نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید قفل رینگ چرخ خودرو باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

امروزه با افزایش قیمت رینگ و لاستیک در بازار توجه خیلی از سارق‌ها به طرف سرقت این وسایل جلب شده است، یکی از راه‌های جلوگیری از سرقت رینگ و لاستیک خودرو استفاده از قفل رینگ چرخ خودرو می‌باشد. سارق‌ها برای این کار از جک و اچار بکس برقی استفاده می‌کنند و در عرض چند ثانیه رینگ و لاستیک شما را به سرقت می‌برند. اگر شما از قفل رینگ چرخ استفاده کرده باشید، کار را برای سارق مشکل و حتی در مواردی غیر ممکن می‌کنید. سارق همیشه به دنبال سرقت راحت و بی‌درد سر است و معمولا به سراغ سرقت‌های زمان بر که شانس دستگیر شدن را بالا می‌برد نمی‌رود. پس اگر سارق آچار قفل رینگ چرخ شما را هم همراه داشته باشد، سارق باید به اندازه باز کردن یک چرخ دیگر برای تعویض آچار زمان بگذارد، پس ترجیح می‌دهد، لاستیک خودرویی را به سرقت ببرد که راحت‌تر باشد. این امر شانس به سرقت رفتن رینگ و لاستیک شما را کاهش می‌دهد.

قفل رینگ چرخ یک روش راحت و مقرون به صرفه برای جلوگیری از سرقت رینگ و لاستیک شما می‌باشد. حتی خود شما هم هنگام باز کردن چرخ زمان پنچر شدن کلافه می‌شوید. دزد که جای خود را دارد و استرس او نسبت به شما هزار برابر است. متاسفانه خیلی از افراد این پیچ را زیاد سفت نمی‌کنند، در صورتی که یک تصور کاملا اشتباه می‌باشد، همین امر یعنی سفت نکردن قفل رینگ چرخ این فرصت را در اختیار سارق قرار می‌دهد که با دست یا آچار قفلی اقدام به باز کردن این پیچ کند. پس برای ایمنی بیشتر هنگام حرکت و کارایی بهتر این وسیله حتما این پیچ را همانند پیچ‌های دیگر به خوبی سفت نمائید. تجربه ثابت کرده که تمام سرقت‌هایی که با وجود نصب قفل رینگ چرخ صورت گرفته به علت سهل انگاری مالک در سفت نکردن پیچ مخصوص چرخ بوده است و نه مهارت بالای سارق، پس همیشه فقط به خرید این وسیله اتکا نکنید، نصب صحیح هم از اهمیت بالایی برخوردار است.

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که نگران به سرقت رفتن رینگ و لاستیک خودرو خود هستید و قصد خرید قفل رینگ چرخ را دارید، اما با توجه به تنوع زیاد مدل‌ها و قیمت‌ها با خرید این وسیله ارزشمند به مشکل برخورده‌اید، اصلا نگران نباشید. ما در این مطلب شما را با انواع قفل رینگ چرخ آشنا کرده و به شما یک سری نکات مهم را که هنگام خرید قفل رینگ و چرخ باید به آن‌ها توجه داشته باشید را آموزش می‌دهیم.

قفل رینگ‌چرخ خودرو چیست و چه کاربردی دارد؟

قفل رینگ در واقع همان پیچ چرخ است، اما با یک سری تغییرات که باعث شده دیگر یک آچار معمولی قادر به باز کردن آن نباشد. زیرا سری پیچ را به یک پیچ عجیب و غریب با آچار مخصوص تبدیل کرده‌اند که تنها با آچاری که درون بسته وجود دارد، می‌توان آن را باز و بسته کرد. در واقع یک آچار معروف و شناخته شده این پیچ را باز نخواهد کرد به همین علت تا حد زیادی از سرقت رینگ و لاستیک شما جلوگیری می‌کند. این مجموعه از چهار عدد پیچ مخصوص تشکیل شده که برای ضد سرقت کردن چرخ‌ها باید یک پیچ معمولی از هر چرخ را باز کرده و یک قفل یا همان پیچ مخصوص را در جای آن نصب کرد. سفت کردن این پیچ به اندازه پیچ‌های دیگر از اهمیت برخوردار است، پس هیچ وقت این پیچ را با دست و معمولی سفت نکنید، بلکه برای امنیت بیشتر هم که شده باید این پیچ را به اندازه سایر پیچ‌ها سفت کرد.

مزایای استفاده از قفل رینگ چرخ خودرو:

  • نسبت به محافظ و ضد سرقت قسمت‌های دیگر خودرو قیمت ارزان‌تری دارد، به همین علت از ارزش خرید بالایی برخوردار می‌باشد.
  • نصب آن بسیار ساده بوده و نیاز به دانش و تخصص خاصی ندارد، تنها کافی است آن را خریداری کرده و روی چرخ خود نصب کنید.
  • از به سرقت رفتن رینگ و لاستیک خودرو شما جلوگیری می‌کند، بنابراین اگر از رینگ و لاستیک گران قیمت استفاده می‌کنید، باید از این محافظ استفاده نمائید.
  • اگر خودرو شما خارج از پارکینگ قرار دارد، با نصب این قطعه روی چرخ خود می‌توانید استرس را از خود دور کرده و آرامش خاطر بیشتری داشته باشید.

انواع قفل رینگ‌چرخ خودرو موجود در بازار:

  1. قفل ‌رینگ‌چرخ پراید: این یک تصور کاملا اشتباه است که فکر کنید، به علت اینکه رینگ و لاستیک خودرو پراید از سایر خودروها ارزان‌تر است، سارق به سراغ آن‌ها نمی‌رود، بنابراین شما باید برای حتی خودرو پیکان خود هم از این محافظ ضد سرقت استفاده کنید. این محافظ تا حد زیادی باعث می‌شود تا سارق قید سرقت از خودرو شما را زده و به سراغ خودرو دیگری برود.
  2. قفل ‌رینگ‌چرخ پژو: یکی از ویژگی‌هایی که باعث شده سارق‌ها بیشتر به سراغ سرقت رینگ و لاستیک از خانواده پژو بروند، این است که رینگ و لاستیک تمام مدل‌های خانواده پژو یکی است. پس رینگ و لاستیک پژو ۴۰۵ را به راحتی می‌توان روی پژو ۲۰۶ و پژو پارس نصب کرد. همین علت یا خوش فروش بودن باعث شده تا سرعت از این مدل‌ها بیشتر شود، پس اگر خانواده پژو دارید، حتما این محافظ را روی آن نصب کنید.
  3. قفل ‌رینگ‌چرخ سمند: با اینکه رینگ و لاستیک سمند از نظر اندازه و محل قرار گیری پیچ‌ها با خودرو پژو تفاوت دارد. اما سمند هم گروه مختلفی از مدل‌ها را دارد که رینگ و لاستیک همه آن‌ها یکی است. پس این مدل هم یکی از مدل‌های محبوب برای سرقت رینگ و لاستیک می‌باشد. زیرا همیشه مشتری برای خرید رینگ و لاستیک آن‌ها وجود دارد و اندازه رینگ و لاستیک تمام مدل‌ها با هم یکسان است. بنابراین شما روی خودرو سمند هم باید این قفل را نصب نمائید.
  4. قفل رینگ‌چرخ رنو: شاید گران بودن رینگ و لاستیک خودروهای شرکت رنو یکی از دلایل سرقت رینگ و لاستیک این خودروها باشد. سارق همیشه خود را برای سود بیشتر به خطر می‌اندازد، سرقت رینگ و لاستیک یک خودرو شاسی بلند دقیقا به اندازه سرقت از یک خودرو معمولی زمان می‌برد، اما سود فروش آن دو برابر یک خودرو معمولی است. پس سارق خود را برای سرقت از این خودروها به خطر می‌اندازد. پس نتیجه می‌گیریم که نه ارزان‌ترین و نه گران‌ترین خودرو از سرقت در امان نخواهند بود.

بهترین مارک قفل رینگ چرخ خودرو:

اینکه بخواهیم تنها یک برند خاص را به عنوان بهترین مارک محافظ ضد سرقت چرخ خودرو به شما معرفی کنیم، تا حدی بی انصافی محسوب می‌شود. زیرا برندهای باکیفیت زیادی وجود دارند که در زمینه تولید این قطعه فعالیت می‌کنند و معرفی یک برند خاص به عنوان بهترین مارک این وسیله بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد و نه معرفی یک محصول خاص و از آنجایی که وب سایت بس مارک یک رسانه علمی و آموزشی است و نه تبلیغاتی در ادامه لیستی از بهترین برندهای پیچ ضد سرقت چرخ خودرو را به شما معرفی می‌کنیم.

  • قفل‌ رینگ و ‌چرخ آلسیو
  • قفل رینگ و چرخ ول لاک
  • قفل رینگ و چرخ S.T.B
  • قفل رینگ و چرخ فابریک
  • قفل رینگ و چرخ الماس
  • قفل رینگ و چرخ high safety
  • قفل رینگ و چرخ psm
  • قفل رینگ و چرخ ماهان
  • قفل رینگ و چرخ ام تی سی
  • قفل رینگ و چرخ مکس

قفل رینگ چرخ خودرو از کجا بخریم؟

روش‌های مختلفی برای خرید محافظ ضد سرقت رینگ و لاستیک خودرو وجود دارد و شما از طریق هر یک از این روش‌ها می‌توانید خرید خود را انجام دهید. در واقع هیچ محدودیتی برای انتخاب یک روش خاص وجود ندارد. اگر بخواهیم تک تک این روش‌ها را به شما توضیح دهیم یک پروسه زمان‌بر بوده و شاید نیاز به یک مقاله جداگانه داشته باشد. از آنجایی که تنها دو روش وجود دارند که بیشتر از سایر روش‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند، یعنی خرید حضوری و خرید اینترنتی در ادامه این دو روش را به طور کامل معرفی می‌کنیم.

  1. خرید قفل‌رینگ از لوازم تزئینی خودرو: در این روش شما باید از منزل و محل کار خود خارج شوید و به یک فروشگاه لوازم تزئینی خودرو مراجعه کنید و از میان چند مدل موجود یکی را انتخاب و خریداری نمائید. در انتخاب خود باید نهایت دقت را داشته باشید زیرا جنس فروخته شده به هیچ عنوان تعویض یا پس گرفته نمی‌شود.
  2. خرید اینترنتی قفل‌رینگ چرخ: در این روش شما دیگر نیازی به خروج از منزل و محل کار خود را ندارید، تنها کافی است به اینترنت دسترسی داشته باشید و به یک فروشگاه اینترنتی معتبر مراجعه کنید و از میان تنوع زیادی از محصولات جنس مورد نظر خود را انتخاب و خریداری کنید. شما هفت روز مهلت تست دارید و در صورت عدم رضایت می‌توانید جنس خود را مرجوع کرده و پول خود را پس بگیرید.

نکات مهم برای خرید قفل رینگ چرخ خودرو:

  1. قیمت قفل چرخ: اولین و مهم‌ترین نکته‌ای که در مورد خرید این وسیله باید به آن توجه داشته باشید قیمت آن می‌باشد. قیمت نقش مهمی در انتخاب شما دارد، قبل از هر کاری میزان بودجه برای خرید قفل‌رینگ و لاستیک را مشخص کنید، با این کار مدل‌هایی که در محدوده قیمتی شما قرار ندارند از انتخاب شما حذف می‌شوند و خرید برای شما آسان می‌شود.
  2. نوع قفل چرخ: این وسیله هم مانند سایر لوازم جانبی خودرو انواع مختلفی دارد، این شما هستید که باید با توجه به مدل خودرو و سلیقه خود بهترین جنس آن را انتخاب و خریداری کنید. همان طور که می‌دانید، پیچ چرخ تمام خانواده پژو همسان بوده و شما می‌توانید با خرید مجموعه پژو آن را روی هر مدل از پژو نصب کنید. پراید هم مدل‌های مختلفی دارد که پیچ تمام مدل‌ها یکسان است. پس حتما با توجه به مدل خودرو نوع آن را مشخص کنید.
  3. جنس قفل چرخ: مهم‌ترین نکته در مورد خرید این قفل توجه به جنس آن می‌باشد. معمولا بهترین جنس برای این پیچ‌ها فولاد و آلیاژ کروم و وانادیوم است. اگر یک جنس اصلی و باکیفیت را خریداری کنید، سالیان سال بدون هیچ مشکلی می‌توانید از آن استفاده نمائید. جنس ضعیف و بدون کیفیت با چند بار باز و بسته کردن رد کرده و هرز می‌شود. و حتی ممکن است هزینه‌های سنگین تراشکاری برای بیرون آوردن آن را روی دست شما بگذارد.
  4. برند محصول: همیشه به سراغ برندهای معروف و شناخته شده بازار بروید زیرا از کیفیت لازم برخوردار هستند. این محصولات از قبل تست شده و امتحان خود را پس داده‌اند. تجربه هم ثابت کرده تا زمانی که یک برند معروف و شناخته شده وجود دارد، نباید به سراغ برندهای متفرقه بروید زیرا از کیفیت لازم برخوردار نیستند و با خرید این محصولات وقت و هزینه خود را هدر می‌د‌هید.
  5. مکانیسم آچار: هر محصول معمولا دارای یک مکانیسم آچار مخصوص به خود می‌باشد. توجه داشته باشید که قفل هر چه از یک آچار متفرقه و ناشناخته بهره ببرد، بیشتر از سرقت رینگ و لاستیک شما جلوگیری می‌کند. آچار برخی از مدل‌های معروف و پر کاربرد همیشه همراه سارق هست. در صورتی این قطعه از سرقت چرخ شما جلوگیری می‌کند که سارق آچار آن را نداشته باشد. مکانیسم‌های دشوار مناسب‌تر می‌باشند.
  6. اندازه سری قفل: توجه داشته باشید که اگر سری قفل به پیچ فابریک نزدیک باشد به راحتی می‌توان یک آچار قفلی روی آن قفل کرد و آن را باز کرد. اما مدل‌هایی وجود دارند که سری پیچ تخت می‌باشد و فضای مناسب جهت قفل کردن آچار قفلی روی آن‌ها وجود ندارد به همین علت از ایمنی بیشتری برخوردار می‌باشند. موقع خرید این وسیله به سری آن توجه ویژه‌ای داشته باشید. این قطعه نباید طوری باشد که جای اچار قفلی یا آچار لوله‌گیر داشته باشد.

روش نگهداری از قفل رینگ چرخ:

  • همیشه برای باز و بسته کردن این وسیله از آچار دستی استفاده کنید، استفاده از بکس برقی یا بکس باد سبب رد کردن آچار یا خود پیچ می‌شود.
  • موقع نصب این قفل روی سری پیچ مقداری گریس بزنید، این کار از زنگ زدن و جام کردن پیچ برای استفاده بعدی جلوگیری می‌کند.
  • همیشه موقع سفت و باز کردن این قطعه آچار آن را قشنگ روی پیچ قرار دهید، قرار دادن اچار با زاویه روی پیچ سبب رد کردن آن می‌شود.
  • اگر رزوه پیچ به خوبی روی چرخ بسته نمی‌شود، احتمالا پیچ را به خواب خود نبسته‌اید، این کار سبب هرز شدن محل رزوه پیچ می‌شود.

امیدواریم این مطلب اطلاعات کافی را برای خرید قفل رینگ‌چرخ در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *