفری آن حالت چتری دارند که حمل و جا‌به‌‌جایی آن را ساده می‌کند. اگر نمونه خودرویی آن را خریداری کنید، تنها یک پارچه بزرگ است که قسمت‌های مختلف آن جای طناب برای گره زدن دارد. درست است که حجم کمتری را اشغال می‌کنند، اما شما باید به این نکته هم توجه داشته باشید که برای استفاده از آن‌ها به قسمت‌هایی نیاز دارید تا آن را به قسمت‌های ثابت گره بزنید. بی دردسر‌ترین نمونه آن مدل چتری است که بدون نیاز به قسمتی خاص می‌توان آن را برپا کرد و از نشستن زیر سایه آن لذت برد.

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که اهل گردش در دل طبیعت می‌باشید و قصد خریداری کردن سایه بان را دارید، اما با توجه به تنوع زیاد مدل‌ها و قیمت‌ها با خرید این وسیله به مشکل برخورده‌اید، اصلا نگران نباشید. ما در این مطلب شما را با انواع سایه بان آشنا کرده و به شما یک سری نکات مهم را که هنگام خرید سایه بان باید به آن‌ها توجه داشته باشید را آموزش می‌دهیم.

سایه‌بان چیست و چه کاربردی دارد؟

وسیله‌ای است از جنس پارچه یا برزنت در دو نمونه پایه‌دار و بدون پایه وجود دارد که به منظور ایجاد سایه در قسمت‌هایی که فاقد سایه است مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه مدل‌های مختلفی دارد که شما باید با توجه به نوع استفاده خود یکی از ان‌ها را خریداری کنید. در ادامه مطلب تک تک مدل‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم. این وسیله دو کاره است و علاوه بر ایجاد کردن سایه برای جلوگیری از برخورد نور مستقیم خورشید با بدن در مواقع بارندگی هم از خیس شدن شما با آب باران جلوگیری می‌کند.

انواع سایه‌بان موجود در بازار:

  1. سایه‌بان چتری: این محصول از نظر شکل ظاهری شباهت زیادی به یک چتر دارد اما در ابعاد بزرگتر، همچنین بدنه آن از جنس آهن بوده که مقاومت بیشتری نسبت به پلاستیک دارد با این تفاوت که در مقابل رطوبت دچار زنگ زدگی می‌شوند. ارتفاع این مدل دارای یک پیچ تنظیم است که به صورت دستی می‌توان ارتفاع آن را تنظیم کرد. دارای یک پایه پلاستیکی هستند که با آب آن را می‌توان پر کرد که به ثبات بیشتر آن کمک می‌کند‌.
  2. سایه‌بان نیچر‌هایک: بر خلاف نمونه قبلی پایه‌های این سایبان از جنس فلز آلومینیوم می‌باشد که در مقابل رطوبت مقاوم بوده و دچار زنگ زدگی نمی‌شوند. این ویژگی باعث کاهش وزن آن شده و باعث می‌شود در مقابل باد به خوبی از خود مقاومت نشان دهد. این مدل بیشتر برای خانواده استفاده می‌شود زیرا اندازه بزرگی دارد و سایه زیادی را ایجاد می‌کند. نگران حمل کردن آن نباشید زیرا هنگام جمع کردن حجم آن به حدی کم می‌شود که به راحتی می‌توان آن را درون یک ساک جا داد.
  3. سایه‌بان آلاچیق: این وسیله مناسب ایجاد سایه در فضای باز مانند ساحل دریا می‌باشد، ایجاد سایه در چنین محیطی نشستن را برای شما لذت بخش می‌کند. این آلاچیق در طول و عرض معمولا دو متر ساخته می‌شود که محیط لازم برای نشستن سه تا چهار نفر را فراهم می‌کند. بدنه این مدل حالت آکاردئونی دارد و به راحتی باز و بسته می‌شود. همچنین پایه‌های آن قابلیت تنظیم ارتفاع به صورت دستی را دارند به این مدل آلاچیق تاشو هم گفته می‌شود.
  4. سایه‌بان سفری: شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که یک روز برای تفریح به بیرون رفته و سایه مناسبی برای نشستن پیدا نکرده باشید. در این شرایط احتمالا به شما اصلا خوش نگذشته است. این وسیله کم حجم‌ترین نمونه سایبان محسوب می‌شود و معمولا چند کاره می‌باشند و از آن‌ها می‌توان به عنوان زیرانداز و چادر مسافرتی هم استفاده نمود. این چادر با هشت عدد پایه ۵۰ سانتی آلومینیومی برپا می‌شود، البته شما می‌توانید با خرید پایه اضافه آن را به گونه‌های مختلف نصب کنید.
  5. سایه‌بان کولر آبی: شاید شما هم در روزهای آفتابی گرم تابستان متوجه شده باشید که کولر آبی شما با وجود سلامت کامل چندان خنک نمی‌کند و بازدهی لازم را ندارد. علت آن تابش نور مستقیم خورشید به بدنه کولر است. شما با نصب این سایبان روی کولر خود می‌توانید راندمان آن را تا حد زیادی بالا ببرید و دمای باد آن را ۶ تا ۷ درجه خنک‌تر کنید. این وسیله باعث افزایش طول عمر الکترو موتور کولر شما هم می‌شود، زیرا فضای داخلی کولر هم خنک‌تر می‌شود. با نصب این وسیله دیگر نیازی به قرار دادن کارتون، سنگ و چوب روی کولر نخواهید بود.
  6. سایه‌بان بادی: این نمونه شباهت زیادی به یک چادر مسافرتی بزرگ دارد که برای حمل آن شما نیاز به خودرو دارید به این مدل سایبان اشرافی هم گفته می‌شود. زیرا با باد کردن آن یک سایه ده متری ایجاد می‌شود. در هر شش ضلع این وسیله پنجره‌های خیلی بزرگ دیده می‌شود که باعث می‌شود از اطراف خود نمای ۳۶۰ درجه داشته باشید. از این وسیله بزرگ ۵ تا ۸ نفر می‌توانند استفاده کنند. از این نمونه هم با کف و هم بدون داشتن کف می‌توان استفاده کرد که بستگی به شرایط استفاده شما دارد.
  7. سایه‌بان خودرو: از این وسیله برای جلوگیری از تابش مستقیم نور خورشید به بدنه خودرو استفاده می‌شود. معمولا در منزل پارکینگ یا یک سایه برای پارک کردن خودرو پیدا می‌شود. اما در طبیعت کار چندان ساده‌ای نیست که برای خودرو خود سایه پیدا کنید به همین علت به شما سایبان خودرو را پیشنهاد می‌کنیم تا به وسیله آن خودرو خود را تحت هر شرایطی در سایه پارک کرده و هنگام سوار شدن گرمای داخل خودرو و صندلی‌های داغ شما را آزرده خاطر نکنند.

مزایای استفاده از سایه بان:

  • امکان نشستن در طبیعت و جاهایی که فاقد سایه است را برای شما فراهم می‌کند و باعث می‌شود از طبیعت نهایت لذت را ببرید.
  • نصب آسان و بدون دردسری دارند به طوری که شما در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌توانید آن‌ها را برپا کرده و مجدد جمع کنید.
  • قیمت آن‌ها نسبت به سایر وسایل سفری ارزان‌تر بوده پس می‌توان به این نتیجه رسید که از ارزش خرید بالایی برخوردار هستند.
  • اگر نور مستقیم خورشید به سر و بدن شما مدت زیادی تماس داشته باشد، دچار گرمازدگی خواهید شد که سایبان جلوی گرمازدگی را می‌گیرد.

بهترین مارک سایه بان:

کار خیلی دشواری است که بخواهیم یک برند خاص را از میان انبوهی از برندهای با کیفیت به عنوان بهترین مارک سایبان به شما معرفی کنیم. اگر شخصی یک برند خاص را به شما معرفی کند اطمینان داشته باشید که تبلیغ محصول خاصی را انجام می‌دهد. از آنجایی که وب سایت بس مارک یک رسانه علمی و آموزشی است و نه تبلیغاتی در ادامه مطلب لیستی از بهترین برندهای سایبان را به شما معرفی می‌کنیم.

  • سایبان ای اف تی تنت
  • سایبان بارک
  • سایبان نیچر‌هایک
  • سایبان بابل کارپت
  • سایبان کینگ کمپ
  • سایبان دانانیک
  • سایبان فور کاور
  • سایبان البرز
  • سایبان ایکیا

نکات مهمی که هنگام خرید سایبان باید به آن توجه کنید:

  1. قیمت سایبان: مهم‌ترین نکته در مورد خرید سایبان قیمت آن می‌باشد. شما باید قبل از انجام هر کاری میزان بودجه برای خرید سایبان را مشخص کنید. با مشخص کردن مقدار بودجه خود به خود مدل‌هایی که در محدوده قیمتی شما قرار ندارند از انتخاب شما حذف شده و خرید برای شما آسان می‌شود.
  2. نوع سایبان: این محصول هم مانند سایر تجهیزات سفر مدل‌های مختلفی دارد که شما باید با توجه به نوع استفاده خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. مدل‌های چتری مناسب ساحل نیستند زیرا پایه آن‌ها آهنی بوده و دچار زنگ زدگی می‌شود برای این مکان باید از مدل آلاچیق استفاده کنید، زیرا هم در برابر باد مقاوم هستند و هم پایه‌های آن‌ها از جنس آلومینیوم است و زنگ نمی‌زنند. برای سفر بهتر است، نمونه سفری را خریداری کنید زیرا سبک و قابل حمل می‌باشند.
  3. جنس سایبان: جنس آن باید به گونه‌ای باشد که اشعه مضر Uv خورشید را گرفته و مانع از برخورد نور خورشید با سر و بدن شما شود. بعضی از مدل‌ها ضد آب هم هستند یعنی می‌توان از آن‌ها برای محافظت از خیس شدن در مکان بارانی استفاده کرد. برخی مدل‌ها باد را از خود عبور نمی‌دهند، بنابراین مناسب استفاده در مکان‌هایی که وزش باد زیاد است نمی‌باشند. بهترین جنس آن‌ها باد را از خود عبور می‌دهند و در برابر باد شدید از خود مقاومت زیادی نشان می‌دهند.
  4. سایز سایبان: یکی از نکات مهمی که هنگام خرید سایبان باید به آن توجه داشته باشید، اندازه آن می‌باشد. شما باید با توجه به تعداد اعضای خانواده خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. معمولا مدل‌های چتری و آلاچیق اندازه ۲۰۰ سانتی متر دارند و قادر هستند که برای شما سایه‌ای در ابعاد دو متر ایجاد کنند. این سایبان‌ها مناسب سه یا چهار نفر هستند. اگر تعداد خانواده شما بیشتر است باید نمونه بادی را انتخاب کنید زیرا چیزی در حدود ده متر سایه ایجاد می‌کنند و مناسب یک خانواده پنج تا ۸ نفره می‌باشند.
  5. پایه‌دار بودن: همیشه یکی از دغدغه‌های اصلی کسانی که قرار است سایبان نصب کنند، گره زدن آن به قسمت‌های اطراف است، در مواردی اصلا نمی‌توان جایی برای وصل کردن سایبان پیدا کرد. در این شرایط بهترین کار استفاده از یک سایبان پایه‌دار است که بدون بستن به قسمت خاصی می‌توان آن‌ها را برپا نمود. این پایه معمولا یک قسمت پلاستیکی دارد که شما می‌توانید آن را با آب پر کرده و باعث افزایش ثبات سایبان در اثر وزش باد شوید.
  6. برند محصول: همیشه به سراغ خرید برندهای معروف و شناخته شده بازار بروید زیرا از کیفیت لازم برخوردار هستند. این برند‌ها از قبل تست شده و امتحان خود را پس داده‌اند. تجربه ثابت کرده تا زمانی که یک جنس باکیفیت و شناخته شده وجود دارد نباید به سراغ برندهای ناشناخته بازار بروید زیرا از کیفیت لازم برخوردار نیستند و با خرید این محصولات وقت و هزینه خود را هدر می‌دهید.

روش نگهداری از سایه بان:

  • همیشه سایبان را در محلی نصب کنید که کمترین میزان باد در آن منطقه باشد، وزش باد شدید به سایبان شما آسیب جدی وارد می‌کند.
  • هرگز سایبان را به صورت خیس نگهداری نکنید، زیرا دچار پوسیدگی می‌شود. بهتر است بعد از پایان بارندگی اجازه دهید تا به خوبی خشک شود.
  • در نمونه تاشو بهتر است قسمت‌های آکاردئونی که قابل حرکت هستند را هر چند وقت یک بار روغن کاری کنید تا همیشه به راحتی باز و بسته شوند.
  • شما مجاز به برپا کردن نمونه بادی در جاهایی نیستید که دارای سنگ‌های تیز و خار و خاشاک می‌باشند. زیرا باعث سوراخ و پاره شدن آن‌ها می‌شود.

با توجه به نکاتی که گفته شد؛ می توانید سایبان مورد نظرتان را خریداری نمایید. ما برای سهولت کار شما، لیستی از بهترین نمونه‌های سایبان زیبا، ارزان، پرفروش و باکیفیت موجود در بازار را جمع آوری کرده ایم. با کلیک کردن روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم، می توانید اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت نمایید.

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید سایبان در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *