نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید شال مبل باید به آن ها توجه داشته باشید.

همیشه زیبایی خانه نقش بسیار مهمی در تقویت روحیه و ایجاد حس شادابی و سرزندگی دارد و بدیهی است که هرچه از وسایل جذاب‌تر در دکوراسیون خانه استفاده نمایید، ذوق و سلیقه‌ی خود را به نمایش می‌گذارید. امروزه یکسری وسیله‌های مدرن در دکوراسیون منزل وجود دارند که الحق و الانصاف محیطی که در آن زندگی می‌کنید را فوق العاده زیبا می‌کنند. یکی از این وسایل کاربردی شال مبل نام دارد که می‌توان گفت در صنعت مد بسیار پرطرفدار می‌باشند و شما می توانید با صرف هزینه‌ای کم، مبلمان منزلتان را زیباتر و خاص‌تر نمایید.

مسلما اگر نسبت به تعویض مبل یا تختتان اقدام کنید، باید هزینه‌های زیادی را متحمل شوید. اما می‌توانید با خرید شال مبل و تخت جذابیت ویژه‌ای را به این دو وسیله ببخشید، درست مثل اینکه وسایل خانه‌تان را تغییر داده‌اید. پس تا این حد نقش یک شال می‌تواند موثر واقع شود. فراموش نکنید که خرید شال مبل به شما دوستان این امکان را می‌دهد که در شب‌های سرد زمستان هنگام تماشای تلویزیون از آن بهره ببرید و اوقات خوشی را برای خود و اطرافیانتان رقم بزنید.

با توجه به این مقدمه‌ی کوتاه احتمالا تا کنون شما عزیزان هم به فکر خرید شال مبل هستید و تمایل دارید که در اولین فرصت به بازار بروید و نسبت به خرید این محصول اقدام کنید. اما ما به شما می‌گوییم که نیازی نیست به بازار بروید و تنها کافی است به یک سایت معتبر اینترنتی مراجعه کنید و مدل مدنظرتان را خریداری نمایید. ما در این مطلب فقط یکسری نکات مهم و کاربردی را آموزش خواهیم داد تا با آگاهی کامل محصول مورد نظرتات را انتخاب کنید. پس با ما همراه باشید.

آشنایی کلی با مفهوم شال‌مبل یا تخت:

همانطور که در بالا هم گفته شد، شال مبل محصولی است برای زیبایی دکوراسیون خانه و تغییر ظاهر مبلمان یا سرویس تخت خواب شما. پس می‌توانید با صرف هزینه‌ای کم به طور کلی مبلمان منزل را تغییر دهید. اگر احیانا با قیمت مبل‌های موجود در بازار مشکل دارید و به لحاظ مالی عدم توانایی تغییر دکوراسیون خانه را دارید؛ تنها با خرید شال زیبا و رنگارنگ می‌توانید ظاهر مبل‌ منزل را دگرگون نمایید.

اگر بخواهیم نحوه‌ی استفاده از این محصول را شرح دهیم، باید بگوئیم که نخستین بار کشورهای اروپایی از این وسیله استفاده کردند و کاربرد اصلی آن هم برای گرم نگهداشتن افراد بوده است، اما بعدا به این نتیجه رسیدند که وجود شال بر روی مبل، نمای فوق العاده جذابی به محیط زندگی می‌بخشد. پس امروزه دو کاربرد می‌توان برای شال مبل برشمرد، یکی جنبه‌ی زینتی آن و دیگری قابلیت گرم‌ نگهداشتن بدن در برابر سرما.

انواع مختلف شال مبل به لحاظ ظاهر و نوع طرح:

هر کالایی که در بازار یافت می‌شود، انواع مختلفی دارد که بسته به درآمد و سلیقه‌ی خود می‌توانید یک مدل خاص را انتخاب نمایید. بدیهی است که پارچه‌هایی که برای تولید شال مبل از آنها استفاده می‌شود، انواعی دارند که عبارتند از:

  • شال مبل با طرح مدرن: این مدل از شال‌ها بیشتر برای مبل‌هایی با طرح‌های ساده و تک رنگ مورد استفاده قرار می‌گیرند. شکل حک شده بر روی آنها هم غالبا اشکال هندسی هستند که نما و جلوه‌ی خاصی به دکوراسیون منزل می‌بخشند. اگر خیلی طرفدار طرح‌های مدرن هستید و به زندگی سنتی علاقه‌ای ندارید، خرید شال مبل با طرح مدرن بهترین گزینه است.
  • شال مبل با طرح‌های سنتی: طرح‌هایی چون ترمه، بته جغه و… جزو اشکال سنتی هستند که طرفداران خاص خود را هم دارند. اگر با قیمت شال مبل و تخت مشکلی ندارید، بهتر است که به سراغ نمونه‌های دست‌دوز بروید که هم زیباتر هستند و هم اینکه ارزش معنوی بالایی دارند.این مدل از شال مبل‌ها را هم بیشتر بر روی مبل‌های ساده استفاده می‌کنند.
  • شال مبل بافتنی یا کاموایی: همانطور که از نام این نوع شال مشخص است، غالبا طرح بافتنی یا از طریق دخالت ماشین است و یا از طریق نیروی دست. به هر صورت در طی چند سالی که این مدل از شال روانه‌ی بازار شده است، توانسته جایگاه خود را از مدل‌های مدرن و سنتی هم بالاتر ببرد و به طرحی پرطرفدار تبدیل شود.

نحوه‌ی ایجاد تناسب رنگ شال با رنگ کوسن‌ها:

  1. به دنبال ایجاد هارمونی رنگی بین مبل و رنگ کوسن‌ها باشید.
  2. اگر به تضاد رنگ‌ها علاقه دارید، بهتر است که رنگ کوسن و رنگ شال را متضاد انتخاب کنید.
  3. اگر طرح کوسن‌های مبل منزلتان شلوغ است، گزینه‌ی مناسب خرید شال مبل با طرح ساده و تک رنگ خواهد بود.
  4. اگر جنس کوسن مبل شما حالت مخملی دارد، بهتر است که جنس شال پشمی و کاموایی باشد.
  5. فراموش نکنید که در نهایت شما تصمیم گیرنده هستید و ما فقط با ارائه‌ی چند نکته مسیر را برایتان هموار خواهیم کرد.

شال مبل یا تخت را کدام قسمت قرار دهیم؟

این سوال ممکن است برای بسیاری از شما دوستان پیش آید، در پاسخ باید بگوییم که مکان به خصوصی برای قرارگیری این محصول تعریف نشده است. اما بهتر است بدانید که اگر طول شال انتخابی شما خیلی بزرگ است باید آن را از عرض تا بزنید و بر روی دسته‌ی مبل پهن کنید. اگر هم احیانا تمایلی ندارید که شال خریداری شده‌ی شما بر روی زمین بیفتد، آن را به گونه‌ای روی دسته‌ی مبل بیندازید که بلندای شال تا قسمت نشیمن امتداد پیدا کند.

برخی از افراد هم تمایل دارند که شال را بر روی تکیه‌گاه مبل بیندازند که در این صورت باید کوسنی را جلوی آن قرار دهید تا در اثر نشست و برخاست، لیز نخورد. اگر هم شال‌مبل انتخابی شما خیلی ضخیم و پهن است می‌توانید به طور کامل آن را بر روی نشیمن مبل پهن کنید، در این صورت مثل این است که پارچه‌ی مبلتان را تعویض نموده‌اید.

قبل از خرید شال مبل و تخت، بهتر است این نکات را هم مدنظر قرار دهید:

امروزه متاسفانه تشخیص جنس خوب از بد کار راحتی نیست و برای تشخیص این امر باید اطلاعات خود را در خصوص خرید هر محصولی بالا ببرید. ما در ادامه‌ی این متن قصد داریم که در راستای خرید یک شال مبل و تخت باکیفیت به شما دوستان کمک کنیم تا با انتخابی درست، فضایی دلنشین را به منزلتان هدیه دهیم. پس عزیزان قبل از خرید حتما به این نکات دقت کنید:

  • اولین مورد توجه به جنس شال مبل می‌باشد. از بین جنس‌هایی چون ترمه، طرح‌های مدرن و کاموایی که در بالا به آن اشاره کردیم. انتخاب یک مدل خاص به نوع پارچه‌ی مبل و کوسن بستگی دارد. در نهایت انتخاب شماست که در تصمیم‌گیری یاری‌تان می‌کند.
  • مورد بعد دقت در سایز محصول است. شال مبل دارای سه سایز کوچک، متوسط و بزرگ خواهد بود. انتخاب نوع سایز هم به تعداد نفرات مبلی که قرار است شال را بر روی آن بیندازید بستگی دارد.
  • دقت در رنگ شال را هم مدنظرتان قرار دهید. اگر رنگ پارچه‌ی مبل و کوسن شلوغ و تیره است، گزینه‌ی مناسب خرید شال مبل با رنگ روشن و طرح‌های ساده خواهد بود تا به خوبی بر روی مبل مشخص باشد. همینطور بالعکس یعنی اگر مبل تک رنگ و ساده است، شال مبل باید با طرح‌های شلوغ انتخاب شود.
  • اگر قصد خرید شال برای تخت خواب خود را دارید، سعی کنید رنگ آن را با رنگ سرویس خواب و یا رنگ آباژور رومیزی‌تان ست نمایید تا جلوه‌ای خاص به اتاق خواب شما ببخشد.
  • معمولا شال تخت را بر روی قسمت پایینی تخت پهن می‌کنند تا نمای روتختی را هم تحت الشعاع قرار ندهد.
  • توجه به قیمت هم به میزان بودجه و سلیقه‌ی شما دوستان بستگی دارد. طبیعی است که شال تخت و مبل کاموایی قیمت بالاتری نسبت به سایر مدل‌ها دارد، پس اگر با قیمت آن مشکلی ندارید، خریدش را پیشنهاد می‌کنیم.

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید شال مبل در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *