نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید شیر دوش برقی باید به آن ها توجه داشته باشید.

همانطور که همه می‌دانیم شیر مادر اصلی‌ترین و در عین حال کاملترین غذا برای نوزادان محسوب می‌شود. متاسفانه امروزه برخی از مادران از نعمت شیردادن به کودکشان محروم می شوند. این موضوع هم می‌تواند دلایل مختلفی چون: امتناع کودک از گرفتن سینه‌ی مادر، خودداری مادر از شیر دادن به فرزندش برای جلوگیری از بد شکل شدن سینه‌هایشان و… داشته باشد. مسلما همه‌ی شما مادران از این موضوع آگاهی دارید که نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می‌کنند، کمتر به بیماری‌های مختلف دچار می‌شوند و در آینده هم سلامت جسمی و روحی‌شان تضمین خواهد شد. مادران معمولا برای دوشیدن شیرشان از شیر دوش استفاده می‌کنند، این وسیله هم در دو نوع شیر دوش برقی و شیر دوش دستی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شیر دادن مادر به کودک یکی از لذت بخش ترین کارهایی است که مادران انجام می‌دهند، چون با این کار احساس مادر و فرزندی بیشتر تقویت شده و آرامش و امنیت برای هر دو طرف به وجود خواهد آمد. با همه‌ی این تفاسیر، گاهی اوقات مادر به دلیل شاغل بودن نمی‌تواند هر لحظه به کودک شیر دهد، پس مجبور می‌شود که شیر را در شیشه شیر نگهداری کند تا زمانی که کودک نیاز داشت به او شیر دهند. دوشیدن شیر از سینه‌ی مادر کار چندان راحتی نیست و نیاز به تمرین و تکرار دارد. در نوع دستی شیر دوش، به وسیله‌ی پمپی که در قسمت انتهایی دستگاه قرار دارد شیر مادر به درون آن ریخته می‌شود اما در مدل برقی، شیر مادر از طریق نیروی برق وارد محفظه‌ی دستگاه می‌شود.

به دلیل اهمیتی که خرید که این وسیله دارد، دقت در انتخاب آن بسیار مهم خواهد بود، چون بحث سلامتی نوزاد و مادر در میان است. ما در این مطلب یکسری نکات مهم و کاربردی را برای شما عزیزان جمع آوری کرده‌ایم تا با آگاهی کامل نسبت به خرید این محصول اقدام نمایید. پس اگر قصد دارید که شیر دوش برقی باکیفیتی را خریداری نمایید، با ما همراه باشید.

منظور از شیر دوش برقی چیست؟

شیر دوش در واقع وسیله‌ای است که شیر مادر را از پستان او تخلیه می‌کند، به گونه‌ای که نیروی برق یا دست باعث خارج شدن شیر از نوک سینه‌ی مادران می‌شود. شیر دوش‌هایی که قبلا در بازار موجود بودند بیشتر حالت دستی داشتند و از طریق پمپی که در قسمت انتهایی آن‌ها وجود دارد، با فشردن و باز کردن آن پمپ، شیر به طور کامل تخلیه خواهد شد. در مدل برقی آن هم از طریق نیروی برق، شیر از سینه‌ی مادر تخلیه می‌شود.

امروزه هر دو مدل در بازار موجود هستند که خرید هر کدام از این دو به بودجه و نیاز شما بستگی خواهد داشت‌. شیر دوش‌های دستی به گونه‌ای هستند که گاهی اوقات سینه‌ی مادر در اثر فشار پمپ زخمی می‌شود و عمل دوشیدن شیر هم بسیار دردناک خواهد شد. اما در مدل برقی، اگر با قیمت آن مشکلی ندارید، بسیار راحت‌تر است و شیر بسیار روان از سینه تخلیه می‌شود.

چرا نوزاد باید از شیر مادر تغذیه کند:

شاید شما دوستان هم شنیده باشید که بر طبق نظر محققان و کارشناسان حوزه‌ی سلامت کودکان، نوزادانی که مستقیما از شیر مادر تغذیه می‌شوند، نسبت به همسالان خود و کسانی که از این نعمت محروم بوده‌اند، باهوش‌تر و فعال‌تر هستند. چون شیر مادر یکسری ویتامین‌ها و املاح مهم و ضروری را دارا می‌باشد که به تقویت هوش و رشد کودک کمک شایانی خواهد کرد. حتی دیده شده در بزرگسالی هم بچه‌هایی که تغذیه اصلی‌شان شیر مادر بوده است؛ به افرادی موفق و بااستعداد تبدیل و کمتر دچار انواع مختلف بیماری‌ها شده‌اند. ضریب هوشی بالاتری دارند و در روابط اجتماعی هم موفق‌تر عمل می‌کنند.

جایی که کودک به خودی خود از گرفتن سینه‌ی مادر امتناع می‌کند، سخنی باقی نخواهد ماند، اما وقتی که مادر از شیر دادن به فرزندش سرباز می‌زند، دور از عاطفه و احساس مادری است. چون تعداد محدودی از مادران هستند که با تصور اینکه بعد از شیردهی، سینه‌هایشان فرم اولیه را از دست می‌دهند، تن به این کار نخواهند داد. در صورتی که این تصور کاملا اشتباه است و خداوند سیستم بدن زن را به گونه‌ای طراحی کرده که بعد از دوران شیردهی، مجددا سینه‌ها به حالت اولیه خود باز می‌گردند. پس با این فکر غلط رابطه‌ی مادر و فرزندی را تحت الشعاع قرار ندهید.

آشنایی بیشتر با انواع مختلف شیر دوش‌های موجود در بازار:

  • شیر دوش دستی: همانطور که از نام این مدل مشخص است، شیر دوش دستی با استفاده از نیروی دست کار می‌کند و مدلی قدیمی‌تر از مدل‌های دیگر می‌باشد. عملکرد آن به نحوی است که با فشردن پمپ انتهای قیف و قرار دادن آن بر روی نوک سینه‌ی مادر، شیر از سینه خارج شده و درون محفظه‌ی مشخص شده‌ای ریخته خواهد شد. قیمت پایین، کارایی راحت و… جزو مواردی است که هنوز هم خیلی از مادران از آن بهره می‌برند.
  • شیر دوش برقی(اتوماتیک): قیمت این مدل نسبت به مدل قبلی بیشتر است و نسبت به سایر مدل‌ها هم کارایی بیشتری دارد. وقتی که به دلیل کمبود زمان، نمی‌توانید با استفاده از شیر دوش دستی، شیر سینه‌ی خود را بدوشید، در این شرایط مجبورید که از شیر دوش برقی استفاده کنید، تا با بهره گیری از نیروی برق، شیر سینه تخلیه شود. شکل ظاهری هر دو مدل تقریبا یکی است، منتهی تنها تفاوتشان در برقی و دستی بودن آنهاست. می‌توان گفت که اگر با قیمت مدل دوم مشکلی ندارید، این شیر دوش را به نوع دستی آن ترجیح دهید تا مشکلی با دوشیدن شیرتان نداشته باشید و این عمل به راحتی صورت گیرد‌.

نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید شیر دوش برقی باید به آنها توجه نمود:

  • اولین شرط توجه به قیمت آن است. عواملی چون جنس، کیفیت، مدل و… بر روی قیمت این وسیله اثرگذار خواهند بود. شما عزیزان باید با توجه به بودجه و نیاز خود نسبت به خرید مدل خاصی اقدام نمایید.
  • حتما به مدل خاصی که مدنظرتان است توجه نمایید، چون برای خرید شیر دوش باید نوع آن را مشخص کنید که با کدام یک از آنها راحت هستید. انتخاب هر کدام از این دو مدل به میزان آسایش شما بستگی خواهد داشت.
  • توجه داشته باشید که شیر دوش‌های برقی باعث تحریک سینه‌ی مادر به ترشح شیر و ماساژ دادن پستان‌های او خواهد شد و همین امر حس آرامش به مادر می‌بخشد.
  • قسمتی که شیر در آن قرار می‌گیرد باید فاقد هرگونه مواد مضر و شیمیایی باشد، چراکه شیر مادر مستقیما با آن در تماس می‌باشد و هرگونه آلودگی وارد شیر مادر خواهد شد، در نتیجه سلامت کودک به خطر می‌افتد.
  • عزیزان حتما به سراغ خرید شیر دوشی باشید که وزن متناسبی داشته باشد. چون وزن نهایی این محصول با احتساب مقدار شیری که قرار است وارد این وسیله شود، اندازه گیری می‌شود.
  • مدلی را خریداری نمایید که دو سَری داشته باشد، تا هر دو سینه‌تان درون این وسیله قرار بگیرد. به عبارت بهتر وجود هر دو سری باعث می‌شود حجم زیادی از شیر وارد محفظه‌ی مخصوص شود و در زمان هم صرفه جویی می‌شود.
  • شیر دوش انتخابی شما باید دارای یکسری تنظیمات از قبیل: تنظیم سرعت، قدرت مکش و… باشد تا هنگام استفاده مادر احساس راحتی داشته باشد.
  • شیر دوشی مناسب است که متناسب با سایز مختلف سینه‌‌ی بانوان باشد و بتوانید بر حسب سایز سینه‌هایتان مدل استانداردی را انتخاب کنید.
  • برخی از مدل‌های شیر دوش دارای شارژر هستند و می‌توانید آنها را شارژ کنید تا در مواقع ضروری مورد استفاده قرار بگیرند.

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید شیر دوش برقی در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *