نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید سایه چشم باید به آن ها توجه داشته باشید.

خداوند متعال برای هر دو جنس زن و مرد یکسری زیبایی‌ها خلق کرده است که در نظر طرف مقابل جذابیت محسوب می‌شود. لطافت و زیبایی ظاهر و باطن خانم‌ها همیشه بخشی از فلسفه‌ی وجودی آنها بوده است. چون خانم‌ها زیبا هستند؛ زیبا دیده شدن و زیبایی را هم دوست دارند. به عبارت بهتر همه‌ی زنان تمایل دارند که در مرکز توجهات باشند، به همین دلیل از انواع لوازم آرایشی برای زیبایی هرچه بیشتر ظاهرشان استفاده می‌کنند. یکی از این لوازم آرایشی محبوب و دوست داشتتی برای همه‌ی خانم‌ها سایه چشم می‌باشد. همانطور که می‌دانید اولین عضو در صورت هر فردی که توجه دیگران را به خود جلب می‌کند، چشم‌ها خواهد بود. بنابراین وظیفه‌ی این محصول آرایشی هرچه زیباتر نشان دادن این عضو مهم است.

لوازم آرایشی که در بازار موجود هستند از تنوع بسیار بالایی برخوردارند. برای مثال: رژلب، خط چشم، ریمل، خط لب، سایه چشم و… . به طور کلی بیس اصلی یک آرایش حرفه‌ای شامل استفاده‌ی صفر تا صد از همه‌ی محصولات آرایشی با کیفیت خواهد بود. در نتیجه اگر یک محصول آرایشی به اصطلاح تقلبی باشد و فاقد استاندارد‌های لازم باشد، کل آرایش چهره زیر سوال خواهد رفت. سایه چشم هم از این قاعده مستثنی نمی‌باشد. این محصول آرایشی باعث درشت‌تر و زیباتر نشان دادن چشم‌ها خواهد شد و در صورتی که چشمان شما دارای نواقصی باشد، می‌توان این نقص‌ها را از طریق سایه‌ی چشم از بین برد.

با توجه به این مقدمه‌ی کوتاه به اهمیت وجود این محصول در کیف لوازم آرایشتان پی بردید. فراموش نکنید که خرید چیزهایی که با پوست صورت شما در ارتباط هستند، بسیار مهم است، چراکه هر محصول بی‌کیفیتی ممکن است یکسری آسیب‌های جدی به پوست شما وارد کند. چه برسد به سایه چشم که با حساس‌ترین عضو صورت در تماس خواهد بود. پس عزیزان اگر قبل از خرید لوازم آرایشی نکات کاربردی را مدنظر قرار دهید، خواهید توانست که انتخابی درست و مقرون به صرفه داشته باشید. پس ما را در ادامه‌ی مطلب همراهی کنید.

نگاهی کوتاه به تاریخچه‌ی استفاده از لوازم آرایشی:

از قدیم الایام تا به امروز استفاده از لوازم آرایشی همواره مورد توجه بانوان بوده است. به گونه‌ای که در زمان غار نشینی زنان حیوانات را می‌کشتند و از خون آنها به عنوان رژلب استفاده می‌کردند. تا اینکه بعدها محصولاتی چون سرمه و… روی کار آمدند. در زمان مصر باستان هم آرایش موها و صورت فقط مختص زنان اشراف بوده است و سایر بانوان حق استفاده از این محصولات را نداشتند.

بهتر است به این نکته هم اشاره کنیم که حدود چند دهه می‌شود که سایه چشم روی کار آمده و پیش از آن زنان فقط از خط چشم‌های مخصوص استفاده می‌کردند که غالبا مانند سرمه عمل می‌کرده‌ است. به گونه‌ای که در زمان مصر باستان ملکه‌ای با نام کلئوپاترا برای اعمال قدرت بیشتر در بین مردم از سرمه بهره می‌برده است. امروزه هم در آسیای شرقی معمولا زنان و مردان در مراسمات مختلف آیین خودشان، چهره‌هایشان را آرایش می‌کنند.

منظور از سایه چشم چیست؟

همانطور که می‌دانید منظور از آرایش یعنی چیزی را اضافه کردن و منظور از پیرایش یعنی چیزی را کم کردن. به همین دلیل است که در کشور ما کلمه‌ی آرایشگاه برای خانم‌ها و کلمه‌ی پیرایشگاه برای آقایان به کار برده می‌شود. حال در تبیین واژه‌ی سایه چشم باید بگوییم که محصولی آرایشی است، که کاربرد اصلی آن زیباتر نشان دادن پلک و زیر ابروها خواهد بود.

هنگام استفاده از سایه چشم، چشم‌ها زیبا، جذاب و گیرا خواهند شد و نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کنند. حتی بیشتر اوقات آرایشگران حرفه‌ای در تلاشند که رنگ سایه را با رنگ چشم هماهنگ کنند؛ تا عمق و ابعاد چشم را زاویه بدهند و جذابیت آنها را از آنچه که هست بیشتر کنند‌. این محصول آرایشی بیشتر توسط خانم‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما دیده شده که در برخی از کشورها هم آقایان از آن استفاده می‌کنند.

آشنایی بیشتر با انواع سایه چشم موجود در بازار:

  • سایه چشم پودری: معروف ترین نوع سایه چشمی که در بازار موجود است، این مدل می‌باشد. در نگاه اول به این نوع از سایه متوجه خواهید شد که پودر سایه به صورت کاملا فشرده در یک قالب مخصوص ریخته شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای افراد مبتدی خرید این نوع سایه پیشنهاد می‌شود. چون پخش کردن و ترکیب آن با سایه‌های دیگر بسیار راحت است. طرز استفاده از آن هم از طریق براش(قلم‌مو) است و هم از طریق انگشتان دست.
  • سایه چشم مایع: شاید باورتان نشود اما طریقه‌ی استفاده از این مدل، نسبت به مدل قبلی بسیار راحت‌تر می‌باشد. فقط یک مشکلی که دارد این است که خیلی سریع خشک می‌شود، در نتیجه باید سرعت عملتان بالا باشد. فقط عزیزان هنگام خرید این مدل دقت کنید که آن را با رژلب مایع اشتباه نگیرید، چون ظاهر و غلظتشان دقیقا با هم برابر است.
  • سایه چشم کِرِمی: این مدل از سایه در بسته بندی شبیه به کرم مرطوب کننده قرار دارد و بافتی شبیه به کرم را هم دارا می‌باشد.‌ می‌توانید از این مدل به عنوان زیرساز سایه استفاده کنید و بعد از آن سایه‌‌ی پودری را از طریق براش بر روی آن پخش کنید. فقط عزیزان مراقب باشید که این سایه خط و خطوط پشت پلک را نمایان می‌کند، پس بهتر است که از زیرساز یا کانسیلر بهره ببرید.
  • سایه چشم مدادی: شکل این سایه شبیه به مداد ابرو و رژلب مدادی است. کار با آن هم راحت می‌باشد پس اگر علاقه مند هستید که سایه مانند خط باریکی پشت پلکتان خودنمایی کند، پیشنهاد ما به شما خرید این مدل می‌باشد. اگر جنس سایه مدادی از موم باشد به راحتی پاک خواهد شد، اما‌ اگر مات باشد پاک کردن آن مقداری زمان‌بر است.
  • سایه چشم پیگمنت: این سایه هم مانند مدل اولی حالت پودری دارد، منتهی مدل اول حالت پودر فشرده است، اما این سایه اگر کج‌ شود می‌ریزد و چسبندگی ندارد. بنابراین قبل از استفاده از این سایه باید حتما از کرم زیر سازی بهره ببرید. کار با این‌ مدل هم خیلی راحت نیست و نیاز به مهارت دارد.

پرداخت سایه به چه معناست:

شاید شما عزیزان هم بارها این کلمه را شنیده باشید، منظور از پرداخت سایه در واقع میزان درخشندگی و نوع سایه است. حال در ادامه شما عزیزان را با پرکاربردترین نوع پرداخت‌ها آشنا می‌کنیم:

  • سایه چشم مات: همانطور که از نام این مدل مشخص است حالت درخشندگی ندارد و کاملا صاف است. نسبت به سایر سایه‌های موجود در بازار پررنگ‌تر هستند و می‌توان از طریق مدل‌های دیگر سایه آن را محو کرد و ترکیب بسیار زیبایی را به وجود آورید.
  • سایه براق: رنگ‌های این مدل قابل ترکیب و اکلیلی هستند، همانطور که از نامشان مشخص است حالت درخشندگی زیبایی را به چشمان شما می‌بخشند. هم می‌توان از طریق انگشت و هم از طریق براش آن را پخش نمود.
  • سایه چشم ساتن: این سایه در واقع حالتی بین سایه چشم براق و مات است، درخشندگی آن هم متوسط خواهد بود. عزیزان فقط هنگام خرید سایه چشم به عبارت satin حک شده بر روی آن دقت نمایید. چون شکل آن شبیه به سایه براق می‌باشد. اما اگر به این عبارت دقت کنید متوجه تفاوت خواهید شد.
  • سایه اکلیلی: زیبایی این سایه فوق العاده بالاست و هنگام پخش شدن بر روی پلک حالت اکلیلی خاصی را به چشمان شما می‌بخشد. عزیزان خیالتان راحت باشد که این اکلیل‌ها برای چشم کاملا بی ضرر است. خانم‌های عزیز دقت داشته باشید که برای استفاده از این نوع سایه باید از کرم زیرساز بهره ببرید.
  • سایه چشم متالیک: این مدل هم شبیه به سایه‌ی براق است، تنها تفاوت آن، این است که حالت متالیک و فلزی مانند را به چشمان شما می‌بخشد.

نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید سایه‌ چشم باید به آنها توجه نمود:

  • اولین شرط توجه به قیمت آن است. عواملی چون کیفیت، نوع پرداخت، مارک و… بر روی قیمت این محصول آرایشی اثرگذار هستند‌. شما عزیزان باید با توجه به بودجه و سلیقه‌ی خود نسبت به خرید مدل خاصی اقدام کنید.
  • حتما به مارک و برند محصول آرایشی دقت داشته باشید‌. برندهایی چون مک، مای، بورژوا، این لی، آی فیس و… جزو معروف‌ترین برندهای آرایشی هستند. سعی کنید لوازم آرایشی انتخابی‌تان از بین این چند برند انتخاب شود‌.
  • حتما به اصل بودن لوازم آرایشی و به خصوص سایه چشمتان توجه داشته باشید. اگر مشاهده کردید که لوازم آرایشی که قصد خریداری آن را دارید از برندهای معتبر نیست، نسبت به خریداری آن اقدام نکنید.
  • قبل از خرید، نوع پرداخت مورد علاقه‌تان را مشخص نمایید. اینکه مدل اکلیلی را می‌پسندید یا براق و مات را کاملا مسئله‌ای شخصی است و به میل و سلیقه‌ی شما بستگی دارد.
  • سعی کنید رنگ سایه با رنگ چشمتان در تناسب باشد تا زیبایی چشمان شما عزیزان چند برابر شود.
  • اگر به دنبال خرید سایه‌های متنوعی هستید، پیشنهاد ما به شما عزیزان خرید پالت سایه می‌باشد که تنوع رنگی بسیار بالایی دارد. اما اگر سایه را به صورت تکی انتخاب نمایید فقط از یک مدل سایه می‌توانید بهره ببرید و مجبورید در مراسمات مختلف از همین یک نمونه استفاده کنید.

با توجه به نکاتی که گفته شد، می توانید سایه چشم مورد نظرتان را خریداری نمایید. ما برای سهولت کار شما، لیستی از ۳۰ نمونه سایه چشم زیبا، ارزان، محبوب و پرفروش را برای شما جمع آوری کرده ایم. با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم، اطلاعات بیشتری از هر محصول را درافت کنید.

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید سایه چشم در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *